Στρατηγική εξωστρέφειας μέσω εξαγορών προκρίνει η ηγεσία της Cafetex, κορυφαίας βιομηχανίας προϊόντων καφέ ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα, με πελάτες τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και με αναπτυσσόμενα μερίδια στη ho.re.ca.

Η εταιρεία του Γιάννου Μπενόπουλου, στην οποία έχει επενδύσει η VNK Capital, των Βασίλη και Νέλλης Κάτσου, ανακοίνωσε προ ημερών την εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της -αγγλικών συμφερόντων- Beanies The Flavour Company LTD, ως ένα πρώτο σημαντικό βήμα επέκτασης σε μια υποσχόμενη αγορά, όπως η βρετανική.


Μιλώντας για το μοντέλο ανάπτυξης της Cafetex στο εξωτερικό μέσω εξαγορών ο κ. Μπενόπουλος εξηγεί στο powergame.gr: «Θεωρούμε ότι το μοντέλο που ακολουθούμε συνάδει με μια πιο θεμελιωμένη ανάπτυξη από το να κάνεις απλώς εξαγωγές. Η κίνηση (με την εξαγορά της Beanies) στόχευε στην αγγλική αγορά, η οποία θεωρούμε ότι παρουσιάζει πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά και στις εξαγωγές που ήδη αναπτύσσει η συγκεκριμένη εταιρεία. Θέλουμε να αξιοποιήσουμε και συνέργειες».


Στόχος σύμφωνα με τον κ. Μπενόπουλο είναι να προστεθούν στις υφιστάμενες εμπορικές σχέσεις και άλλα προϊόντα αλλά να αναπτυχθούν και νέες συνεργασίες στο εξωτερικό με το ολοκληρωμένο πλέον χαρτοφυλάκιο προϊόντων που διαθέτουν οι δύο εταιρείες μαζί. Σημειώνεται ότι μέσω της εξαγοράς δίνεται η δυνατότητα στην Cafetex να τοποθετήσει τα προϊόντα της, με το ιδιόκτητο σήμα Coffeeway, στο Ηνωμένο Βασίλειο (Darlington) και δυνητικά σε περίπου 30 χώρες που έχει παρουσία η Beanies, η οποία εξειδικεύεται στην παραγωγή αρωματικού στιγμιαίου καφέ, με δική της μονάδα επεξεργασίας και συσκευασίας.


Η κατάκτηση της βρετανικής αγοράς είναι σε πρώτη φάση το μείζον για την Cafetex, καθώς είναι αυτή που θα δώσει ώθηση στα μεγέθη της (τζίρος 13 εκατ. ευρώ για το 2022, με αύξηση 30%), χωρίς να παραβλέπεται η περαιτέρω ανάπτυξη και στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με τον κ. Μπενόπουλο, τα νέα προϊόντα από το χαρτοφυλάκιο της εξαγορασθείσας εταιρείας αναμένεται να τοποθετηθούν στα ράφια των ελληνικών αλυσίδων από τον χειμώνα και μετά, λόγω και εποχικότητας.

Αλλά όπως τονίζει, το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του σχεδίου αφορά στην τοποθέτηση στην αγγλική αγορά και σε άλλες αγορές του εξωτερικού όλων των προϊόντων που παράγει η Cafetex στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων αρωματικός καφές φίλτρου, coffee bags και βιοδιασπώμενες κάψουλες.


Η θέση της Cafetex στην αγορά και η ανάπτυξη πάνω από 30%
Τα νέα κανάλια διάθεσης θα ενδυναμώσουν περαιτέρω τη θέση της ελληνικής εταιρείας, μιας από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες επεξεργασίας καφέ στην Ελλάδα (ιδρύθηκε το 1974 και σήμερα διαθέτει μονάδα επεξεργασίας στην Παιανία Αττικής) και της μεγαλύτερης παραγωγού προϊόντων καφέ ιδιωτικής ετικέτας, με ηχηρές συνεργασίες στο ενεργητικό της (Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Γαλαξίας, MyMarket, Ok!Anytime, Μασούτης, MarketIn, The Mart, Γρηγόρης κ.α.). Έχει καταφέρει να κερδίσει μερίδια απέναντι στον ανταγωνισμό πολυεθνικών και να γίνει μεγάλος παίκτης κατέχοντας σήμερα την 3η θέση στην κατηγορία καφέ στα σούπερ μάρκετ (μερίδιο περίπου 10%, με όρους όγκου).

Οι προοπτικές είναι ευοίωνες για την εταιρεία που δραστηριοποιείται σε μια ανθεκτική αγορά, όπως θεωρείται η αγορά καφέ. Επικαιροποιημένα στοιχεία δείχνουν μια πολύ μικρή μείωση στον όγκο που διακινείται στο οργανωμένο λιανεμπόριο, της τάξης του 3%. Θεωρείται περιορισμένη συγκριτικά με τη συμπεριφορά άλλων ταχυκίνητων κωδικών ενώ θα πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι ο όγκος αυξήθηκε στα χρόνια της πανδημίας και άρα η σύγκριση με μια υψηλή βάση δείχνει σχετική σταθερότητα. Από την άλλη μεριά, όπως σημειώνει στο powergame.grο κ. Μπενόπουλος, η αγορά ho.re .ca., η οποία υπέστη μεγάλες απώλειες την περίοδο της πανδημίας φαίνεται σιγά – σιγά ότι ανακάμπτει. Είναι ενδεικτικό ότι η εταιρεία του γνώρισε αύξηση τζίρου 30% πέρυσι και φέτος «τρέχει» με μια αύξηση μεγαλύτερη από 30%.

Τα «δυνατά σημεία», το pl και το κανάλι της ho.re.ca.
Καθώς η Cafetex δραστηριοποιείται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ευνοείται από τη στροφή των καταναλωτών στα οικονομικά είδη προκειμένου να περιορίσουν τις δαπάνες σε μια περίοδο κρίσης λόγω πληθωρισμού.

Από την άλλη μεριά, στα επώνυμα είδη, όπως εξηγεί ο κ. Μπενόπουλος, η Cafetex συστηματικά φέρνει νέα προϊόντα στην αγορά, καινοτομεί κι έχει την εξειδίκευση στον αρωματικό καφέ. Ήταν εξάλλου η πρώτη εταιρεία του κλάδου που τοποθέτησε οικιακά κομποστοποιήσιμες κάψουλες στο οργανωμένο λιανεμπόριο και ήταν η πρώτη εταιρεία που τοποθέτησε κάψουλες αρωματικού espresso ενώ πρόσφατα, πριν από μερικούς μήνες, λάνσαρε ένα εντελώς νέο προϊόν, τα coffee bags για την παρασκευή καφέ με μόνη την προσθήκη ζεστού νερού.

Εν κατακλείδι, η διοίκηση της Cafetex εστιάζει στρατηγικά σε επενδύσεις στη βιομηχανική παραγωγή, στο οργανωμένο λιανεμπόριο και στη ho.re.ca., τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Υπενθυμίζεται δε ότι εγκαινίασε πέρυσι το καλοκαίρι συνεργασία με τη ΧΕΛΙΤΤΑ, εταιρεία διανομής καφέ στο χώρο της εστίασης, με σκοπό την ευρεία και ταχύτερη τοποθέτηση των προϊόντων της σε εταιρείες καφεστίασης και φιλοξενίας πανελλαδικά ενώ με την εξαγορά της Beanies θα επιδιώξει να χτίσει μερίδια, σε πρώτη φάση, στη βρετανική αγορά.