Τα 200 εκατ. ευρώ αναμένεται να προσεγγίσει φέτος ο τζίρος της Aττικά Πολυκαταστήματα που απολαμβάνει ήδη οφέλη από τις επενδύσεις επέκτασης και αναβάθμισης των εμπορικών χώρων στα attica, τάση που καταγράφεται στην αύξηση των πωλήσεων, ειδικά από τουρίστες, μέσω της υπηρεσίας tax free (αγορές με επιστροφή ΦΠΑ).

Οι πωλήσεις συνολικά στο πεντάμηνο, από την αρχή του έτους μέχρι 20/5, καταγράφουν αύξηση 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι ενώ οι πωλήσεις tax free στο ίδιο διάστημα εμφανίζονται αυξημένες κατά περίπου 52%. Είναι αξιοσημείωτο ότι ειδικά στο α’ τρίμηνο οι πωλήσεις σε ξένους πελάτες εκτοξεύθηκαν. Η εταιρεία κατέγραψε αύξηση στο tax free μέχρι και 70% στο συγκεκριμένο διάστημα.


Τα θετικά μηνύματα ενθαρρύνουν τους στόχους της διοίκησης για τις οικονομικές επιδόσεις του 2023. Σημειώνεται ότι η Αττικά Πολυκαταστήματα έκλεισε το οικονομικό έτος 2022 με πωλήσεις πάνω από 190 εκατ. ευρώ και για φέτος προβλέπει ότι θα προσεγγίσει τα 200 εκατ. ευρώ. Προβλέπει επίσης προ φόρων κέρδη πάνω από 15 εκατ. ευρώ, χωρίς την επίδραση του λογιστικού προτύπου IFRS 16 από 12,5 εκατ. ευρώ πέρυσι ενώ για τα EBITDA ο πήχης μπαίνει στα 22,5 εκατ. ευρώ από 19,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.


Η εταιρεία προσβλέπει σε κάποια συνεισφορά του τζίρου από το tax free, αν και προς το παρόν το μερίδιό του επί των συνολικών πωλήσεων παραμένει σχετικά μικρό. Επιστρέφει όμως σταδιακά στα επίπεδα του 2019, όταν μόνο από Κινέζους ο τζίρος έφτανε τα 10 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι Ρώσοι και Κινέζοι έλειψαν από το σύνολο της αγοράς τα τελευταία δύο χρόνια δεδομένου ότι περιόρισαν τα ταξίδια, οι μεν λόγω των κυρώσεων της ΕΕ κατά της Ρωσίας και οι δε λόγω των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία. Αυξήθηκε όμως η επισκεψιμότητα στα καταστήματα από άλλες εθνικότητες όπως Αμερικανούς, Ισραηλινούς και Αιγύπτιους ενώ επιστρέφουν σταδιακά και οι Κινέζοι τουρίστες.


Διεθνή brands και resort
Η ζήτηση που καταγράφεται από πιο απαιτητικά κοινά, ξένους αλλά και Έλληνες καταναλωτές μέσης και υψηλής εισοδηματικής τάξης αποτελεί πρόκληση για τη στρατηγική της Αττικά Πολυκαταστήματα. Στο πλαίσιο αυτό εισάγει συστηματικά στο δυναμικό της brands που χαίρουν υψηλής αναγνωρισιμότητας διαθέτοντας ήδη στο χαρτοφυλάκιό της μάρκες όπως Hugo Boss, Polo, Gant, Lacoste, Burberry, Moncler, Max Mara, Zadig & Voltaire, MCM, Michael Kors, Marc Jacobs κ.α..

Επιπλέον η απήχηση των πολυκαταστημάτων ειδικά στο τουριστικό κοινό υψηλών απαιτήσεων ενισχύεται και μέσω της αλυσίδας attica selections, που αναπτύσσει από το 2020 η συνδεδεμένη εταιρεία RVU. Πρόκειται για ένα concept μικρών καταστημάτων που σχεδιάστηκε ειδικά για να καλύψει τη ζήτηση τουριστών, κυρίως σε resort, εξού και τα attica selections που λειτουργούν στο Navarino Dunes στην Πύλο και στο Sani Resort στη Χαλκιδική. Το concept εξυπηρετεί και άλλα τουριστικά σημεία ειδικού ενδιαφέροντος όπως ο ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος», όπου ανοίγει το νέο κατάστημα.


Οι επεκτάσεις στο City Link και οι νέες επενδύσεις
Εν τω μεταξύ, προχωρούν οι επενδύσεις στο κατάστημα ναυαρχίδα της αλυσίδας attica στο City Link. Η εταιρεία επεκτείνει και τον 2ο όροφο αξιοποιώντας χώρους των πρώην κεντρικών γραφείων της Τράπεζας Πειραιώς, σε συνέχεια συμφωνίας με την Picar, εταιρεία διαχείρισης και εκμετάλλευσης του κτιρίου του Μετοχικού Ταμείου Στρατού και μέλους του ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς. Οι νέοι χώροι αναμένεται να λειτουργήσουν για τους πελάτες των πολυκαταστημάτων τον Σεπτέμβριο.

Υπενθυμίζεται ότι είχαν ήδη προστεθεί περίπου 4.000 τ.μ. επιφάνειας πωλήσεων, καθώς επεκτάθηκε σε πρώτη φάση ο 3ος και 4ος όροφος ενώ σχετικά πρόσφατα δόθηκε προς χρήση στο κοινό και η επέκταση του 5ου ορόφου. Την επόμενη τριετία, έως το 2025, θα ακολουθήσουν επενδύσεις για ανακαινίσεις όλων των πολυκαταστημάτων του δικτύου attica. Μετά, θα πάρουν σειρά οι επενδύσεις στο Ελληνικό.

Η Αττικά Πολυκαταστήματα έχει υπογράψει προσύμφωνο για την ανάπτυξη ενός καταστήματος 10.000-12.000 τ.μ. στο εμπορικό κέντρο Vouliagmenis Mall και συζητά κι ένα ακόμη 1.000 τ.μ. στο Marina Galleria, μαζί με κάποια monobrand καταστήματα. Οι επενδύσεις θα υλοποιηθούν μετά την υπογραφή δεσμευτικών συμφωνιών, σύμφωνα και με τον προγραμματισμό της Lamda Development που προωθεί αυτό το διάστημα τις διαδικασίες για τους διαγωνισμούς προκειμένου να αρχίσουν τα έργα ανάπτυξης των εμπορικών κέντρων μέσα στο έτος.