Λύση που θα επιτρέψει να πυκνώσουν τα δρομολόγια στη Γραμμή 3 του μετρό προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ώστε να αντιμετωπιστεί το αυξημένο κύμα τουριστών που αναμένεται φέτος το καλοκαίρι αναζητούν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στη Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΣΤΑΣΥ). Οι προβλέψεις για αύξηση της τουριστικής κίνησης και στη φετινή σεζόν και ο περιορισμένος αριθμός συρμών που διαθέτει η ΣΤΑΣΥ καθιστά δύσκολη την εξίσωση. Σήμερα τα δρομολόγια από Δημοτικό Θέατρο προς αεροδρόμιο γίνονται κάθε 36 λεπτά. Ένα σενάριο που έχει πέσει στο τραπέζι είναι να ξεκινούν οι συρμοί του αεροδρομίου από άλλο σταθμό (που να λειτουργεί με μεσαία αποβάθρα όπως π.χ. το Μοναστηράκι ή η Εθνική Άμυνα) ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια. Προς το παρόν δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις.

 

Οριστική λύση με την αύξηση της συχνότητας δρομολογίων στις Γραμμές 2 και 3 του μετρό θα δοθεί με την αγορά 15 νέων συρμών από την Ελληνικό Μετρό, όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Αθανάσιος Κοτταράς. Όμως ακόμα και αν ο διαγωνισμός προκηρυχθεί αύριο (η διαδικασία βρίσκεται σε τελικό στάδιο) θα χρειαστούν περίπου δύο χρόνια μέχρι να κυκλοφορήσουν οι νέοι συρμοί. Για την πύκνωση των δρομολογίων στη γραμμή 1 του μετρό (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) η ισπανική Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles υπέγραψε τον Δεκέμβριο του 2022 σύμβαση για την αναβάθμιση 14 συρμών.

 

 

Οι Ισπανοί έχουν ήδη μισθώσει εγκαταστάσεις του ομίλου Κιολεϊδη στο Βόλο στις οποίες θα πραγματοποιηθεί η αναβάθμιση των συρμών του ηλεκτρικού. Πρόκειται για συρμούς που είχαν μπει σε κυκλοφορία την περίοδο 1983 – 1985 και θα αναβαθμιστούν πλήρως ώστε να είναι λειτουργικοί για άλλα 25 χρόνια. Θετικά στη βελτίωση της εξυπηρέτησης θα συμβάλλει και η αποκατάσταση του τεχνικού προβλήματος με τις πόρτες των συρμών της Hyundai Rotem. Οι πόρτες παρουσίαζαν συχνά προβλήματα με αποτέλεσμα να αποσύρονται καθημερινά συρμοί. Τώρα βρέθηκε τεχνική λύση που εφαρμόζεται σταδιακά στο στόλο της ΣΤΑΣΥ.

 

Στις επόμενες ημέρες θα οριστικοποιηθεί, όπως λέει ο κ. Κοτταράς και η διαδικασία με την οποία θα προχωρήσει η υπογειοποίηση του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στο τμήμα Νέο Φάληρο – Πειραιάς. Για το θέμα έχει κινητοποιηθεί η δημοτική αρχή του Πειραιά με τον δήμαρχο Γ. Μώραλη να έχει υποστηρίξει πως θα βρεθεί ιδιωτική χρηματοδότηση για την επικαιροποίηση των υφιστάμενων μελετών. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ υποστηρίζει πως δεν πρόκειται να απαιτηθούν περισσότερα 600.000 – 800.000 ευρώ για την επικαιροποίηση των μελετών που προβλέπουν εκτός από την υπογειοποίηση και τη δημιουργία ενός νέου σταθμού (Καμίνια) στην περιοχή του παλαιού καπνεργοστασίου της Κεράνης. Το έργο κατά τον επικεφαλής της ΣΤΑΣΥ είναι ώριμο από πλευράς αρχαιολογίας κ.λπ. και μπορεί να προχωρήσει στην περίπτωση, βέβαια, που βρεθούν τα κονδύλια που απαιτούνται και υπολογίζονται κοντά στα 90 – 95 εκατ. ευρώ.

 

 

Κινήσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών στο μετρό προς τους επιβάτες

Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ προωθεί αυτή την περίοδο και άλλα έργα που θα βελτιώσουν τις υπηρεσίες για τους περίπου 700.000 επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά το μετρό της Αθήνας. Μεγάλο ζήτημα αποτελεί η απουσία κάλυψης από τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας όχι μόνο στις σήραγγες, αλλά και σε πολλούς σταθμούς του μετρό. Αυτή την περίοδο, λέει ο κ. Κοτταράς, είναι σε εξέλιξη το πιλοτικό έργο για την κάλυψη με 5G (κινητή τηλεφωνία πέμπτης γενιάς) στο σταθμό του Αλίμου και στις δύο σήραγγες Αγ. Δημήτριος – Ηλιούπολη και Ηλιούπολη – Άλιμος. Θα ακολουθήσει η εφαρμογή της τεχνικής λύσης στο σύνολο του τμήματος  Άγιος Δημήτριος – Ελληνικό ενώ σταδιακά θα επεκταθεί και στο υπόλοιπο δίκτυο. Το έργο προωθείται με βάση συμφωνία της ΣΤΑΣΥ με τις Vantage Towers και Cosmote.

 

Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί τους επιβάτες είναι οι τέσσερις σταθμοί του μετρό που έχουν μετατραπεί σε …περιστερώνες! Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ προωθεί έργο για την αντιμετώπιση του προβλήματος ενώ αναζητεί λύσεις, σε συνεργασία με την Ελληνικό Μετρό για την εμπορική αξιοποίηση κάποιων χώρων σε σταθμούς που σήμερα εμφανίζουν εικόνα πλήρους εγκατάλειψης.