
Στεγαστικά δάνεια: Με ψηφιακές πλατφόρμες θα "σπρώξουν" τα διαθέσιμα ακίνητα οι τράπεζες
Ψηφιακή επανάσταση στα στεγαστικά δάνεια
Οι τράπεζες λανσάρουν ψηφιακές πλατφόρμες για στεγαστικά δάνεια και νέα προϊόντα, αξιοποιώντας την αυξημένη ζήτηση από το πρόγραμμα "Σπίτι Μου 2" για να αναθερμάνουν τη στεγαστική αγορά
Η ζήτηση για στεγαστικά δάνεια έχει αυξηθεί σημαντικά από τις αρχές του έτους, ως αποτέλεσμα του προγράμματος «Σπίτι Μου 2». Παρόλα αυτά, η αυξημένη ζήτηση για στεγαστικά δάνεια δεν μεταφράζεται ακόμη σε πραγματικές χορηγήσεις. Οι τράπεζες επιδιώκουν να αλλάξουν αυτήν την κατάσταση, χρησιμοποιώντας καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία που στοχεύουν στην προσέγγιση των πελατών με τρόπους που θυμίζουν την παραδοσιακή εξυπηρέτηση των τραπεζικών καταστημάτων.
Το Uniko λειτουργεί με όρους «one stop shop», όπου μπορεί κανείς να διαλέξει το ακίνητο που τον ενδιαφέρει, να το επισκεφθεί ψηφιακά μέσω τρισδιάστατης απεικόνισης, να ζητήσει τεχνικό και νομικό έλεγχο, να αιτηθεί τραπεζική χρηματοδότηση, ακόμα και να βρει συμβολαιογράφο. Όλες αυτές οι υπηρεσίες παρέχονται χωρίς να χρειάζεται ο ενδιαφερόμενος να βγει από το σπίτι του.
«Σήμερα η αγοραπωλησία παίρνει 5 με 6 μήνες, και πολύ περισσότερο καιρό αν έχει αυθαιρεσίες. Εμείς κάνουμε disrupt αυτή τη διαδικασία» δήλωσε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος του Uniko, Χρήστος Φουσκούδης. Στην πλατφόρμα υπάρχουν σήμερα σχεδόν 1.200 ακίνητα, ενώ στόχος είναι ο αριθμός τους να πολλαπλασιαστεί μέχρι το τέλος του έτους.
Αρκετά κοινά σημεία με το Uniko έχει η πλατφόρμα e-stegastiko της Finthesis, η οποία ανήκει στον Όμιλο doValue. Η Finthesis συνεργάζεται με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες και κατευθύνει τους πελάτες της ώστε να βρουν τα στεγαστικά δάνεια που τους συμφέρουν καλύτερα.
Τα χαρακτηριστικά του δανείου «Σπίτι 25» περιλαμβάνουν:
Παράλληλα, η Alpha Bank εκπονεί ειδική μελέτη για την αγορά κατοικίας, με ενίσχυση της προσφοράς και μέτρα ώστε να λαμβάνουν οι πολίτες στεγαστικά δάνεια ευκολότερα. Σε αυτό το πλαίσιο, η τράπεζα αναμένεται να λανσάρει καινοτόμα στεγαστικά προϊόντα για την προσέλκυση νέων πελατών.
Αντίστοιχες κινήσεις ετοιμάζει η Eurobank, ενώ η Attica Bank θα παρουσιάσει νέα δικά της προϊόντα με ανταγωνιστικά επιτόκια, μετά την αλλαγή της εταιρικής της ταυτότητας που θα ανακοινωθεί τις επόμενες εβδομάδες. Η αυξημένη δραστηριότητα στον τομέα των στεγαστικών δανείων αναδεικνύει τη σημασία που αποδίδουν οι τράπεζες στην ανάκαμψη της στεγαστικής αγοράς.
Ψηφιακές πλατφόρμες για στεγαστικά δάνεια
Οι τράπεζες δημιουργούν, σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», διαδικτυακές πλατφόρμες όπου συγκεντρώνονται διαθέσιμα ακίνητα από τα χαρτοφυλάκιά τους, από servicers ή από συνεργαζόμενους μεσίτες. Με αυτόν τον τρόπο, σε τρία απλά βήματα ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επισκεφθεί ψηφιακά ακίνητα, να επιλέξει το κατάλληλο και να εξασφαλίσει στεγαστικά δάνεια. Παράλληλα, προσφέρονται ή σχεδιάζονται χρηματοδοτικές λύσεις, καθώς και εγγυητικές επιστολές για συμμετοχή σε πλειστηριασμούς.Το Uniko της ΕΤΕ και Qualco
Την περασμένη εβδομάδα, η ΕΤΕ και η εταιρεία τεχνολογίας Qualco παρουσίασαν το Uniko, την πλατφόρμα «ψηφιακού μεσίτη» που δημιούργησαν από κοινού με στόχο να αναθερμάνουν τη στεγαστική αγορά. «Το Uniko δεν είναι απλά μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά το όραμά μας για το πολύπλοκο ζήτημα της στεγαστικής κρίσης» ανέφερε χαρακτηριστικά η πρόεδρος του ΔΣ του Uniko και επικεφαλής λιανικής τραπεζικής της ΕΤΕ Χριστίνα Θεοφιλίδη.Το Uniko λειτουργεί με όρους «one stop shop», όπου μπορεί κανείς να διαλέξει το ακίνητο που τον ενδιαφέρει, να το επισκεφθεί ψηφιακά μέσω τρισδιάστατης απεικόνισης, να ζητήσει τεχνικό και νομικό έλεγχο, να αιτηθεί τραπεζική χρηματοδότηση, ακόμα και να βρει συμβολαιογράφο. Όλες αυτές οι υπηρεσίες παρέχονται χωρίς να χρειάζεται ο ενδιαφερόμενος να βγει από το σπίτι του.
«Σήμερα η αγοραπωλησία παίρνει 5 με 6 μήνες, και πολύ περισσότερο καιρό αν έχει αυθαιρεσίες. Εμείς κάνουμε disrupt αυτή τη διαδικασία» δήλωσε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος του Uniko, Χρήστος Φουσκούδης. Στην πλατφόρμα υπάρχουν σήμερα σχεδόν 1.200 ακίνητα, ενώ στόχος είναι ο αριθμός τους να πολλαπλασιαστεί μέχρι το τέλος του έτους.
Συνεργασίες και ανταγωνισμός στα στεγαστικά δάνεια
Η Πειραιώς συνεργάζεται επίσης με την Qualco για τη δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας για τα στεγαστικά προϊόντα της. Αυτή δεν θα είναι αντίστοιχη του Uniko, αλλά θα αφορά αμιγώς τη διάθεση στεγαστικών δανείων, χωρίς να συνδυάζει τις υπόλοιπες υπηρεσίες μεσιτείας.Αρκετά κοινά σημεία με το Uniko έχει η πλατφόρμα e-stegastiko της Finthesis, η οποία ανήκει στον Όμιλο doValue. Η Finthesis συνεργάζεται με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες και κατευθύνει τους πελάτες της ώστε να βρουν τα στεγαστικά δάνεια που τους συμφέρουν καλύτερα.
Νέα προϊόντα στεγαστικών δανείων
Από τη μεριά της, η Πειραιώς λάνσαρε το στεγαστικό δάνειο «Σπίτι 25», που έχει στόχο να καλύψει την πλεονάζουσα ζήτηση για το «Σπίτι Μου ΙΙ». Το προϊόν απευθύνεται συγκεκριμένα σε ανθρώπους που είτε ήταν επιλέξιμοι αλλά δεν βρήκαν σπίτι που να πληροί τα κριτήρια του προγράμματος, είτε τα εισοδήματά τους ήταν υψηλότερα από τα όρια.Τα χαρακτηριστικά του δανείου «Σπίτι 25» περιλαμβάνουν:
- Απευθύνεται σε άτομα έως 50 ετών χωρίς δικό τους ακίνητο κατάλληλο για κατοικία
- Χορηγείται για αγορά ακινήτων με εμπορική αξία έως 500.000 ευρώ
- Το ύψος της χορήγησης φτάνει έως το 90% της εκτιμώμενης αξίας
- Μέγιστο όριο τα 300.000 ευρώ με σταθερό επιτόκιο για 5 έτη
Μελλοντικές κινήσεις στην αγορά στεγαστικών δανείων
Παράλληλα, η Alpha Bank εκπονεί ειδική μελέτη για την αγορά κατοικίας, με ενίσχυση της προσφοράς και μέτρα ώστε να λαμβάνουν οι πολίτες στεγαστικά δάνεια ευκολότερα. Σε αυτό το πλαίσιο, η τράπεζα αναμένεται να λανσάρει καινοτόμα στεγαστικά προϊόντα για την προσέλκυση νέων πελατών.Αντίστοιχες κινήσεις ετοιμάζει η Eurobank, ενώ η Attica Bank θα παρουσιάσει νέα δικά της προϊόντα με ανταγωνιστικά επιτόκια, μετά την αλλαγή της εταιρικής της ταυτότητας που θα ανακοινωθεί τις επόμενες εβδομάδες. Η αυξημένη δραστηριότητα στον τομέα των στεγαστικών δανείων αναδεικνύει τη σημασία που αποδίδουν οι τράπεζες στην ανάκαμψη της στεγαστικής αγοράς.