Επιδότηση στους ψαράδες για την αλίευση λαγοκέφαλων: "Πάμε για περισσότερο από 4,73 το κιλό, σκοπός είναι να δώσουμε ένα κίνητρο" - Τι είπε ο Πρωτοψάλτης
Έντονη ανησυχία προκαλεί η συνεχής εξάπλωση του λαγοκέφαλου
Ο Σπύρος Πρωτοψάλτης αποκάλυψε ότι η ελληνική πολιτεία εξετάζει τη θέσπιση οικονομικού κινήτρου για τους αλιείς, προκειμένου να ενισχυθεί η αλίευση του λαγοκέφαλου
Έντονη ανησυχία προκαλεί η συνεχής εξάπλωση του λαγοκέφαλου στις ελληνικές θάλασσες, ενός ιδιαίτερα τοξικού εισβολικού είδους που δεν είναι κατάλληλο για κατανάλωση και δημιουργεί σημαντικά προβλήματα τόσο στους επαγγελματίες αλιείς όσο και στα θαλάσσια οικοσυστήματα. Για το ζήτημα τοποθετήθηκε το πρωί της Δευτέρας στην τηλεόραση του Mega ο Σπύρος Πρωτοψάλτης, ο οποίος αποκάλυψε ότι η ελληνική πολιτεία εξετάζει τη θέσπιση οικονομικού κινήτρου για τους αλιείς, προκειμένου να ενισχυθεί η αλίευση του συγκεκριμένου είδους.
Διαβάστε: "Ο λαγοκέφαλος έχει φτάσει πλέον σε ανεξέλεγκτα επίπεδα" - Ψαράς από την Κάλυμνο που από το 2005 προειδοποιούσε για το τοξικό ψάρι μιλά στα Παραπολιτικά 90,1
Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα που του έγινε απάντησε: «Εδώ και μήνες επεξεργαζόμαστε ένα σχέδιο το οποίο έχουμε υποβάλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Κοιτάμε να δούμε εάν μπορούμε να πάρουμε μια τιμή μεγαλύτερη από την Κύπρο. Εκεί ήταν 3 ευρώ το κιλό, το έκαναν 4,73. Εμείς, σε συζητήσεις που έχουμε κάνει με τους εκπροσώπους των ψαράδων, μας έχουν εξηγήσει ότι με 4,73 δεν υπάρχει ισχυρό κίνητρο, λόγω του πετρελαίου που έχει αυξηθεί και με όλα τα προβλήματα που έχουν στο κόστος λειτουργίας. Δεν θέλω να πω τιμές, πάμε για περισσότερο από 4,73. Σκοπός είναι να δώσουμε ένα κίνητρο. Είναι περισσότερο μια οικονομική στήριξη για τους ψαράδες».
«Ο λαγοκέφαλος, από τη στιγμή που ήρθε στη Μεσόγειο, ήρθε για να μείνει. Το θέμα είναι πώς θα περιορίσουμε τον πληθυσμό του. Θα κάνουμε στοχευμένη αλίευση σε περιόδους αναπαραγωγής. Είναι ένα τοξικό ψάρι. Υπάρχει ειδική διαχείριση και συγκεκριμένοι κανονισμοί. Δεν είναι απλώς ότι πιάνω τους λαγοκέφαλους και τους πετάω. Πρέπει να καταμετρηθούν, να τοποθετηθούν σε ειδικά ψυγεία και στη συνέχεια να οδηγηθούν σε υψικάμινο για καύση», πρόσθεσε.
Διαβάστε: "Ο λαγοκέφαλος έχει φτάσει πλέον σε ανεξέλεγκτα επίπεδα" - Ψαράς από την Κάλυμνο που από το 2005 προειδοποιούσε για το τοξικό ψάρι μιλά στα Παραπολιτικά 90,1
Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα που του έγινε απάντησε: «Εδώ και μήνες επεξεργαζόμαστε ένα σχέδιο το οποίο έχουμε υποβάλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Κοιτάμε να δούμε εάν μπορούμε να πάρουμε μια τιμή μεγαλύτερη από την Κύπρο. Εκεί ήταν 3 ευρώ το κιλό, το έκαναν 4,73. Εμείς, σε συζητήσεις που έχουμε κάνει με τους εκπροσώπους των ψαράδων, μας έχουν εξηγήσει ότι με 4,73 δεν υπάρχει ισχυρό κίνητρο, λόγω του πετρελαίου που έχει αυξηθεί και με όλα τα προβλήματα που έχουν στο κόστος λειτουργίας. Δεν θέλω να πω τιμές, πάμε για περισσότερο από 4,73. Σκοπός είναι να δώσουμε ένα κίνητρο. Είναι περισσότερο μια οικονομική στήριξη για τους ψαράδες».
En