Σε ηλικία 89 ετών έφυγε από τη ζωή χθες το βράδυ ο πρωτεργάτης της ηλεκτρονικής μουσικής Πιέρ Ανρί. Όπως ανακοίνωσε η γραμματέας του Ιζαμπέλ Βαρνιέ ο Ανρι πέθανε ήρεμος στο σπίτι του στο Παρίσι.

Μέσα από το συγκλονιστικό "Messe pour le temps présent" o Ανρί έδειξε την μεγαλοφυΐα του στη μουσική και αν ο Πιέρ Σεφέρ θεμελίωσε την ηλεκτρονική μουσική, σίγουρα ο Γάλλος συνθέτης την απογείωσε και δίκαια θεωρείται ο «παππούς» της techno σκηνής. Ο ίδιος, βέβαια, προτιμούσε το «πατέρας της μοντέρνας μουσικής».
Τα έργα του, όλα ψηφιακά, φυλάσσονται στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά.


Ο Πιέρ Ανρί γεννήθηκε στις 9 Δεκεμβρίου του 1927 στο Παρίσι και σε ηλικία 9 ετών αρχίζει να σπουδάζει στο Κονσερβατουάρ στο Παρίσι έως το 1947 κυρίως, κοντά στον Ολιβιέ Μεσιάν. Δυο χρόνια αργότερα, θα συναντήσει τον μηχανικό Πιέρ Σεφέρ. Μαζί θα ιδρύσουν το 1950, στη γαλλική ραδιοφωνία τηλεόραση, την Ομάδα έρευνας συγκεκριμένης μουσικής (GRMC).


Γράφει μαζί του τη "Symphonie pour un homme seul" (1950) που χρησιμοποιεί την τακτική του προετοιμασμένου πιάνου: διάφορα αντικείμενα παρεμβάλλονται ανάμεσα στις χορδές και το περίβλημα του μουσικού οργάνου. Η μουσική του μεταφυσική και ανθρώπινη. Γεμάτη από διάφορους ήχους αντικειμένων της καθημερινότητας και απροσδιόριστα τσιρίγματα, ήταν ένας ευοίωνος ήχος στη φαντασία, κινηματογράφος δωματίου ή ζωγραφική, όπως ο ίδιος την περιέγραφε.
Είχε εμπνεύσει πολλούς χορογράφους, όπως ο Τζορτζ Μπαλανσίν, ο Μερς Κάνινγχαμ, η Μαγκύ Μαρέν. Ωστόσο η πιο γόνιμη συνεργασία του ήταν με το χορογράφο Μορίς Μπεζάρ, για τον οποίο συνέθεσε περίπου 15 έργα, ανάμεσά τους το "Messe pour le temps présent", για το μπαλέτο του για το Φεστιβάλ της Αβινιόν του 1967.
Το "Psyché Rock" που συνέθεσε με τον Μισέλ Κολομπιέ γνώρισε πραγματική εμπορική επιτυχία, μέχρι που διασκευάστηκε για τη διαφήμιση και την κινηματογραφική βιομηχανία. Ακόμη, οι μουσικοί Fatboy Slim, Saint Germain και Dimitri from Paris έκαναν διάφορα ρεμίξ του κομματιού.


«Ο Πιέρ Ανρί ανήκε μαζί με τους Πιέρ Σεφέρ και Στοκχάουζεν στους μεγάλους σκαπανείς του ήχου του 20ου αιώνα που άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη μουσική", δήλωσε ο συνθέτης Ζαν-Μισέλ Ζαρ που είχε συνεργαστεί μαζί τους στην Ομάδα Μουσικών Ερευνών στα τέλη της δεκαετίας του 1960. "Για τον Πιέρ Ανρί όπως και για τον Πιέρ Σεφέρ, η μουσική δεν δημιουργείτο μόνο από τις νότες του σολφέζ αλλά από ήχους, όπως ο θόρυβος μιας πόρτας, του ανέμου, της βροχής».