Μετά τις δυο επιτυχημένες παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, που παρακολούθησαν 15.000 θεατές, ο «Αγαμέμνων» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις συνεχίζει την περιοδεία του σε όλη την Ελλάδα.

Ο «Αγαμέμνων», το πρώτο έργο της τριλογίας «Ορέστεια» του Αισχύλου αναφέρεται στην νικητήρια επιστροφή του βασιλιά του Άργους, μετά το τέλος του Τρωικού πολέμου και την στυγνή δολοφονία του από το χέρι της συζύγου του Κλυταιμνήστρας και του εραστή της, ως εκδίκηση για τη θυσία της κόρης τους Ιφιγένειας. Ακολουθεί κύκλος αίματος του οίκου των Ατρειδών που συνεχίζεται στις επόμενες τραγωδίες της τριλογίας.

Το έργο αρχίζει με το μονόλογο ενός φρουρού των ανακτόρων που βάζει τον θεατή στο κλίμα με τον εξαιρετικό Θοδωρή Κατσαφάδο να παίρνει πάνω του την λύπη για τα δεινά του Οίκου των Ατρειδών. Έχει κουραστεί κι αγανακτήσει να φυλάει σκοπιά τόσον καιρό περιμένοντας να ανάψει ένα φως στο αντικρινό βουνό, σαν σύνθημα ότι πάρθηκε η Τροία, αλλά όταν βλέπει τη λαμπάδα στην απέναντι κορφή, η λύπη γίνεται χαρά.

Ο Αγαμέμνονας μπαίνει στο έργο μιλώντας με έπαρση, κάτι το οποίο στη συνέχεια θα πληρώσει ακριβά.

Ο Γιάννης Στάνκογλου με τα εντυπωσιακά, σωματικά χαρίσματά του ελέγχει όλη τη σκηνή. Είναι αγέρωχος με περπατησιά αρχαίου πολεμιστή και η φωνή του γεμίζει το χώρο.

Η Μαρία Πρωτόπαπα ταυτίζεται απόλυτα με το πρόσωπο που υποδύεται, τη θρυλική Κλυταιμνήστρα, μια αδικημένη κι αδίστακτη βασίλισσα. Παίζει με πάθος και βαθιά γνώση της τραγωδίας και των απαιτήσεών της. Μαζί με τον Στάνκογλου δημιουργούν μια εκρηκτική θεατρική σχέση, που χαρίζει στο κοινό την απόλυτη κάθαρση.

Ο Χορός έχει εναρμονισμένη κίνηση εκδηλώνοντας διαρκώς την ανησυχία του «γιατί δεν μπορεί να ξορκίσει το φόβο του».

Η παράσταση που είναι καλά οργανωμένη με το σκηνοθέτη να εστιάζει στην καθαρότητα της άρθρωσης και την εσωτερικότητα των ρόλων, προβάλει τον πατριωτισμό αλλά και το υψηλό αίσθημα της δικαιοσύνης που δεν λανθάνει ποτέ.