Η ασφάλεια είναι και θα είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα στο αυτοκίνητο (εδώ λίγα λόγια το φαινόμενο Peltzman). Σε μία εποχή όμως που τα αυτοκίνητα ξεπερνούν κάθε προηγούμενο σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό και σε αερόσακους τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο περίπλοκα. Και αυτό, διότι και τα πιο μικρά αυτοκίνητα έχουν γεμίσει από αερόσακους -υπάρχουν ακόμα και για πεζούς, ποδηλάτες, καθώς και ενσωματωμένοι σε στολές μοτοσικλετιστών, στην ζώνη ασφαλείας, στο πλαινό καθίσματος κ.α.- και δικαιολογημένα μιας και θεωρητικά ο αερόσακος αποτελεί συμπληρωματικό στοιχείο προστασίας σε περίπτωση σύγκρουσης.

Όλα καλά στην θεωρία, αλλά στην πράξη τι γίνεται; Διότι πορίσματα μετά από ατυχήματα, έρευνες αλλά και ανακλήσεις έχουν αποδείξει πως υπάρχουν κάποια ζητήματα με τους αερόσακους (ίσως πρόσφατα να έχετε ακούσει στο ραδιόφωνο καμπάνια εταιρίας που καλύπτει την άσκοπη ανάπτυξη αερόσακου με ποσό έως 3.000 ευρώ). Ζητήματα που σχετίζονται με την λειτουργία και κατ’ επέκταση την ενεργοποίηση των αερόσακων σε αρκετές καταστάσεις που δεν χρειάζεται να γίνει κάτι τέτοιο. Αντίστροφα, έχουν σημειωθεί ατυχήματα στα οποία οι αερόσακοι δεν άνοιξαν ποτέ ενώ έπρεπε.

Διαβάστε περισσότερα στο caroto.gr