Ζαχαράκη: Στις αρχές Ιουνίου αν το επιτρέψουν οι συνθήκες η επιστροφή των μαθητών σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία
«Το υπουργείο φροντίζει και για την εφαρμογή των ζητημάτων διαρρύθμισης του χώρου και βεβαίως για εφαρμογή καλύτερης και πιο επισταμένης καθαριότητας», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Κεντρικό Μαγκαζινο» με τη δημοσιογράφο Ανδριάνα Ζαρακέλη, η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφία Ζαχαράκη.
Για τα Δημοτικά σχολεία και τα Νηπιαγωγεία, η κα Ζαχαράκη δήλωσε ότι «ακόμα είναι νωρίς γιατί ακόμα δεν έχουμε μπει καν στην εβδομάδα της επιστροφής των μεγαλύτερων παιδιών μας και είναι σαφής και η τοποθέτηση ότι σε αυτή τη νέα φάση της επιστροφής σε μια νέα πραγματικότητα αποτιμάται κάθε εβδομάδα, και είναι κρίσιμη κάθε βδομάδα, για την εφαρμογή κάθε μέτρου».
«Βλέπουμε πως επιστέφουν τα μεγάλα παιδιά συγχρόνως όμως βλέπουμε πως τα καταφέρνει η χώρα μας στην αντιμετώπιση του ιού, και νομίζω ότι όλα τα στοιχεία μαζί συνεκτιμώνται και έγκαιρα η επιτροπή θα μπορέσει να τοποθετηθεί. Άρα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία αν και εφόσον επιτρέψουν οι συνθήκες για τις αρχές του Ιουνίου, μέχρι τώρα πηγαίνουμε με έμφαση στα μεγάλα παιδιά», διευκρίνισε η ίδια.
Για τα παιδιά που μένουν με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες η υφυπουργός Παιδείας σημείωσε ότι «συμπληρώνεται μια απλή βεβαίωση από τους γονείς ή τους κηδεμόνες και το παιδί δεν χρειάζεται να πάει στο σχολείο». «Το ίδιο αν ανήκει ο ίδιος ο μαθητής σε ευπαθή ομάδα και βέβαια το ίδιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς μας που μπορεί να ανήκουν σε ευπαθή ομάδα έχουν και αυτοί τη δυνατότητα να μην προσέλθουν στο σχολείο», συμπλήρωσε ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Τα παιδιά την ημέρα που δεν θα πηγαίνουν στο σχολείο προφανώς μπορούν να κάνουν πράγματα τα οποία έκαναν την προηγούμενη μέρα, στο κομμάτι δηλαδή των εργασιών που έχουν τεθεί από το σχολείο και βέβαια μπορούμε να αξιοποιήσουμε, και αυτό θα το κάνουμε με ειδικές οδηγίες, και την ασύγχρονη εκπαίδευση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Να αναρτάται δηλαδή υλικό το οποίο μπορεί να έχει εκπονηθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό, οπότε μπορούμε να έχουμε μια αξιοποίηση όλων των μεθόδων και των εργαλείων που μπήκαν στη ζωή μας τους τελευταίους μήνες με την τηλεκπαίδευση», εξήγησε η κα Ζαχαράκη.
Ερωτηθείσα τι θα πρέπει να έχουν μαζί τους τα παιδιά στα σχολεία, απάντησε: «Οι μάσκες δεν τέθηκαν καν σαν ζήτημα. Το υπουργείο εφαρμόζει τους κανόνες που τίθενται από την αρμόδια επιτροπή άρα αυτό απαντήθηκε ότι δεν μιλάμε για υποχρεωτική χρήση μάσκας, αυτό είναι κατι προαιρετικό. Από την άλλη το υπουργείο σε προετοιμασία, για να μπορούμε να εφαρμόσουμε αυτους τους κανόνες υγιεινής, προφανώς φροντίζει και για την εφαρμογή των ζητημάτων διαρρύθμισης του χώρου και βεβαίως για εφαρμογή καλύτερης και πιο επισταμένης καθαριότητας και βέβαια για την ύπαρξη αντισηπτικών σε κάθε τμήμα και την ύπαρξη αντίστοιχου προϊόντος και μέσα στις τουαλέτες με πολύ συχνό καθάρισμα αυτών».
Για την ενημέρωση των παιδιών, η κα Ζαχαράκη σημείωσε ότι «θα υπάρξει μια ειδική συνεννόηση με τον ΕΟΔΥ όπου συμπεριλαμβάνεται σε αυτό και γραπτές οδηγίες οι οποίες θα πάνε έγκαιρα στα σχολεία οι οποίες αφορούν και στην εφαρμογή κανόνων στους διευθυντές και στα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς μας. Οπτικοακουστικό υλικό με παραγωγή βίντεο και ψηφιακό υλικό. Συγχρόνως δε την πρώτη μέρα επιστροφής κομμάτι του προγράμματος θα είναι αφοσιωμένο στην εμπέδωση κανόνων υγιεινής».
Ερωτηθείσα τι θα γίνει στην περίπτωση ύπαρξης κρούσματος στη σχολική μονάδα, επισήμανε πως «θα υπάρχει ειδικό πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ που θα ακολουθείται. Με ιχνηλάτηση, με όλη τη διαδικασία που είχαμε γνωρίσει και στο παρελθόν, στο πρώτο κομμάτι που είχαμε τις μερικές αναστολές, μεμονωμένες αναστολές ενός σχολείου. Η ίδια διαδικασία, πλήρης συμμόρφωση στο πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ».
Για την σύγχρονη και την ασύγχρονη εκπαίδευση, δήλωσε ότι «το κομμάτι αυτό συνεχίζει για την πρωτοβάθμια». «Είμαι πολύ ικανοποιημένη από όλη την προσπάθεια που έχει γίνει συνολικά, προφανώς παίρνουμε διδάγματα για την αξιοποίηση αυτού του επικουρικού εργαλείου για το μέλλον αλλά αυτή τη στιγμή είναι πολύ σημαντικό ότι πάνω από 1 εκατομμύριο 100 χιλιάδες παιδιά και πάνω από 165 χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν τον προσωπικό τους λογαριασμό και αναρτούν κάθε μέρα εκατοντάδες χιλιαδες ψηφιακές τάξεις», υπογράμμισε η ίδια.
«Άρα θεωρώ ότι αυτό είναι μια πάρα πολύ σημαντική παρακαταθήκη. Συνεχίζεται λοιπόν με τους δασκάλους τους το μάθημα και μέσα από τις οδηγίες θα δίνεται η δυνατότητα να μπορεί ο εκπαιδευτικός, και της Δευτεροβάθμιας, να τροφοδοτεί τους μαθητές του και τους μαθητές που είναι στο σπίτι με υλικό δικό τους με σύγχρονη ή ασύγχρονη μορφή», πρόσθεσε .
Για την Γ Λυκείου, η υφυπουργός Παιδείας επισήμανε ότι «παιδιά είχαν μεγάλη αγωνία και τι θα γίνει με την ύλη και τι θα γίνει με την ημερομηνία και με την ολοκλήρωση της διαδικασίας». «Είχαμε πει έγκαιρα και το θέμα της πολύ μειωμένης ύλης και το ζήτημα ότι θα εξαντληθούν οι προσπάθειες να γίνουν τον Ιούνιο αλλά και το πώς πηγαίνουμε σε αυτή τη διαδικασία νομίζω ότι μπορέσαμε να βοηθήσουμε και εμείς στην αυτοπεποίθηση και στο κομμάτι της ψυχολογίας που είναι σημαντικότατη για αυτό το μεγάλο εγχείρημα», σημείωσε επιπρόσθετα η κα Ζαχαράκη.
Για τα Δημοτικά σχολεία και τα Νηπιαγωγεία, η κα Ζαχαράκη δήλωσε ότι «ακόμα είναι νωρίς γιατί ακόμα δεν έχουμε μπει καν στην εβδομάδα της επιστροφής των μεγαλύτερων παιδιών μας και είναι σαφής και η τοποθέτηση ότι σε αυτή τη νέα φάση της επιστροφής σε μια νέα πραγματικότητα αποτιμάται κάθε εβδομάδα, και είναι κρίσιμη κάθε βδομάδα, για την εφαρμογή κάθε μέτρου».
«Βλέπουμε πως επιστέφουν τα μεγάλα παιδιά συγχρόνως όμως βλέπουμε πως τα καταφέρνει η χώρα μας στην αντιμετώπιση του ιού, και νομίζω ότι όλα τα στοιχεία μαζί συνεκτιμώνται και έγκαιρα η επιτροπή θα μπορέσει να τοποθετηθεί. Άρα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία αν και εφόσον επιτρέψουν οι συνθήκες για τις αρχές του Ιουνίου, μέχρι τώρα πηγαίνουμε με έμφαση στα μεγάλα παιδιά», διευκρίνισε η ίδια.
Για τα παιδιά που μένουν με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες η υφυπουργός Παιδείας σημείωσε ότι «συμπληρώνεται μια απλή βεβαίωση από τους γονείς ή τους κηδεμόνες και το παιδί δεν χρειάζεται να πάει στο σχολείο». «Το ίδιο αν ανήκει ο ίδιος ο μαθητής σε ευπαθή ομάδα και βέβαια το ίδιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς μας που μπορεί να ανήκουν σε ευπαθή ομάδα έχουν και αυτοί τη δυνατότητα να μην προσέλθουν στο σχολείο», συμπλήρωσε ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Τα παιδιά την ημέρα που δεν θα πηγαίνουν στο σχολείο προφανώς μπορούν να κάνουν πράγματα τα οποία έκαναν την προηγούμενη μέρα, στο κομμάτι δηλαδή των εργασιών που έχουν τεθεί από το σχολείο και βέβαια μπορούμε να αξιοποιήσουμε, και αυτό θα το κάνουμε με ειδικές οδηγίες, και την ασύγχρονη εκπαίδευση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Να αναρτάται δηλαδή υλικό το οποίο μπορεί να έχει εκπονηθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό, οπότε μπορούμε να έχουμε μια αξιοποίηση όλων των μεθόδων και των εργαλείων που μπήκαν στη ζωή μας τους τελευταίους μήνες με την τηλεκπαίδευση», εξήγησε η κα Ζαχαράκη.
Ερωτηθείσα τι θα πρέπει να έχουν μαζί τους τα παιδιά στα σχολεία, απάντησε: «Οι μάσκες δεν τέθηκαν καν σαν ζήτημα. Το υπουργείο εφαρμόζει τους κανόνες που τίθενται από την αρμόδια επιτροπή άρα αυτό απαντήθηκε ότι δεν μιλάμε για υποχρεωτική χρήση μάσκας, αυτό είναι κατι προαιρετικό. Από την άλλη το υπουργείο σε προετοιμασία, για να μπορούμε να εφαρμόσουμε αυτους τους κανόνες υγιεινής, προφανώς φροντίζει και για την εφαρμογή των ζητημάτων διαρρύθμισης του χώρου και βεβαίως για εφαρμογή καλύτερης και πιο επισταμένης καθαριότητας και βέβαια για την ύπαρξη αντισηπτικών σε κάθε τμήμα και την ύπαρξη αντίστοιχου προϊόντος και μέσα στις τουαλέτες με πολύ συχνό καθάρισμα αυτών».
Για την ενημέρωση των παιδιών, η κα Ζαχαράκη σημείωσε ότι «θα υπάρξει μια ειδική συνεννόηση με τον ΕΟΔΥ όπου συμπεριλαμβάνεται σε αυτό και γραπτές οδηγίες οι οποίες θα πάνε έγκαιρα στα σχολεία οι οποίες αφορούν και στην εφαρμογή κανόνων στους διευθυντές και στα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς μας. Οπτικοακουστικό υλικό με παραγωγή βίντεο και ψηφιακό υλικό. Συγχρόνως δε την πρώτη μέρα επιστροφής κομμάτι του προγράμματος θα είναι αφοσιωμένο στην εμπέδωση κανόνων υγιεινής».
Ερωτηθείσα τι θα γίνει στην περίπτωση ύπαρξης κρούσματος στη σχολική μονάδα, επισήμανε πως «θα υπάρχει ειδικό πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ που θα ακολουθείται. Με ιχνηλάτηση, με όλη τη διαδικασία που είχαμε γνωρίσει και στο παρελθόν, στο πρώτο κομμάτι που είχαμε τις μερικές αναστολές, μεμονωμένες αναστολές ενός σχολείου. Η ίδια διαδικασία, πλήρης συμμόρφωση στο πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ».
Για την σύγχρονη και την ασύγχρονη εκπαίδευση, δήλωσε ότι «το κομμάτι αυτό συνεχίζει για την πρωτοβάθμια». «Είμαι πολύ ικανοποιημένη από όλη την προσπάθεια που έχει γίνει συνολικά, προφανώς παίρνουμε διδάγματα για την αξιοποίηση αυτού του επικουρικού εργαλείου για το μέλλον αλλά αυτή τη στιγμή είναι πολύ σημαντικό ότι πάνω από 1 εκατομμύριο 100 χιλιάδες παιδιά και πάνω από 165 χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν τον προσωπικό τους λογαριασμό και αναρτούν κάθε μέρα εκατοντάδες χιλιαδες ψηφιακές τάξεις», υπογράμμισε η ίδια.
«Άρα θεωρώ ότι αυτό είναι μια πάρα πολύ σημαντική παρακαταθήκη. Συνεχίζεται λοιπόν με τους δασκάλους τους το μάθημα και μέσα από τις οδηγίες θα δίνεται η δυνατότητα να μπορεί ο εκπαιδευτικός, και της Δευτεροβάθμιας, να τροφοδοτεί τους μαθητές του και τους μαθητές που είναι στο σπίτι με υλικό δικό τους με σύγχρονη ή ασύγχρονη μορφή», πρόσθεσε .
Για την Γ Λυκείου, η υφυπουργός Παιδείας επισήμανε ότι «παιδιά είχαν μεγάλη αγωνία και τι θα γίνει με την ύλη και τι θα γίνει με την ημερομηνία και με την ολοκλήρωση της διαδικασίας». «Είχαμε πει έγκαιρα και το θέμα της πολύ μειωμένης ύλης και το ζήτημα ότι θα εξαντληθούν οι προσπάθειες να γίνουν τον Ιούνιο αλλά και το πώς πηγαίνουμε σε αυτή τη διαδικασία νομίζω ότι μπορέσαμε να βοηθήσουμε και εμείς στην αυτοπεποίθηση και στο κομμάτι της ψυχολογίας που είναι σημαντικότατη για αυτό το μεγάλο εγχείρημα», σημείωσε επιπρόσθετα η κα Ζαχαράκη.