Ενώ είναι σε εξέλιξη η συνεδρίαση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής στην οποία συζητείται η τραγωδία στα Τέμπη, κατά τη διάρκεια των δευτερολογιών των πρώην υπουργών Μεταφορών και Υποδομών, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης απάντησε στην κριτική του Χρήστου Σπίρτζη που χαρακτήρισε την σύμβαση 717 «κακή».

«Η σύμβαση όριζε ότι αν προέκυπτε ανάγκη επιπρόσθετων έργων που δεν προβλέπονται στο αρχικό κείμενο ο ανάδοχος αναλαμβάνει την υποχρέωση να τα υλοποιήσει χωρίς επιπρόσθετο κόστος.

Η αρχική σύμβαση είχε πρόνοια που υποχρέωνε τον ανάδοχο να τοποθετεί συστήματα πιστοποιημένα σύμφωνα με τις επικαιροποιημένες πιστοποιήσεις. Οπού υπήρχαν συστήματα ξεπερασμένης τεχνολογίας ο ανάδοχος είχε υποχρέωση να τα αντικαταστήσει» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Χρυσοχοϊδης για να προσθέσει «Η σύμβαση θα μπορούσε να εκτελεστεί μέσα στα 2 χρόνια. Ένα μεγάλο της μέρος πραγματοποιήθηκε τον πρώτο και δεύτερο χρόνο. Ερώτημα γιατί δεν προχώρησε. Η σύμβαση αυτή πρέπει να υλοποιηθεί το γρηγορότερο δυνατό».

Σπίρτζης: Εμείς έχουμε μάθει να αναλαμβάνουμε και πολιτικές και προσωποποιημένες ευθύνες, αν υπάρχουν


Από την πλευρά του ο κ. Σπίρτζης παραδέχθηκε ότι στον σταθμό Λάρισας λειτουργούσε το μοιραίο βράδυ τοπικό σύστημα χειρισμού το οποίο έδινε την δυνατότητα τοπικής χάραξης πορείας, έσπευσε βέβαια να το διαχωρίσει από το «υπερκείμενο» όπως είπε κέντρο τηλεδιοίκησης. «Όταν έχεις πίνακα χειρισμού σε ένα σταθμό δεν είναι τηλεδιοίκηση. Είναι τοπικός πίνακας χειρισμού. Όταν λέτε ότι αυτόματα χάρασσε την γραμμή ο σταθμάρχης αυτό σημαίνει ότι την χάρασσε κατά μήκος του σταθμού και για 2 – 3 χλμ ακόμα. Μέχρι το 2019 λειτουργούσε υπερκείμενο κέντρο τηλεδιοίκησης που είχε άμεση εποπτεία» ανέφερε.


Τέλος μιλώντας για ανάληψη ευθύνης είπε «Εμείς έχουμε μάθε να αναλαμβάνουμε και πολιτικές και προσωποποιημένες ευθύνες, αν υπάρχουν. Όχι αυτές που κατασκευάζετε με τα τρολ» υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι ο ίδιος ως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχε στοχοποιηθεί από «εταιρείες επικοινωνίας των Θεσμών» γιατί «δεν συμφωνούσα με τις ιδιωτικοποιήσεις».