Με τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ και πολλή και µεθοδική δουλειά στο ∆ιαδίκτυο µπαίνει στο τελευταίο δεκαπενθήµερο της προεκλογικής αναµέτρησης η Νέα ∆ηµοκρατία. Πολύ µεγάλη έµφαση δίνεται στην ιντερνετική καµπάνια, µε χαρακτηριστικό παράδειγµα το γεγονός ότι όποιος χρήστης του Ιντερνετ συνδέεται από οπουδήποτε στη χώρα µε το YouTube, το πρώτο βίντεο που βλέπει είναι το προεκλογικό σποτ της Ν.∆. για τις ευρωεκλογές (ήδη το έχουν δει 870.000 φορές)! Το κεντρικό σύνθηµα της καµπάνιας είναι «Αξίζουµε καλύτερα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη», ενώ τα βίντεο κλείνουν µε τις ατάκες «Στις 26 Μαΐου ψηφίζουµε για την πολιτική αλλαγή» και «Ως εδώ».

Οπως εξηγεί στα «Π» στέλεχος µε άµεση γνώση της καµπάνιας, στα ολιγόλεπτα σποτάκια πρωταγωνιστές θα είναι άνθρωποι της καθηµερινότητας, µε τους οποίους ο µέσος πολίτης θα µπορεί να ταυτιστεί και να δει ουσιαστικά να αντικατοπτρίζεται το δικό του πρόσωπο, που έχει απογοητευτεί από τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα και επιζητεί πολιτική αλλαγή. Η στόχευση του επικοινωνιακού επιτελείου της Πειραιώς ήταν εµφανής από το πρώτο κιόλας σποτ, που παρουσιάστηκε προ ηµερών και έπαιζε µέχρι χθες µόνο στο Ιντερνετ, αφού µόλις την Πέµπτη, µε µεγάλη καθυστέρηση, δηµοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την προβολή των πολιτικών κοµµάτων στα ΜΜΕ ενόψει των ευρωεκλογών.

Πρώτος στόχος, η ανάδειξη των ψεµάτων του Αλέξη Τσίπρα. Στο βίντεο, ένας νέος εµφανίζεται να βλέπει στην τηλεόραση αποσπάσµατα οµιλιών του κ. Τσίπρα που λέει «κατάργηση (σ.σ.: των Μνηµονίων) µε έναν νόµο» και στη συνέχεια «δεν είπα εγώ ότι µπορούν να σκιστούν τα Μνηµόνια µε έναν νόµο». Αµέσως µετά ακούγεται άλλο απόσπασµα οµιλίας του, όπου αναρωτιέται: «Θα µπορούσε να βρεθεί Ελληνας βουλευτής που θα ψηφίσει την κατάργηση του ΕΚΑΣ;» (κάτι που τελικά ψήφισε ο ίδιος). Ο νεαρός τηλεθεατής δεν µιλά σε κανένα σηµείο του βίντεο, παρά βλέπει και ακούει τα όσα λέει ο πρωθυπουργός. «Αποτυπώνει τη βουβή αγανάκτηση των πολιτών απέναντι στα ψέµατα του κ. Τσίπρα», σηµειώνει στα «Π» συνεργάτης του κ. Μητσοτάκη, σηµειώνοντας πως «η αγανάκτηση θα µετατραπεί σε χείµαρρο πολιτικής αλλαγής στις ευρωεκλογές».

∆εύτερος στόχος, η µείωση φορολογικών συντελεστών που προτείνει η Ν.∆. «Ο ΕΝΦΙΑ είναι ένας φόρος παράλογος, δεν διορθώνεται, καταργείται», ακούγεται να λέει ο κ. Τσίπρας, κάτι που ως γνωστόν δεν έκανε. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, µιλώντας προχθές στο 3ο ∆ιεθνές Συνέδριο του Οικονοµικού Επιµελητηρίου, τόνισε ότι στον Προϋπολογισµό για το 2020 που θα καταθέσει η Ν.∆. περιλαµβάνεται η µείωση του ΕΝΦΙΑ µεσοσταθµικά κατά 30% εντός µίας διετίας.

Κριτική

Τρίτος στόχος της «γαλάζιας» τηλεοπτικής και διαδικτυακής καµπάνιας είναι η κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ για τα θέµατα ασφάλειας. «Η βαριά εγκληµατικότητα έχει µειωθεί στον τόπο την τελευταία τριετία», υποστηρίζει ο κ. Τσίπρας σε απόσπασµα οµιλίας του που παίζει στο ίδιο σποτ της Ν.∆.

Τέταρτο σηµείο της τελικής επίθεσης στον ΣΥΡΙΖΑ είναι, φυσικά, η Συµφωνία των Πρεσπών. «Η Βόρεια Μακεδονία», «οι Μακεδόνες» είναι οι σκόρπιες φράσεις που ακούγεται να λέει ο πρωθυπουργός, θυµίζοντας στους πολίτες τις παραχωρήσεις που έκανε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στους βόρειους γείτονές µας.

Το δεύτερο προεκλογικό σποτ της Ν.∆., που βγήκε προχθές στον αέρα, ήταν µοιρασµένο µεταξύ της κριτικής στον ΣΥΡΙΖΑ και του θετικού προγραµµατικού λόγου της Ν.∆. Τα επόµενα τρία που προγραµµατίζεται να βγουν, όπως επισηµαίνουν από την Πειραιώς, θα δίνουν ακόµα µεγαλύτερη έµφαση στη θετική πρόταση για το «αύριο», ενώ το τελευταίο αναµένεται να είναι επικεντρωµένο στο πρόσωπο του αρχηγού του κόµµατος, Κ. Μητσοτάκη. Από το δεύτερο σποτ, πέραν του κ. Τσίπρα, περνούν τα πρόσωπα που εκτιµάται ότι κάνουν τη µεγαλύτερη ζηµιά στον ΣΥΡΙΖΑ: Πάνος Καµµένος, Νίκος Παππάς, Παύλος Πολάκης, Ρένα ∆ούρου και µαζί οι λέξεις «κατέστρεψαν», «εξαπάτησαν», «απαξίωσαν», «διέλυσαν», «αδιαφόρησαν», «συκοφάντησαν», «ταπείνωσαν», «δίχασαν». Αµέσως µετά παίζει το θετικό µήνυµα «πολιτική αλλαγή τώρα», µε τις δεσµεύσεις του κ. Μητσοτάκη για «λιγότερους φόρους», «καλύτερες δουλειές» και «περισσότερη ασφάλεια».

Πίσω από την καµπάνια της Νέας ∆ηµοκρατίας υπάρχει η επικοινωνιακή οµάδα που εργάζεται πυρετωδώς τις τελευταίες εβδοµάδες, η οποία αποτελείται από τους στενούς συνεργάτες του κ. Μητσοτάκη, Κωνσταντίνο Ζούλα, Τάκη Θεοδωρικάκο, Θεόδωρο Σκυλακάκη, Ευτύχη Βαρδουλάκη και Θωµά Βαρβιτσιώτη µαζί µε τη διαφηµιστική εταιρεία Frank & Fame, που επιµελείται τα βίντεο. Καθηµερινή και στοχευµένη σε ειδικά κοινά επικοινωνία των θέσεων της Ν.∆. στα social media (Facebook, Twitter κ.λπ.) κάνει η λεγόµενη «web team» της Πειραιώς, µε την καθοδήγηση του Θεόδωρου Λιβάνιου.

Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά 11/5/2019