Σκίτσα του Θείου Βρέφους κάτω από αριστούργημα του Ντα Βίντσι
Μία εντυπωσιακή ανακάλυψη
Μια διαφορετική σύνθεση φαίνεται πώς είχε στο μυαλό του ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι πριν αρχίσει να φιλοτεχνεί την φημισμένη «Παναγία των Βράχων», αφού κάτω από το αριστούργημά του εντοπίστηκαν σκίτσα του Θείου Βρέφους μ’ έναν άγγελο.
Η ανακάλυψη προέκυψε στη διάρκεια επιστημονικής έρευνας από την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, που ετοιμάζει μια μεγάλη έκθεση για τον μεγάλο ζωγράφο της Αναγέννησης με βασικό έκθεμα την «Παναγία των Βράχων».
«Τα αρχικά σχέδια είχαν σημαντικές διαφορές σε σχέση με το ολοκληρωμένο έργο και παραμένει μυστήριο για ποιο λόγο εγκατέλειψε ο Ντα Βίντσι την πρώτη του σύνθεση», ανέφερε εκπρόσωπος της National Gallery of London.
Ειδικοί μελέτησαν επί μήνες με εξειδικευμένες τεχνικές απεικόνισης -φασματοσκοπία φθορισμού ακτίνων Χ και υπέρυθρη και υπερφασματοπική απεικόνιση- το αρχικό σχέδιο που δημιουργήθηκε από υλικό που περιέχει ψευδάργυρο για να ανακαλύψουν τις διαφορές στο αριστούργημα. «Και οι δύο μορφές βρίσκονται σε ψηλότερη θέση με τον άγγελο να έχει στραμμένο το πρόσωπο στο Θείο Βρέφος» είπαν.
Η ανακάλυψη προέκυψε στη διάρκεια επιστημονικής έρευνας από την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, που ετοιμάζει μια μεγάλη έκθεση για τον μεγάλο ζωγράφο της Αναγέννησης με βασικό έκθεμα την «Παναγία των Βράχων».
«Τα αρχικά σχέδια είχαν σημαντικές διαφορές σε σχέση με το ολοκληρωμένο έργο και παραμένει μυστήριο για ποιο λόγο εγκατέλειψε ο Ντα Βίντσι την πρώτη του σύνθεση», ανέφερε εκπρόσωπος της National Gallery of London.
Ειδικοί μελέτησαν επί μήνες με εξειδικευμένες τεχνικές απεικόνισης -φασματοσκοπία φθορισμού ακτίνων Χ και υπέρυθρη και υπερφασματοπική απεικόνιση- το αρχικό σχέδιο που δημιουργήθηκε από υλικό που περιέχει ψευδάργυρο για να ανακαλύψουν τις διαφορές στο αριστούργημα. «Και οι δύο μορφές βρίσκονται σε ψηλότερη θέση με τον άγγελο να έχει στραμμένο το πρόσωπο στο Θείο Βρέφος» είπαν.