Κρεσέντο εκδίκησης: Ένα ολοκαίνουριο αστυνομικό μυθιστόρημα που συνταράζει τον αναγνώστη
Η συγγραφέας Θεοφανία Ανδρονίκου - Βασιλάκη μιλάει στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ για το νέο της βιβλίο
Με ένα δυνατό αστυνομικό μυθιστόρημα που διεκδικεί πρωταγωνιστική θέση στα αναγνώσματα του Φθινοπώρου επανέρχεται η Θεοφανία Ανδρονίκου - Βασιλάκη. Στο «Κρεσέντο Εκδίκησης» που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Χάρτινη Πόλη, ο αστυνομικός πράκτορας Νικόλας Στασινός και η αστυνόμος του Τμήματος Κορίνθου Νιόβη Πέτρου καλούνται να εξιχνιάσουν τα αίτια πίσω από τον θάνατο της Αγνής Γεωργίου, αλλά και τη σχέση της μ’ έναν διεθνώς καταζητούμενο κακοποιό.
Η συγγραφέας μάς ταξιδεύει στην Πολωνία, την Ορεινή Κορινθία και τη Λυών σ’ ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα που καθηλώνει, με συναρπαστική πλοκή γεμάτη ανατροπές και ένα τέλος που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει.
Η ίδια μιλώντας στα Παραπολιτικά για το νέο βιβλίο της, αναφέρεται στην αγάπη του κόσμου για την αστυνομική λογοτεχνία.
Ο τίτλος του βιβλίου σας «Κρεσέντο εκδίκησης» δημιουργεί το απόλυτο αίσθημα της αγωνίας για όσα πρόκειται να διαβάσει ο αναγνώστης στην ιστορία σας. Μιλήστε μας για το βιβλίο σας αλλά και για τον τίτλο που επιλέξατε.
Πρόκειται για μια ιστορία που διαδραματίζεται σε διάρκεια τριών δεκαετιών και όπως το κρεσέντο, έχει διαστήματα ώσπου να κορυφωθεί. Μια ιστορία που ξεκινά από το Στετίνο της Πολωνίας το 1988 και καταλήγει στην Κόρινθο το 2018. Ένα μυστήριο που λύνεται έπειτα από τριάντα χρόνια.
Ένας συγγραφέας αστυνομικού μυθιστορήματος πρέπει να έχει γνώσεις ψυχολογίας και ανατομίας, αλλά και νομικής για να γράψει την ιστορία του;
Και αν δεν έχει, πρέπει να αποκτήσει. Οτιδήποτε μπαίνει στα βιβλία μου φροντίζω να είναι αποτέλεσμα έρευνας και ταυτοποιημένο 100%. Θέλω η σχέση μου με τους αναγνώστες να είναι σχέση εμπιστοσύνης. Ότι στοιχείο παρέχεται, εκτός της μυθοπλασίας, να είναι έγκυρο και αποτέλεσμα έρευνας.
Ποιες δυσκολίες ή ιδιαιτερότητες συναντήσατε στη συγγραφή αυτής της αστυνομικής ιστορίας;
Την Πολωνία. Είναι αρκετά δύσκολο να εντρυφήσει κανείς σε έναν άγνωστο (για μένα) πολιτισμό, στην κουλτούρα και την ιστορία μιας χώρας που ξεκίνησα να την μαθαίνω από το 1980 ως και σήμερα.
Στην Ελλάδα υπάρχουν φανατικοί αναγνώστες του αστυνομικού μυθιστορήματος όπως υπάρχουν σε άλλες χώρες;
Αν κρίνω από τον εαυτό μου, ναι. Είναι άκρως ενδιαφέρον να ξεκινάς ένα βιβλίο με δεκάδες ερωτηματικά τα οποία εξηγούνται σιγά-σιγά ως το τέλος, με αποκορύφωμα τη λύση του μυστηρίου.
Η πανδημία του Κορωνοιού έχει επηρεάσει την διάθεση του κόσμου για το βιβλίο;
Ελπίζω πως όχι, αν και τα κλειστά βιβλιοπωλεία τόσους μήνες, σίγουρα συντέλεσαν και σε αυτό. Πιστεύω όμως, πως οι λάτρεις του βιβλίου έμειναν πιστοί στην αγάπη τους για αυτό.
Ποιες είναι οι δυσκολίες που βιώνει ο κλάδος του βιβλίου στην εποχή του Κορωνοϊού;
Γενικότερα το βιβλίο βρίσκεται σε κρίση τα τελευταία χρόνια και ελπίζω πως αυτό είναι κάτι παροδικό. Η μυρωδιά του χαρτιού και η αίσθηση του να το κρατά κάποιος είναι δύσκολο να ξεπεραστεί, τουλάχιστον σε εμάς που το αγαπάμε.
Στετίνο Πολωνίας, 1988. Κατά τη διάρκεια της δεξίωσης για την έναρξη του καλοκαιριού στην έπαυλη της οικογένειας Βίσκο, ο δεκαοκτάχρονος Βάσα Ορλάνωφ συλλαμβάνεται για τη στυγερή δολοφονία του ιδιοκτήτη. Όλα οδηγούν στο συμπέρασμα πως κίνητρό του ήταν η κλοπή ενός πίνακα αμύθητης αξίας. Όμως, τίποτα δεν εξηγεί το έγκλημα του νεαρού ενάντια στον άνθρωπο που τον ευεργετούσε για χρόνια και σκόπευε να τον στηρίξει στις ανώτερες μουσικές σπουδές του ως πιανίστα.
Ορεινή Κορινθία, 2018. Στις απόκρημνες στροφές της χιονισμένης Ζήρειας, ένα αυτοκίνητο πέφτει στον γκρεμό και τυλίγεται στις φλόγες. Από μέσα ανασύρεται νεκρή η Αγνή Γεωργίου. Όταν οι αστυνομικές αρχές διαπιστώνουν τη σχέση της με τον διαβόητο και διεθνώς καταζητούμενο Ορλάνωφ, ενημερώνουν άμεσα την Ιντερπόλ. Ο αστυνομικός πράκτορας Νικόλας Στασινός έρχεται εσπευσμένα στην Ελλάδα από τη Λυών και συνεργάζεται με την αστυνόμο Νιόβη Πέτρου του Τμήματος Κορίνθου, προκειμένου να εντοπίσουν τα ίχνη του κακοποιού.
Δύο εκ διαμέτρου αντίθετοι άνθρωποι αναγκάζονται να ενώσουν τις δυνάμεις τους, αναζητώντας στοιχεία από το παρελθόν και ξεκινούν μαζί ένα ταξίδι ενάντια στον χρόνο σε Πολωνία, Γαλλία και Ελλάδα. Κοινός σκοπός τους είναι να συλλάβουν έναν στυγνό δολοφόνο, που διαφεύγει για περισσότερο από δύο δεκαετίες. Και τότε αδιανόητα εγκλήματα και ένοχα μυστικά, θαμμένα στο σκοτάδι και στη σιωπή, αποκαλύπτονται.
Αντισυμβατικοί έρωτες και ανατριχιαστικές αλήθειες που δεν τολμούν να ειπωθούν έρχονται στο φως. Οι ψυχές των νεκρών απαιτούν δικαίωση…
Η Θεοφανία Ανδρονίκου Βασιλάκη (λογοτεχνικό ψευδώνυμο) εργάζεται ως δημοσιογράφος σε περιοδικά, εφημερίδες και ιστοσελίδες, στον χώρο του καλλιτεχνικού και τηλεοπτικού ρεπορτάζ. Επίσης, έχει ασχοληθεί με την τηλεόραση, συμμετέχοντας ως κειμενογράφος και σεναριογράφος σε επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές.
Ως συγγραφέας εμφανίστηκε το 2009 με το βιβλίο «Δεσποινίς ετών 29… και κάτι ψιλά», από τις Εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί, το οποίο έγινε μπεστ σέλερ. Το 2012 κυκλοφόρησε το μεταφυσικό δράμα «8 ψυχές που δεν έφυγαν», από τις Εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί.
Από τις Εκδόσεις Ψυχογιός κυκλοφόρησαν τα μυθιστορήματα: «Ο κορσές της Σταχτοπούτας» (2014) και «Γυναίκες στα πρόθυρα… γάμου» (2015) και από τις Εκδόσεις Χάρτινη Πόλη τα μυθιστορήματα: «Η Διαθήκη του Ζάνα» (2017), «Η Υπηρέτρια της Δούκισσας» (2018), «Ζακίνθη, στο Άβατο του Κόντε» (2019) και «Άσπιλοι Ένοχοι» (2020).
Η συγγραφέας μάς ταξιδεύει στην Πολωνία, την Ορεινή Κορινθία και τη Λυών σ’ ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα που καθηλώνει, με συναρπαστική πλοκή γεμάτη ανατροπές και ένα τέλος που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει.
Η ίδια μιλώντας στα Παραπολιτικά για το νέο βιβλίο της, αναφέρεται στην αγάπη του κόσμου για την αστυνομική λογοτεχνία.
Ο τίτλος του βιβλίου σας «Κρεσέντο εκδίκησης» δημιουργεί το απόλυτο αίσθημα της αγωνίας για όσα πρόκειται να διαβάσει ο αναγνώστης στην ιστορία σας. Μιλήστε μας για το βιβλίο σας αλλά και για τον τίτλο που επιλέξατε.
Πρόκειται για μια ιστορία που διαδραματίζεται σε διάρκεια τριών δεκαετιών και όπως το κρεσέντο, έχει διαστήματα ώσπου να κορυφωθεί. Μια ιστορία που ξεκινά από το Στετίνο της Πολωνίας το 1988 και καταλήγει στην Κόρινθο το 2018. Ένα μυστήριο που λύνεται έπειτα από τριάντα χρόνια.
Ένας συγγραφέας αστυνομικού μυθιστορήματος πρέπει να έχει γνώσεις ψυχολογίας και ανατομίας, αλλά και νομικής για να γράψει την ιστορία του;
Και αν δεν έχει, πρέπει να αποκτήσει. Οτιδήποτε μπαίνει στα βιβλία μου φροντίζω να είναι αποτέλεσμα έρευνας και ταυτοποιημένο 100%. Θέλω η σχέση μου με τους αναγνώστες να είναι σχέση εμπιστοσύνης. Ότι στοιχείο παρέχεται, εκτός της μυθοπλασίας, να είναι έγκυρο και αποτέλεσμα έρευνας.
Ποιες δυσκολίες ή ιδιαιτερότητες συναντήσατε στη συγγραφή αυτής της αστυνομικής ιστορίας;
Την Πολωνία. Είναι αρκετά δύσκολο να εντρυφήσει κανείς σε έναν άγνωστο (για μένα) πολιτισμό, στην κουλτούρα και την ιστορία μιας χώρας που ξεκίνησα να την μαθαίνω από το 1980 ως και σήμερα.
Στην Ελλάδα υπάρχουν φανατικοί αναγνώστες του αστυνομικού μυθιστορήματος όπως υπάρχουν σε άλλες χώρες;
Αν κρίνω από τον εαυτό μου, ναι. Είναι άκρως ενδιαφέρον να ξεκινάς ένα βιβλίο με δεκάδες ερωτηματικά τα οποία εξηγούνται σιγά-σιγά ως το τέλος, με αποκορύφωμα τη λύση του μυστηρίου.
Η πανδημία του Κορωνοιού έχει επηρεάσει την διάθεση του κόσμου για το βιβλίο;
Ελπίζω πως όχι, αν και τα κλειστά βιβλιοπωλεία τόσους μήνες, σίγουρα συντέλεσαν και σε αυτό. Πιστεύω όμως, πως οι λάτρεις του βιβλίου έμειναν πιστοί στην αγάπη τους για αυτό.
Ποιες είναι οι δυσκολίες που βιώνει ο κλάδος του βιβλίου στην εποχή του Κορωνοϊού;
Γενικότερα το βιβλίο βρίσκεται σε κρίση τα τελευταία χρόνια και ελπίζω πως αυτό είναι κάτι παροδικό. Η μυρωδιά του χαρτιού και η αίσθηση του να το κρατά κάποιος είναι δύσκολο να ξεπεραστεί, τουλάχιστον σε εμάς που το αγαπάμε.
Η υπόθεση του βιβλίου
Στετίνο Πολωνίας, 1988. Κατά τη διάρκεια της δεξίωσης για την έναρξη του καλοκαιριού στην έπαυλη της οικογένειας Βίσκο, ο δεκαοκτάχρονος Βάσα Ορλάνωφ συλλαμβάνεται για τη στυγερή δολοφονία του ιδιοκτήτη. Όλα οδηγούν στο συμπέρασμα πως κίνητρό του ήταν η κλοπή ενός πίνακα αμύθητης αξίας. Όμως, τίποτα δεν εξηγεί το έγκλημα του νεαρού ενάντια στον άνθρωπο που τον ευεργετούσε για χρόνια και σκόπευε να τον στηρίξει στις ανώτερες μουσικές σπουδές του ως πιανίστα.
Ορεινή Κορινθία, 2018. Στις απόκρημνες στροφές της χιονισμένης Ζήρειας, ένα αυτοκίνητο πέφτει στον γκρεμό και τυλίγεται στις φλόγες. Από μέσα ανασύρεται νεκρή η Αγνή Γεωργίου. Όταν οι αστυνομικές αρχές διαπιστώνουν τη σχέση της με τον διαβόητο και διεθνώς καταζητούμενο Ορλάνωφ, ενημερώνουν άμεσα την Ιντερπόλ. Ο αστυνομικός πράκτορας Νικόλας Στασινός έρχεται εσπευσμένα στην Ελλάδα από τη Λυών και συνεργάζεται με την αστυνόμο Νιόβη Πέτρου του Τμήματος Κορίνθου, προκειμένου να εντοπίσουν τα ίχνη του κακοποιού.
Δύο εκ διαμέτρου αντίθετοι άνθρωποι αναγκάζονται να ενώσουν τις δυνάμεις τους, αναζητώντας στοιχεία από το παρελθόν και ξεκινούν μαζί ένα ταξίδι ενάντια στον χρόνο σε Πολωνία, Γαλλία και Ελλάδα. Κοινός σκοπός τους είναι να συλλάβουν έναν στυγνό δολοφόνο, που διαφεύγει για περισσότερο από δύο δεκαετίες. Και τότε αδιανόητα εγκλήματα και ένοχα μυστικά, θαμμένα στο σκοτάδι και στη σιωπή, αποκαλύπτονται.
Αντισυμβατικοί έρωτες και ανατριχιαστικές αλήθειες που δεν τολμούν να ειπωθούν έρχονται στο φως. Οι ψυχές των νεκρών απαιτούν δικαίωση…
Η συγγραφέας
Η Θεοφανία Ανδρονίκου Βασιλάκη (λογοτεχνικό ψευδώνυμο) εργάζεται ως δημοσιογράφος σε περιοδικά, εφημερίδες και ιστοσελίδες, στον χώρο του καλλιτεχνικού και τηλεοπτικού ρεπορτάζ. Επίσης, έχει ασχοληθεί με την τηλεόραση, συμμετέχοντας ως κειμενογράφος και σεναριογράφος σε επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές.
Ως συγγραφέας εμφανίστηκε το 2009 με το βιβλίο «Δεσποινίς ετών 29… και κάτι ψιλά», από τις Εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί, το οποίο έγινε μπεστ σέλερ. Το 2012 κυκλοφόρησε το μεταφυσικό δράμα «8 ψυχές που δεν έφυγαν», από τις Εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί.
Από τις Εκδόσεις Ψυχογιός κυκλοφόρησαν τα μυθιστορήματα: «Ο κορσές της Σταχτοπούτας» (2014) και «Γυναίκες στα πρόθυρα… γάμου» (2015) και από τις Εκδόσεις Χάρτινη Πόλη τα μυθιστορήματα: «Η Διαθήκη του Ζάνα» (2017), «Η Υπηρέτρια της Δούκισσας» (2018), «Ζακίνθη, στο Άβατο του Κόντε» (2019) και «Άσπιλοι Ένοχοι» (2020).