
Πόσο δίκιο έχει τελικά ο κ. Γεωργιάδης;
Άρθρο γνώμης
Ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης υπερασπίζεται και προβάλλει το έργο του
Τον κ. Γεωργιάδη µπορεί κάποιος να τον υπολήπτεται ή να τον περιφρονεί. Να τον επικροτεί ή να τον απαξιώνει. Να τον ψηφίζει ή να τον καταψηφίζει. Να τον ακούει ή να χαµηλώνει τον ήχο στην τηλεόραση ή το ραδιόφωνο όταν αυτός µιλά. Ο κ. Ά. Γεωργιάδης όµως είναι ο υπουργός Υγείας της Ελλάδας. Τον εµπιστεύεται και τον υπολήπτεται για τις ικανότητες και το ήθος του ο πρωθυπουργός και του έχει αναθέσει τις κρίσιµες αυτές αρµοδιότητες στην κυβέρνησή του. Αυτό έχει ξεχωριστή σηµασία µε δεδοµένο ότι η αναδόµηση, η οικονοµική στήριξη και ο εκσυγχρονισµός των δοµών του Εθνικού Συστήµατος Υγείας αποτελούν µαζί µε τον τοµέα της παιδείας κύριες προτεραιότητες της κυβέρνησης.
Όλους τους τελευταίους µήνες γίνεται σηµαντική προσπάθεια µε πρόβλεψη ανάλογου όγκου κονδυλίων για την κτιριακή αναβάθµιση των νοσοκοµείων και των κέντρων υγείας, τον εκσυγχρονισµό του εξοπλισµού τους και την κάλυψη των κενών στο ιατρικό και το νοσηλευτικό προσωπικό. Σηµαντικές είναι και οι αλλαγές στη λειτουργία και τη σύνδεση του δηµόσιου συστήµατος ακόµη και µε τους ιδιώτες γιατρούς προκειµένου να υπάρξει µια διαφορετική επόµενη ηµέρα για τη δηµόσια υγεία.
Όπως είναι φυσικό, ο κ. Γεωργιάδης υπερασπίζεται και προβάλλει το έργο που εξελίσσεται υπό τον συντονισµό και την εποπτεία του. Από την άλλη πλευρά, είναι πολύ συχνές οι καταγγελίες και οι ενστάσεις της αντιπολίτευσης και συστηµικών µίντια για τα όσα έχουν αποφασιστεί αλλά και για την αποτελεσµατικότητα στην εφαρµογή των πολιτικών. Χθες ο κ. Γεωργιάδης βρέθηκε στο τηλεοπτικό στούντιο του Open ως προσκεκληµένος στην πρωινή ενηµερωτική ζώνη. Εκεί του µεταφέρθηκε το πρόβληµα τηλεθεατή ο οποίος δεν µπορούσε να κλείσει ραντεβού µε γαστρεντερολόγο. Ο υπουργός στον τηλεοπτικό αέρα έκανε χρήση της εφαρµογής αναζήτησης ραντεβού myhealthapp και έκλεισε ραντεβού µε γιατρό της συγκεκριµένης ειδικότητας για την επόµενη ηµέρα.
Ο κ. Γεωργιάδης µιλά για σκοπιµότητες πίσω από την κριτική που ασκείται από τα κόµµατα της αντιπολίτευσης, αλλά και δηµοσιολογούντες για το έργο που γίνεται αλλά και για την κατάσταση του ΕΣΥ. Στην ίδια τηλεοπτική παρουσία του είχε την ευκαιρία κάποιων τοποθετήσεων για την όλη πραγµατικότητα όπως διαµορφώνεται.
«Το ΕΣΥ είναι ένας γίγαντας µε 110.000 εργαζόµενους, 127 νοσοκοµεία, 360 Κέντρα Υγείας. (…) Λέτε να µην υπάρχει έλλειψη; Ελλείψεις υπήρχαν πάντα», σηµείωσε µε το γνωστό ύφος του ο υπουργός και συνέχισε: «Το ερώτηµα είναι, φέτος, το 2025, έχουµε περισσότερες ελλείψεις από το παρελθόν ή λιγότερες; Εγώ ισχυρίζοµαι µε νούµερα που δεν αµφισβητούνται πως το 2025 οι ελλείψεις στο ΕΣΥ είναι λιγότερες από ποτέ». Ακριβώς επειδή το πλήγµα για το ΕΣΥ τη µακρά περίοδο των τριών µνηµονίων δηµοσιονοµικής πειθαρχίας υπήρξε συντριπτικό, ο υπουργός κ. Γεωργιάδης σωστά συγκρίνει το τώρα µε το 2012: «Το ΕΣΥ σε σχέση µε το 2012 είναι τρεις φορές καλύτερο από το παρελθόν: Έχουµε γρηγορότερα ψηφιακά συστήµατα, έχουµε περισσότερους γιατρούς, περισσότερους νοσηλευτές, περισσότερα χειρουργεία, µικρότερες αναµονές».
Ο υπουργός παράλληλα ισχυρίζεται και προφανώς βασίµως ότι ο χρόνος αναµονής για χειρουργείο έχει µειωθεί κατά 70% σε σύγκριση µε τα προηγούµενα προφανώς µετα- µνηµονιακά χρόνια.
Στον αντίλογο προβάλλεται µια µέτρηση της ΕΛΣΤΑΤ για τον βαθµό ικανοποίησης των πολιτών για το σύστηµα δηµόσιας υγείας της χώρας αλλά και µε βάση µια έκθεση των ελεγκτών της Εθνικής Αρχής ∆ιαφάνειας για το ποσοστό των απευθείας αναθέσεων στο νοσοκοµείο Ιωαννίνων για παράδειγµα. Ο υπουργός αντιδρά στην κριτική αυτή σε υψηλούς τόνους όπως συνηθίζει. Αυτό που µπορεί να µην έχει σκεφθεί ο υπουργός Υγείας είναι ότι τόσες ψηφιακές πλατφόρµες που έχουν υιοθετηθεί µπορεί και να µην είναι αντιληπτές ως προς τη λειτουργία τους από κάποιους µεγαλύτερης ηλικίας. Υπάρχει άλλωστε σε κάθε περίπτωση έλλειµµα ενηµέρωσης για τα νέα πολλαπλά δεδοµένα. Επίσης µια συζήτηση µε την αντιπολίτευση στο Κοινοβούλιο, για παράδειγµα προ ηµερησίας διάταξης, θα έδινε την ευκαιρία µιας πιο σφαιρικής ενηµέρωσης ζητηµάτων που τίθενται και απαντήσεων που υπάρχουν για το ΕΣΥ και την κατάστασή του.
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή
Όλους τους τελευταίους µήνες γίνεται σηµαντική προσπάθεια µε πρόβλεψη ανάλογου όγκου κονδυλίων για την κτιριακή αναβάθµιση των νοσοκοµείων και των κέντρων υγείας, τον εκσυγχρονισµό του εξοπλισµού τους και την κάλυψη των κενών στο ιατρικό και το νοσηλευτικό προσωπικό. Σηµαντικές είναι και οι αλλαγές στη λειτουργία και τη σύνδεση του δηµόσιου συστήµατος ακόµη και µε τους ιδιώτες γιατρούς προκειµένου να υπάρξει µια διαφορετική επόµενη ηµέρα για τη δηµόσια υγεία.
Όπως είναι φυσικό, ο κ. Γεωργιάδης υπερασπίζεται και προβάλλει το έργο που εξελίσσεται υπό τον συντονισµό και την εποπτεία του. Από την άλλη πλευρά, είναι πολύ συχνές οι καταγγελίες και οι ενστάσεις της αντιπολίτευσης και συστηµικών µίντια για τα όσα έχουν αποφασιστεί αλλά και για την αποτελεσµατικότητα στην εφαρµογή των πολιτικών. Χθες ο κ. Γεωργιάδης βρέθηκε στο τηλεοπτικό στούντιο του Open ως προσκεκληµένος στην πρωινή ενηµερωτική ζώνη. Εκεί του µεταφέρθηκε το πρόβληµα τηλεθεατή ο οποίος δεν µπορούσε να κλείσει ραντεβού µε γαστρεντερολόγο. Ο υπουργός στον τηλεοπτικό αέρα έκανε χρήση της εφαρµογής αναζήτησης ραντεβού myhealthapp και έκλεισε ραντεβού µε γιατρό της συγκεκριµένης ειδικότητας για την επόµενη ηµέρα.
Ο κ. Γεωργιάδης µιλά για σκοπιµότητες πίσω από την κριτική που ασκείται από τα κόµµατα της αντιπολίτευσης, αλλά και δηµοσιολογούντες για το έργο που γίνεται αλλά και για την κατάσταση του ΕΣΥ. Στην ίδια τηλεοπτική παρουσία του είχε την ευκαιρία κάποιων τοποθετήσεων για την όλη πραγµατικότητα όπως διαµορφώνεται.
«Το ΕΣΥ είναι ένας γίγαντας µε 110.000 εργαζόµενους, 127 νοσοκοµεία, 360 Κέντρα Υγείας. (…) Λέτε να µην υπάρχει έλλειψη; Ελλείψεις υπήρχαν πάντα», σηµείωσε µε το γνωστό ύφος του ο υπουργός και συνέχισε: «Το ερώτηµα είναι, φέτος, το 2025, έχουµε περισσότερες ελλείψεις από το παρελθόν ή λιγότερες; Εγώ ισχυρίζοµαι µε νούµερα που δεν αµφισβητούνται πως το 2025 οι ελλείψεις στο ΕΣΥ είναι λιγότερες από ποτέ». Ακριβώς επειδή το πλήγµα για το ΕΣΥ τη µακρά περίοδο των τριών µνηµονίων δηµοσιονοµικής πειθαρχίας υπήρξε συντριπτικό, ο υπουργός κ. Γεωργιάδης σωστά συγκρίνει το τώρα µε το 2012: «Το ΕΣΥ σε σχέση µε το 2012 είναι τρεις φορές καλύτερο από το παρελθόν: Έχουµε γρηγορότερα ψηφιακά συστήµατα, έχουµε περισσότερους γιατρούς, περισσότερους νοσηλευτές, περισσότερα χειρουργεία, µικρότερες αναµονές».
Ο υπουργός παράλληλα ισχυρίζεται και προφανώς βασίµως ότι ο χρόνος αναµονής για χειρουργείο έχει µειωθεί κατά 70% σε σύγκριση µε τα προηγούµενα προφανώς µετα- µνηµονιακά χρόνια.
Στον αντίλογο προβάλλεται µια µέτρηση της ΕΛΣΤΑΤ για τον βαθµό ικανοποίησης των πολιτών για το σύστηµα δηµόσιας υγείας της χώρας αλλά και µε βάση µια έκθεση των ελεγκτών της Εθνικής Αρχής ∆ιαφάνειας για το ποσοστό των απευθείας αναθέσεων στο νοσοκοµείο Ιωαννίνων για παράδειγµα. Ο υπουργός αντιδρά στην κριτική αυτή σε υψηλούς τόνους όπως συνηθίζει. Αυτό που µπορεί να µην έχει σκεφθεί ο υπουργός Υγείας είναι ότι τόσες ψηφιακές πλατφόρµες που έχουν υιοθετηθεί µπορεί και να µην είναι αντιληπτές ως προς τη λειτουργία τους από κάποιους µεγαλύτερης ηλικίας. Υπάρχει άλλωστε σε κάθε περίπτωση έλλειµµα ενηµέρωσης για τα νέα πολλαπλά δεδοµένα. Επίσης µια συζήτηση µε την αντιπολίτευση στο Κοινοβούλιο, για παράδειγµα προ ηµερησίας διάταξης, θα έδινε την ευκαιρία µιας πιο σφαιρικής ενηµέρωσης ζητηµάτων που τίθενται και απαντήσεων που υπάρχουν για το ΕΣΥ και την κατάστασή του.
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή