
Ασυδοσία δύο τροχών
Γύρω γύρω όλοι
Καλός ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αλλά δεν ξέρουμε τι προβλέπει και για τη νέα μάστιγα των ηλεκτρικών πατινιών και των ποδηλάτων
Και άλλη φορά έχω από αυτήν τη θέση αναφερθεί στην ασυδοσία των δικυκλιστών που δεν θέτουν σε κίνδυνο μόνο τη ζωή τους αλλά και προκαλούν συνθήκες ώστε ένας οδηγός αυτοκινήτου να προκαλέσει άθελά του ατύχημα. Γι’ αυτό άλλωστε ο Άρειος Πάγος εξέδωσε απόφαση σε βάρος γυναίκας οδηγού μοτοσυκλέτας που σφηνώθηκε μεταξύ αυτοκινήτου ΙΧ και νταλίκας, κρίνοντας ότι ήταν υπαίτια, λόγω των ελιγμών της, για τον τραυματισμό της.
Διαβάστε: Επεισοδιακό μπλόκο της Τροχαίας στη Βουλιαγμένη: Οδηγοί μηχανής παραλίγο να παρασύρουν αστυνομικούς για να διαφύγουν (Βίντεο)
Στον ανεξέλεγκτο τρόπο οδήγησης των μοτοσυκλετών, μικρού ή μεγάλου κυβισμού, έρχονται τώρα να προστεθούν τα ηλεκτρικά πατίνια –τα οποία μάλιστα αναπτύσσουν και ταχύτητες πάνω από το όριο που επιβάλλει ο νέος ΚΟΚ- καθώς και τα ποδήλατα που έχουν γίνει οικολογική μόδα. Δεν το γράφω τυχαίως για την ασυδοσία και των οδηγών αυτών των δίτροχων μέσων καθώς βρέθηκα μάρτυρας σε δύο περιστατικά.
Και στα δύο, τα θύματα -στο ένα περιστατικό παρ’ ολίγον θύμα- περνούσαν κανονικά από διάβαση πεζών και με αναμμένο το ανθρωπάκι, τον «Γρηγόρη» δηλαδή. Στη μία περίπτωση πατίνι με έναν νεαρό έπεσε πάνω σε κυρία, δεν την έριξε κάτω αλλά της μελάνιασε το χέρι. Το πατίνι συνέχισε την πορεία του σαν να μη συνέβη τίποτε.
Στην άλλη περίπτωση πάλι, ένας άνδρας διέσχιζε κανονικά τη διάβαση, έχοντας ανάψει πράσινο για τους πεζούς, και ενώ όλα τα τροχοφόρα ήταν σταματημένα, ερχόταν με φόρα ποδήλατο με αφηρημένο προφανώς, μεσήλικα μάλιστα, αναβάτη το οποίο σταμάτησε εκατοστά από τον πεζό φρενάροντας. Και με τον δικυκλιστή να ψελλίζει ένα «ωχ, παρ’ ολίγο!».
Καλός ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αλλά δεν ξέρουμε τι προβλέπει και για τη νέα μάστιγα των ηλεκτρικών πατινιών και των ποδηλάτων. Ακριβώς δε επειδή ως τροχοφόρα θεωρούνται πιο… ευάλωτα στους κινδύνους της ασφάλτου ελέγχονται πλημμελώς και με επιείκεια προφανώς, αποτελώντας πάντως εν δυνάμει κινδύνους για τους πεζούς. Διότι σε τελευταία ανάλυση, όσον αφορά τη δική τους ασφάλεια, την ευθύνη την έχουν οι ίδιοι οι οδηγοί πατινιών και ποδηλάτων.
Είναι θέμα κυκλοφοριακής αγωγής για τις συμπεριφορές αυτές και βεβαίως μιας ιδιότυπης ασυλίας που απολαμβάνουν από τα αρμόδια όργανα. Θυμάμαι συνέντευξη που είχε δώσει γνωστός ξένος οδηγός αγώνων και πολυνίκης στο Ράλλυ Ακρόπολις ο οποίος είχε οδηγήσει μέσα στην Αθήνα. Ο άνθρωπος είχε κυριολεκτικώς τρομάξει, όπως ομολόγησε, καθώς είδε ότι οι Έλληνες οδηγοί δεν οδηγούν με δίπλωμα οδήγησης αλλά με… άδεια κυνηγίου!
Τώρα λοιπόν εκτός από τους Έλληνες οδηγούς αυτοκινήτων και τους οδηγούς μοτοσυκλετών, στη χορεία των εν δυνάμει δολοφόνων της ασφάλτου προστέθηκαν οι οδηγοί πατινιών και οι ποδηλάτες. Ας το έχει αυτό υπ’ όψιν της η Πολιτεία, αν και δεν μπορεί να ελπίζει κανείς ότι οι οικολογικοί, κατά τα άλλα, αυτοί οδηγοί είτε θα βάλουν μυαλό είτε θα τους το βάλει το κράτος.
Δημοσιεύτηκε στην Απογευματινή
Διαβάστε: Επεισοδιακό μπλόκο της Τροχαίας στη Βουλιαγμένη: Οδηγοί μηχανής παραλίγο να παρασύρουν αστυνομικούς για να διαφύγουν (Βίντεο)
Στον ανεξέλεγκτο τρόπο οδήγησης των μοτοσυκλετών, μικρού ή μεγάλου κυβισμού, έρχονται τώρα να προστεθούν τα ηλεκτρικά πατίνια –τα οποία μάλιστα αναπτύσσουν και ταχύτητες πάνω από το όριο που επιβάλλει ο νέος ΚΟΚ- καθώς και τα ποδήλατα που έχουν γίνει οικολογική μόδα. Δεν το γράφω τυχαίως για την ασυδοσία και των οδηγών αυτών των δίτροχων μέσων καθώς βρέθηκα μάρτυρας σε δύο περιστατικά.
Και στα δύο, τα θύματα -στο ένα περιστατικό παρ’ ολίγον θύμα- περνούσαν κανονικά από διάβαση πεζών και με αναμμένο το ανθρωπάκι, τον «Γρηγόρη» δηλαδή. Στη μία περίπτωση πατίνι με έναν νεαρό έπεσε πάνω σε κυρία, δεν την έριξε κάτω αλλά της μελάνιασε το χέρι. Το πατίνι συνέχισε την πορεία του σαν να μη συνέβη τίποτε.
Στην άλλη περίπτωση πάλι, ένας άνδρας διέσχιζε κανονικά τη διάβαση, έχοντας ανάψει πράσινο για τους πεζούς, και ενώ όλα τα τροχοφόρα ήταν σταματημένα, ερχόταν με φόρα ποδήλατο με αφηρημένο προφανώς, μεσήλικα μάλιστα, αναβάτη το οποίο σταμάτησε εκατοστά από τον πεζό φρενάροντας. Και με τον δικυκλιστή να ψελλίζει ένα «ωχ, παρ’ ολίγο!».
Καλός ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αλλά δεν ξέρουμε τι προβλέπει και για τη νέα μάστιγα των ηλεκτρικών πατινιών και των ποδηλάτων. Ακριβώς δε επειδή ως τροχοφόρα θεωρούνται πιο… ευάλωτα στους κινδύνους της ασφάλτου ελέγχονται πλημμελώς και με επιείκεια προφανώς, αποτελώντας πάντως εν δυνάμει κινδύνους για τους πεζούς. Διότι σε τελευταία ανάλυση, όσον αφορά τη δική τους ασφάλεια, την ευθύνη την έχουν οι ίδιοι οι οδηγοί πατινιών και ποδηλάτων.
Είναι θέμα κυκλοφοριακής αγωγής για τις συμπεριφορές αυτές και βεβαίως μιας ιδιότυπης ασυλίας που απολαμβάνουν από τα αρμόδια όργανα. Θυμάμαι συνέντευξη που είχε δώσει γνωστός ξένος οδηγός αγώνων και πολυνίκης στο Ράλλυ Ακρόπολις ο οποίος είχε οδηγήσει μέσα στην Αθήνα. Ο άνθρωπος είχε κυριολεκτικώς τρομάξει, όπως ομολόγησε, καθώς είδε ότι οι Έλληνες οδηγοί δεν οδηγούν με δίπλωμα οδήγησης αλλά με… άδεια κυνηγίου!
Τώρα λοιπόν εκτός από τους Έλληνες οδηγούς αυτοκινήτων και τους οδηγούς μοτοσυκλετών, στη χορεία των εν δυνάμει δολοφόνων της ασφάλτου προστέθηκαν οι οδηγοί πατινιών και οι ποδηλάτες. Ας το έχει αυτό υπ’ όψιν της η Πολιτεία, αν και δεν μπορεί να ελπίζει κανείς ότι οι οικολογικοί, κατά τα άλλα, αυτοί οδηγοί είτε θα βάλουν μυαλό είτε θα τους το βάλει το κράτος.
Δημοσιεύτηκε στην Απογευματινή