Είναι λογικό και κοινωνικά αποδεκτό η κάθε απόφαση μιας κυβέρνησης, που αφορά ή επηρεάζει το σύνολο, να λαμβάνει υπ’ όψιν της και τις επιπτώσεις της στα μέλη της κοινωνίας. Μόνο στα δικτατορικά καθεστώτα οι εξουσιάζοντες γράφουν στα παλιά τους υποδήματα το κοινωνικό σύνολο στις αποφάσεις που παίρνουν.

Ο πρόλογος αυτός γίνεται με αφορμή μία διακινούμενη και μάλλον έγκυρη πληροφορία για νέες προβλέψεις όσον αφορά την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης των αυτοκινήτων και ειδικότερα των αυτοκινήτων παλαιότερης τεχνολογίας, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τις εκπομπές των αυτοκινήτων. Μάλιστα λέγεται ότι θα αντιγραφούν πρότυπα του εξωτερικού σε ανάλογες περιπτώσεις. Ασφαλώς στη χώρα μας οι ρυθμίσεις δεν μπορεί να είναι οριζόντιες δεδομένου ότι είμαστε μία ευρωπαϊκή χώρα με τον γηραιότερο μάλλον στόλο αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως. Και αυτό δεν οφείλεται βεβαίως σε πανεθνική υστερία για αυτοκίνητα που θα συμμετέχουν στο ΡάλλυΑντίκα!

Αλλά το ζήτημα της μη αντικαταστάσεως των παλαιών αυτοκινήτων με οχήματα νέας τεχνολογίας -που υποτίθεται είναι αντιρρυπαντική είναι αποτέλεσμα αντικειμενικών δυσχερειών. Με άλλα λόγια «δει δη χρημάτων». Οι Έλληνες έχουν περάσει οικονομική κρίση, έχουν ακόμη οικονομικές δυσχέρειες, προσπαθούν να ανακάμψουν και βεβαίως δεν έχουν εισοδήματα Σκανδιναβίας. Αντιθέτως, είναι πανάκριβα τα οχήματα νέας τεχνολογίας και σχεδόν απρόσιτα τα ηλεκτρικά -τα οποία παρεμπιπτόντως έχουν αρχίσει παγκοσμίως να εμφανίζουν μειούμενες τις πωλήσεις για λόγους που για να ακριβολογούμε, είναι χρήσιμο να ρίχνουν καμιά ματιά οι λάτρεις του αυτοκινήτου στα ειδικά περιοδικά που έχουν σχετικά αξιόπιστα ρεπορτάζ και ανάλογες πληροφορίες. Αν αποκλειστούν από την κυκλοφορία τα παλαιότερης τεχνολογίας και δεν έχουν πρόσβαση σε σημεία των Αθηνών τα οποία εξυπηρετούν τους κατόχους των αυτοκινήτων αυτών δημιουργείται πρόβλημα γι’ αυτούς και για ορισμένους σημαντικό.

Επομένως, η όποια απόφαση πρέπει να είναι τέτοια που κυρίως να λαμβάνει υπ’ όψιν τις αντικειμενικές δυσχέρειες αντικατάστασης των αυτοκινήτων από τους ιδιοκτήτες τους. Διαφορετικά μπορεί να εκληφθεί -και δικαιολογημένα- η όποια απόφαση αποκλεισμού ως τιμωρητική και μάλιστα για λόγους για τους οποίους δεν ευθύνονται οι «τιμωρούμενοι»! Οι πολίτες έχουν την απαίτηση οι κυβερνητικές αποφάσεις να είναι προϊόν της επεξεργασίας πολλών παραγόντων και κυρίως αυτών που επηρεάζουν την καθημερινότητά τους. Είναι ασφαλώς μία πολύ δύσκολη ισορροπία, αλλά από την άλλη τέτοιες είναι και οι υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν τα κυβερνητικά κόμματα και οι επικεφαλής τους, όταν ζητούν την ψήφο των πολιτών. Στο συγκεκριμένο θέμα ασφαλώς και η σημερινή κυβέρνηση θα λάβει υπ’ όψιν τις ελληνικές αυτές ιδιαιτερότητες, λαμβανομένης υπ’ όψιν και της φύσης του Έλληνα που έναντι της ρύπανσης δεν είναι διατεθειμένος ούτε τις συνήθειές του να αλλάξει αλλά πολύ περισσότερο ούτε και το βόλεμά του. Ειδικά μάλιστα αν δεν φταίει ο ίδιος για τις οικονομικές του αδυναμίες που ευθύνονται για την όλη υπόθεση.

Δημοσιεύτηκε στην Απογευματινή