
Γερμανία: Σε κρίση οι γερμανικές ζυθοποιίες, καθώς η Γενιά Ζ χάνει την όρεξή της για αλκοόλ
Πού οφείλεται η πτώση της εγχώριας αγοράς
Η πτώση της εγχώριας αγοράς οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην πιο συνειδητοποιημένη ως προς την υγεία γενιά Ζ, η οποία έχει απομακρυνθεί από το αλκοόλ, και ιδίως από την μπύρα
Όταν ο Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε, ο νονός της γερμανικής λογοτεχνίας, ήταν φοιτητής στη Λειψία, ανέπτυξε τέτοια προτίμηση στην τοπική μπύρα που συνέθεσε στιχάκια προς τιμήν της. Ωστόσο, δυόμισι αιώνες αργότερα, μια γενιά άνευ προηγουμένου εγκρατών νέων Γερμανών δημιουργεί κρίση στις ζυθοποιίες της χώρας. Η αγορά συρρικνώνεται εδώ και αρκετό καιρό με έναν ήρεμο ρυθμό μεταξύ 2 και 3 τοις εκατό ετησίως, παρασύροντας ακόμη και σεβαστές μάρκες όπως η Erdinger σε έναν πόλεμο τιμών που έχει μειώσει τις τιμές στα 0,80 ευρώ για το μισό λίτρο.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις της γερμανικής βιομηχανίας μπύρας μειώθηκαν κατά 6,3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, εξαιρουμένων των μη αλκοολούχων προϊόντων. Ήταν η πρώτη φορά που οι ζυθοποιοί πούλησαν λιγότερα από τέσσερα δισεκατομμύρια λίτρα σε οποιοδήποτε εξάμηνο από το 1993.
Η πτώση της εγχώριας αγοράς οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην πιο συνειδητοποιημένη ως προς την υγεία γενιά Ζ, η οποία έχει απομακρυνθεί από το αλκοόλ, και ιδίως από την μπύρα.
Σήμερα, το 38% των ανδρών κάτω των 25 ετών πίνουν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 55% πριν από μια γενιά και το 85% στα μέσα της δεκαετίας του 1970. Για τις νέες γυναίκες, το αντίστοιχο ποσοστό είναι 18%, από 54% πριν από μισό αιώνα.
Ο Στέφαν Μπλάσακ, διευθύνων σύμβουλος της Oettinger, μιας από τις μεγαλύτερες ζυθοποιίες της Γερμανίας, δήλωσε ότι η τάση αυτή, που έχει χτυπήσει τον κλάδο, μοιάζει με «κατολίσθηση». «Οι ζυθοποιίες θα πέσουν σαν μύγες», δήλωσε ο Μπλάσακ στην εφημερίδα Augsburger Allgemeine. «Ο κόσμος της ζυθοποιίας καταρρέει. Στις μικρότερες ζυθοποιίες βλέπουμε πτωχεύσεις σε σχεδόν καθημερινή βάση. Θα χτυπήσει και τις μεγαλύτερες».
Το τελευταίο θύμα είναι η Waldstadt, μια βιοτεχνία ζυθοποιίας στο Ίζερλον. Ακολουθεί τις Olchinger και Kastner στη Βαυαρία, τη Lille στο Κίελο και την Banke, βαυαρική εταιρεία κατασκευής εξοπλισμού ζυθοποιίας που κάποτε προμήθευε τη Heineken. Η Oettinger κλείνει επίσης ένα από τα εργοστάσιά της.
Το ίδιο συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη. Στη Γαλλία, οι πωλήσεις κόκκινου κρασιού έχουν μειωθεί κατά 90 τοις εκατό τα τελευταία 50 χρόνια, καθώς η γαλλική Γενιά Ζ πίνει τον μισό όγκο από αυτόν που καταναλώνει η Γενιά Y.
Στη Γερμανία, οι μεγαλύτερες ζυθοποιίες έχουν διαφοροποιηθεί σε ποτά χωρίς αλκοόλ και ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Οι πωλήσεις ανάμεικτων ποτών αυξήθηκαν κατά 8 τοις εκατό φέτος.
Η Νίνα Γκόλινγκερ, από την Ένωση Ζυθοποιών, δήλωσε: «Οι εταιρείες διευρύνουν τη γκάμα των προϊόντων τους, εξελίσσονται από αμιγείς ζυθοποιίες σε ευρείας βάσης καινοτόμους κατασκευαστές που πετυχαίνουν και στο εξωτερικό. Θα χρειαζόταν μεγάλη αισιοδοξία για να προβλέψουμε ένα θετικό αποτέλεσμα για τη γερμανική αγορά μπύρας το 2025».
ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing