Ανώτατο όριο προµήθειας 0,5% για συναλλαγές έως 10 ευρώ µε κάρτες και «πράσινο φως» σε 4.000 επιχειρήσεις που βρίσκονται στη «µαύρη λίστα» του Τειρεσία για την προµήθεια τερµατικών µηχανηµάτων πληρωµής POS προβλέπουν τροπολογίες του υπουργείου Εθνικής Οικονοµίας, οι οποίες κατατίθενται στη Βουλή.

Με άλλη διάταξη ενεργοποιείται το µέτρο των τελών κυκλοφορίας µε τον µήνα για τους ιδιοκτήτες οχηµάτων που είχαν τραβήξει χειρόφρενο και θέλουν να πάρουν πίσω τις πινακίδες για να κάνουν Πάσχα στο χωριό και να ψηφίσουν στις ευρωεκλογές.

*Διαβάστε εδώ: Τα soldout του Πάσχα - Η δημοφιλής Κέρκυρα, η υψηλή ζήτηση για Σαντορίνη και οι προτιµήσεις για Κρήτη και ∆ωδεκάνησα

Αναλυτικότερα, σύµφωνα µε τις τροπολογίες:

1. Χρεώσεις µε κάρτες: Επιβάλλονται χαµηλότερες προµήθειες στις συναλλαγές έως 10 ευρώ µε κάρτες, µε το κόστος της επιβάρυνσης για τις επιχειρήσεις να µειώνεται στο µισό, καθώς η µέση προµήθεια του 1% ψαλιδίζεται στο 0,5%. Το µέτρο δεν θα πιάνει τις µεγάλες εµπορικές αλυσίδες, δηλαδή πολυκαταστήµατα και σουπερµάρκετ παρά µόνο περίπτερα, βενζινάδικα, ταξί, λαϊκές αγορές, µικρά µαγαζιά εστίασης και εµπορίου, τα οποία σήµερα δεν έχουν κανένα κέρδος από τις πληρωµές µε POS µε αποτέλεσµα να µπαίνουν και µέσα. Το πλαφόν στο ποσοστό της προµήθειας θα είναι οριζόντιο και για όλους τους εµπλεκόµενους στην αλυσίδα των συναλλαγών µε πλαστικό χρήµα, που σηµαίνει ότι θα υπάρχει απαγορευτικό στις επιµέρους χρεώσεις των παρόχων POS και των εταιρειών (Mastercard, Visa). Πρακτικά µε τη νέα διάταξη, που θα αφορά συγκεκριµένους Κωδικούς Αριθµούς ∆ραστηριότητας, αυτοί που θα ωφεληθούν θα είναι τα µαγαζάκια της γειτονιάς. Για παράδειγµα θα ψαλιδίζεται η προµήθεια στον φούρνο της γειτονιάς, αλλά δεν θα ισχύει το ίδιο για τη µεγάλη αντίστοιχη αλυσίδα.

2. «Κόκκινες» επιχειρήσεις: ∆ίνεται λύση στο πρόβληµα για τις περίπου 4.000 επιχειρήσεις που δεν µπορούν να προµηθευτούν POS, καθώς βρίσκονται στη λίστα του Τειρεσία.

Διασύνδεση ταμειακών - POS: Eκκρεμεί η διαδικασία για 30.000 εποχικές επιχειρήσεις


3. Τέλη κυκλοφορίας µε τον µήνα: Παρέχεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες οχηµάτων να κάνουν άρση ακινησίας και να πάρουν πίσω τις πινακίδες, αφού προηγουµένως καταβάλουν το ποσό των τελών που αναλογεί στο χρονικό διάστηµα επανεκκίνησης, το οποίο σε καµία περίπτωση δεν µπορεί να είναι λιγότερο από έναν µήνα. Έτσι, αν κάποιος ξαναβγάλει στους δρόµους το αυτοκίνητό του για έναν µήνα, θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο µήνες τα 2/12, για τρεις µήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής. Για παράδειγµα εάν ιδιοκτήτης αυτοκινήτου µε ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 300 ευρώ άρει την ακινησία του οχήµατός του για διάστηµα τεσσάρων µηνών, θα πληρώσει 100 ευρώ (4/12).

4. Την ίδια στιγµή, εκπνέει σήµερα η προθεσµία για τη διασύνδεση των POS µε τις κλασικές ταµειακές µηχανές, καθώς αν κάποια επιχείρηση έχει τον πιο εξελιγµένο τύπο (µε το λογισµικό ERP), θα έχει δυνατότητα µέχρι τις 30 Ιουνίου. Εκτιµάται ότι 9 στις 10 επιχειρήσεις έχουν τηρήσει το χρονοδιάγραµµα της διασύνδεσης και µένει µία «ουρά» 30.000 εποχικών, οι οποίες -όταν ανοίξουν- είναι υποχρεωµένες να λειτουργούν στο νέο περιβάλλον. Από το υπουργείο Οικονοµικών διαµηνύουν ότι δεν πρόκειται να υπάρξει νέα παράταση και ήδη η ΑΑ∆Ε έχει εντείνει τους ελέγχους σε επιχειρήσεις και επαγγελµατίες που είχαν αυτή την υποχρέωση, κόβοντας µέχρι στιγµής πάνω από 30 πρόστιµα σε εταιρείες µε τζίρο άνω του 1.000.000 ευρώ, τα οποία φτάνουν έως 20.000 ευρώ. Παράλληλα, στο ραντάρ των ελεγκτών βρίσκονται και οι επαγγελµατίες (ταξί, λαϊκές αγορές, περίπτερα, ψιλικατζίδικα κ.ά.) από τους 35 κλάδους, οι οποίοι από την 1η Απριλίου 20 24 θα πρέπει να διαθέτουν POS.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 30/04/2024