Η νέα γενιά του Audi SQ5 TDI ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία του
Η πρώτη γενιά του SQ5, η οποία κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 2012, έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο μοντέλο S της Audi με κινητήρα ντίζελ. Σήμερα η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει το ανανεωμένο SQ5 TDI που είναι ακόμη πιο ισχυρό και με πιο δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά.
Ο τρίλιτρος V6 ντίζελ κινητήρας με 341 ίππων προσφέρει άφθονη ισχύ, ενώ έχει αναβαθμιστεί σε πολλούς τομείς. Τα επανασχεδιασμένα έμβολα δεν είναι πλέον κατασκευασμένα από αλουμίνιο αλλά από σφυρήλατο χάλυβα, με μειωμένες απώλειες θερμότητας και πιο γρήγορη και αποτελεσματική καύση. Επίσης ο ψεκασμός καυσίμου εκτελείται έως και οκτώ φορές ανά κύκλο, με μέγιστη πίεση 2.500 bar. Επιταχύνει από την στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα, με την ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Ο 3.0 TDI συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt (MHEV), με έναν εναλλάκτη ιμάντα μια μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν μετατροπέα τάσης 48/12 Volt. Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει, το σύστημα MHEV ανακτά έως και 8 kW ισχύος. Το ήπιο υβριδικό σύστημα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 0,7 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Στο εσωτερικό, το ανανεωμένο SQ5 TDI διατίθεται σε μαύρο ή σκούρο γκρι με φωτιζόμενα αλουμινένια κατώφλια στις πόρτες, με λογότυπα S. Στα καθίσματα το νέο υλικό μικροϊνών Dinamica αποτελείται κυρίως από ανακυκλωμένο πλαστικό και αντικαθιστά την Alcantara. Τα καθίσματα και το τιμόνι είναι διακοσμημένα με εμφανείς ραφές. Ωστόσο, η καμπίνα παρέχει πολύ μεγάλο χώρο στους επιβάτες και πολλά λίτρα αποθηκευτικού χώρου για μικροαντικείμενα. Ο χώρος αποσκευών έχει βασική χωρητικότητα 520 λίτρα και αυξάνεται στα 1.520 λίτρα με τις πίσω πλάτες αναδιπλωμένες. Το σπορ SUV μπορεί να έλξει ρυμουλκούμενα βάρους έως 2,4 τόνους (με πέδηση, με κλίση 12%).
Το ανανεωμένο Audi SQ5 TDI θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο SanJose Chiapa στο Μεξικό και θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές χώρες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Ο τρίλιτρος V6 ντίζελ κινητήρας με 341 ίππων προσφέρει άφθονη ισχύ, ενώ έχει αναβαθμιστεί σε πολλούς τομείς. Τα επανασχεδιασμένα έμβολα δεν είναι πλέον κατασκευασμένα από αλουμίνιο αλλά από σφυρήλατο χάλυβα, με μειωμένες απώλειες θερμότητας και πιο γρήγορη και αποτελεσματική καύση. Επίσης ο ψεκασμός καυσίμου εκτελείται έως και οκτώ φορές ανά κύκλο, με μέγιστη πίεση 2.500 bar. Επιταχύνει από την στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα, με την ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Ο 3.0 TDI συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt (MHEV), με έναν εναλλάκτη ιμάντα μια μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν μετατροπέα τάσης 48/12 Volt. Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει, το σύστημα MHEV ανακτά έως και 8 kW ισχύος. Το ήπιο υβριδικό σύστημα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 0,7 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Στο εσωτερικό, το ανανεωμένο SQ5 TDI διατίθεται σε μαύρο ή σκούρο γκρι με φωτιζόμενα αλουμινένια κατώφλια στις πόρτες, με λογότυπα S. Στα καθίσματα το νέο υλικό μικροϊνών Dinamica αποτελείται κυρίως από ανακυκλωμένο πλαστικό και αντικαθιστά την Alcantara. Τα καθίσματα και το τιμόνι είναι διακοσμημένα με εμφανείς ραφές. Ωστόσο, η καμπίνα παρέχει πολύ μεγάλο χώρο στους επιβάτες και πολλά λίτρα αποθηκευτικού χώρου για μικροαντικείμενα. Ο χώρος αποσκευών έχει βασική χωρητικότητα 520 λίτρα και αυξάνεται στα 1.520 λίτρα με τις πίσω πλάτες αναδιπλωμένες. Το σπορ SUV μπορεί να έλξει ρυμουλκούμενα βάρους έως 2,4 τόνους (με πέδηση, με κλίση 12%).
Το ανανεωμένο Audi SQ5 TDI θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο SanJose Chiapa στο Μεξικό και θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές χώρες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021.