Δοκιμή του νέου Renault Captur
nuova-renault-captur-2020
Auto

Δοκιμή του νέου Renault Captur

Από το 2013 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, μέχρι και σήμερα, κατάφερε να πουλήσει 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε 90 χώρες, με αποτέλεσμα να γίνει το best seller στην κατηγορία του. Ο λόγος για το Renault Captur το οποίο στη νέα του έκδοση κατάφερε να γίνει ακόμη καλύτερο και πιο αναβαθμισμένο από τον προκάτοχό του.

Στη διάρκεια της εβδομαδιαίας συμβίωσής μας, το δοκιμάσαμε για εκατοντάδες χιλιόμετρα. Είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση με τον 1300άρι κινητήρα TCe με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC επτά σχέσεων. Η γαλλική εταιρεία «έχτισε» το μοντέλο πάνω στη νέα CMF-B πλατφόρμα του Groupe Renault που είναι ό,τι καλύτερο διαθέτει στο οπλοστάσιό της.

Από την πρώτη στιγμή αντικρίζοντας το μοντέλο καταλάβαμε ότι έχουμε να κάνουμε με κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Οι σχεδιαστές της Renault είχαν μεγάλη έμπνευση, αλλά κυρίως καλή γνώση των πελατών της γαλλικής εταιρείας που έδωσαν εκείνες τις πινελιές για να τους αφήσουν ικανοποιημένους. Το σίγουρο είναι ότι το νέο Captur εντυπωσιάζει από την πρώτη ματιά. Η εμφάνισή του είναι σπορ και εμπνέει δυναμισμό, έχοντας παράλληλα μοντέρνες γραμμές.

Διαθέτει στρογγυλεμένες επιφάνειες που κάνουν το μοντέλο πιο μυώδες, προσεγγίζοντας περισσότερο το στιλ ενός SUV. Το νέο Captur είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από τον προκάτοχό του. Το μήκος των 4,227 μέτρων (+105 χλστ.), το πλάτος των 1.797 χλστ. (+9 χλστ), αλλά και το ύψος των 1.576 χλστ. (+20 χλστ.) εξασφαλίζει άνεση και μεγάλους χώρους στην καμπίνα των επιβατών.

Ο δυναμισμός του μοντέλου εστιάζεται στην μπροστινή μάσκα και τα LED φωτιστικά σώματα, ενώ το ίδιο εντυπωσιακά είναι και τα πίσω Full LED φωτιστικά σώματα σε μορφή «C» και τα διακοσμητικά ένθετα χρωμίου.

Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές έδωσαν ό,τι καλύτερο είχαν στη φαρέτρα τους. Το μοντέλο χρησιμοποιεί τη νεότερη σχεδίαση «Smart Cockpit» που την έχουμε δει και στη νέα γενιά του Clio, με μεγάλο πρωταγωνιστή τη μεγάλη κάθετη οθόνη του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας που είναι «ντυμένη» σε ποιοτική γυάλινη επιφάνεια. Λίγο πιο κάτω βρίσκεται το πάνελ διακοπτών, καθώς και τα περιστροφικά χειριστήρια για τον κλιματισμό με ψηφιακές ενδείξεις. Ο επιλογέας του κιβωτίου είναι υψηλά τοποθετημένος. Κατά τη διάρκεια της οδήγησής μας είχαμε άριστη εργονομία και καλές οπτικές γωνίες. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν μαλακά στην αφή και οπτικά αναβάθμισαν το εσωτερικό. Η συναρμογή και το φινίρισμα μας ικανοποίησαν, ενώ μας άρεσε η δυνατότητα επιλογών εσωτερικού φωτισμού που «φτιάχνουν» την ατμόσφαιρα το βράδυ.

Απόρροια των αυξημένων διαστάσεων ήταν η χωρητικότητά του αποθηκευτικού χώρου να αγγίξει πλέον τα 422 λίτρα (45 λίτρα παραπάνω από τον προκάτοχό του) και με το πίσω κάθισμα στην πιο μπροστά θέση να φθάνει έως και τα 536 λίτρα. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι καλοί, οι οποίοι έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα και τους ώμους τους. Αυξημένη είναι και η παρουσία των θηκών για μικροαντικείμενα μέσα στη καμπίνα, με αποκορύφωμα της άνεσης την πρωτοτυπία με το συρόμενο ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Ο 4κύλινδρος τούρμπο κινητήρας βενζίνης των 1.333 κ. εκ. αποδείχθηκε ιδιαίτερα δυνατός και οικονομικός. Οι 130 ίπποι κίνησαν απροβλημάτιστα σε κάθε κομμάτι του οδικού δικτύου το μοντέλο. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC των 7 σχέσεων μας παρείχε την ανάλογη άνεση μετατρέποντας το Captur ευκολοδήγητο τόσο στην πόλη όσο και εκτός αυτής. Μάλιστα όταν επιλέξαμε την επιλογή «ECO» στο set-up, οι στροφές του κινητήρα κυμάνθηκαν σε χαμηλά επίπεδα και η μείωση του καυσίμου ήταν σημαντική. Σε πιο σπορ ρυθμούς η ανταπόκριση του κιβωτίου δεν ήταν τόσο άμεση, αλλά γρήγορα το ξεπερνάς όταν σκέφτεσαι ότι δεν έχεις να κάνεις με ένα σπορ αυτοκίνητο, αλλά με ένα άκρως οικογενειακό όχημα που έχει στόχο την πολυτέλεια και την άνεση.

Από την άλλη πολύ καλές ήταν και οι επιδόσεις. Σβέλτο και γρήγορο από τις χαμηλές στροφές, μπορείς να ξεχωρίσεις εύκολα στην εκκίνηση. Η επιτάχυνση από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 9,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 193 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου ήταν κοντά στα 8 λίτρα για τα 100 χιλιόμετρα, στο σύνολο των 600 περίπου χιλιομέτρων που διανύσαμε.

Η πλατφόρμα CMF-B του Group Renault συνέβαλε στη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου, αλλά και στην αύξηση της παρεχόμενης ακαμψίας. Η ρύθμιση της ανάρτησης μας προσέφερε μεγάλη άνεση και καλή ποιότητα κύλισης, ενώ χαμηλός έως ανεπαίσθητος ήταν ο θόρυβος που έφθανε στην καμπίνα στις υψηλές ταχύτητες. Η κίνηση στην πόλη αποδείχθηκε το στοιχείο του, ενώ σε σπορ οδήγηση αφήνει κάποια σημάδια αμφισβήτησης, λόγω των μεγάλων κλίσεων στις κλειστές στροφές. Βέβαια σε καμιά περίπτωση δεν σε φέρνει σε δύσκολη θέση και το τιμόνι αποδείχθηκε ακριβές. Το ίδιο καλά αποδείχθηκαν και τα φρένα τα οποία ακούραστα ακόμη και σε πολύ βίαιες ακινητοποιήσεις έκαναν σωστά την δουλειά τους.

Εν κατακλείδι το νέο Captur είναι ένα «τίμιο» όχημα της κατηγορίας των B-SUV που προσφέρει μεγάλη άνεση έχοντας στόχο τις οικογενειακές μετακινήσεις. Πρακτικό, ποιοτικό και με έντονη δυναμική προσωπικότητα ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του οδηγού και στο στιλ της εποχής που θέλει ένα SUV όχημα. Η κατανάλωση καυσίμου ήταν χαμηλή και σαφώς μπορεί να θεωρηθεί στα θετικά του. Το μοντέλο της δοκιμής μας κοστίζει 20.800 ευρώ, ενώ η έκδοση με τον 1.0 turbo των 100 ίππων έχει κόστος από 16.880 ευρώ.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

TAGS:

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα