Μέχρι τέλους
Μέχρι τέλους Γιώργος Κουβαράς Γιώργος Πιέρρος
autokinito-parapolitika
Auto

Πρώτη δοκιμή με το νέο Skoda Enyaq iV 60

Παρουσιάστηκε στην Αττική το νέο Skoda Enyaq iV. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας, το οποίο σηματοδοτεί την μετάβαση της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση. Η νέα πρόταση για την κατηγορία των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων, βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB για την ηλεκτροκίνηση του Volkswagen Group. Για να καλύψει μεγαλύτερη μερίδα υποψήφιων αγοραστών, λανσάρεται με τρία μεγέθη μπαταρίας, πέντε επίπεδα ισχύος από 109 έως 220 kW (148 έως 299 ίππους) και κίνηση στους δύο πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς. Η αυτονομία φθάνει και πάνω τα 520 χλμ. στον κύκλο WLTP και υπάρχει η δυνατότητα γρήγορης φόρτισης.

Όπως διαπιστώθηκε κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης, η μάρκα άλλαξε την σχεδιαστική της φιλοσοφία. Η νέα διαμόρφωση του αμαξώματος και οι αισθητικές παρεμβάσεις στον εσωτερικό χώρο εφαρμόζονται για πρώτη φορά σε μοντέλο της φίρμας. Το νέο Skoda Enyaq iV, έχει μήκος 4.649 χιλ., πλάτος 1.879 χιλ. και ύψος 1.616 χιλ.

Επίσης, διαπιστώθηκε ότι η φίρμα παραμένει πιστή στην αρχή της, να παρέχει μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Οι σχεδιαστές αξιοποίησαν το μακρύ μεταξόνιο των 2.765 χιλ. και την απουσία σήραγγας μετάδοσης, για να δημιουργήσουν μια άνετη καμπίνα και 585 λίτρα αποθηκευτικό χώρο.

Το νέο Digital Cockpit, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, είναι κομψός, με μέγεθος 5,3 ίντσες. Εμφανίζει τις πιο σημαντικές πληροφορίες, όπως ταχύτητα, δεδομένα οδήγησης, συστήματα πλοήγησης και τα ενεργά συστήματα υποβοήθησης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών διατάξεων, οι οποίες μπορούν να λειτουργούν διαισθητικά ενώ χρησιμοποιεί το πολυλειτουργικό τιμόνι για τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος και συστημάτων υποβοήθησης.

Το ηλεκτρικό Enyaq iV είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που μπορεί να εξοπλιστεί με μια head-up οθόνη με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας που προβάλλει πληροφορίες για τον οδηγό σε δύο διαφορετικές περιοχές. Εκτός από την τρέχουσα ταχύτητα και τα σήματα κυκλοφορίας, πληροφορίες από τα συστήματα υποβοήθησης και οδηγίες πλοήγησης μπορούν επίσης να εμφανίζονται στο παρμπρίζ ακριβώς πάνω από το ταμπλό, στην πιο κοντινή στο οδηγό ζώνη. Η μεγαλύτερη ζώνη προβολής για επαυξημένη πραγματικότητα βρίσκεται ψηλότερα στο παρμπρίζ και νοητά πιο μακριά από τον οδηγό.

Νέες μορφές προβολής και διαδικτυακές υπηρεσίες ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήματα από την τεχνολογία Modular Infotainment Matrix τελευταίας γενιάς. Το κέντρο ελέγχου είναι η κεντρική οθόνη αφής η οποία, με μέγεθος 13 ίντσες. Ο χειρισμός της γίνεται ανέπαφα, τόσο με κινήσεις των χεριών όσο και με φωνητικό έλεγχο - μέσω του ψηφιακού βοηθού φωνής Laura. Η φόρτιση της μπαταρίας και ο κλιματισμός μπορούν να ελεγχθούν από απόσταση μέσω της εφαρμογής MySKODA.

Προσφέρει στους επιβάτες υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, ανακοίνωσε η εταιρεία. Διαθέτει έως εννέα αερόσακους, μια ολοκληρωμένη και προληπτική λειτουργία Crew Protect Assist και πολλά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, όπως το Travel Assist. Παράγεται στο κεντρικό εργοστάσιο της Skoda στην Mladá Boleslav, στη Τσεχία, το μοναδικό εκτός Γερμανίας εργοστάσιο στην Ευρώπη που κατασκευάζει μοντέλο του Volkswagen Group με βάση την MEB.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης δόθηκε η ευκαιρία για μια σύντομη δοκιμή στη νότια Αττική με την έκδοση Enyaq iV 60, η οποία φέρει μπαταρία 60 KWh. Ο ηλεκτροκινητήρας που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα αποδίδει 179 ίππους στους πίσω τροχούς.

Στη δοκιμή διαπιστώθηκε ότι το αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων έχει την ικανότητα να κινείται με υψηλές ταχύτητες και να καλύπτει τα τεστ επιτάχυνσης σε μικρούς χρόνους. Σύμφωνα με την εταιρεία, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,7''.

Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι άμεση μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι καθώς η λειτουργία των ηλεκτρικών μοτέρ επιτρέπει ανάλογη συμπεριφορά. Η ηλεκτροκίνηση έχει και αλλά σημαντικά πλεονεκτήματα τα οποία έχουν σχέση με τους θορύβους, τους κραδασμούς και την ποιότητα κύλισης. Ειδικότερα όπως διαπιστώθηκε, στο νέο μοντέλο, απουσιάζουν οι ενοχλητικοί θόρυβοι από την λειτουργία του μοτέρ και την μετάδοση.

Η αποδοτική ηχομόνωση εξασφαλίζει πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου στο σαλόνι ενώ ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής μόλις 0,26, συμβάλει στη δραστική μείωση των αεροδυναμικών θορύβων στις υψηλές ταχύτητες.

Η οδική συμπεριφορά είναι πολύ καλή, παρά το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου που φθάνει τα 2.200 κιλά, λόγω της προσθήκης των μπαταριών. Η κατάλληλη τοποθέτηση των συστοιχιών των μπαταριών κάτω από το πάτωμα έχει σαν αποτέλεσμα την σχεδόν 50-50 κατανομή του βάρους του αυτοκινήτου. Αυτό το στοιχείο είναι καθοριστικό για την επίτευξη καλής οδικής συμπεριφοράς. Ωστόσο, στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς σημαίνοντα ρόλο παίζουν και άλλοι παράγοντες όπως η ακαμψία του πλαισίου, οι ρυθμίσεις τους πλαισίου, των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης.

Όπως διαπιστώθηκε, το νέο μοντέλο συγκεντρώνει υψηλή βαθμολογία στην οδική συμπεριφορά και δείχνει την πρόοδο της μάρκας σε αυτόν τον τομέα, που αποτελεί βασικό κριτήριο για την επιλογή του αυτοκινήτου από τους υποψήφιους αγοραστές.

Η τιμή του Skoda Enyaq iV 60 καθορίστηκε στα 39.200 ευρώ, (34.458 ευρώ με την κρατική επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»). Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 35.700 ευρώ, αυτή η τιμή αφορά την έκδοση με την μπαταρία 50 KWh, απόδοσης 148 ίππων (29.942 ευρώ με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»). Η πιο ισχυρή έκδοση απόδοσης 204 ίππων, με την μπαταρία 80 kWh, κοστίζει 46.300 ευρώ (40.699 ευρώ).

Πηγη: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα