Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε την ανανεωμένη Porsche Macan
Οι επιδόσεις βελτιώθηκαν και στην GTS, η οποία προσπερνά εύκολα, με το επτατάχυτο PDK διπλού συμπλέκτη να αλλάζει σχέσεις γρήγορα και ομαλά
Θα δούμε, στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, την αμιγώς ηλεκτρική Porsche Macan να κάνει το ντεμπούτο της, όμως πριν η Porsche περάσει στη νέα πλατφόρμα PPE που αναπτύσσει από κοινού με την Audi για την επικείμενη Macan EV, προχώρησε και πάλι σε ένα φρεσκάρισμα του best-seller μοντέλου της, προσθέτοντας περισσότερη ισχύ σε όλους τους κινητήρες, ανανεωμένο εσωτερικό και ορισμένες ακόμη πιο διακριτικές πινελιές στο εξωτερικό, σε σχέση με την προηγούμενη περιορισμένη ανανέωση. Θα πωλείται παράλληλα με την ηλεκτρική Macan.
Αν δεν υπήρχε το καμουφλάζ στα αυτοκίνητα δοκιμής, μπορεί να την περνούσατε για το προηγούμενο μοντέλο. Πάντως στο εσωτερικό, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Υπάρχει γυαλιστερή κεντρική κονσόλα, παρόμοια με αυτή της Taycan, με διακόπτες αφής. Επίσης ένας μικρότερος επιλογέας για το κιβώτιο, που επιτρέπει μεγαλύτερες θήκες για αντικείμενα. Ενώ εμφανίζεται και το σπορ τιμόνι της 911.
Η Macan πάντως δεν έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά αναλογικά όργανα για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο (αν και το δεύτερο αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα της Porsche, που δεν αντικαταστήθηκε ούτε στη γενιά 992 της 911).
Η γκάμα κινητήρων άλλαξε επίσης, με τον βασικό τετρακύλινδρο 2.0 turbo του Ομίλου VW να αποδίδει επιπλέον 20 ίππους, δηλαδή 265. Η μέγιστη ροπή αυξήθηκε κατά 30 Nm, στα 400 Nm.
Είναι αρκετά γρήγορη, όμως οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές μπορεί να θέλουν περισσότερο ήχο από ένα σπορ και premium SUV όπως η Macan. Εδώ έρχεται ο V6 της Macan S. Ο 2.9 turbo αποδίδει πλέον 380 ίππους και 520 Nm, δηλαδή 26 ίππους και 40 Nm επιπλέον από την προηγούμενη S.
Στην κορυφή βρίσκεται η GTS, η οποία χρησιμοποιεί με τον 2.9 κινητήρα αλλά βελτιωμένο ώστε να αποδίδει 440 ίππους και 550 Nm (60 PS και 30 Nm παραπάνω από πριν). Στην πραγματικότητα, έχει περισσότερη ισχύ και την ίδια ροπή με την πρώτη Macan Turbo, στοιχείο που δείχνει την εξέλιξη του μοντέλου.
Μπορεί να μετρά 7 χρόνια ζωής και να βασίζεται στην πλατφόρμα MLB του Ομίλου Volkswagen, όμως το πλαίσιο Macan είναι εξαιρετικό. Φέρει τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ PASM με χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 10 χιλ, ενώ η αερανάρτηση είναι κατά περίπου 10% πιο σφιχτή μπροστά και κατά 15% πίσω.
Η GTS θα είναι διαθέσιμη με το νέο προαιρετικό πακέτο Sport. Το Torque Vectoring Plus της Porsche ενισχύει την ήδη εντυπωσιακή απόδοση των ελαστικών που αγκαλιάζουν τους τροχούς 21 ιντσών RS Design και παίρνει τα μέγιστα από την τεχνολογία του πλαισίου.
«Κολλάει» στις στροφές όπως λίγα SUV, με την απόκριση στις εντολές του οδηγού να είναι αυτή για την οποία είναι γνωστά τα σπορ αυτοκίνητα της Porsche, αν και λίγο πιο… θαμπή στο μεγαλύτερο αμάξωμα ενός SUV. Παραμένει πάντως ένα φανταστικό σε κρατήματα αυτοκίνητο. Η ποιότητα κύλισης είναι η γνωστή, ταξιδεύοντας με μεγάλες ταχύτητες στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους χωρίς πολύ θόρυβο. Όσο περισσότερες στροφές έχει η διαδρομή, τόσο το καλύτερο για την Macan.
Οι επιδόσεις βελτιώθηκαν και στην GTS, η οποία προσπερνά εύκολα, με το επτατάχυτο PDK διπλού συμπλέκτη να αλλάζει σχέσεις γρήγορα και ομαλά. Η Porsche δεν έχει ανακοινώσει ακόμη στοιχεία για τις επιδόσεις – θα πρέπει να περιμένουμε την αποκάλυψη του αυτοκινήτου – όμως η επιπλέον ισχύς της GTS σημαίνει ότι θα μειώνει το χρόνο των 4,7 δλ. για το 0-100 χλμ/ώρα της προηγούμενης με το πακέτο Sport Chrono.
Οι αναβαθμίσεις στο εσωτερικό περιόρισαν τους πολλούς διακόπτες της Macan, ενώ το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη των 10,9 ιντσών έχει καλή απόδοση. Χωρίς μεγάλες αλλαγές, η πρακτικότητα του αμαξώματος παραμένει αποδεκτή, με καλούς χώρους για τους πίσω επιβάτες και όγκο 500 λίτρων στο πορτγμπαγκάζ.
Συμπέρασμα
Η Macan παραμένει δυνατή όσον αφορά τα δυναμικά της χαρακτηριστικά, ειδική στην έκδοση GTS, την κορυφαία στη γκάμα του ανανεωμένου μοντέλου. Είναι πιο προσανατολισμένη στις επιδόσεις από πριν και παραμένει ένα από τα καλύτερα σε κρατήματα και οδηγοκεντρικά SUV στην αγορά, ενώ η ποιότητα κύλισης και η άνεση είναι επίσης εξαιρετικές. Η επιπλέον δύναμη βοηθά την Macan να νιώθει φρέσκια, ενώ αν και η σχεδίαση δεν έχει αλλάξει τόσο πολύ, οι μικρές επεμβάσεις στο εσωτερικό δίνουν επιπλέον γοητεία πριν την έλευση της ηλεκτρικής Macan.
Αν δεν υπήρχε το καμουφλάζ στα αυτοκίνητα δοκιμής, μπορεί να την περνούσατε για το προηγούμενο μοντέλο. Πάντως στο εσωτερικό, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Υπάρχει γυαλιστερή κεντρική κονσόλα, παρόμοια με αυτή της Taycan, με διακόπτες αφής. Επίσης ένας μικρότερος επιλογέας για το κιβώτιο, που επιτρέπει μεγαλύτερες θήκες για αντικείμενα. Ενώ εμφανίζεται και το σπορ τιμόνι της 911.
Η Macan πάντως δεν έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά αναλογικά όργανα για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο (αν και το δεύτερο αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα της Porsche, που δεν αντικαταστήθηκε ούτε στη γενιά 992 της 911).
Η γκάμα κινητήρων άλλαξε επίσης, με τον βασικό τετρακύλινδρο 2.0 turbo του Ομίλου VW να αποδίδει επιπλέον 20 ίππους, δηλαδή 265. Η μέγιστη ροπή αυξήθηκε κατά 30 Nm, στα 400 Nm.
Είναι αρκετά γρήγορη, όμως οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές μπορεί να θέλουν περισσότερο ήχο από ένα σπορ και premium SUV όπως η Macan. Εδώ έρχεται ο V6 της Macan S. Ο 2.9 turbo αποδίδει πλέον 380 ίππους και 520 Nm, δηλαδή 26 ίππους και 40 Nm επιπλέον από την προηγούμενη S.
Στην κορυφή βρίσκεται η GTS, η οποία χρησιμοποιεί με τον 2.9 κινητήρα αλλά βελτιωμένο ώστε να αποδίδει 440 ίππους και 550 Nm (60 PS και 30 Nm παραπάνω από πριν). Στην πραγματικότητα, έχει περισσότερη ισχύ και την ίδια ροπή με την πρώτη Macan Turbo, στοιχείο που δείχνει την εξέλιξη του μοντέλου.
Μπορεί να μετρά 7 χρόνια ζωής και να βασίζεται στην πλατφόρμα MLB του Ομίλου Volkswagen, όμως το πλαίσιο Macan είναι εξαιρετικό. Φέρει τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ PASM με χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 10 χιλ, ενώ η αερανάρτηση είναι κατά περίπου 10% πιο σφιχτή μπροστά και κατά 15% πίσω.
Η GTS θα είναι διαθέσιμη με το νέο προαιρετικό πακέτο Sport. Το Torque Vectoring Plus της Porsche ενισχύει την ήδη εντυπωσιακή απόδοση των ελαστικών που αγκαλιάζουν τους τροχούς 21 ιντσών RS Design και παίρνει τα μέγιστα από την τεχνολογία του πλαισίου.
«Κολλάει» στις στροφές όπως λίγα SUV, με την απόκριση στις εντολές του οδηγού να είναι αυτή για την οποία είναι γνωστά τα σπορ αυτοκίνητα της Porsche, αν και λίγο πιο… θαμπή στο μεγαλύτερο αμάξωμα ενός SUV. Παραμένει πάντως ένα φανταστικό σε κρατήματα αυτοκίνητο. Η ποιότητα κύλισης είναι η γνωστή, ταξιδεύοντας με μεγάλες ταχύτητες στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους χωρίς πολύ θόρυβο. Όσο περισσότερες στροφές έχει η διαδρομή, τόσο το καλύτερο για την Macan.
Οι επιδόσεις βελτιώθηκαν και στην GTS, η οποία προσπερνά εύκολα, με το επτατάχυτο PDK διπλού συμπλέκτη να αλλάζει σχέσεις γρήγορα και ομαλά. Η Porsche δεν έχει ανακοινώσει ακόμη στοιχεία για τις επιδόσεις – θα πρέπει να περιμένουμε την αποκάλυψη του αυτοκινήτου – όμως η επιπλέον ισχύς της GTS σημαίνει ότι θα μειώνει το χρόνο των 4,7 δλ. για το 0-100 χλμ/ώρα της προηγούμενης με το πακέτο Sport Chrono.
Οι αναβαθμίσεις στο εσωτερικό περιόρισαν τους πολλούς διακόπτες της Macan, ενώ το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη των 10,9 ιντσών έχει καλή απόδοση. Χωρίς μεγάλες αλλαγές, η πρακτικότητα του αμαξώματος παραμένει αποδεκτή, με καλούς χώρους για τους πίσω επιβάτες και όγκο 500 λίτρων στο πορτγμπαγκάζ.
Συμπέρασμα
Η Macan παραμένει δυνατή όσον αφορά τα δυναμικά της χαρακτηριστικά, ειδική στην έκδοση GTS, την κορυφαία στη γκάμα του ανανεωμένου μοντέλου. Είναι πιο προσανατολισμένη στις επιδόσεις από πριν και παραμένει ένα από τα καλύτερα σε κρατήματα και οδηγοκεντρικά SUV στην αγορά, ενώ η ποιότητα κύλισης και η άνεση είναι επίσης εξαιρετικές. Η επιπλέον δύναμη βοηθά την Macan να νιώθει φρέσκια, ενώ αν και η σχεδίαση δεν έχει αλλάξει τόσο πολύ, οι μικρές επεμβάσεις στο εσωτερικό δίνουν επιπλέον γοητεία πριν την έλευση της ηλεκτρικής Macan.