Διαβάστε στο motorone.gr: Δοκιμάζουμε το Toyota RAV4 Hybrid AWD-i
Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μια έκρηξη ενδιαφέροντος για τα SUV, τόσο από το αγοραστικό κοινό, όσο και από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η στροφή προς αυτά είναι ξεκάθαρη, κάνοντας τα ψηλά μοντέλα με τις all around δυνατότητες να μοιάζουν σαν μια νέα μόδα. Για κάποιους μπορεί να είναι και έτσι. Σίγουρα όχι όμως για την Toyota, που μετράει χρόνια ιστορίας και εμπειρίας στην κατηγορία.
Ήταν 1994 όταν παρουσίασε το RAV4. Ένα μοντέλο ξεχωριστό από τα άλλα, με ψηλό ανάστημα, διευρυμένο πεδίο δράσης, αξιόλογες επιδόσεις, ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, ανάλογη ενός κλασικού hatchback και compact διαστάσεις. Εξεζητημένο για την εποχή του είπαν κάποιοι, αναμφίβολα πρωτοπόρο, απέδειξε η ιστορία και η αποδοχή του ειδικού Τύπου, αλλά και του αγοραστικού κοινού, με τις πωλήσεις του να έχουν ξεπεράσει τις 8,5 εκατομμύρια μονάδες .
Σήμερα, 27 χρόνια μετά, το RAV4 βρίσκεται στην πέμπτη πλέον γενιά του και παρουσιάζεται πιο ώριμο και ολοκληρωμένο, με πραγματικά αξιόλογες επιδόσεις, με υψηλή ασφάλεια και κορυφαία υβριδική τεχνολογία. Για την κατασκευή του χρησιμοποιείται η ευέλικτη πλατφόρμα GA-K της Toyota, η οποία βρίσκει για πρώτη φορά εφαρμογή σε SUV.
Έτσι, το νέο RAV4 έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους, άριστη κατανομή βάρους ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα (51/49%), πιο στιβαρό αμάξωμα, με αυξημένη κατά 57% ακαμψία και κατά συνέπεια βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και άνεση.
Επιπλέον, με συνολικό μήκος 4,6 μ. και μεταξονίου 2,69 μ. κερδισμένοι έχουν βγει και οι χώροι, τόσο για τους επιβαίνοντες όσο και τις αποσκευές τους, με τον όγκο να είναι στα 580 λίτρα. Κέρδος προέκυψε και στη σχεδίαση, με το νέο RAV4 να μην περνά απαρατήρητο.
Τετραγωνισμένη αισθητική, με έντονες ακμές και γωνίες, μεγάλη εισαγωγή αέρα που συνδυάζεται με λεπτά φωτιστικά σώματα και προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, που προϊδεάζουν για τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου, συνθέτουν ένα σύνολο που τραβά τη βλέμμα.
Άνεση και πρακτικότητα
Περνώντας στο εσωτερικό του RAV4 αυτό που σε κερδίζει είναι η ποιότητα των υλικών και η αίσθηση ευρυχωρία που γίνεται άμεσα αντιληπτή. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στη θέση του οδηγού, ο οποίος πλέον έχει στη διάθεσή του περισσότερες ρυθμίσεις όσον αφορά το κάθισμα -που είναι εξαιρετικά άνετο-, αλλά και το τιμόνι. Επιπλέον, με το καπό να κατεβαίνει κατά 15 χιλ. έχει και καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός, κάτι στο οποίο βοηθούν και οι πιο λεπτές κολόνες.
Οι εξωτερικοί καθρέπτες είναι πιο χαμηλά τοποθετημένοι, ενώ και τα κρύσταλλα στο πίσω μέρος έχουν μεγαλώσει με στόχο την βελτίωση της ορατότητας. Ο οδηγός κάθεται 15 χιλ. πιο χαμηλά, ενώ οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο, τόσο σε πλάτος, όσο και στα πόδια τους, ενώ έχουν και ευκολότερη πρόσβαση χάρη στο μεγαλύτερο άνοιγμα των θυρών. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά, με αυτά στο άνω μέρος του ταμπλό να ξεχωρίζουν. Πολλές είναι οι θήκες για μικρότερα ή μεγαλύτερα αντικείμενα της καθημερινότητας, ενώ υπάρχει και μια μεγάλη υποδοχή για ασύρματη φόρτιση του smaprtphone.
Τεχνολογία στα καλύτερά της
Η Toyota πιστεύει και επενδύει έμπρακτα στην υβριδική τεχνολογία για περισσότερο από δυο δεκαετίες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε το συνδυασμό θερμικού 4κύλινδρου 2,5 λίτρων βενζίνης που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και σε υψηλή συμπίεσης 14:1, με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό καυσίμου και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και δύο ηλεκτρικών, ένα με απόδοση 120 ίππων και έναν ακόμα πίσω 54 ίππων.
Η συνδυαστική αποδιδόμενη δύναμη είναι 222 ίπποι, ενώ για τη μετάδοση φροντίζει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο e-CVT. Για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών κινητήρων φροντίζουν μπαταρίες νικελίου υδριδίου μετάλλου που είναι τοποθετημένες στο πίσω αυτοκινήτου. Το RAV4 Hybrid AWD-i έχει πέντε προγράμματα κίνησης, Normal, ECO, Sport, EV και Trail.
Το Sport mode επεμβαίνει στην υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, το γκάζι, κρατάει τις στροφές του κινητήρα πιο ψηλά και φροντίζει για την καλύτερη κατανομή ροπής, με γνώμονα τις καλύτερες επιδόσεις. Στο Trail mode το σύστημα αναλαμβάνει να προσφέρει και με τη βοήθεια ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, την καλύτερη δυνατή πρόσφυση, σε δύσκολα τερέν.
Έτσι, σε εκτός σε δρόμου εξορμήσεις, το σύστημα μπορεί να κόψει τη ροπή από τον τροχό που δεν έχει πρόσφυση και μπορεί να βρίσκεται στον αέρα και να τη στείλει σε αυτό που πατάει στο έδαφος. Χωρίς να είναι το απόλυτο off road animal το νέο RAV4 με 19 εκατοστά καθαρής απόστασης από το έδαφος, το νέο RAV4, είναι ικανό σε εκτός δρόμου δραστηριότητες και δεν πρόκειται να απογοητεύσει.
Το σύστημα τετρακίνησης AWD-i δεν λειτουργεί μηχανικά, με συμπλέκτη, αλλά με τη βοήθεια του ηλεκτρικού κινητήρα πίσω. Στόχος είναι η μείωση της κατανάλωσης, από την εξοικονόμηση βάρους, αλλά και τη μείωση των τριβών, αλλά και η καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε κάθε είδους επιφάνεια.
Σε σχέση με το σύστημα που είχε το RAV4 τέταρτης γενιάς, το νέο παρέχει 30% περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, που φτάνει στην απόλυτη τιμή της τα 1.300 Nm. Η κατανομή ανάμεσα στους δύο άξονες ξεκινάει από το 100:0 και φτάνει, ανάλογα με τις συνθήκες μέχρι και το 20:80.
Στο δρόμο
Το νέο RAV4 πατάει σε ψαγμένη ανάρτηση, όχι τόσο σε φιλοσοφία, γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, όσο, σε ρυθμίσεις. Σκοπός των μηχανικών ήταν να προσφέρουν ένα σύνολο άνετο και ξεκούραστο. Επί της ουσίας το κατάφεραν, με το ιαπωνικό SUV να διακρίνεται για τα υψηλά επίπεδα άνεσης που προσφέρει και την καλή ποιότητα κύλισης.
Σε αυτό σίγουρα βοηθούν και οι μεγάλοι τροχοί 17 ιντσών με τα ελαστικά υψηλού προφίλ 225/65, που ισοπεδώνουν κάθε είδους κακοτεχνία. Η εν γένει αίσθηση που λαμβάνεις είναι ενός σφιχτού συνόλου, που δεν… χαζεύει σε καμία των περιπτώσεων. Δεν θα δυσανασχετήσει στην πίεση, δείχνοντας όμως ότι προτιμάει τους πιο ήπιους ρυθμούς, εκεί που βγάζει και τον καλύτερο εαυτό του.
Σε απόλυτες επιδόσεις, το κορυφαίο RAV4 είναι σβέλτο, αφού, παρά τα σχεδόν 1.700 κιλά του, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 8,1 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Ταξιδεύει κατά κανόνα ήσυχα και διατηρεί με ευκολία τα χιλιόμετρα, ενώ μόνο όταν απαιτηθεί έντονη επιτάχυνση θα γίνει πιο θορυβώδες, αφού το e-CVT θα ανεβάσει και τα κρατήσει τις στροφές του κινητήρα ψηλά, μέχρι ο οδηγός να αφήσει το γκάζι.
Το φρένα αποδείχθηκαν ανθεκτικά ακόμα και σε μεγάλη κατάβαση δεν παρουσίασαν σημάδια κόπωσης, με την αίσθηση όμως να απαιτεί κάποια εξοικείωση αφού είναι μεταβλητή λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Η κατανάλωση είναι εντυπωσιακά χαμηλή και συγκρίνεται με ντίζελ σύνολα, αφού το υβριδικό RAV4 περιορίζεται σε τιμές κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., ακόμα και σε ταξίδια, ενώ μέσα στην πόλη και με σωστή διαχείριση της ενέργειας μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 6.
Πλούσια είναι η παλέτα των συστημάτων ασφάλειας, με το Toyota Safety Sense να παρέχει μεταξύ άλλων, αυτόματο φρενάρισμα, ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και ενεργό cruise control, ενώ όσον αφορά την άνεση, αίσθηση κάνει ένα κορυφαίο σύστημα με ηχεία της JBL, που κάνει την καμπίνα του RAV4 αίθουσα συναυλίας.
Το νέο Toyota RAV4 Hybrid AWD-i σε αυτή την κορυφαία μορφή του έχει το κοινό του και μάλιστα φανατικό. Θα το επιλέξει γι’ αυτό ακριβώς που είναι , ένα αυτοκίνητο επιβλητικό, με κορυφαία άνεση σε χώρους και στο δρόμο, πλούσια εξοπλισμένο, τεχνολογικά προηγμένο και με ασύλληπτη οικονομία καυσίμου, ανάλογη και ίσως καλύτερη άλλων ντίζελ προτάσεων.
Ήταν 1994 όταν παρουσίασε το RAV4. Ένα μοντέλο ξεχωριστό από τα άλλα, με ψηλό ανάστημα, διευρυμένο πεδίο δράσης, αξιόλογες επιδόσεις, ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, ανάλογη ενός κλασικού hatchback και compact διαστάσεις. Εξεζητημένο για την εποχή του είπαν κάποιοι, αναμφίβολα πρωτοπόρο, απέδειξε η ιστορία και η αποδοχή του ειδικού Τύπου, αλλά και του αγοραστικού κοινού, με τις πωλήσεις του να έχουν ξεπεράσει τις 8,5 εκατομμύρια μονάδες .
Σήμερα, 27 χρόνια μετά, το RAV4 βρίσκεται στην πέμπτη πλέον γενιά του και παρουσιάζεται πιο ώριμο και ολοκληρωμένο, με πραγματικά αξιόλογες επιδόσεις, με υψηλή ασφάλεια και κορυφαία υβριδική τεχνολογία. Για την κατασκευή του χρησιμοποιείται η ευέλικτη πλατφόρμα GA-K της Toyota, η οποία βρίσκει για πρώτη φορά εφαρμογή σε SUV.
Έτσι, το νέο RAV4 έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους, άριστη κατανομή βάρους ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα (51/49%), πιο στιβαρό αμάξωμα, με αυξημένη κατά 57% ακαμψία και κατά συνέπεια βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και άνεση.
Επιπλέον, με συνολικό μήκος 4,6 μ. και μεταξονίου 2,69 μ. κερδισμένοι έχουν βγει και οι χώροι, τόσο για τους επιβαίνοντες όσο και τις αποσκευές τους, με τον όγκο να είναι στα 580 λίτρα. Κέρδος προέκυψε και στη σχεδίαση, με το νέο RAV4 να μην περνά απαρατήρητο.
Τετραγωνισμένη αισθητική, με έντονες ακμές και γωνίες, μεγάλη εισαγωγή αέρα που συνδυάζεται με λεπτά φωτιστικά σώματα και προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, που προϊδεάζουν για τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου, συνθέτουν ένα σύνολο που τραβά τη βλέμμα.
Άνεση και πρακτικότητα
Περνώντας στο εσωτερικό του RAV4 αυτό που σε κερδίζει είναι η ποιότητα των υλικών και η αίσθηση ευρυχωρία που γίνεται άμεσα αντιληπτή. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στη θέση του οδηγού, ο οποίος πλέον έχει στη διάθεσή του περισσότερες ρυθμίσεις όσον αφορά το κάθισμα -που είναι εξαιρετικά άνετο-, αλλά και το τιμόνι. Επιπλέον, με το καπό να κατεβαίνει κατά 15 χιλ. έχει και καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός, κάτι στο οποίο βοηθούν και οι πιο λεπτές κολόνες.
Οι εξωτερικοί καθρέπτες είναι πιο χαμηλά τοποθετημένοι, ενώ και τα κρύσταλλα στο πίσω μέρος έχουν μεγαλώσει με στόχο την βελτίωση της ορατότητας. Ο οδηγός κάθεται 15 χιλ. πιο χαμηλά, ενώ οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο, τόσο σε πλάτος, όσο και στα πόδια τους, ενώ έχουν και ευκολότερη πρόσβαση χάρη στο μεγαλύτερο άνοιγμα των θυρών. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά, με αυτά στο άνω μέρος του ταμπλό να ξεχωρίζουν. Πολλές είναι οι θήκες για μικρότερα ή μεγαλύτερα αντικείμενα της καθημερινότητας, ενώ υπάρχει και μια μεγάλη υποδοχή για ασύρματη φόρτιση του smaprtphone.
Τεχνολογία στα καλύτερά της
Η Toyota πιστεύει και επενδύει έμπρακτα στην υβριδική τεχνολογία για περισσότερο από δυο δεκαετίες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε το συνδυασμό θερμικού 4κύλινδρου 2,5 λίτρων βενζίνης που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και σε υψηλή συμπίεσης 14:1, με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό καυσίμου και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και δύο ηλεκτρικών, ένα με απόδοση 120 ίππων και έναν ακόμα πίσω 54 ίππων.
Η συνδυαστική αποδιδόμενη δύναμη είναι 222 ίπποι, ενώ για τη μετάδοση φροντίζει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο e-CVT. Για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών κινητήρων φροντίζουν μπαταρίες νικελίου υδριδίου μετάλλου που είναι τοποθετημένες στο πίσω αυτοκινήτου. Το RAV4 Hybrid AWD-i έχει πέντε προγράμματα κίνησης, Normal, ECO, Sport, EV και Trail.
Το Sport mode επεμβαίνει στην υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, το γκάζι, κρατάει τις στροφές του κινητήρα πιο ψηλά και φροντίζει για την καλύτερη κατανομή ροπής, με γνώμονα τις καλύτερες επιδόσεις. Στο Trail mode το σύστημα αναλαμβάνει να προσφέρει και με τη βοήθεια ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, την καλύτερη δυνατή πρόσφυση, σε δύσκολα τερέν.
Έτσι, σε εκτός σε δρόμου εξορμήσεις, το σύστημα μπορεί να κόψει τη ροπή από τον τροχό που δεν έχει πρόσφυση και μπορεί να βρίσκεται στον αέρα και να τη στείλει σε αυτό που πατάει στο έδαφος. Χωρίς να είναι το απόλυτο off road animal το νέο RAV4 με 19 εκατοστά καθαρής απόστασης από το έδαφος, το νέο RAV4, είναι ικανό σε εκτός δρόμου δραστηριότητες και δεν πρόκειται να απογοητεύσει.
Το σύστημα τετρακίνησης AWD-i δεν λειτουργεί μηχανικά, με συμπλέκτη, αλλά με τη βοήθεια του ηλεκτρικού κινητήρα πίσω. Στόχος είναι η μείωση της κατανάλωσης, από την εξοικονόμηση βάρους, αλλά και τη μείωση των τριβών, αλλά και η καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε κάθε είδους επιφάνεια.
Σε σχέση με το σύστημα που είχε το RAV4 τέταρτης γενιάς, το νέο παρέχει 30% περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, που φτάνει στην απόλυτη τιμή της τα 1.300 Nm. Η κατανομή ανάμεσα στους δύο άξονες ξεκινάει από το 100:0 και φτάνει, ανάλογα με τις συνθήκες μέχρι και το 20:80.
Στο δρόμο
Το νέο RAV4 πατάει σε ψαγμένη ανάρτηση, όχι τόσο σε φιλοσοφία, γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, όσο, σε ρυθμίσεις. Σκοπός των μηχανικών ήταν να προσφέρουν ένα σύνολο άνετο και ξεκούραστο. Επί της ουσίας το κατάφεραν, με το ιαπωνικό SUV να διακρίνεται για τα υψηλά επίπεδα άνεσης που προσφέρει και την καλή ποιότητα κύλισης.
Σε αυτό σίγουρα βοηθούν και οι μεγάλοι τροχοί 17 ιντσών με τα ελαστικά υψηλού προφίλ 225/65, που ισοπεδώνουν κάθε είδους κακοτεχνία. Η εν γένει αίσθηση που λαμβάνεις είναι ενός σφιχτού συνόλου, που δεν… χαζεύει σε καμία των περιπτώσεων. Δεν θα δυσανασχετήσει στην πίεση, δείχνοντας όμως ότι προτιμάει τους πιο ήπιους ρυθμούς, εκεί που βγάζει και τον καλύτερο εαυτό του.
Σε απόλυτες επιδόσεις, το κορυφαίο RAV4 είναι σβέλτο, αφού, παρά τα σχεδόν 1.700 κιλά του, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 8,1 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Ταξιδεύει κατά κανόνα ήσυχα και διατηρεί με ευκολία τα χιλιόμετρα, ενώ μόνο όταν απαιτηθεί έντονη επιτάχυνση θα γίνει πιο θορυβώδες, αφού το e-CVT θα ανεβάσει και τα κρατήσει τις στροφές του κινητήρα ψηλά, μέχρι ο οδηγός να αφήσει το γκάζι.
Το φρένα αποδείχθηκαν ανθεκτικά ακόμα και σε μεγάλη κατάβαση δεν παρουσίασαν σημάδια κόπωσης, με την αίσθηση όμως να απαιτεί κάποια εξοικείωση αφού είναι μεταβλητή λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Η κατανάλωση είναι εντυπωσιακά χαμηλή και συγκρίνεται με ντίζελ σύνολα, αφού το υβριδικό RAV4 περιορίζεται σε τιμές κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., ακόμα και σε ταξίδια, ενώ μέσα στην πόλη και με σωστή διαχείριση της ενέργειας μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 6.
Πλούσια είναι η παλέτα των συστημάτων ασφάλειας, με το Toyota Safety Sense να παρέχει μεταξύ άλλων, αυτόματο φρενάρισμα, ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και ενεργό cruise control, ενώ όσον αφορά την άνεση, αίσθηση κάνει ένα κορυφαίο σύστημα με ηχεία της JBL, που κάνει την καμπίνα του RAV4 αίθουσα συναυλίας.
Το νέο Toyota RAV4 Hybrid AWD-i σε αυτή την κορυφαία μορφή του έχει το κοινό του και μάλιστα φανατικό. Θα το επιλέξει γι’ αυτό ακριβώς που είναι , ένα αυτοκίνητο επιβλητικό, με κορυφαία άνεση σε χώρους και στο δρόμο, πλούσια εξοπλισμένο, τεχνολογικά προηγμένο και με ασύλληπτη οικονομία καυσίμου, ανάλογη και ίσως καλύτερη άλλων ντίζελ προτάσεων.