Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε το πρωτότυπο Opel Astra
Η Opel είναι πλέον μέλος του Ομίλου Stellantis, αλλά όπως και με το Corsa, το μικρότερο μοντέλο της γκάμας της, έχει δοθεί πρόσβαση σε όλη την τεχνολογία για την εξέλιξη της νέας όγδοης γενιάς του οικογενειακού μοντέλου, Opel Astra.
Κάτω από το φωτεινό κίτρινο καμουφλάζ του αυτοκινήτου δοκιμής μας, κρύβεται μια πιο premium αισθητική, με την Opel να έχει ήδη δώσει στη δημοσιότητα τη νέα μάσκα Vizor, το νέο σήμα στη μέση της πέμπτης πόρτας και το πλήρως αναβαθμισμένο εσωτερικό, που ενσωματώνει τη νέα τεχνολογία Pure Panel με τις δίδυμες οθόνες του συστήματος.
Δεν είναι ορατό στις φωτογραφίες μας λόγω του καμουφλάζ που καλύπτει το ταμπλό, αλλά η Opel επιβεβαιώνει ότι τεχνολογίες όπως το ασύρματο Android Auto και το Apple CarPlay θα είναι διαθέσιμες στο βασικό εξοπλισμό.
Οι νέοι προσαρμοζόμενοι προβολείς IntelliLux LED, διαθέτουν τεχνολογία επόμενης γενιάς pixel, με χαρακτηριστική εμφάνιση που αποτελεί τη νέα ταυτότητα του μοντέλου, που είναι ορατή παρά το καμουφλάζ.
Νεοτερισμοί…
Κάτω από το νέας σχεδίασης αμάξωμα υπάρχουν αρκετοί νεοτερισμοί, χάρη στη χρήση της πλατφόρμας -του Ομίλου Stellantis- EMP2 τρίτης γενιάς, που έχει 50% νέα υλικά και μέρη, σε σχέση με την EMP2 δεύτερης γενιάς, γεγονός που καταδεικνύει τη μεγάλη ενέργεια που δόθηκε στην μηχανολογική εξέλιξη του Astra.
Η πλατφόρμα ενσωματώνει την πιο πρόσφατη γενιά βοηθητικών συστημάτων, προκειμένου να βελτιώσει την ασφάλεια, αλλά και να κάνει το Astra πιο άνετο στην οδήγηση, με σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης, προσαρμοζόμενο cruise control, με σύστημα διατήρησης λωρίδας και αναγνώριση τυφλού σημείου με μεγάλη εμβέλεια, μια κάμερα 360 μοιρών και αναγνώρισης κάθετα διερχόμενων οχημάτων στην πίσω πλευρά του αυτοκινήτου και άλλα πολλά ακόμα.
Έχει επίσης μεγαλώσει σε μέγεθος, προσφέροντας χώρους που ενισχύουν την πρακτικότητα που αναζητούν οι αγοραστές της κατηγορίας των οικογενειακών μοντέλων. Το Astra είναι μόλις 4 χιλ. πιο μακρύ σε σχέση με τον προκάτοχό του, αλλά έχει μεγαλύτερο κατά 13 χιλ. μεταξόνιο, που μεταφράζεται σε περισσότερο ευρυχωρία στο εσωτερικό, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει τα 422 λίτρα.
Υπάρχει επίσης ένα ρυθμιζόμενο πάτωμα στον χώρο αποσκευών, σε αντίθεση με τον προκάτοχό του. Κατά 54 χιλιοστά μικρότερος είναι ο εμπρός πρόβολος και κατά 15 χιλ. πιο χαμηλή η οροφή, κρατώντας έτσι χαμηλά το κέντρο βάρους αι ενισχύοντας την ευελιξία, ενώ το αμάξωμα είναι 51 χιλ. πιο φαρδύ και τα καθίσματα 12 χιλ. πιο χαμηλά τοποθετημένα, προκειμένου να δίνουν μια πιο σπορ αίσθηση.
Με Plug-in υβριδικές εκδόσεις
Από το λανσάρισμά του το Astra θα είναι διαθέσιμο με τον 3κύλινδρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης των 1,2 λίτρων που θα αποδίδει 110 ή 130 ίππους, ανάλογα με την έκδοση. Θα συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων ή αυτόματο 8άρι. Αυτοί οι κινητήρες είναι δεύτερης γενιάς Opel με υψηλής πίεσης ψεκασμό καυσίμου. Μια έκδοση με 130 ίππους 1,5 λίτρων θα έχει τις ίδιες επιλογές όσον αφορά τα κιβώτια ταχυτήτων και θα είναι η μοναδική διαθέσιμη έκδοση πετρελαίου.
Το μεγαλύτερο νέο για το Astra είναι ότι θα είναι η πρώτη γενιά του μοντέλου που θα εξηλεκτριστεί με δύο Plug-in Hybrid εκδόσεις. Αμφότερες με 4κύλινδρο κινητήρα τούρμπο 1,6 λίτρων, που θα συνδυάζεται με μια μπαταρία 12,4 kwh που θα είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και ένα ηλεκτρικό κινητήρα 110 ίππων που συνεργάζεται με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Θα υπάρχουν επίσης δύο ακόμα αποδώσεις διαθέσιμες, με 180 ή 225 ίππους.
Η έκδοση 1.2Τ 130 ίππων είναι γνωστή, με χαρακτηριστικό ήχο, αλλά άφθονη ροπή και καλή αίσθηση από το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η ευελιξία είναι το δυνατό χαρτί αυτού του συνόλου.
Η λειτουργία το Plug-in υβριδικού συνόλου των 180 ίππων που δοκιμάσαμε είναι βελτιωμένη, με το Astra να κυλάει ήσυχα, έχοντας ηλεκτρική αυτονομία 50 χιλιομέτρων. Ο θερμικός κινητήρας εμπλέκεται μόνο σε ταχύτητες εκτός πόλης, όταν αναζητήσεις πιο έντονη επιτάχυνση, ενώ η υποβοήθηση του ηλεκτρικό μοτέρ προσφέρει αρκετή ροπή και εντυπωσιακά σπορ αίσθηση, ίσως όχι ανάλογη ενός GSi, αλλά αρκετή για ένα οικογενειακό 5θυρο μοντέλο.
Λίγο πριν την επίσημη…
Το αυτοκίνητο εξέλιξης που δοκιμάσαμε ήταν πάνω από το 80% ολοκληρωμένο, αλλά είχε κατασκευαστεί κυρίως για να γίνουν δοκιμές αξιολόγησης και ρυθμίσεις σε κινητήρα και κιβώτιο, όπως και στην ανάρτηση. Σε αυτό το στάδιο, με πλαστικοποιημένο παρμπρίζ και πιο χοντρά πλαϊνά παράθυρα, το Astra ήταν αρκετά ήσυχο εν κινήσει.
Προκειμένου να διατηρήσει το βάρος χαμηλά, η Opel χρησιμοποίησε υψηλής τεχνολογίας υλικά, όπως το θερμοπλαστικό, το οποίο έχει υψηλή ακαμψία, ενώ επιτρέπει και μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Το βάρος επίσης διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αποδοτικότητα και με ελαστικά χαμηλής αντίστασης στην κύλιση, αλλά και επιπλέον τεχνολογίες βελτίωσης της αποδοτικότητας, το Astra θα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό όσον αφορά στο λειτουργικό κόστος που θα έχει.
Αλλά η Opel δεν απομακρύνθηκε από το στόχο της που αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του στο δρόμο και την απόλαυση στην οδήγηση. Η μάρκα ρύθμισε το τιμόνι και την ανάρτηση, ανάλογα με το μοντέλο, ενώ διαφορετικές είναι οι ρυθμίσεις και στα φρένα.
Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε ήταν αρκετά άνετο, με πιο μαλακή ανάρτηση από αυτή του Ford Focus, αλλά πιο σφιχτή από του Peugeot 308, εμπνέοντας εμπιστοσύνη και παρέχοντας καλή αίσθηση με προβλέψιμες αντιδράσεις στο δρόμο.
Το τιμόνι είναι ακριβές, αλλά αρκετά ελαφρύ, αυτός είναι κάτι που οι μηχανικοί ακόμα εξελίσσουν, αφαιρώντας λίγη υποβοήθηση και να κάνουν πιο ζωντανή την επαφή μεταξύ ανθρώπους και αυτοκινήτου. Ανυπομονούμε να δοκιμάσουμε την τελική έκδοση του αυτοκινήτου που θα κυκλοφορήσει λίγο αργότερα, με τις πωλήσεις να ξεκινούν τον Οκτώβριο. Οι πρώτες παραδόσεις του νέου Astra στην ελληνική αγορά αναμένονται το Φεβρουάριο του 2022.
Συμπέρασμα
Το νέο Opel Astra είναι πολλά υποσχόμενο, ειδικά στην Plug-in υβριδική του έκδοση, με την αξιόλογη, πραγματική αυτονομία, τη δυνατότητα για χαμηλό λειτουργικό κόστος και επιπλέον τις καλές , αλλά και τον ραφιναρισμένο χαρακτήρα του. Η νέα πλατφόρμα είναι φορτωμένη με τεχνολογία, ενώ έχει βελτιωθεί και σε επίπεδο πρακτικότητας. Η αρχική εντύπωση μας έδειξε ότι είναι και διασκεδαστικό στην οδήγηση, ενώ έχει τη δυναμική να είναι πιο premium από κάθε άλλη φορά.
Φωτογραφίες: Opel