Διαβάστε στο motorone.gr: Δοκιμάζουμε το Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS ΕΑΤ8
Το μικρό SUV αναλαμβάνει όχι μόνο να συνεχίσει την εμπορική πορεία του προκατόχου του αλλά και να σηματοδοτήσει κάτι μεγαλύτερο για τη γερμανική μάρκα
Όταν το 2012 το Mokka πρώτης γενιάς κύλησε τους τροχούς του στους ευρωπαϊκούς δρόμους, στην κατηγορία των B-SUV υπήρχαν λίγες αξιόλογες προτάσεις. Τώρα, σχεδόν μία δεκαετία αργότερα, παρατηρείται συνωστισμός από μοντέλα που διεκδικούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων. Στην Opel κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι για να περάσουν με επιτυχία τα εμπόδια χρειάζεται μία νέα… μάσκα. Όχι βέβαια ιατρική, αλλά αυτή που φέρει το Mokka δεύτερης γενιάς και πάνω της καθρεφτίζεται η νέα εποχή της μάρκας από το Russelsheim.
Το σκούρο Opel Vizor ενώνει το νέας σχεδίασης έμβλημα της μάρκας με τους προβολείς LED. Το γράμμα «Χ» λείπει πλέον από το όνομα του μικρού SUV, το οποίο εμφανίζεται στο κέντρο της πίσω πόρτας, με νέα γραμματοσειρά. Αρκετά όμως σε τη σχεδίαση και την ονοματολογία, καθώς οι σημαντικότερες αλλαγές στο νέο Mokka είναι τεχνολογικές. Και αυτές τις οφείλει κυρίως στη χρήση της πλατφόρμας CMP του Ομίλου PSA, η οποία υποστηρίζει κάθε τεχνολογία κίνησης, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής στην έκδοση Mokka-e.
Μεγάλωσε… μικραίνοντας
Τη στιγμή που η τάση είναι τα αυτοκίνητα να μεγαλώνουν από γενιά σε γενιά, το νέο Mokka είναι κατά 12,5 εκατ. πιο μικρό σε μήκος από τον προκάτοχό του. Αν προσθέσουμε και το ελαφρώς αυξημένο πλάτος (κατά 1 εκατ.), το Mokka δείχνει πιο συμπαγές και μυώδες. Και αν θα περίμενες ένα πιο στενόχωρο εσωτερικό, η τοποθέτηση των τροχών στα άκρα του αμαξώματος συμβάλλει στο μεγαλύτερο μεταξόνιο. Στην καμπίνα θα βολευτούν 4 άτομα και στο πορτμπαγκάζ των 350 λτ. θα βρουν χώρο οι αποσκευές τους. Μόνη ένσταση το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών, που θα δυσκολέψει το «μπες-βγες».
Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, με τις γερμανικές πινακίδες, η διχρωμία άσπρο-μαύρο κολακεύει ακόμη περισσότερο το Mokka, ενώ η κόκκινη λωρίδα στο τόξο του αμαξώματος αλλά και οι λεπτομέρειες στις 18άρες ζάντες αλουμινίου σε κόκκινο χρώμα «μαρτυρούν» ότι έχουμε μπροστά μας τη σπορ έκδοση GS Line. Η σχεδιαστική φιλοσοφία συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με τις δύο οθόνες του οδηγοκεντρικού ταμπλό Pure Panel – αυτή στον πίνακα οργάνων με διαγώνιο έως 12 ίντσες και η αφής για το infotainment έως 10 ίντσες – να μοιράζονται κοινό πλαίσιο.
Τηρώντας την παράδοση του… εκδημοκρατισμού της τεχνολογίας, η Opel εφοδιάζει το νέο Mokka με μία σειρά από τεχνολογίες και συστήματα, που συνήθως συναντάμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Όπως το Advanced Cruise Control (ACC) που διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και το Active Lane Positioning που δεν αφήνει το Mokka να βγει από τη λωρίδα κυκλοφορίας.
Κινητήρας που υπηρετεί το σύνολο
Η Opel κάνει χρήση στο νέο Mokka τα γνωστά σύνολα εσωτερικής καύσης του Ομίλου PSA. Πρόκειται για τον 1.2 turbo βενζίνης και τον 1.5 diesel, με εύρος ισχύος από 100 έως 130 ίππους, οι οποίοι συνδυάζονται με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και το 8άρι αυτόματο, το οποίο έχει χειριστήρια (shift paddles) πίσω από το τιμόνι. Το αυτοκίνητο δοκιμής φέρει τον πιο ενδιαφέροντα συνδυασμό: αυτόν με τον 1.2 βενζίνης και το αυτόματο κιβώτιο. Τα αυτόματα συστήματα μετάδοσης κερδίζουν διαρκώς έδαφος σε αυτοκίνητα που δεν είναι σπορ κατασκευές αλλά… καταδικασμένα να περνούν τον περισσότερο χρόνο τους μέσα στις πόλεις.
Στο δρόμο οι 130 ίπποι και τα 230 Nm ροπής αποδεικνύονται άκρως αποτελεσματικά για τα 1.300 κιλά του Mokka. Από τη στιγμή που η μέγιστη τιμή της ροπής εμφανίζεται κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., το SUV ανταποκρίνεται άμεσα κάθε φορά που ο οδηγός πατά πιο έντονα το πεντάλ του γκαζιού. Συμμετοχή στο αποτέλεσμα έχει αναμφίβολα το ΕΑΤ8, το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής. Διευκολύνει την καθημερινότητα στο αστικό περιβάλλον και – αν και όχι τόσο γρήγορο όσο ένα διπλού συμπλέκτη – δεν σε «κρεμάει» όταν θέλεις να κινηθείς πιο γρήγορα. Επιπλέον, η χρήση των paddles πίσω από το τιμόνι σου επιτρέπει να έχεις μεγαλύτερο μερίδιο συμμετοχής στα… τεκταινόμενα.
Οι απώλειες σε επιδόσεις (0-100 χλμ/ώρα σε 9,2 δλ. και τελική 200 χλμ/ώρα) και κατανάλωση (τα 7-7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες είναι εφικτά) είναι μικρές σε σχέση με την έκδοση του Mokka με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο και το κέρδος σε ευκολία μεγάλο. Οπότε όλα έχουν να κάνουν με το αν είσαι διατεθειμένος να καταβάλεις τα επιπλέον 2.500 ευρώ για την αυτόματη έκδοση.
Με εμπιστοσύνη στις ικανότητές του
Πίσω από το τιμόνι θα βρεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης και θα βιώσεις επαρκή πλευρική στήριξη από το κάθισμα. Η περιμετρική ορατότητα είναι ικανοποιητική, με εξαίρεση αυτή προς τα πίσω, εξαιτίας της φαρδιάς τρίτης κολώνας. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα αυτό ξεπερνιέται συνήθως από την κάμερα οπισθοπορείας αλλά και τους αισθητήρες, που γεμίζουν με αυτοπεποίθηση τον οδηγό όταν επιλέγει την όπισθεν.
Σε δρόμους με φρεσκοστρωμένη άσφαλτο, το Mokka βγάζει το χαρακτήρα του. Εμφανίζει περιορισμένες κλίσεις και παρά τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης (ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και τους μεγάλους τροχούς 18 ιντσών που έφερε το αυτοκίνητο δοκιμής (με ελαστικά 215/55) κυλά ευχάριστα και αθόρυβα. Μόνο όταν συναντήσεις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες εκεί θα διαπιστώσεις πιο… άκομψες αντιδράσεις. Πιο ήπια προσέγγιση οφείλεις να έχεις στα χωμάτινα κομμάτια, λόγω της απουσίας τετρακίνησης αλλά και ρεζέρβας. Μην ανησυχείς πάντως: το Mokka θα σε πάει στην αγαπημένη σου παραλία, χωρίς άγχος.
Πέρα από την έκδοση GS Line (στα 25.500 ευρώ με το συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου), το Mokka είναι διαθέσιμο στην εκλεπτυσμένη Elegance (με τιμές από 22.300 ευρώ με τον 1.2 100 ίππων) και την πολυτελή Ultimate (από 25.100 ευρώ). Το νέο SUV της Opel δεν θα το επιλέξεις σαφώς για την τιμολογιακή πολιτική της αντιπροσωπείας – ιδίως από τη στιγμή που απουσιάζει έκδοση με βασικό επίπεδο εξοπλισμού – αλλά γιατί είναι όμορφο (ίσως το πιο ιδιαίτερο της κατηγορίας του), ποιοτικό, καλά εξοπλισμένο και με επαρκείς χώρους για ένα ζευγάρι ή μια μικρή οικογένεια.
Το σκούρο Opel Vizor ενώνει το νέας σχεδίασης έμβλημα της μάρκας με τους προβολείς LED. Το γράμμα «Χ» λείπει πλέον από το όνομα του μικρού SUV, το οποίο εμφανίζεται στο κέντρο της πίσω πόρτας, με νέα γραμματοσειρά. Αρκετά όμως σε τη σχεδίαση και την ονοματολογία, καθώς οι σημαντικότερες αλλαγές στο νέο Mokka είναι τεχνολογικές. Και αυτές τις οφείλει κυρίως στη χρήση της πλατφόρμας CMP του Ομίλου PSA, η οποία υποστηρίζει κάθε τεχνολογία κίνησης, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής στην έκδοση Mokka-e.
Μεγάλωσε… μικραίνοντας
Τη στιγμή που η τάση είναι τα αυτοκίνητα να μεγαλώνουν από γενιά σε γενιά, το νέο Mokka είναι κατά 12,5 εκατ. πιο μικρό σε μήκος από τον προκάτοχό του. Αν προσθέσουμε και το ελαφρώς αυξημένο πλάτος (κατά 1 εκατ.), το Mokka δείχνει πιο συμπαγές και μυώδες. Και αν θα περίμενες ένα πιο στενόχωρο εσωτερικό, η τοποθέτηση των τροχών στα άκρα του αμαξώματος συμβάλλει στο μεγαλύτερο μεταξόνιο. Στην καμπίνα θα βολευτούν 4 άτομα και στο πορτμπαγκάζ των 350 λτ. θα βρουν χώρο οι αποσκευές τους. Μόνη ένσταση το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών, που θα δυσκολέψει το «μπες-βγες».
Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, με τις γερμανικές πινακίδες, η διχρωμία άσπρο-μαύρο κολακεύει ακόμη περισσότερο το Mokka, ενώ η κόκκινη λωρίδα στο τόξο του αμαξώματος αλλά και οι λεπτομέρειες στις 18άρες ζάντες αλουμινίου σε κόκκινο χρώμα «μαρτυρούν» ότι έχουμε μπροστά μας τη σπορ έκδοση GS Line. Η σχεδιαστική φιλοσοφία συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με τις δύο οθόνες του οδηγοκεντρικού ταμπλό Pure Panel – αυτή στον πίνακα οργάνων με διαγώνιο έως 12 ίντσες και η αφής για το infotainment έως 10 ίντσες – να μοιράζονται κοινό πλαίσιο.
Τηρώντας την παράδοση του… εκδημοκρατισμού της τεχνολογίας, η Opel εφοδιάζει το νέο Mokka με μία σειρά από τεχνολογίες και συστήματα, που συνήθως συναντάμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Όπως το Advanced Cruise Control (ACC) που διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και το Active Lane Positioning που δεν αφήνει το Mokka να βγει από τη λωρίδα κυκλοφορίας.
Κινητήρας που υπηρετεί το σύνολο
Η Opel κάνει χρήση στο νέο Mokka τα γνωστά σύνολα εσωτερικής καύσης του Ομίλου PSA. Πρόκειται για τον 1.2 turbo βενζίνης και τον 1.5 diesel, με εύρος ισχύος από 100 έως 130 ίππους, οι οποίοι συνδυάζονται με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και το 8άρι αυτόματο, το οποίο έχει χειριστήρια (shift paddles) πίσω από το τιμόνι. Το αυτοκίνητο δοκιμής φέρει τον πιο ενδιαφέροντα συνδυασμό: αυτόν με τον 1.2 βενζίνης και το αυτόματο κιβώτιο. Τα αυτόματα συστήματα μετάδοσης κερδίζουν διαρκώς έδαφος σε αυτοκίνητα που δεν είναι σπορ κατασκευές αλλά… καταδικασμένα να περνούν τον περισσότερο χρόνο τους μέσα στις πόλεις.
Στο δρόμο οι 130 ίπποι και τα 230 Nm ροπής αποδεικνύονται άκρως αποτελεσματικά για τα 1.300 κιλά του Mokka. Από τη στιγμή που η μέγιστη τιμή της ροπής εμφανίζεται κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., το SUV ανταποκρίνεται άμεσα κάθε φορά που ο οδηγός πατά πιο έντονα το πεντάλ του γκαζιού. Συμμετοχή στο αποτέλεσμα έχει αναμφίβολα το ΕΑΤ8, το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής. Διευκολύνει την καθημερινότητα στο αστικό περιβάλλον και – αν και όχι τόσο γρήγορο όσο ένα διπλού συμπλέκτη – δεν σε «κρεμάει» όταν θέλεις να κινηθείς πιο γρήγορα. Επιπλέον, η χρήση των paddles πίσω από το τιμόνι σου επιτρέπει να έχεις μεγαλύτερο μερίδιο συμμετοχής στα… τεκταινόμενα.
Οι απώλειες σε επιδόσεις (0-100 χλμ/ώρα σε 9,2 δλ. και τελική 200 χλμ/ώρα) και κατανάλωση (τα 7-7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες είναι εφικτά) είναι μικρές σε σχέση με την έκδοση του Mokka με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο και το κέρδος σε ευκολία μεγάλο. Οπότε όλα έχουν να κάνουν με το αν είσαι διατεθειμένος να καταβάλεις τα επιπλέον 2.500 ευρώ για την αυτόματη έκδοση.
Με εμπιστοσύνη στις ικανότητές του
Πίσω από το τιμόνι θα βρεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης και θα βιώσεις επαρκή πλευρική στήριξη από το κάθισμα. Η περιμετρική ορατότητα είναι ικανοποιητική, με εξαίρεση αυτή προς τα πίσω, εξαιτίας της φαρδιάς τρίτης κολώνας. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα αυτό ξεπερνιέται συνήθως από την κάμερα οπισθοπορείας αλλά και τους αισθητήρες, που γεμίζουν με αυτοπεποίθηση τον οδηγό όταν επιλέγει την όπισθεν.
Σε δρόμους με φρεσκοστρωμένη άσφαλτο, το Mokka βγάζει το χαρακτήρα του. Εμφανίζει περιορισμένες κλίσεις και παρά τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης (ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και τους μεγάλους τροχούς 18 ιντσών που έφερε το αυτοκίνητο δοκιμής (με ελαστικά 215/55) κυλά ευχάριστα και αθόρυβα. Μόνο όταν συναντήσεις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες εκεί θα διαπιστώσεις πιο… άκομψες αντιδράσεις. Πιο ήπια προσέγγιση οφείλεις να έχεις στα χωμάτινα κομμάτια, λόγω της απουσίας τετρακίνησης αλλά και ρεζέρβας. Μην ανησυχείς πάντως: το Mokka θα σε πάει στην αγαπημένη σου παραλία, χωρίς άγχος.
Πέρα από την έκδοση GS Line (στα 25.500 ευρώ με το συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου), το Mokka είναι διαθέσιμο στην εκλεπτυσμένη Elegance (με τιμές από 22.300 ευρώ με τον 1.2 100 ίππων) και την πολυτελή Ultimate (από 25.100 ευρώ). Το νέο SUV της Opel δεν θα το επιλέξεις σαφώς για την τιμολογιακή πολιτική της αντιπροσωπείας – ιδίως από τη στιγμή που απουσιάζει έκδοση με βασικό επίπεδο εξοπλισμού – αλλά γιατί είναι όμορφο (ίσως το πιο ιδιαίτερο της κατηγορίας του), ποιοτικό, καλά εξοπλισμένο και με επαρκείς χώρους για ένα ζευγάρι ή μια μικρή οικογένεια.