Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε την Aston Martin Vantage F1 Edition
Η νέα Aston Martin Vantage F1 Edition είναι το πρώτο αυτοκίνητο της φίρμας υπό νέα ηγεσία και υπόσχεται ένα ευοίωνο μέλλον
Πριν από περισσότερο από ένα χρόνο, συνέβησαν συνταρακτικές αλλαγές στην Aston Martin. Η βρετανική φίρμα κατασκευής πολυτελών και σπορτίφ αυτοκινήτων επανήλθε αφενός στη Formula 1 έπειτα από απουσία 60 χρόνων και, αφετέρου απέκτησε νέο πρόεδρο, τον Γερμανό Tobias Moers, που είχε προϋπηρεσία στην Mercedes-AMG. Επομένως, ήταν λογικό να κυκλοφορήσει μια νέα έκδοση ενός υπάρχοντος αυτοκινήτου, ώστε να εορταστούν αυτά τα δύο σημαντικά γεγονότα, και η Vantage F1 Edition των 142.000 λιρών (165.660 ευρώ) είναι αυτή.
Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, η Vantage F1 Edition εφοδιάζεται με έναν twin-turbo V8 κινητήρα και ένα αυτόματο κιβώτιο, οχτώ σχέσεων, της ZF. Η ισχύς της αυξήθηκε από τους 510 στους 525,5 ίππους και η μέγιστη ροπή παρέμεινε στα 685 Nm. Έτσι, η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα είναι πλέον ζήτημα 3,6 δευτερολέπτων, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει πια τα σχεδόν 314 χλμ./ώρα.
Σχετικά με την οδική συμπεριφορά, πρέπει να σημειώσουμε τις αλλαγές στην ανάρτηση, καθώς και στην αεροδυναμική, η οποία έχει επίσης βελτιωθεί. Λογικό, με δεδομένη την τοποθέτηση μιας τεράστιας πτέρυγας στο πίσω άκρο του αυτοκινήτου και του αεροδυναμικού διαχύτη, ενώ μπροστά έχει τοποθετηθεί ένας νέος διανεμητής, με αποτέλεσμα την αύξηση της αρνητικής άντωσης στα 200 κιλά. Επίσης, στις τέσσερις άκρες της Vantage F1 Edition είναι τοποθετημένοι τροχοί 21 ιντσών με ελαστικά Pirelli P-Zero, ενώ το αυτοκίνητο, που οδηγήσαμε, εφοδιαζόταν με τα προαιρετικά ανθρακο-κεραμικά δισκόφρενα.
Στο εσωτερικό, η εικόνα του cockpit παραπέμπει σαφώς στην «κανονική» Vantage, ωστόσο όλα γίνονται πολύ καλύτερα, αλλά και ταχύτερα. Συνολικά, θα λέγαμε ότι παρά την κραυγαλέα τιμή των 142.000 λιρών Βρετανίας (ή περίπου 165.000 ευρώ), η Vantage F1 είναι ένα σπουδαίο αυτοκίνητο στο πλαίσιο της νέας τάξης πραγμάτων. Ανυπομονούμε να δούμε τι θα ακολουθήσει.
Συμπέρασμα
Με την πρώτη ματιά, η Aston Martin Vantage F1 Edition μπορεί να φαίνεται κάτι παραπάνω από μια ακραία και ακριβή νέα έκδοση ενός αυτοκινήτου που ήδη γνωρίζουμε και αγαπάμε, με βελτιωμένη απόδοση, σύστημα διεύθυνσης, οδική συμπεριφορά και τροποποιήσεις στο εσωτερικό που την κάνουν να νιώθει πιο ξεχωριστή σε σχέση με το παρελθόν. Ωστόσο, στην πραγματικότητα είναι μία ένδειξη της εξέλιξης των πραγμάτων υπό το νέο καθεστώς στην Aston Martin. Και είναι μια καλή ένδειξη. Σε ορισμένα σημεία, δε, πράγματι, μια σπουδαία ένδειξη.
Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, η Vantage F1 Edition εφοδιάζεται με έναν twin-turbo V8 κινητήρα και ένα αυτόματο κιβώτιο, οχτώ σχέσεων, της ZF. Η ισχύς της αυξήθηκε από τους 510 στους 525,5 ίππους και η μέγιστη ροπή παρέμεινε στα 685 Nm. Έτσι, η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα είναι πλέον ζήτημα 3,6 δευτερολέπτων, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει πια τα σχεδόν 314 χλμ./ώρα.
Σχετικά με την οδική συμπεριφορά, πρέπει να σημειώσουμε τις αλλαγές στην ανάρτηση, καθώς και στην αεροδυναμική, η οποία έχει επίσης βελτιωθεί. Λογικό, με δεδομένη την τοποθέτηση μιας τεράστιας πτέρυγας στο πίσω άκρο του αυτοκινήτου και του αεροδυναμικού διαχύτη, ενώ μπροστά έχει τοποθετηθεί ένας νέος διανεμητής, με αποτέλεσμα την αύξηση της αρνητικής άντωσης στα 200 κιλά. Επίσης, στις τέσσερις άκρες της Vantage F1 Edition είναι τοποθετημένοι τροχοί 21 ιντσών με ελαστικά Pirelli P-Zero, ενώ το αυτοκίνητο, που οδηγήσαμε, εφοδιαζόταν με τα προαιρετικά ανθρακο-κεραμικά δισκόφρενα.
Στο εσωτερικό, η εικόνα του cockpit παραπέμπει σαφώς στην «κανονική» Vantage, ωστόσο όλα γίνονται πολύ καλύτερα, αλλά και ταχύτερα. Συνολικά, θα λέγαμε ότι παρά την κραυγαλέα τιμή των 142.000 λιρών Βρετανίας (ή περίπου 165.000 ευρώ), η Vantage F1 είναι ένα σπουδαίο αυτοκίνητο στο πλαίσιο της νέας τάξης πραγμάτων. Ανυπομονούμε να δούμε τι θα ακολουθήσει.
Συμπέρασμα
Με την πρώτη ματιά, η Aston Martin Vantage F1 Edition μπορεί να φαίνεται κάτι παραπάνω από μια ακραία και ακριβή νέα έκδοση ενός αυτοκινήτου που ήδη γνωρίζουμε και αγαπάμε, με βελτιωμένη απόδοση, σύστημα διεύθυνσης, οδική συμπεριφορά και τροποποιήσεις στο εσωτερικό που την κάνουν να νιώθει πιο ξεχωριστή σε σχέση με το παρελθόν. Ωστόσο, στην πραγματικότητα είναι μία ένδειξη της εξέλιξης των πραγμάτων υπό το νέο καθεστώς στην Aston Martin. Και είναι μια καλή ένδειξη. Σε ορισμένα σημεία, δε, πράγματι, μια σπουδαία ένδειξη.