Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε τη νέα BMW M5 CS με τους 635 ίππους
Το νέο super sedan είναι πράγματι το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης της BMW
Η αυξημένη κατά 10 ίππους ισχύς του 4.4 V8 twin-turbo της M5 CS δεν είναι αυτό που καθιστά το πιο πρόσφατο super sedan της BMW ένα τόσο συναρπαστικό αυτοκίνητο. Ναι, σε εκτοξεύει στο δρόμο με απίστευτη ταχύτητα, το γκάζι αντιδρά με απόλυτη ακρίβεια, η ισχύς και η ροπή (η τελευταία παραμένει στα 750 Nm, όπως στην M5 Competition) παραδίδονται μέσω ενός πελώριου «κύματος» δύναμης, όμως δεν είναι αυτά τα στοιχεία του πακέτου CS που καθορίζουν το αυτοκίνητο.
Ούτε το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων ή η έξυπνη τετρακίνηση xDrive, η οποία μπορεί να διαμορφωθεί ώστε να ανταποκριθεί σε κάθε ζητούμενο, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας απενεργοποίησης όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων ώστε η CS να γίνει πισωκίνητη, όπως στην περίπτωση της λιγότερο σκληροπυρηνικής Competition. Το κιβώτιο παραμένει παραμετροποιήσιμο με ποικίλες ταχύτητες αλλαγών σχέσεων, ανάλογα με τις προτιμήσεις, και αν και τα ανεβάσματα γίνονται τέλεια, τα κατεβάσματα είναι ορισμένες φορές πιο αργά από το αναμενόμενο.
Όμως όχι, δεν είναι οι επιδόσεις στην ευθεία αυτές που καθορίζουν την M5 CS. Αντίθετα, είναι τόσο οι επιταχύνσεις όσο και η συμπεριφορά στις στροφές τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το νέο Ultimate Driving Machine από την BMW. Και οφείλονται στις αλλαγές στο πλαίσιο και στο αποκλειστικό στήσιμο του αυτοκινήτου.
Θεωρητικά οι αλλαγές δε δείχνουν σημαντικές. Υπάρχει μείωση 7 χιλ. στην απόσταση από το έδαφος και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ από την M8 Gran Coupe, όμως σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις τη γεωμετρία της ανάρτησης, κάνουν την M5 CS να επιβεβαιώνει το όνομά της και ακόμη περισσότερο.
Κατευθείαν στο στόχο
Προσέχεις αμέσως το πόσο ήρεμα συμπεριφέρεται το αμάξωμα στο δρόμο, με την ανάρτηση να απορροφά όλες εκτός από τις πιο έντονες ανωμαλίες της επιφάνειας. Η ρύθμιση είναι σκληρή, όχι όμως εις βάρος της άνεσης. Σίγουρα η CS είναι πιο στοχευμένη και με λιγότερους συμβιβασμούς από την Competition model. Όταν μάλιστα αναζητάς τις επιδόσεις, τότε είναι που εμφανίζεται ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου.
Ο πίσω άξονας δείχνει επίσης να έχει πιο ήπια συμπεριφορά, πιο «δεμένος» και με μικρότερες ενοχλήσεις από τις κακοτεχνίες του δρόμου. Κάτι που σημαίνει ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν επεμβαίνουν διαρκώς. Αυτό δεν βοηθά μόνο στις επιδόσεις αλλά και στην αυτοπεποίθηση του οδηγού – σε αυτό το σημείο νιώθεις το αίσθημα σύνδεσης με το αυτοκίνητο, μέσω της ακρίβειας που παρέχει η CS όταν ο ρυθμός ανέβει. Και είναι κάτι που αναζητάς, καθώς σε προσελκύει με τις δυνατότητες και το χαρακτήρα του.
Το εμπρός μέρος τοποθετείται με ακρίβεια στις στροφές, επιτρέποντάς σου να επιστρέψεις στο γκάζι και να βγεις από τις καμπές με τεράστια επίπεδα αυτοπεποίθησης, ενώ και οι τέσσερις τροχοί εργάζονται για να παράγουν την μέγιστη πρόσφυση.
Πέρα από τη ρύθμιση του πλαισίου, το τμήμα Μ της BMW εργάστηκε για να περιορίσει το βάρος της CS, πετυχαίνοντας αφαίρεση 70 κιλών σε σχέση με την Μ5 Competition. Στάνταρ είναι τα carbon κεραμικά φρένα, που κερδίζουν από μόνα τους 23 κιλά, ενώ το καπό, το εμπρός splitter, τα καλύμματα στους εξωτερικούς καθρέπτες και η πίσω αεροτομή είναι από ανθρακόνημα. Η CS φέρει επίσης σφυρήλατους τροχούς 20 ιντσών και αποκλειστικό εσωτερικό, συμπεριλαμβανομένων δύο μπάκετ καθισμάτων πίσω.
Τα εμπρός είναι τα προαιρετικά από ανθρακόνημα που διατίθενται στις νέες Μ3 και Μ4. Παρέχουν εξαιρετική στήριξη, δεν είναι όμως και τα πιο γενναία σε αφρώδες υλικό. Ταιριάζουν πάντως στο χαρακτήρα της M5 CS και αν σου αρέσουν οι επενδύσεις σε ανθρακόνημα και αλκαντάρα, η απόλυτη M5 δεν θα σε απογοητεύσει, με το κόκπιτ να αποπνέει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μία κατασκευή πέρα από τα συνηθισμένα.
Η Pirelli εξέλιξε με την BMW ελαστικά P Zero Corsa ειδικά για την M5 CS, όμως το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τα Michelin Pilot Sport 4S. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα ελαστικά αποδίδουν εξαιρετικά και αναμφίβολα έχουν ένα σημαντικό ρόλο στην ποιότητα κύλισης της M5 CS, αλλά και στο να περάσουν στο δρόμο όλες οι βελτιώσεις που έχουν γίνει στο πλαίσιο.
Καθώς τα P Zero Corsa δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για την M5 CS, θα πρόκειται για σημαντική βελτίωση στους τομείς της πρόσφυσης, της πληροφόρησης και της ακρίβειας, με βάση την εμπειρία μας από αντίστοιχα ελαστικά σε άλλα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.
Εντός… πλαισίου
Το πλαίσιο είναι αυτό που καθορίζει την CS, καθώς οι δυνατότητες του κινητήρα είναι γνωστές, μιλώντας γενικά. Αξίζει όμως να αναφερθούμε στην απόδοσή του για λίγο. Οι έξτρα 10 ίπποι οφείλονται εν μέρει στην καλύτερη ψύξη και το βελτιωμένο σύστημα λίπανσης. Χάρη στο launch control και το σύστημα xDrive της BMW M που χαρίζει εξαιρετική πρόσφυση, η CS επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 3 δευτερόλεπτα φθάνει σε τελική τα 305 χλμ/ώρα, καθιστώντας την όχι μόνο την πιο δυνατή αλλά και την πιο γρήγορη BMW παραγωγής.
Ο V8 φέρει αποκλειστικές βάσεις στην περίπτωση της CS, ενώ φέρει και εξάτμιση με ρυθμιζόμενο ήχο. Σε αντίθεση με τον θυελλώδη ήχο του V8 της AMG, η ηχητική υπογραφή της M5 είναι λίγο πιο επίπεδη και όχι τόσο με χαρακτήρα, όμως κάνει αισθητή την παρουσία της. Η «φωνή» του είναι μπάσα στις χαμηλές στροφές και φθάνει σε… κρεσέντο όταν ο κινητήρας είναι στο κόκκινο, αν και στα σπορ προγράμματα οδήγησης ακούγεται κάπως ψεύτικος από τα ηχεία.
Επιπλέον, το βασικό πακέτο περιλαμβάνει αισθητικές επεμβάσεις για τη διαφοροποίηση της CS από την M5 Competition, όπως το νέο bodykit με μεγάλο πίσω διαχύτη. Όντας η κορυφαία έκδοση της Σειράς 5, ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, με δύο οθόνες 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, όλες τις τεχνολογίες συνδεσιμότητας και όλα τα στοιχεία που υπάρχουν στην M5 Competition. Με τιμές πάντως που αρχίζουν από τις 140.000 λίρες (253.000 ευρώ στην Ελλάδα), είναι κάτι που περιμένεις. Ακόμη και σε αυτό το ύψος τιμής, υπάρχει το value for money, αν και ακούγεται κάπως παράξενο.
Σε γενικές γραμμές, η M5 CS προσφέρει μείγμα επιδόσεων και ευκινησίας που έχουμε πολύ καιρό να δούμε σε ένα super sedan, με αποτέλεσμα να έχουμε ένα από τα κορυφαία – αν όχι το κορυφαίο – μοντέλα της κατηρορίας. Αν και η διαφορά στην τιμή από την M5 Competition είναι μεγάλη, αν αναζητάς το απόλυτο τετρακίνητο και τετράθυρο αυτοκίνητο, τότε στην περίπτωση της CS η Μ5 είναι η απάντηση.
Συμπέρασμα
Είναι εύκολο να αντιμετωπίζεις με κυνικότητα αυτοκίνητα όπως η M5 CS. Ένα sedan μήκους 5 μέτρων και βάρους άνω των 1.800 κιλών, δεν είναι – με την παραδοσιακή έννοια – ούτε ελαφρύ, ούτε αυτοκίνητο για την πίστα. Όμως η πιο δυνατή BMW είναι μία καθαρόαιμη M και οι λεπτομερείς αλλαγές στο πλαίσιο της Μ5 την καθιστούν ένα ξεχωριστό sedan. Μπράβο BMW.
Ούτε το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων ή η έξυπνη τετρακίνηση xDrive, η οποία μπορεί να διαμορφωθεί ώστε να ανταποκριθεί σε κάθε ζητούμενο, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας απενεργοποίησης όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων ώστε η CS να γίνει πισωκίνητη, όπως στην περίπτωση της λιγότερο σκληροπυρηνικής Competition. Το κιβώτιο παραμένει παραμετροποιήσιμο με ποικίλες ταχύτητες αλλαγών σχέσεων, ανάλογα με τις προτιμήσεις, και αν και τα ανεβάσματα γίνονται τέλεια, τα κατεβάσματα είναι ορισμένες φορές πιο αργά από το αναμενόμενο.
Όμως όχι, δεν είναι οι επιδόσεις στην ευθεία αυτές που καθορίζουν την M5 CS. Αντίθετα, είναι τόσο οι επιταχύνσεις όσο και η συμπεριφορά στις στροφές τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το νέο Ultimate Driving Machine από την BMW. Και οφείλονται στις αλλαγές στο πλαίσιο και στο αποκλειστικό στήσιμο του αυτοκινήτου.
Θεωρητικά οι αλλαγές δε δείχνουν σημαντικές. Υπάρχει μείωση 7 χιλ. στην απόσταση από το έδαφος και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ από την M8 Gran Coupe, όμως σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις τη γεωμετρία της ανάρτησης, κάνουν την M5 CS να επιβεβαιώνει το όνομά της και ακόμη περισσότερο.
Κατευθείαν στο στόχο
Προσέχεις αμέσως το πόσο ήρεμα συμπεριφέρεται το αμάξωμα στο δρόμο, με την ανάρτηση να απορροφά όλες εκτός από τις πιο έντονες ανωμαλίες της επιφάνειας. Η ρύθμιση είναι σκληρή, όχι όμως εις βάρος της άνεσης. Σίγουρα η CS είναι πιο στοχευμένη και με λιγότερους συμβιβασμούς από την Competition model. Όταν μάλιστα αναζητάς τις επιδόσεις, τότε είναι που εμφανίζεται ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου.
Ο πίσω άξονας δείχνει επίσης να έχει πιο ήπια συμπεριφορά, πιο «δεμένος» και με μικρότερες ενοχλήσεις από τις κακοτεχνίες του δρόμου. Κάτι που σημαίνει ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν επεμβαίνουν διαρκώς. Αυτό δεν βοηθά μόνο στις επιδόσεις αλλά και στην αυτοπεποίθηση του οδηγού – σε αυτό το σημείο νιώθεις το αίσθημα σύνδεσης με το αυτοκίνητο, μέσω της ακρίβειας που παρέχει η CS όταν ο ρυθμός ανέβει. Και είναι κάτι που αναζητάς, καθώς σε προσελκύει με τις δυνατότητες και το χαρακτήρα του.
Το εμπρός μέρος τοποθετείται με ακρίβεια στις στροφές, επιτρέποντάς σου να επιστρέψεις στο γκάζι και να βγεις από τις καμπές με τεράστια επίπεδα αυτοπεποίθησης, ενώ και οι τέσσερις τροχοί εργάζονται για να παράγουν την μέγιστη πρόσφυση.
Πέρα από τη ρύθμιση του πλαισίου, το τμήμα Μ της BMW εργάστηκε για να περιορίσει το βάρος της CS, πετυχαίνοντας αφαίρεση 70 κιλών σε σχέση με την Μ5 Competition. Στάνταρ είναι τα carbon κεραμικά φρένα, που κερδίζουν από μόνα τους 23 κιλά, ενώ το καπό, το εμπρός splitter, τα καλύμματα στους εξωτερικούς καθρέπτες και η πίσω αεροτομή είναι από ανθρακόνημα. Η CS φέρει επίσης σφυρήλατους τροχούς 20 ιντσών και αποκλειστικό εσωτερικό, συμπεριλαμβανομένων δύο μπάκετ καθισμάτων πίσω.
Τα εμπρός είναι τα προαιρετικά από ανθρακόνημα που διατίθενται στις νέες Μ3 και Μ4. Παρέχουν εξαιρετική στήριξη, δεν είναι όμως και τα πιο γενναία σε αφρώδες υλικό. Ταιριάζουν πάντως στο χαρακτήρα της M5 CS και αν σου αρέσουν οι επενδύσεις σε ανθρακόνημα και αλκαντάρα, η απόλυτη M5 δεν θα σε απογοητεύσει, με το κόκπιτ να αποπνέει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μία κατασκευή πέρα από τα συνηθισμένα.
Η Pirelli εξέλιξε με την BMW ελαστικά P Zero Corsa ειδικά για την M5 CS, όμως το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τα Michelin Pilot Sport 4S. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα ελαστικά αποδίδουν εξαιρετικά και αναμφίβολα έχουν ένα σημαντικό ρόλο στην ποιότητα κύλισης της M5 CS, αλλά και στο να περάσουν στο δρόμο όλες οι βελτιώσεις που έχουν γίνει στο πλαίσιο.
Καθώς τα P Zero Corsa δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για την M5 CS, θα πρόκειται για σημαντική βελτίωση στους τομείς της πρόσφυσης, της πληροφόρησης και της ακρίβειας, με βάση την εμπειρία μας από αντίστοιχα ελαστικά σε άλλα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.
Εντός… πλαισίου
Το πλαίσιο είναι αυτό που καθορίζει την CS, καθώς οι δυνατότητες του κινητήρα είναι γνωστές, μιλώντας γενικά. Αξίζει όμως να αναφερθούμε στην απόδοσή του για λίγο. Οι έξτρα 10 ίπποι οφείλονται εν μέρει στην καλύτερη ψύξη και το βελτιωμένο σύστημα λίπανσης. Χάρη στο launch control και το σύστημα xDrive της BMW M που χαρίζει εξαιρετική πρόσφυση, η CS επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 3 δευτερόλεπτα φθάνει σε τελική τα 305 χλμ/ώρα, καθιστώντας την όχι μόνο την πιο δυνατή αλλά και την πιο γρήγορη BMW παραγωγής.
Ο V8 φέρει αποκλειστικές βάσεις στην περίπτωση της CS, ενώ φέρει και εξάτμιση με ρυθμιζόμενο ήχο. Σε αντίθεση με τον θυελλώδη ήχο του V8 της AMG, η ηχητική υπογραφή της M5 είναι λίγο πιο επίπεδη και όχι τόσο με χαρακτήρα, όμως κάνει αισθητή την παρουσία της. Η «φωνή» του είναι μπάσα στις χαμηλές στροφές και φθάνει σε… κρεσέντο όταν ο κινητήρας είναι στο κόκκινο, αν και στα σπορ προγράμματα οδήγησης ακούγεται κάπως ψεύτικος από τα ηχεία.
Επιπλέον, το βασικό πακέτο περιλαμβάνει αισθητικές επεμβάσεις για τη διαφοροποίηση της CS από την M5 Competition, όπως το νέο bodykit με μεγάλο πίσω διαχύτη. Όντας η κορυφαία έκδοση της Σειράς 5, ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, με δύο οθόνες 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, όλες τις τεχνολογίες συνδεσιμότητας και όλα τα στοιχεία που υπάρχουν στην M5 Competition. Με τιμές πάντως που αρχίζουν από τις 140.000 λίρες (253.000 ευρώ στην Ελλάδα), είναι κάτι που περιμένεις. Ακόμη και σε αυτό το ύψος τιμής, υπάρχει το value for money, αν και ακούγεται κάπως παράξενο.
Σε γενικές γραμμές, η M5 CS προσφέρει μείγμα επιδόσεων και ευκινησίας που έχουμε πολύ καιρό να δούμε σε ένα super sedan, με αποτέλεσμα να έχουμε ένα από τα κορυφαία – αν όχι το κορυφαίο – μοντέλα της κατηρορίας. Αν και η διαφορά στην τιμή από την M5 Competition είναι μεγάλη, αν αναζητάς το απόλυτο τετρακίνητο και τετράθυρο αυτοκίνητο, τότε στην περίπτωση της CS η Μ5 είναι η απάντηση.
Συμπέρασμα
Είναι εύκολο να αντιμετωπίζεις με κυνικότητα αυτοκίνητα όπως η M5 CS. Ένα sedan μήκους 5 μέτρων και βάρους άνω των 1.800 κιλών, δεν είναι – με την παραδοσιακή έννοια – ούτε ελαφρύ, ούτε αυτοκίνητο για την πίστα. Όμως η πιο δυνατή BMW είναι μία καθαρόαιμη M και οι λεπτομερείς αλλαγές στο πλαίσιο της Μ5 την καθιστούν ένα ξεχωριστό sedan. Μπράβο BMW.