Όλοι λατρεύουν τα σούπερ ατού. Ξέρετε, αυτό το παιχνίδι με τα χαρτάκια που κάνεις κόντρα για το ποιος αριθμός είναι καλύτερος από τον άλλο. Έτσι, διαπίστωνες αν ένα αυτοκίνητο ήταν καλύτερο από το άλλο. Έτσι απλά.

Αλλά, αυτό τις περισσότερες φορές ήταν αρκετά απλοϊκό. Αυτό πρέπει να ελπίζει το τμήμα της GT της Porsche, ότι θα σκεφτεί ο κόσμος, αφού αν συγκρίνεις τις προδιαγραφές της προηγούμενης GT3, με αυτές της νέας που οδηγούμε εδώ, θα δεις ότι οι διαφορές είναι πολύ μικρές.

Παρόμοια στα χαρτιά

Ο κινητήρας στην 992 παραμένει ουσιαστικά ο ίδιος 4λιτρος, επίπεδος 6κύλινδρος ατμοσφαιρικός που είχε και η παλιά 991.2/ Επειδή αυτού του αυτοκινήτου το 7άρι αυτόματο PDK είναι ελαφρύτερο από το νεότερο 8άρι που χρησιμοποιείται στη γκάμα της σημερινής 911, μεταφέρθηκε και στη νέα GT3.

Η απόδοση του κινητήρα βελτιώθηκε ελαφρώς κατά 10 ίππους και 10 Nm, αλλά επειδή το συνολικό βάρος ανέβηκε κατά 5 κιλά, ο χρόνος για το 0-100 χλμ./ώρα και η μέγιστη ταχύτητα έμεινα ίδια. Όχι πως τα 3,4 δευτερόλεπτα για την τυποποιημένη αυτή επιτάχυνση και τα 319 χλμ./ώρα τελική είναι… άσχημα.

Με κέρδος στην ουσία

Έτσι, σε όρους σούπερ ατού, η νέα GT3 δεν έχει κάνει κάποια πρόοδο. Εκτός αν στα χαρτάκια έχει κατηγορία για χρόνους στο Nurburgring. Αυτό γιατί η νέα GT3 είναι 17 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη από την προκάτοχό της στο Nordschleife, πέφτοντας κάτω από το ψυχολογικό όριο των επτά λεπτών.

Μερικά από αυτά οφείλονται στη βελτίωση της αεροδυναμικής. Αυτή η χαρακτηριστική πίσω αεροτομή, με το «λαιμό κύκνου» να τη βαστάει και να στηρίζεται στο πάνω, παρά στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με το νέο diffuser, βοηθούν στη βελτίωση της κάθετης δύναμης από 50 έως 150%, ανάλογα με τη ρύθμιση.

Καινοτομίες…

Μετά είναι η νέα εμπρός ανάρτηση. Για πρώτη φορά στην ιστορία της, μια «πολιτική» Porsche 911 έχει εμπρός διπλά ψαλίδια, αντί για γόνατα McPherson. Προφανώς είχαν να λύσουν κάποια προβλήματα, αλλά φαίνεται να τα κατάφεραν. Περνώντας στο εσωτερικό της 911 GT3 διαπιστώνεις ότι κάθεσαι πολύ χαμηλά, ειδικά με τα έξτρα καθίσματα από ανθρακονήματα.

Και μετά έρχεται η ώρα του μπερδέματος από το επιλογέα του PDK. Μοιάζει να συνδέεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά από την άλλη σίγουρα έχει μόνο δύο πεντάλ και ισάριθμα paddles πίσω από το τιμόνι. Υπάρχει πάντως ως έξτρα και ένα χειροκίνητο έξι σχέσεων.

Πιο σκληροπυρηνική

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνοδεύεται με το πακέτο Clubsport, το οποίο δεν έχει έξτρα χρέωση και προσθέτει ένα… μισό κλωβό, που ενισχύει την αίσθηση ασφάλειας και τη δυναμική του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας ακούγεται εξαιρετικά από την εκκίνηση κιόλας, αλλά αυτό που σου κεντρίζει το ενδιαφέρον άμεσα, από τα πρώτα κιόλας μέτρα, είναι η εμπρός ανάρτηση.

Το τιμόνι, αρχικά είναι αρκετά ελαφρύ, αλλά κάθε λακκούβα προκαλεί αντίδραση στους τροχούς και έτσι τα χέρια σου είναι συνεχώς απασχολημένα σε ένα δρόμο με κακοτεχνίες. Το αυτοκίνητο στο σύνολό του είναι πιο σφιχτό και εστιασμένο, σε σχέση με αυτό της προηγούμενης γενιάς.

Όσο ευχάριστη και να εξακολουθεί να είναι στο δρόμο, η νέα GT3 δείχνει περισσότερο από πριν προσανατολισμένη στην πίστα. Έτσι, καλό είναι να κάνουμε μερικούς γύρους στο Bedford Autodrome. Εδώ το αυτοκίνητο αποκτά πραγματικό νόημα. Εκτιμάς άμεσα τις αλλαγές που έχουν γίνει στο εμπρός μέρος, όχι μόνο επειδή η αρχική αντίδραση είναι πιο γρήγορη όταν στρίβεις, αλλά επειδή και τα επίπεδα της πρόσφυσης συνολικά είναι υψηλότερα.

Το αυτοκίνητο συνολικά δείχνει εξαιρετικά σταθερό και εύκολο επίσης. Οι αλλαγές στο κιβώτιο γίνονται αστραπιαία, αλλά παράλληλα και εντυπωσιακά ομαλά, έτσι δεν έχεις το φόβο να αποσταθεροποιηθεί το αυτοκίνητο. Τα Michelin Cup 2 είναι προοδευτικά στον τρόπο που γλιστρούν. Τα φρένα που σε αυτή την περίπτωση είναι τα έξτρα κεραμικά, σου επιτρέπουν να βασιστείς επάνω τους. Όλα αυτά σε γεμίζουν αυτοπεποίθηση και σου επιτρέπουν να κινηθείς γρήγορα χωρίς ενδοιασμούς.

Παρατηρείς ή σε νοιάζει που δεν έχει περισσότερη δύναμη από την προηγούμενη γενιά; Όχι, 510 ίπποι είναι αρκετοί και ο θρίαμβος εδώ είναι ότι, παρά τους πιο αυστηρούς νόμους, η Porsche διατηρεί, σε ένα αυτοκίνητο «δρόμου», έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα που ανεβάζει στροφές μέχρι τις 9.000 σ.α.λ. και με τον ήχο του ξεπερνάει τα πάντα.

Συμπέρασμα

Η αρχική μας εντύπωση, από την πρώτη επαφή στην πίστα μας λέει ότι η νέα γενιά 992 της 911 GT3 είναι πιο άγρια από την προηγούμενη. Η οδική της συμπεριφορά υποστηρίζει την εμφάνισή της και την καθιστά ένα εξαιρετικά γρήγορο αυτοκίνητο που εμπνέει εμπιστοσύνη στην πίστα. Ωστόσο, ο ήχος του ατμοσφαιρικού κινητήρα, είναι κάτι που δεν απαιτεί κάτι περισσότερο από μια καθαρή άσφαλτο για τον απολαύσεις. Θέλουμε περισσότερο χρόνο μαζί της στους δημόσιους δρόμους. Με τιμή £127,820 στη Μ. Βρετανία, αυτή η GT3 παραμένει εξαιρετική ευκαιρία σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως είναι, ότι για μια ακόμα φορά η ζήτηση θα ξεπεράσει την προσφορά.