Με τόσα διαφορετικά Golf επιδόσεων που παρουσιάστηκαν μέσα στο 2021 -το πιο εστιασμένο- Clubsport και το τετρακίνητο R να ηγείται της γκάμας, είναι εύκολο να παραβλέψεις το βασικό GTi, ειδικά αυτό με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, επειδή τα πιο ισχυρά αδελφάκια του τώρα έρχονται μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Αλλά είναι ακριβώς αυτό που έχουμε εδώ και ως κανονικό GTi σε αφήνει να κάνεις μόνος σου τις αλλαγές και αυτή είναι η καλύτερη επιλογή. Εν μέρει, επειδή αυτή η βασική βενζινοκίνητη έκδοση επιδόσεων του Golf στη χειροκίνητη εκδοχή του έχει τη χαμηλότερη τιμή (36.450 €), που το καθιστά έτσι και το πιο προσιτό.

Επίσης, επειδή το GTi αποδίδει «μόνο» 245 ίππους, που, αυτές τις μέρες, δεν είναι πολλοί στον κόσμο των hot hatch και έτσι, το να αλλάζεις σχέσεις στο κιβώτιο σε βάζει περισσότερο… στο παιχνίδι. Είναι αυτό το επίπεδο εμπλοκής που λείπει από το αυτόματο DSG

Η κατάσταση στα χέρια σου…
Ωστόσο, ενώ το χειροκίνητο, αντικειμενικά δεν είναι το καλύτερο κιβώτιο, όσον αφορά την ποιότητα στις αλλαγές, είναι ωραίο να έχεις την επιλογή να τις κάνεις μόνος σου. Είναι ελαφρύ, αλλά έχει αρκετή ακρίβεια -όχι όπως το κιβώτιο ενός Honda Civic Type R, αλλά με ποιότητα που το πιο εστιασμένο Honda, επίσης, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί, ακόμα και αν το Volkswagen περιστασιακά το αισθάνεσαι κάπως βαρύ όταν επιχειρείς να κάνεις μια γρήγορη αλλαγή.

Αλλά σε συνδυασμό με τον πολυτάλαντο κινητήρα, αυτό το GTi είναι αρκετά γρήγορο. Ο 2λιτρος 4κύλινδρος turbo κινητήρας αποδίδει 370 Nm ροπής, που σημαίνει ότι δίνει το ρυθμό με την ευελιξία του. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,4 δευτερόλεπτα, αλλά ο γεμάτος στις μεσαίες στροφές κινητήρας σου επιτρέπει να αφήσεις μια σχέση στο κιβώτιο και να κινηθείς με αυτή.

Ή, αν προτιμάτε να έχετε μεγαλύτερη εμπλοκή, μπορείτε να παίξετε με το κιβώτιο και να αξιοποιήσετε τον κινητήρα που δίνει μια άλλη διάσταση. Ο κινητήρας στην πράξη δεν ενθουσιάζει στις υψηλές στροφές, αλλά από την άλλη, δεν αρνείται κιόλας να πάει στο όριο περιστροφής του.

Ραφιναρισμένο
Δεν έχει αυτό το άγριο ένστικτο που βρίσκουμε στα πιο εστιασμένα μοντέλα της κατηγορίας, αλλά από την άλλη, το GTi δεν είχε ποτέ αυτή τη λογική. Αντί αυτού, συνδυάζει την ικανότητα να διαχειρίζεται με μαεστρία κάθε στροφή σε επαρχιακό δρόμο, ισορροπώντας ικανοποιητικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά με ένα αποδεκτό επίπεδο άνεσης, ειδικά αν επιλέξεις το έξτρα DCC (Dynamic Chassis Control) με τα ενεργά αμορτισέρ, που πάνε σε άλλο επίπεδο τη χρηστικότητα του αυτοκινήτου, όπως αυτή αποτυπώνεται στην καθημερινή χρήση.

Αυτή η ευελιξία ήταν πάντα το δυνατό χαρτί του GTi. Είναι εκλεπτυσμένο, με τον κινητήρα να… δαγκώνει, μόνο αν τον πιέσεις. Σε κάθε άλλη περίπτωση παρουσιάζεται συγκρατημένο και στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να αποδειχθεί και οικονομικό σε κατανάλωση αν είσαι φειδωλός με το γκάζι. Όπως διαπιστώσαμε και κατά τη δοκιμή τα εργοστασιακά νούμερα είναι εφικτά ή τουλάχιστον μπορείς να κινηθείς πολύ κοντά σε αυτά. Παρά τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του και τα πολλά ταλέντα του σε όλους του τομείς, θα θέλαμε το τιμόνι να είναι περισσότερο επικοινωνιακό. Ωστόσο, αναγνωρίζουμε ότι είναι ακριβές και λαμβάνεις καλή πληροφόρηση σχετικά τη γωνία των τροχών και τη λειτουργία των αξόνων, μέσα από το πλαίσιο.

Ολοκληρωμένο χαρακτήρα…
Είναι κάπως αποστειρωμένη η εμπειρία που σου προσφέρει και σε κρατάει περισσότερο αποξενωμένο απ’ όσο ιδανικά θα ήθελες, μέχρι να αρχίζει να πιέζεται. Τότε σου δίνει την αίσθηση των ορίων του. Ως αποτέλεσμα, είναι καλύτερο να κινηθείς λίγο πιο ήπια. Το χειροκίνητο GTi είναι ένα αυτοκίνητο που οδηγείς στο 80% του, εκεί που είναι στα καλύτερά του. Και αν δεν θέλεις να κινηθείς τόσο επιθετικά, το Volkswagen σου δίνει μια αίσθηση άνεσης, ανάλογη ενός συμβατικού οικογενειακού μοντέλου.

Το σύστημα πολυμέσων του Golf όγδοης γενιάς έχει ένα περίπλοκο λογισμικό, που μερικές φορές σε κάνει να απογοητεύεσαι ακόμα και όταν θέλεις να χειριστείς απλές λειτουργίες, για τις οποίες θα πρέπει να μπεις σε περίπλοκα υπομενού. Από την άλλη η οθόνη έχει καλά γραφικά, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να αποτελεί μια όμορφη πινελιά.

Σε αυτή την τιμή θα περιμέναμε επίσης κάτι καλύτερο, όσον αφορά την ποιότητα των επιμέρους υλικών. Ωστόσο, το GTi έχει σε αφθονία σπορ στοιχεία για να του χαρίσουν ένα διαφορετικό πρόσωπο, ενώ όσον αφορά τον εξοπλισμό, διαθέτει μεταξύ άλλων, προσαρμοζόμενα φώτα LED, αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, αρκετά στοιχεία ασφάλειας και συνδεσιμότητας, τα οποία ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.

Συμπέρασμα
Το χειροκίνητο Golf GTi είναι η επιλογή μας από τη hot γκάμα του Golf. Είναι πιο προσιτό, είναι ανάλογα γρήγορο με την αυτόματη εκδοχή DSG και δεδομένης της έλλειψης «εκρήξεων» κάτω από το καπό, το κιβώτιο σου δίνει ελαφρώς μεγαλύτερη δυνατότητα εμπλοκής. Σε κάθε περίπτωση, «μια ακόμα μέρα στο γραφείο» για το ολοκληρωμένο Golf GTi, που σημαίνει ότι παραμένει ένα καλό hot hatch.