Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε το Hyundai Ioniq 5 - Με το βλέμμα ψηλά
Το νέο Hyundai Ioniq 5 παρουσιάστηκε και επίσημα και φαίνεται να έχει τις προδιαγραφές για να χτυπήσει κορυφή
Αυτό είναι το εντελώς νέο Hyundai Ioniq 5. Το πρώτο αυτοκίνητο που αποτελεί τη βιτρίνα της κορεατικής φίρμας στην δεύτερης γενιάς τεχνολογία ηλεκτρικών μοντέλων, αρκετά απειλητική για τον ανταγωνισμό αν αναλογιστούμε ότι στο κομμάτι με τα πιο προσιτά οικονομικά ηλεκτρικά μοντέλα, η Hyundai και η αδελφή εταιρεία Kia έχουν ήδη κατασκευάσει μερικά από τα καλύτερα μοντέλα της αγοράς.
Αυτή τη φορά όμως η Hyundai στοχεύει πιο ψηλά. Αυτό είναι το αυτοκίνητο που έχει το βλέμμα του σε premium ανταγωνιστές, όπως το Audi Q4 e-tron και το επερχόμενο Tesla Model Y, αλλά επίσης και τα Volkswagen ID.4 και Ford Mustang Mach-e.
Με την premium κατασκευή πάει και ο premium σχεδιασμός. Το Ioniq 5 είναι έτη φωτός μακριά από το Kona Electric ή οτιδήποτε άλλο κινείται στο δρόμο. Το ρετρό-μοντέρνο σχήμα του είναι γεμάτο όμορφες λεπτομέρειες.
Το εμπρός μέρος διακρίνεται για τα λεπτά φωτιστικά σώματα που αποτελούνται από 256 ξεχωριστά LED σε σχήμα κύβου και μαζί με τις γυαλιστερές επιφάνειες και τις έντονες ακμές κάνουν τα κεφάλια να γυρίζουν στο πέρασμά του.
Σε νέα πλατφόρμα
Αντίθετα με τα προηγούμενα ηλεκτρικά μοντέλα της Hyundai, τα οποία είχαν σχεδιαστεί για να συνδυάζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το Ioniq 5 χρησιμοποιεί τη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα (Electric Global Modular Platform). Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που διαθέτει αμιγώς ηλεκτρική αρχιτεκτονική, με εντυπωσιακή εμφάνιση, αντίστοιχη του Kia EV6, που θα είναι το επόμενο μοντέλο που θα δούμε στους δρόμους.
Για να κινηθεί πιο πάνω στην αγορά έχει ως αποτέλεσμα και την αύξηση των διαστάσεών του. Μην σας ξεγελούν αυτές οι κομψές αναλογίες, όταν διαπιστώσεις ότι οι τροχοί αυτού του αυτοκινήτου είναι 20 ιντσών, τότε συνειδητοποιείς ότι είναι σχεδόν σαν η Hyundai να πήρε ένα οικογενειακό hatchback και να το μεγέθυνε κατά… 110%. Με μήκος 4.635 χιλ. και πλάτος 1.890 χιλ. το Ioniq 5 είναι μακρύτερο και πιο πλατύ από το Hyundai Tucson, αν και η οροφή του είναι ελαφρώς πιο χαμηλή. Ίσως πιο χαρακτηριστικό είναι το μέγεθος του μεταξονίου που φτάνει τα 3.000 χιλ. με την απόσταση ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα να είναι μερικά χιλιοστά μεγαλύτερη από αυτή του Audi A8.
Αχανείς χώροι
Η θεωρία επιβεβαιώνεται περίτρανα όταν ανοίξεις διάπλατα την μεγάλη πίσω πόρτα, που αποκαλύπτει μια τεράστια καμπίνα. Το πάτωμα είναι σχεδόν εντελώς επίπεδο και οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους χώρους για τα πόδια ανάλογους μια τεράστιας λιμουζίνας. Σε σύγκριση ακόμα και με τα πλέον πολυτελή μοντέλα, το Ioniq 5 φαίνεται πιο φωτεινό και ευάερο. Το πάτωμα του χώρου αποσκευών είναι ψηλό και ο χώρος σχετικά ρηχός, αλλά ο όγκος που προσφέρει είναι τεράστιος, φτάνοντας τα 527 λίτρα.
Εμπρός από τον οδηγό υπάρχουν δυο οθόνες. Η κεντρική του συστήματος πολυμέσων χρησιμοποιεί παρόμοιο λογισμικό με αυτό που βρίσκουμε σε άλλα μοντέλα της Hyundai, αλλά έχει πιο καθαρά γραφικά. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ανάλογα ευκρινής, χωρίς ωστόσο να έχει την υψηλότερη ανάλυση που μπορείς να βρεις σε ηλεκτρικά μοντέλο (τα Tesla διατηρούν αυτόν τον τίτλο) αλλά όλα είναι πολύ λογικά και κατανοητά. Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι ιδιαίτερα καλά ενσωματωμένα. Στην έκδοση που εξοπλίζεται με το σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείο, οι εικόνες εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο στον πίνακα οργάνων όταν είναι ενεργοποιημένη η ένδειξη.
Επίσης είναι άνετο. Τα καθίσματα είναι μαλακά, αλλά έχουν και καλή στήριξη, ενώ τα εμπρός έχουν τη δυνατότητα σχεδόν πλήρους ανάκλισης, ιδανικό για έναν ύπνο στα γρήγορα, όσο το αυτοκίνητο φορτίζει.
Όχι ότι θα χρειαστεί να περιμένεις τόσο πολύ. Το Ioniq 5 είναι ικανό να ανακτήσει αυτονομία 100 χιλιομέτρων σε μόλις πέντε λεπτά και να πάει από το 10-80% σε μόλις 18 λεπτά. Αυτό είναι το αποτέλεσμα ενός εξαιρετικού χαρακτηριστικού του, της δυνατότητας να υποστηρίζει φορτιστή 800 volt. Αυτό είναι το διπλάσιο από τα συνηθισμένα στάνταρ των σημερινών ηλεκτρικών μοντέλων και μάλιστα πιο εξωτικών κατασκευών, όπως η Porsche Taycan και το Audi e-tron GT.
Σε τρεις εκδόσεις
Υπάρχουν δύο επιλογές όσον αφορά την μπαταρία και τρεις όσον αφορά την απόδοση. Η γκάμα ξεκινάει από την μπαταρία 58 kWh που συνδυάζεται με έναν κινητήρα 170 ίππων, που στέλνει τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, ολοκληρώνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ., έχοντας αυτονομία 380 χιλιομέτρων. Η μεσαία έκδοση έχει την καλύτερη αυτονομία. Η μπαταρία σε αυτή την περίπτωση είναι 73 kWh προσφέροντας αυτονομία με μία φόρτιση που φτάνει τα 450 χιλιόμετρα. Εδώ η απόδοση ανεβαίνει του 217 ίππους, κάνοντας το 0-100 χλμ./ώρα ένα δευτερόλεπτο ταχύτερα.
Η κορυφαίων προδιαγραφών έκδοση που οδηγούμε εδώ έχει την μπαταρία των 73 kWh, αλλά διαθέτει ένα δεύτερο κινητήρα στον εμπρός άξονα, έχοντας συνδυαστική απόδοση 305 ίππων και 605 Nm ροπής. Η αυτονομία αγγίζει τα 430 χιλιόμετρα, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση είναι σημαντικά ταχύτερη κάνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα.
Αν δεν πατήσει το δεξί πεντάλ δυνατά, όλα παραμένουν ήρεμα. Περιστρέφεις τον επιλογέα που βρίσκεται στο τιμόνι στη θέση drive και αμέσως μετά φεύγεις ήρεμα και ήσυχα. Είναι εντυπωσιακά εύκολο και ήρεμο.
Με ηρεμία…
Οι παρενέργειες της μεταφοράς μεγάλων μπαταριών είναι ότι τα ηλεκτρικά οχήματα τείνουν να ζυγίζουν αρκετά και αυτό δεν διαφέρει όσον αφορά το Ioniq 5 με τους δύο κινητήρες που ζυγίζει λίγο πάνω από δύο τόνους. Άρα, το να κυνηγάς την κοφτερή οδική συμπεριφορά μοιάζει άσκοπο. Αντίθετα η Hyundai φαίνεται να επικεντρώθηκε στην άνεση.
Δεν σημαίνει όμως ότι το αυτοκίνητο πλέει στις στροφές. Κρατά καλά το βάρος του κάτω και παρά τη σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δεν παρουσιάζει έντονες κλίσεις, με το αμάξωμα να είναι υπό έλεγχο. Το τιμόνι δεν γεμάτο αίσθηση, αλλά είναι ακριβές και η απόκρισή του ταιριάζει με αυτήν του πλαισίου.
Τα πλεονεκτήματα από τη ρύθμιση της ανάρτησης είναι η άνετη ποιότητα κύλισης, ειδικά όσο η ταχύτητα αυξάνεται. Στις χαμηλές ταχύτητες οι τροχοί των 20 ιντσών μπορεί να προκαλέσουν νευρικές αντιδράσεις περνώντας πάνω από σαμαράκια, αλλά αυτά τα μαλακά καθίσματα διαχειρίζονται ικανοποιητικά κάθε κατάσταση.
Οικονομοτεχνικά
Όλη αυτή η τεχνολογία και τα εντυπωσιακά τεχνικά στοιχεία του σου δίνουν την εντύπωση ότι το Ioniq 5 θα στοιχίζει πολλά, αλλά απέναντι στον ανταγωνισμό φαίνεται ότι δεν είναι καθόλου έτσι. Οι τιμές στη Μ. Βρετανία ξεκινούν από £36.995 (43.183 €) για την εισαγωγική έκδοση, ενώ η φουλ εξοπλισμένη έκδοση των 305 ίππων στοιχίζει £48,145 (56.198 €).
Άρα, υπάρχουν κάποια αρνητικά; Πολύ λίγα. Η νευρική ποιότητα κύλισης, η απουσία πίσω υαλοκαθαριστήρα, σε βρεγμένους δρόμους το πίσω κρύσταλλο λερώνεται και δεν σου επιτρέπει να δεις. Το ότι διαμαρτυρόμαστε για ένα πίσω υαλοκαθαριστήρα, συνοψίζει την επιτυχία του νέου Ioniq 5.
Συμπέρασμα
Αν το Ioniq 5 είναι ενδεικτικό των προθέσεων της Hyundai, τότε μάλλον ο ανταγωνισμός θα πρέπει να ανησυχεί. Επιδεικνύει την επόμενη γενιά τεχνολογίας της κορεατικής φίρμας πάνω στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία είναι άκρως εντυπωσιακή, σε όλες σχεδόν τις πτυχές της. Από τις επιδόσεις στην ταχύτητα φόρτισης, που λίγοι ανταγωνιστές μπορούν να αντιπαρέρθουν σε αυτή την κατηγορία χρημάτων. Επίσης ξεχωρίζει και δεν μοιάζει με κανένα μοντέλο της αγοράς, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά, ενώ έχει και πλούσια τεχνολογία, αλλά και είναι απολαυστικό στην οδήγηση, δηλαδή με λίγα λόγια, έχει ελάχιστα αρνητικά.
Αυτή τη φορά όμως η Hyundai στοχεύει πιο ψηλά. Αυτό είναι το αυτοκίνητο που έχει το βλέμμα του σε premium ανταγωνιστές, όπως το Audi Q4 e-tron και το επερχόμενο Tesla Model Y, αλλά επίσης και τα Volkswagen ID.4 και Ford Mustang Mach-e.
Με την premium κατασκευή πάει και ο premium σχεδιασμός. Το Ioniq 5 είναι έτη φωτός μακριά από το Kona Electric ή οτιδήποτε άλλο κινείται στο δρόμο. Το ρετρό-μοντέρνο σχήμα του είναι γεμάτο όμορφες λεπτομέρειες.
Το εμπρός μέρος διακρίνεται για τα λεπτά φωτιστικά σώματα που αποτελούνται από 256 ξεχωριστά LED σε σχήμα κύβου και μαζί με τις γυαλιστερές επιφάνειες και τις έντονες ακμές κάνουν τα κεφάλια να γυρίζουν στο πέρασμά του.
Σε νέα πλατφόρμα
Αντίθετα με τα προηγούμενα ηλεκτρικά μοντέλα της Hyundai, τα οποία είχαν σχεδιαστεί για να συνδυάζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το Ioniq 5 χρησιμοποιεί τη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα (Electric Global Modular Platform). Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που διαθέτει αμιγώς ηλεκτρική αρχιτεκτονική, με εντυπωσιακή εμφάνιση, αντίστοιχη του Kia EV6, που θα είναι το επόμενο μοντέλο που θα δούμε στους δρόμους.
Για να κινηθεί πιο πάνω στην αγορά έχει ως αποτέλεσμα και την αύξηση των διαστάσεών του. Μην σας ξεγελούν αυτές οι κομψές αναλογίες, όταν διαπιστώσεις ότι οι τροχοί αυτού του αυτοκινήτου είναι 20 ιντσών, τότε συνειδητοποιείς ότι είναι σχεδόν σαν η Hyundai να πήρε ένα οικογενειακό hatchback και να το μεγέθυνε κατά… 110%. Με μήκος 4.635 χιλ. και πλάτος 1.890 χιλ. το Ioniq 5 είναι μακρύτερο και πιο πλατύ από το Hyundai Tucson, αν και η οροφή του είναι ελαφρώς πιο χαμηλή. Ίσως πιο χαρακτηριστικό είναι το μέγεθος του μεταξονίου που φτάνει τα 3.000 χιλ. με την απόσταση ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα να είναι μερικά χιλιοστά μεγαλύτερη από αυτή του Audi A8.
Αχανείς χώροι
Η θεωρία επιβεβαιώνεται περίτρανα όταν ανοίξεις διάπλατα την μεγάλη πίσω πόρτα, που αποκαλύπτει μια τεράστια καμπίνα. Το πάτωμα είναι σχεδόν εντελώς επίπεδο και οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους χώρους για τα πόδια ανάλογους μια τεράστιας λιμουζίνας. Σε σύγκριση ακόμα και με τα πλέον πολυτελή μοντέλα, το Ioniq 5 φαίνεται πιο φωτεινό και ευάερο. Το πάτωμα του χώρου αποσκευών είναι ψηλό και ο χώρος σχετικά ρηχός, αλλά ο όγκος που προσφέρει είναι τεράστιος, φτάνοντας τα 527 λίτρα.
Εμπρός από τον οδηγό υπάρχουν δυο οθόνες. Η κεντρική του συστήματος πολυμέσων χρησιμοποιεί παρόμοιο λογισμικό με αυτό που βρίσκουμε σε άλλα μοντέλα της Hyundai, αλλά έχει πιο καθαρά γραφικά. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ανάλογα ευκρινής, χωρίς ωστόσο να έχει την υψηλότερη ανάλυση που μπορείς να βρεις σε ηλεκτρικά μοντέλο (τα Tesla διατηρούν αυτόν τον τίτλο) αλλά όλα είναι πολύ λογικά και κατανοητά. Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι ιδιαίτερα καλά ενσωματωμένα. Στην έκδοση που εξοπλίζεται με το σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείο, οι εικόνες εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο στον πίνακα οργάνων όταν είναι ενεργοποιημένη η ένδειξη.
Επίσης είναι άνετο. Τα καθίσματα είναι μαλακά, αλλά έχουν και καλή στήριξη, ενώ τα εμπρός έχουν τη δυνατότητα σχεδόν πλήρους ανάκλισης, ιδανικό για έναν ύπνο στα γρήγορα, όσο το αυτοκίνητο φορτίζει.
Όχι ότι θα χρειαστεί να περιμένεις τόσο πολύ. Το Ioniq 5 είναι ικανό να ανακτήσει αυτονομία 100 χιλιομέτρων σε μόλις πέντε λεπτά και να πάει από το 10-80% σε μόλις 18 λεπτά. Αυτό είναι το αποτέλεσμα ενός εξαιρετικού χαρακτηριστικού του, της δυνατότητας να υποστηρίζει φορτιστή 800 volt. Αυτό είναι το διπλάσιο από τα συνηθισμένα στάνταρ των σημερινών ηλεκτρικών μοντέλων και μάλιστα πιο εξωτικών κατασκευών, όπως η Porsche Taycan και το Audi e-tron GT.
Σε τρεις εκδόσεις
Υπάρχουν δύο επιλογές όσον αφορά την μπαταρία και τρεις όσον αφορά την απόδοση. Η γκάμα ξεκινάει από την μπαταρία 58 kWh που συνδυάζεται με έναν κινητήρα 170 ίππων, που στέλνει τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, ολοκληρώνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ., έχοντας αυτονομία 380 χιλιομέτρων. Η μεσαία έκδοση έχει την καλύτερη αυτονομία. Η μπαταρία σε αυτή την περίπτωση είναι 73 kWh προσφέροντας αυτονομία με μία φόρτιση που φτάνει τα 450 χιλιόμετρα. Εδώ η απόδοση ανεβαίνει του 217 ίππους, κάνοντας το 0-100 χλμ./ώρα ένα δευτερόλεπτο ταχύτερα.
Η κορυφαίων προδιαγραφών έκδοση που οδηγούμε εδώ έχει την μπαταρία των 73 kWh, αλλά διαθέτει ένα δεύτερο κινητήρα στον εμπρός άξονα, έχοντας συνδυαστική απόδοση 305 ίππων και 605 Nm ροπής. Η αυτονομία αγγίζει τα 430 χιλιόμετρα, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση είναι σημαντικά ταχύτερη κάνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα.
Αν δεν πατήσει το δεξί πεντάλ δυνατά, όλα παραμένουν ήρεμα. Περιστρέφεις τον επιλογέα που βρίσκεται στο τιμόνι στη θέση drive και αμέσως μετά φεύγεις ήρεμα και ήσυχα. Είναι εντυπωσιακά εύκολο και ήρεμο.
Με ηρεμία…
Οι παρενέργειες της μεταφοράς μεγάλων μπαταριών είναι ότι τα ηλεκτρικά οχήματα τείνουν να ζυγίζουν αρκετά και αυτό δεν διαφέρει όσον αφορά το Ioniq 5 με τους δύο κινητήρες που ζυγίζει λίγο πάνω από δύο τόνους. Άρα, το να κυνηγάς την κοφτερή οδική συμπεριφορά μοιάζει άσκοπο. Αντίθετα η Hyundai φαίνεται να επικεντρώθηκε στην άνεση.
Δεν σημαίνει όμως ότι το αυτοκίνητο πλέει στις στροφές. Κρατά καλά το βάρος του κάτω και παρά τη σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δεν παρουσιάζει έντονες κλίσεις, με το αμάξωμα να είναι υπό έλεγχο. Το τιμόνι δεν γεμάτο αίσθηση, αλλά είναι ακριβές και η απόκρισή του ταιριάζει με αυτήν του πλαισίου.
Τα πλεονεκτήματα από τη ρύθμιση της ανάρτησης είναι η άνετη ποιότητα κύλισης, ειδικά όσο η ταχύτητα αυξάνεται. Στις χαμηλές ταχύτητες οι τροχοί των 20 ιντσών μπορεί να προκαλέσουν νευρικές αντιδράσεις περνώντας πάνω από σαμαράκια, αλλά αυτά τα μαλακά καθίσματα διαχειρίζονται ικανοποιητικά κάθε κατάσταση.
Οικονομοτεχνικά
Όλη αυτή η τεχνολογία και τα εντυπωσιακά τεχνικά στοιχεία του σου δίνουν την εντύπωση ότι το Ioniq 5 θα στοιχίζει πολλά, αλλά απέναντι στον ανταγωνισμό φαίνεται ότι δεν είναι καθόλου έτσι. Οι τιμές στη Μ. Βρετανία ξεκινούν από £36.995 (43.183 €) για την εισαγωγική έκδοση, ενώ η φουλ εξοπλισμένη έκδοση των 305 ίππων στοιχίζει £48,145 (56.198 €).
Άρα, υπάρχουν κάποια αρνητικά; Πολύ λίγα. Η νευρική ποιότητα κύλισης, η απουσία πίσω υαλοκαθαριστήρα, σε βρεγμένους δρόμους το πίσω κρύσταλλο λερώνεται και δεν σου επιτρέπει να δεις. Το ότι διαμαρτυρόμαστε για ένα πίσω υαλοκαθαριστήρα, συνοψίζει την επιτυχία του νέου Ioniq 5.
Συμπέρασμα
Αν το Ioniq 5 είναι ενδεικτικό των προθέσεων της Hyundai, τότε μάλλον ο ανταγωνισμός θα πρέπει να ανησυχεί. Επιδεικνύει την επόμενη γενιά τεχνολογίας της κορεατικής φίρμας πάνω στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία είναι άκρως εντυπωσιακή, σε όλες σχεδόν τις πτυχές της. Από τις επιδόσεις στην ταχύτητα φόρτισης, που λίγοι ανταγωνιστές μπορούν να αντιπαρέρθουν σε αυτή την κατηγορία χρημάτων. Επίσης ξεχωρίζει και δεν μοιάζει με κανένα μοντέλο της αγοράς, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά, ενώ έχει και πλούσια τεχνολογία, αλλά και είναι απολαυστικό στην οδήγηση, δηλαδή με λίγα λόγια, έχει ελάχιστα αρνητικά.