Διαβάστε στο motorone.gr: «Βαρύ φορτίο» - Οι διάδοχοι του Beetle που δεν τα κατάφεραν
Δεν ήταν εύκολη η αποστολή της Volkswagen να βρει τo επόμενο «αυτοκίνητο του λαού»
Το Beetle δεν ήταν ένα απλό Volkswagen. Έδινε τη δυνατότητα σε μία μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού να αποκτήσει το δικό της αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα ήταν ένα κοινωνικό και πολιτιστικό σύμβολο. Και αποτελούσε υπενθύμιση, ότι αρκετές φορές, το… απλό είναι και το καλύτερο.
Μέχρι το 1952 είχε φθάσει να πωλείται σε 46 χώρες, ενώ κατέγραψε μέχρι και το 2019 (με τη σύγχρονη γενιά του) πάνω από 21,5 εκατ. πωλήσεις.
Ήδη όμως από τις αρχές της δεκαετίας του ΄50, στην Volkswagen εξέταζαν πιθανούς αντικαταστάτες του, καθώς δεν περίμεναν ότι θα παρέμενε επί τόσες δεκαετίες δημοφιλές. Ο πραγματικός διάδοχος του Beetle έφθασε το 1974, στο πρόσωπο του Golf.
Ανάμεσα στα αυτοκίνητα που σχεδιάστηκαν ως «αντί-Beetle», αλλά δεν έφθασαν ποτέ στη γραμμή παραγωγής, στη Volkswagen ξεχώρισαν τα ακόλουθα:
1955/56 EA47-12
Ήταν το 12 από τα 15 πρωτότυπα που δημιουργήθηκαν ανάμεσα στο 1953 και το 1956. Σχεδιάστηκαν από τον ιταλικό οίκο Ghia, οπότε εκεί οφείλεται η ομοιότητά του με το Karmann Ghia. Έφερε τετρακύλινδρο boxer κινητήρα 1.192 κ.εκ., ισχύος 30 ίππων, με μέγιστη ταχύτητα τα 80 χλμ/ώρα.
1955 EA48
Το 1953 η Volkswagen εξέταζε τη δημιουργία ενός αυτοκίνητο που θα ήταν στη γκάμα της κάτω από το Beetle, όσον αφορά το μέγεθος, τις επιδόσεις και την τιμή. Το αποτέλεσμα ήταν το ενός όγκου EA48. Σχεδιάστηκε εντός της Volkswagen, χωρίς τη συμμετοχή της Porsche. Η κίνηση περνούσε στους εμπρός τροχούς και ο μικρός δικύλινδρος κινητήρας των 700 κ.εκ. απέδιδε μόλις 18 ίππους. Η μέγιστη ταχύτητα πάντως πλησίαζε τα 100 χλμ/ώρα.
1960 EA97
Το project EA97 εγκαταλείφθηκε ενώ στηνόταν η γραμμή παραγωγής του και είχαν ήδη κατασκευαστεί στο χέρι 200 πιλοτικά αυτοκίνητα. Το πρόβλημα ήταν «έπεφτε» πάνω στο Beetle και το Type 3. Το δίθυρο αυτοκίνητο έφερε τοποθετημένο πίσω κινητήρα, χωρητικότητας 1,1 λίτρου.
1961 Type 3 Cabriolet
Το Type 3 κυκλοφόρησε το 1961 και αποτελούσε μία πιο ποιοτική εναλλακτική του Beetle. Όμως η ανοικτή έκδοση δεν έφθασε στην παραγωγή, από φόβο μήπως προκαλούσε εσωτερικό ανταγωνιστή του Karmann Ghia convertible.
1963 EA128
Το EA128 αποτέλεσε το όραμα της Volkswagen για ένα μεγάλο πολυτελές αυτοκίνητο. Με εξαθέσιο εσωτερικό και 2λιτρι κινητήρα, τον οποίο δανειζόταν από την Porsche 911.
1966 EA142
Καθώς εξέλισσε το Type 4, που έκανε το ντεμπούτο του το 1968, η Volkswagen πειραματιζόταν με αρκετά αμαξώματα, ανάμεσα στα οποία και το EA 142. Το hatchback έφερε πίσω τοποθετημένο κινητήρα 1,7 λ., ο οποίος εμφανίστηκε και στην έκδοση παραγωγής του Type 4.
1969 EA276
Αποτέλεσε την έμπνευση για το πρώτο Golf. Το προσθιοκίνητο hatchback ήταν πιο… τετράγωνο από άλλους φιλόδοξους διαδόχους του Beetle.
1969 EA266
Ήταν ένας από τους πιο καινοτόμους υποψηφίους αντικαταστάτες του Beetle. Εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Porsche και μία ομάδα, επικεφαλής της οποίας ήταν ο Ferdinand Piëch, εγγονός του Ferdinand Porsche, που θα γινόταν Πρόεδρος του Volkswagen Group το 1993. Κεντρικά τοποθετημένος ήταν ένα υδρόψυκτος 4κύλινδρος 1.6 κινητήρας. Ούτε αυτό κατάφερε πάντως να φθάσει στη γραμμή παραγωγής.
Μέχρι το 1952 είχε φθάσει να πωλείται σε 46 χώρες, ενώ κατέγραψε μέχρι και το 2019 (με τη σύγχρονη γενιά του) πάνω από 21,5 εκατ. πωλήσεις.
Ήδη όμως από τις αρχές της δεκαετίας του ΄50, στην Volkswagen εξέταζαν πιθανούς αντικαταστάτες του, καθώς δεν περίμεναν ότι θα παρέμενε επί τόσες δεκαετίες δημοφιλές. Ο πραγματικός διάδοχος του Beetle έφθασε το 1974, στο πρόσωπο του Golf.
Ανάμεσα στα αυτοκίνητα που σχεδιάστηκαν ως «αντί-Beetle», αλλά δεν έφθασαν ποτέ στη γραμμή παραγωγής, στη Volkswagen ξεχώρισαν τα ακόλουθα:
1955/56 EA47-12
Ήταν το 12 από τα 15 πρωτότυπα που δημιουργήθηκαν ανάμεσα στο 1953 και το 1956. Σχεδιάστηκαν από τον ιταλικό οίκο Ghia, οπότε εκεί οφείλεται η ομοιότητά του με το Karmann Ghia. Έφερε τετρακύλινδρο boxer κινητήρα 1.192 κ.εκ., ισχύος 30 ίππων, με μέγιστη ταχύτητα τα 80 χλμ/ώρα.
1955 EA48
Το 1953 η Volkswagen εξέταζε τη δημιουργία ενός αυτοκίνητο που θα ήταν στη γκάμα της κάτω από το Beetle, όσον αφορά το μέγεθος, τις επιδόσεις και την τιμή. Το αποτέλεσμα ήταν το ενός όγκου EA48. Σχεδιάστηκε εντός της Volkswagen, χωρίς τη συμμετοχή της Porsche. Η κίνηση περνούσε στους εμπρός τροχούς και ο μικρός δικύλινδρος κινητήρας των 700 κ.εκ. απέδιδε μόλις 18 ίππους. Η μέγιστη ταχύτητα πάντως πλησίαζε τα 100 χλμ/ώρα.
1960 EA97
Το project EA97 εγκαταλείφθηκε ενώ στηνόταν η γραμμή παραγωγής του και είχαν ήδη κατασκευαστεί στο χέρι 200 πιλοτικά αυτοκίνητα. Το πρόβλημα ήταν «έπεφτε» πάνω στο Beetle και το Type 3. Το δίθυρο αυτοκίνητο έφερε τοποθετημένο πίσω κινητήρα, χωρητικότητας 1,1 λίτρου.
1961 Type 3 Cabriolet
Το Type 3 κυκλοφόρησε το 1961 και αποτελούσε μία πιο ποιοτική εναλλακτική του Beetle. Όμως η ανοικτή έκδοση δεν έφθασε στην παραγωγή, από φόβο μήπως προκαλούσε εσωτερικό ανταγωνιστή του Karmann Ghia convertible.
1963 EA128
Το EA128 αποτέλεσε το όραμα της Volkswagen για ένα μεγάλο πολυτελές αυτοκίνητο. Με εξαθέσιο εσωτερικό και 2λιτρι κινητήρα, τον οποίο δανειζόταν από την Porsche 911.
1966 EA142
Καθώς εξέλισσε το Type 4, που έκανε το ντεμπούτο του το 1968, η Volkswagen πειραματιζόταν με αρκετά αμαξώματα, ανάμεσα στα οποία και το EA 142. Το hatchback έφερε πίσω τοποθετημένο κινητήρα 1,7 λ., ο οποίος εμφανίστηκε και στην έκδοση παραγωγής του Type 4.
1969 EA276
Αποτέλεσε την έμπνευση για το πρώτο Golf. Το προσθιοκίνητο hatchback ήταν πιο… τετράγωνο από άλλους φιλόδοξους διαδόχους του Beetle.
1969 EA266
Ήταν ένας από τους πιο καινοτόμους υποψηφίους αντικαταστάτες του Beetle. Εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Porsche και μία ομάδα, επικεφαλής της οποίας ήταν ο Ferdinand Piëch, εγγονός του Ferdinand Porsche, που θα γινόταν Πρόεδρος του Volkswagen Group το 1993. Κεντρικά τοποθετημένος ήταν ένα υδρόψυκτος 4κύλινδρος 1.6 κινητήρας. Ούτε αυτό κατάφερε πάντως να φθάσει στη γραμμή παραγωγής.