Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε το επαγγελματικό Suzuki Jimny
Η επαγγελματική έκδοση του Suzuki Jimny δίνει στο μικρό ιαπωνικό 4×4 νέα πνοή
Όταν το 2018 παρουσιάστηκε το νέο Suzuki Jimny, γρήγορα έγινε αγαπητό. Το μικρό SUV ήταν ένα από τα καλύτερα off-road στην αγορά και ενώ απαιτούσα αρκετούς συμβιβασμούς, το αγοραστικό κοινό έδειχνε τόσο ενθουσιασμό, με τη Suzuki να μην μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση.
Δυστυχώς το Jimny έπεσε θύμα των αυστηρών ευρωπαϊκών κανονισμών σχετικά με τις εκπομπές ρύπων και έτσι οι πωλήσεις του σταμάτησαν σχεδόν τόσο γρήγορα, όσο άρχισαν. Φτάνοντας όμως στο “σήμερα” και ενώ το μεταχειρισμένο Jimny παραμένει πολυπόθητο, η Suzuki επιστρέφει στις πωλήσεις νέων μοντέλων ξανά, αλλά αυτή τη φορά με τη μορφή ενός επαγγελματικού Jimny.
Από την πλάγια οδό
Η Suzuki έχει τη δυνατότητα να το κάνει αυτό, αφού οι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων είναι πιο ελαστικοί όσον αφορά τα επαγγελματικά μοντέλα. Έτσι, τα δύο πίσω καθίσματα του SUV αφαιρέθηκαν και τη θέση τους πήρε ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης 863 λίτρων με το ωφέλιμο φορτίο να είναι 150 κιλά. Όπως φαίνεται αυτό δεν αποτελεί δυσκολία, αφού σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε η Suzuki από τους πελάτες της, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες Jimny στην SUV εκδοχή του, είχαν μόνιμα αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Η μοναδική άλλη αλλαγή που έχει η συγκεκριμένη έκδοση του Jimny είναι το μεταλλικό διαχωριστικό πίσω από τα εμπρός καθίσματα, για να συγκρατεί τα αντικείμενα, έτσι ώστε να μην περάσουν στην καμπίνα των επιβαινόντων. Ωστόσο, αυτό περιορίζει το εύρος ρύθμισης της πλάτης του καθίσματος και αν είσαι ψηλός θα διαπιστώσεις ότι η θέση δεν πάει τόσο πίσω, όσο θα ήθελες και νιώθεις στριμωγμένος, με το αριστερό πόδι κάτω από το μεγάλο τιμόνι.
Το επαγγελαματικό Jimny βασίζεται στην εισαγωγική έκδοση του SUV, έτσι αυτό που παίρνεις είναι ένα βασικό στερεοφωνικό, που ωστόσο έχει DAB, Bluetooth και μια θύρα USB, ενώ το air condition και τα ηλεκτρικά παράθυρα είναι τα μοναδικά στοιχεία… πολυτέλειας. Εξωτερικά, η ιδιαίτερη τετραγωνισμένη αισθητική του παραμένει ελκυστική όπως ήταν, με τα μαύρα πλαστικά να λειτουργούν προστατευτικά για το αμάξωμα, ενώ οι μαύροι σιδερένιοι τροχοί ενισχύουν τη δυναμική αισθητική του.
Με κοινά μηχανικά μέρη
Πέρα από την εμφάνιση, το κιβώτιο με την κατ’ επιλογή τετρακίνηση είναι ίδιο με αυτό του SUV, όπως και ο 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 1,5 λίτρων. Το στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων έχει σχετικά κοντή κλιμάκωση και έναν μακρύ επιλογέα, ενώ υπάρχει και ένας δεύτερος επιλογέας για αλλαγή από 2WD σε 4WD ή κοντές σχέσεις για πιο σκληρές συνθήκες εκτός δρόμου.
Δοκιμάσαμε το Jimny σε χωμάτινους δρόμους αλλά και σκληρότερους βραχώδεις και είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι δεν άλλαξε τίποτα όσον αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες του μικρού 4×4. Δεν υπήρχε τίποτα που να μπορούσε να το σταματήσει, με το Jimny να δείχνει ικανό να αντιμετωπίσει ανταγωνιστές που στοιχίζουν χιλιάδες ευρώ περισσότερο. Ο άκαμπτος άξονας μεταφέρει αναταράξεις στο εσωτερικό της καμπίνας, και σε κάνει να αναπηδάς μέσα στην καμπίνα, όπως ένα φλιπεράκι σε βραχώδες έδαφος, αλλά το Jimny δείχνει ασταμάτητο, άσχετα με το τι θα βρει στο διάβα του.
Ασταμάτητο
Ωστόσο -και είναι ένα μεγάλο ωστόσο- το επαγγελματικό Jimny συνεχίζει να απαιτεί κάποιους συμβιβασμούς όταν κινείται σε δρόμο με άσφαλτο. Οι κοντές σχέσεις μεταφράζονται σε αυξημένο θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες. Μπορεί να κινηθείς μέσα στην πόλη έχοντας ακόμα και πέμπτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων προκειμένου να διατηρήσεις την ηρεμία στην καμπίνα των επιβατών, αλλά αυτό μεταφράζεται σε αρκετό θόρυβο αν επιδιώξεις να πας πιο γρήγορα. Οι αναπηδήσεις του αμαξώματος είναι έντονες και οι μικρές διαστάσεις το αμαξώματος μεταφράζονται σε στενή θέση οδήγησης, ειδικά τώρα που υπάρχει και το διαχωριστικό, το οποίο επιδεινώνει την κατάσταση. Το τιμόνι επίσης έχει πολλές στροφές από άκρη σε άκρη, που κάνει δύσκολους τους ελιγμούς με χαμηλές ταχύτητες.
Και όμως, όλοι αυτοί οι συμβιβασμοί προσθέτουν πόντους στη γοητεία του Jimny. Η Suzuki σίγουρα δεν θα καταβάλει προσπάθεια για να το πουλήσει και αυτό είναι βέβαιο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σε χώρες της Ευρώπης η ζήτηση και τα αιτήματα για αγορά του επαγγελματικού Jimny φτάνουν μέχρι και 10 φορές πάνω από τη δυνατότητα που έχει η Suzuki για την εισαγωγή του. Είναι εύκολο να καταλάβεις γιατί ο κόσμος θέλει Jimny. Είναι όμορφο και αν το οδηγήσεις κάτω από τις σωστές συνθήκες σίγουρα θα του συγχωρήσεις όλα του τα ελαττώματα.
Δυστυχώς το Jimny έπεσε θύμα των αυστηρών ευρωπαϊκών κανονισμών σχετικά με τις εκπομπές ρύπων και έτσι οι πωλήσεις του σταμάτησαν σχεδόν τόσο γρήγορα, όσο άρχισαν. Φτάνοντας όμως στο “σήμερα” και ενώ το μεταχειρισμένο Jimny παραμένει πολυπόθητο, η Suzuki επιστρέφει στις πωλήσεις νέων μοντέλων ξανά, αλλά αυτή τη φορά με τη μορφή ενός επαγγελματικού Jimny.
Από την πλάγια οδό
Η Suzuki έχει τη δυνατότητα να το κάνει αυτό, αφού οι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων είναι πιο ελαστικοί όσον αφορά τα επαγγελματικά μοντέλα. Έτσι, τα δύο πίσω καθίσματα του SUV αφαιρέθηκαν και τη θέση τους πήρε ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης 863 λίτρων με το ωφέλιμο φορτίο να είναι 150 κιλά. Όπως φαίνεται αυτό δεν αποτελεί δυσκολία, αφού σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε η Suzuki από τους πελάτες της, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες Jimny στην SUV εκδοχή του, είχαν μόνιμα αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Η μοναδική άλλη αλλαγή που έχει η συγκεκριμένη έκδοση του Jimny είναι το μεταλλικό διαχωριστικό πίσω από τα εμπρός καθίσματα, για να συγκρατεί τα αντικείμενα, έτσι ώστε να μην περάσουν στην καμπίνα των επιβαινόντων. Ωστόσο, αυτό περιορίζει το εύρος ρύθμισης της πλάτης του καθίσματος και αν είσαι ψηλός θα διαπιστώσεις ότι η θέση δεν πάει τόσο πίσω, όσο θα ήθελες και νιώθεις στριμωγμένος, με το αριστερό πόδι κάτω από το μεγάλο τιμόνι.
Το επαγγελαματικό Jimny βασίζεται στην εισαγωγική έκδοση του SUV, έτσι αυτό που παίρνεις είναι ένα βασικό στερεοφωνικό, που ωστόσο έχει DAB, Bluetooth και μια θύρα USB, ενώ το air condition και τα ηλεκτρικά παράθυρα είναι τα μοναδικά στοιχεία… πολυτέλειας. Εξωτερικά, η ιδιαίτερη τετραγωνισμένη αισθητική του παραμένει ελκυστική όπως ήταν, με τα μαύρα πλαστικά να λειτουργούν προστατευτικά για το αμάξωμα, ενώ οι μαύροι σιδερένιοι τροχοί ενισχύουν τη δυναμική αισθητική του.
Με κοινά μηχανικά μέρη
Πέρα από την εμφάνιση, το κιβώτιο με την κατ’ επιλογή τετρακίνηση είναι ίδιο με αυτό του SUV, όπως και ο 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 1,5 λίτρων. Το στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων έχει σχετικά κοντή κλιμάκωση και έναν μακρύ επιλογέα, ενώ υπάρχει και ένας δεύτερος επιλογέας για αλλαγή από 2WD σε 4WD ή κοντές σχέσεις για πιο σκληρές συνθήκες εκτός δρόμου.
Δοκιμάσαμε το Jimny σε χωμάτινους δρόμους αλλά και σκληρότερους βραχώδεις και είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι δεν άλλαξε τίποτα όσον αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες του μικρού 4×4. Δεν υπήρχε τίποτα που να μπορούσε να το σταματήσει, με το Jimny να δείχνει ικανό να αντιμετωπίσει ανταγωνιστές που στοιχίζουν χιλιάδες ευρώ περισσότερο. Ο άκαμπτος άξονας μεταφέρει αναταράξεις στο εσωτερικό της καμπίνας, και σε κάνει να αναπηδάς μέσα στην καμπίνα, όπως ένα φλιπεράκι σε βραχώδες έδαφος, αλλά το Jimny δείχνει ασταμάτητο, άσχετα με το τι θα βρει στο διάβα του.
Ασταμάτητο
Ωστόσο -και είναι ένα μεγάλο ωστόσο- το επαγγελματικό Jimny συνεχίζει να απαιτεί κάποιους συμβιβασμούς όταν κινείται σε δρόμο με άσφαλτο. Οι κοντές σχέσεις μεταφράζονται σε αυξημένο θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες. Μπορεί να κινηθείς μέσα στην πόλη έχοντας ακόμα και πέμπτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων προκειμένου να διατηρήσεις την ηρεμία στην καμπίνα των επιβατών, αλλά αυτό μεταφράζεται σε αρκετό θόρυβο αν επιδιώξεις να πας πιο γρήγορα. Οι αναπηδήσεις του αμαξώματος είναι έντονες και οι μικρές διαστάσεις το αμαξώματος μεταφράζονται σε στενή θέση οδήγησης, ειδικά τώρα που υπάρχει και το διαχωριστικό, το οποίο επιδεινώνει την κατάσταση. Το τιμόνι επίσης έχει πολλές στροφές από άκρη σε άκρη, που κάνει δύσκολους τους ελιγμούς με χαμηλές ταχύτητες.
Και όμως, όλοι αυτοί οι συμβιβασμοί προσθέτουν πόντους στη γοητεία του Jimny. Η Suzuki σίγουρα δεν θα καταβάλει προσπάθεια για να το πουλήσει και αυτό είναι βέβαιο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σε χώρες της Ευρώπης η ζήτηση και τα αιτήματα για αγορά του επαγγελματικού Jimny φτάνουν μέχρι και 10 φορές πάνω από τη δυνατότητα που έχει η Suzuki για την εισαγωγή του. Είναι εύκολο να καταλάβεις γιατί ο κόσμος θέλει Jimny. Είναι όμορφο και αν το οδηγήσεις κάτω από τις σωστές συνθήκες σίγουρα θα του συγχωρήσεις όλα του τα ελαττώματα.