Διαβάστε στο motorone.gr: Geofencing - Οι πόλεις «αναγνωρίζουν» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε μια προσπάθεια ένταξης της ηλεκτροκίνησης στις ζώνες περιορισμένης κίνησης του Τορίνο, γεννήθηκε το «Turin Geofencing Lab». Πρόκειται για ένα πειραματικό πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν η FCA Italy S.p.A., θυγατρική του Ομίλου Stellantis, η πόλη του Τορίνο και ο πάροχος εφαρμογών τεχνολογίας 5T
S.r.l.
Το πρόγραμμα που ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2020, έχει σαν στόχο να εντάξει με ένα πρακτικό τρόπο και φιλικό προς το περιβάλλον, την εξηλεκτρισμένη αυτοκίνηση στις ζώνες περιορισμένης κίνησης (ZTL). Για τις δοκιμές του προγράμματος το τμήμα e-Mobility της Stellantis, διέθεσε δύο Plug-in Hybrid Jeep Renegade 4xe, εφοδιασμένα με μια σειρά αισθητήρων που επιτρέπουν στο σύστημα να περνά αυτόματα, από την υβριδική, στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, μόλις το αυτοκίνητο εισέρχεται στις ζώνες ZTL, οι οποίες βρίσκονται στο κέντρο της πόλης.
Η πειραματική περίοδος έχει χωριστεί σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, αφού τοποθετήθηκαν όλοι οι απαραίτητοι αισθητήρες, τα Renegade 4xe δοκιμάστηκαν από τους μηχανικούς της Stellantis σε πλήθος διαφορετικών σεναρίων χρήσης. Στη συνέχεια, το Δεκέμβριο του 2020, τα οχήματα παραδόθηκαν στο Δήμο του Τορίνο, ώστε να συνεχιστούν οι δοκιμές.
Με την ολοκλήρωση των δοκιμών τα πρώτα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για την αποτελεσματικότητα του προγράμματος. Μέσα σε 6 μήνες, τα δύο Renegade 4xe πέρασαν σε αμιγώς ηλεκτρική φάση λειτουργίας σε ποσοστό άνω του 70% με την είσοδο τους στις ζώνες ZTL του Τορίνο, με αποτέλεσμα σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων, αλλά και του θορύβου.
Το πρόγραμμα “Turin Geofencing Lab” προς το παρόν είναι το μοναδικό του είδους σε όλο τον κόσμο και σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη αντίστοιχη ενέργεια, εστιάζει όχι απλά στη διασύνδεση μεταξύ οχήματος και οδηγού, αλλά και του οχήματος με το σύστημα ελέγχου κυκλοφορίας της πόλης. Με αυτό τον τρόπο, αφενός εξασφαλίζεται η σωστή τήρηση των ζωνών μηδενικών ρύπων και αφετέρου οι οδηγοί δεν έχουν το άγχος ότι θα λάβουν πρόστιμο, επειδή για παράδειγμα δεν πρόσεξαν κατά την είσοδο τους σε κάποια ζώνη ZTL.
Τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί θα αναλυθούν σε βάθος και από τους μηχανικούς της Stellantis με στόχο να βελτιστοποιήσουν τη λειτουργία του συστήματος. Ήδη το Plug-in Hybrid σύστημα 4xe της Jeep που είναι διαθέσιμο στα Renegade και Compass, αλλά και στο Wrangler, προσφέρει δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης που κατά περίπτωση ξεπερνά τα 50χλμ.
S.r.l.
Το πρόγραμμα που ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2020, έχει σαν στόχο να εντάξει με ένα πρακτικό τρόπο και φιλικό προς το περιβάλλον, την εξηλεκτρισμένη αυτοκίνηση στις ζώνες περιορισμένης κίνησης (ZTL). Για τις δοκιμές του προγράμματος το τμήμα e-Mobility της Stellantis, διέθεσε δύο Plug-in Hybrid Jeep Renegade 4xe, εφοδιασμένα με μια σειρά αισθητήρων που επιτρέπουν στο σύστημα να περνά αυτόματα, από την υβριδική, στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, μόλις το αυτοκίνητο εισέρχεται στις ζώνες ZTL, οι οποίες βρίσκονται στο κέντρο της πόλης.
Η πειραματική περίοδος έχει χωριστεί σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, αφού τοποθετήθηκαν όλοι οι απαραίτητοι αισθητήρες, τα Renegade 4xe δοκιμάστηκαν από τους μηχανικούς της Stellantis σε πλήθος διαφορετικών σεναρίων χρήσης. Στη συνέχεια, το Δεκέμβριο του 2020, τα οχήματα παραδόθηκαν στο Δήμο του Τορίνο, ώστε να συνεχιστούν οι δοκιμές.
Με την ολοκλήρωση των δοκιμών τα πρώτα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για την αποτελεσματικότητα του προγράμματος. Μέσα σε 6 μήνες, τα δύο Renegade 4xe πέρασαν σε αμιγώς ηλεκτρική φάση λειτουργίας σε ποσοστό άνω του 70% με την είσοδο τους στις ζώνες ZTL του Τορίνο, με αποτέλεσμα σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων, αλλά και του θορύβου.
Το πρόγραμμα “Turin Geofencing Lab” προς το παρόν είναι το μοναδικό του είδους σε όλο τον κόσμο και σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη αντίστοιχη ενέργεια, εστιάζει όχι απλά στη διασύνδεση μεταξύ οχήματος και οδηγού, αλλά και του οχήματος με το σύστημα ελέγχου κυκλοφορίας της πόλης. Με αυτό τον τρόπο, αφενός εξασφαλίζεται η σωστή τήρηση των ζωνών μηδενικών ρύπων και αφετέρου οι οδηγοί δεν έχουν το άγχος ότι θα λάβουν πρόστιμο, επειδή για παράδειγμα δεν πρόσεξαν κατά την είσοδο τους σε κάποια ζώνη ZTL.
Τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί θα αναλυθούν σε βάθος και από τους μηχανικούς της Stellantis με στόχο να βελτιστοποιήσουν τη λειτουργία του συστήματος. Ήδη το Plug-in Hybrid σύστημα 4xe της Jeep που είναι διαθέσιμο στα Renegade και Compass, αλλά και στο Wrangler, προσφέρει δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης που κατά περίπτωση ξεπερνά τα 50χλμ.