Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε την BMW M3 Competition με τους 510 ίππους
Η νέα BMW M3 Competition είναι εδώ. Δικαιώνει άραγε τις υψηλές προσδοκίες που γεννά το σήμα της
Όταν οι ρίζες σου είναι τόσο δυνατές και με πολλές περγαμηνές, όπως αυτές της BMW M3, τότε η πίεση είναι μεγάλη για αυτό που θα ακολουθήσει. Το να κινηθείς εκ του ασφαλούς είναι η πιο σίγουρη επιλογή, αλλά με αυτή την όγδοη γενιά της M3, οι Βαυαροί ανακάτεψαν καλά την τράπουλα.
Ένας νέος 6κύλινδρος κινητήρας twin-turbo, η προσθήκη για πρώτη φορά συστήματος τετρακίνησης και φυσικά, αυτή η νέα μεγάλη μάσκα. Η BMW στην πραγματικότητα δεν παίζει με τη νέα M3. Είναι η πιο ολοκληρωμένη αναβάθμιση που έχουμε δει στην ιστορία του μοντέλου, αλλά πως τα πάει;
Στα γρήγορα…
Πριν απαντήσουμε αυτό, σας παρουσιάζουμε εν συντομία τι ακριβώς έχουμε εδώ. Κάτω από το καπό της BMW βρίσκουμε ένα νέο κινητήρα S58 που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην X3 M, αλλά ταιριάζει απόλυτα εδώ, στην M3. Στη βασική έκδοση αποδίδει 480 ίππους, ενώ στην M3 Competition η ισχύς σκαρφαλώνει στους 510 ίππους.
Ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων ανήκει στη βασική έκδοση, αλλά η Competition εφοδιάζεται με ένα 8άρι αυτόματο με μετατροπέα ροπής και όχι διπλού συμπλέκτη. Αυτό δεν είναι συνηθισμένο στα σύγχρονα αυτοκίνητα επιδόσεων, αλλά ήταν απαραίτητο, δηλώνει η BMW, εξαιτίας του προαιρετικού συστήματος τετρακίνησης.
Στη βασική της έκδοση η M3 πατάει σε τροχούς 18 ιντσών εμπρός και 19 ιντσών πίσω, που γίνονται 19 και 20 ιντσών αντίστοιχα στην Competition και συνδυάζονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S. Τα κεραμικά φρένα είναι προαιρετικά, αλλά υπολογίστε ότι πρέπει να έχετε διαθέσιμα περίπου £8,000 για να τα αποκτήσετε.
BMW M3 Competition 2021 UK-10BMW M3 Competition 2021 UK-7BMW M3 Competition 2021 UK-11
BMW M3 Competition 2021 UK-9BMW M3 Competition 2021 UK-8
Από τη θέση του οδηγού
Περνώντας στο εσωτερικό ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνει εντύπωση είναι η βελτιωμένη θέση οδήγησης. Είναι σημαντικά χαμηλότερη από πριν και τα νιώθεις πιο δυναμικά, ειδικά αν προσθέσεις το εξαιρετικό, αλλά ακριβό (£6,750) M Carbon πακέτο που περιλαμβάνει τα σπορ εμπρός καθίσματα.
Μετά είναι το τιμόνι και ο τρόπος που μαζεύει τη μούρη. Υπάρχει ένα μικρό θέμα αίσθησης, αλλά είναι γρήγορο και ακριβές, επιτρέποντας στον οδηγό να σημαδέψει με τη μύτη του αυτοκινήτου τη στροφή με μεγαλύτερη επιθετικότητα και ακρίβεια από αυτή της προηγούμενης γενιάς. Δεν είναι τόσο γλυκό όπως το τιμόνι της Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, αλλά είναι σημαντικά πιο κοφτερό από πριν.
Το οποίο είναι καλοδεχούμενο, επειδή η M3 τώρα ζυγίζει 1.805 κιλά. Ωστόσο, το γερμανικό σεντάν κρύβει εντυπωσιακά καλά το βάρος του, δίνοντας ελαφριά αίσθηση και είναι πιο ευέλικτο από όσο τα κιλά του σε κάνουν να πιστεύεις ότι είναι.
BMW M3 Competition 2021 UK-5BMW M3 Competition 2021 UK-14BMW M3 Competition 2021 UK-6
BMW M3 Competition 2021 UK-13BMW M3 Competition 2021 UK-12
Ισορροπημένη…
Ο 3λιτρος κινητήρας σίγουρα διαδραματίζει το ρόλο του σε αυτό, αφού η ροπή δίνει μια δυνατή ώθηση μόλις οι στροφές ανέβουν πάνω από τις 2.500 σ.α.λ. Είναι εξαιρετικά γρήγορο στο δρόμο και παρά την τεράστια δύναμη που περνάει στους πίσω τροχούς, έχει εντυπωσιακή πρόσφυση.
Είναι τέτοια η ισορροπία του πλαισίου, που αυτή η νέα M3 δεν δείχνει τάσεις… ανεξαρτησίας και δυσκολίας στο έλεγχο, όπως η προηγούμενη M3, με την BMW να παρουσιάζει μια νέα τεχνολογία που βοηθάει στον έλεγχο του αυτοκινήτου. Το M Traction control επιτρέπει στην οδηγό να ρυθμίσει το σύστημα σε 10 θέσεις που υπαγορεύουν στον πίσω πόσο γλίστρημα επιτρέπεται. Δουλεύει πολύ καλά και σου δίνει το χρόνο να εξοικειωθείς με την ισορροπία του αυτοκινήτου και να μάθεις που συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο όσο πιο πολύ το πιέζεις.
Κατά βάθος όμως η M3 παραμένει μια Σειρά 3, έτσι, παρά την ξεχωριστή αισθητική της και τις εκρηκτικές επιδόσεις της είναι ένα πρακτικό αυτοκίνητο. Τα 480 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι ικανοποιητικά, ενώ υπάρχει και αρκετός χώρος πίσω για δύο ενήλικες. Αλλά αν όμως χρειάζεσαι λίγο παραπάνω χώρο, τότε είσαι αρκετά τυχερός, γιατί σύντομα θα ακολουθήσει η M3 Touring, δηλαδή η έκδοση station wagon.
Συμπέρασμα
Πιο ολοκληρωμένη, πιο πρακτική, αλλά συνεχίζει να προσφέρει αυτές τις εκρηκτικές επιδόσεις για τις οποίες τα μοντέλα M είναι γνωστά. Η νέα M3 πέτυχε το στόχο. Μπορεί για κάποιους η εμφάνιση να μην είναι λόγος αγοράς, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να αμφισβητήσεις ότι έχει γίνει πιο εκλεπτυσμένη και εστιασμένη σε κάθε τομέα και τιμά με το παραπάνω το διάσημο σήμα που κοσμεί το αμάξωμά της.
Ένας νέος 6κύλινδρος κινητήρας twin-turbo, η προσθήκη για πρώτη φορά συστήματος τετρακίνησης και φυσικά, αυτή η νέα μεγάλη μάσκα. Η BMW στην πραγματικότητα δεν παίζει με τη νέα M3. Είναι η πιο ολοκληρωμένη αναβάθμιση που έχουμε δει στην ιστορία του μοντέλου, αλλά πως τα πάει;
Στα γρήγορα…
Πριν απαντήσουμε αυτό, σας παρουσιάζουμε εν συντομία τι ακριβώς έχουμε εδώ. Κάτω από το καπό της BMW βρίσκουμε ένα νέο κινητήρα S58 που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην X3 M, αλλά ταιριάζει απόλυτα εδώ, στην M3. Στη βασική έκδοση αποδίδει 480 ίππους, ενώ στην M3 Competition η ισχύς σκαρφαλώνει στους 510 ίππους.
Ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων ανήκει στη βασική έκδοση, αλλά η Competition εφοδιάζεται με ένα 8άρι αυτόματο με μετατροπέα ροπής και όχι διπλού συμπλέκτη. Αυτό δεν είναι συνηθισμένο στα σύγχρονα αυτοκίνητα επιδόσεων, αλλά ήταν απαραίτητο, δηλώνει η BMW, εξαιτίας του προαιρετικού συστήματος τετρακίνησης.
Στη βασική της έκδοση η M3 πατάει σε τροχούς 18 ιντσών εμπρός και 19 ιντσών πίσω, που γίνονται 19 και 20 ιντσών αντίστοιχα στην Competition και συνδυάζονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S. Τα κεραμικά φρένα είναι προαιρετικά, αλλά υπολογίστε ότι πρέπει να έχετε διαθέσιμα περίπου £8,000 για να τα αποκτήσετε.
BMW M3 Competition 2021 UK-10BMW M3 Competition 2021 UK-7BMW M3 Competition 2021 UK-11
BMW M3 Competition 2021 UK-9BMW M3 Competition 2021 UK-8
Από τη θέση του οδηγού
Περνώντας στο εσωτερικό ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνει εντύπωση είναι η βελτιωμένη θέση οδήγησης. Είναι σημαντικά χαμηλότερη από πριν και τα νιώθεις πιο δυναμικά, ειδικά αν προσθέσεις το εξαιρετικό, αλλά ακριβό (£6,750) M Carbon πακέτο που περιλαμβάνει τα σπορ εμπρός καθίσματα.
Μετά είναι το τιμόνι και ο τρόπος που μαζεύει τη μούρη. Υπάρχει ένα μικρό θέμα αίσθησης, αλλά είναι γρήγορο και ακριβές, επιτρέποντας στον οδηγό να σημαδέψει με τη μύτη του αυτοκινήτου τη στροφή με μεγαλύτερη επιθετικότητα και ακρίβεια από αυτή της προηγούμενης γενιάς. Δεν είναι τόσο γλυκό όπως το τιμόνι της Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, αλλά είναι σημαντικά πιο κοφτερό από πριν.
Το οποίο είναι καλοδεχούμενο, επειδή η M3 τώρα ζυγίζει 1.805 κιλά. Ωστόσο, το γερμανικό σεντάν κρύβει εντυπωσιακά καλά το βάρος του, δίνοντας ελαφριά αίσθηση και είναι πιο ευέλικτο από όσο τα κιλά του σε κάνουν να πιστεύεις ότι είναι.
BMW M3 Competition 2021 UK-5BMW M3 Competition 2021 UK-14BMW M3 Competition 2021 UK-6
BMW M3 Competition 2021 UK-13BMW M3 Competition 2021 UK-12
Ισορροπημένη…
Ο 3λιτρος κινητήρας σίγουρα διαδραματίζει το ρόλο του σε αυτό, αφού η ροπή δίνει μια δυνατή ώθηση μόλις οι στροφές ανέβουν πάνω από τις 2.500 σ.α.λ. Είναι εξαιρετικά γρήγορο στο δρόμο και παρά την τεράστια δύναμη που περνάει στους πίσω τροχούς, έχει εντυπωσιακή πρόσφυση.
Είναι τέτοια η ισορροπία του πλαισίου, που αυτή η νέα M3 δεν δείχνει τάσεις… ανεξαρτησίας και δυσκολίας στο έλεγχο, όπως η προηγούμενη M3, με την BMW να παρουσιάζει μια νέα τεχνολογία που βοηθάει στον έλεγχο του αυτοκινήτου. Το M Traction control επιτρέπει στην οδηγό να ρυθμίσει το σύστημα σε 10 θέσεις που υπαγορεύουν στον πίσω πόσο γλίστρημα επιτρέπεται. Δουλεύει πολύ καλά και σου δίνει το χρόνο να εξοικειωθείς με την ισορροπία του αυτοκινήτου και να μάθεις που συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο όσο πιο πολύ το πιέζεις.
Κατά βάθος όμως η M3 παραμένει μια Σειρά 3, έτσι, παρά την ξεχωριστή αισθητική της και τις εκρηκτικές επιδόσεις της είναι ένα πρακτικό αυτοκίνητο. Τα 480 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι ικανοποιητικά, ενώ υπάρχει και αρκετός χώρος πίσω για δύο ενήλικες. Αλλά αν όμως χρειάζεσαι λίγο παραπάνω χώρο, τότε είσαι αρκετά τυχερός, γιατί σύντομα θα ακολουθήσει η M3 Touring, δηλαδή η έκδοση station wagon.
Συμπέρασμα
Πιο ολοκληρωμένη, πιο πρακτική, αλλά συνεχίζει να προσφέρει αυτές τις εκρηκτικές επιδόσεις για τις οποίες τα μοντέλα M είναι γνωστά. Η νέα M3 πέτυχε το στόχο. Μπορεί για κάποιους η εμφάνιση να μην είναι λόγος αγοράς, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να αμφισβητήσεις ότι έχει γίνει πιο εκλεπτυσμένη και εστιασμένη σε κάθε τομέα και τιμά με το παραπάνω το διάσημο σήμα που κοσμεί το αμάξωμά της.