Διαβάστε στο motorone.gr: Έτοιμη για παραγωγή η Bugatti Bolide των 1.600 ίππων
Η νέα Bugatti Bolide ζυγίζει 1.240 κιλά και μπορεί να κάνει το 0-500 χλμ./ώρα σε μόλις 20 δευτερόλεπτα!
Πέρυσι η Bugatti παρουσίασε μια πρωτότυπη πειραματική εκδοχή του hypercar Bolide. Μια σπουδή που είχε ως στόχο να εξερευνήσει τις δυνατότητες ταχύτητας που έχει ο 8λιτρος W16 κινητήρας και τώρα έρχεται να επιβεβαιώσει ότι θα προχωρήσει στην (περιορισμένη) παραγωγή της Bolide.
Ειδικά εξελιγμένο είναι το πλαίσιο της Bolide, που είναι από ανθρακονήματα, με την απόδοση να φτάνει τους 1.850 ίππους και τα 1.850 Nm ροπής, χάρη στα μεγαλύτερα turbo και το νέο προγραμματισμό της ηλεκτρονικής διαχείρισης για χρήση βενζίνης 110 οκτανίων. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, με την Bolide να μπορεί να επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 500 χλμ./ώρα σε μόλις 20 δευτερόλεπτα!
Στο «Monterey Car Week» η Bugatti ανακοίνωσε και επίσημα ότι θα κατασκευάσει 40 μοντέλα παραγωγής. Αυτή τη στιγμή η Bolide βρίσκεται στο τελικό στάδιο εξέλιξης, με την Bugatti να προγραμματίζει τις παραδόσεις για μέσα στο 2024. Η τιμή της θα ξεκινάει από τα 4 εκατομμύρια ευρώ!
Αν και η περιορισμένης παραγωγής Bolide δείχνει σχεδόν ίδια με το πρωτότυπο μοντέλο, υπάρχουν κάποιες βασικές αλλαγές στα μηχανικά μέρη. Η Bugatti έκοψε λίγη από την τεράστια δύναμη του πρωτότυπου, πέφτοντας στους 1.600 ίππους, ίδια δηλαδή με αυτή της Chiron Super Sport.
Αυτό αφορά κατά κύριο λόγο τη διαθεσιμότητα των καυσίμων. Η Bolide concept έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με καύσιμα 110 οκτανίων, αλλά για πρακτικούς λόγους η έκδοση παραγωγής θα χρησιμοποιεί super αμόλυβδη βενζίνης 98 οκτανίων, η οποία είναι διαθέσιμη από σχεδόν όλα τα πρατήρια καυσίμων παγκοσμίως.
Ωστόσο, η Bugatti έχει κάνει πολλές μετατροπές στο κινητήρα προκειμένου να αντέχει στην πίεση που μπορεί να δεχθεί σε χρήση πίστας. Το σύστημα ψύξης αναβαθμίστηκε, ενώ και το σύστημα εισαγωγή και εξαγωγής έχει βελτιωθεί για να καλύτερη απόκριση.
Το μοντέλο παραγωγής επίσης θα είναι λίγο πιο βαρύ από το πρωτότυπο. Σύμφωνα με την Bugatti θα ζυγίζει 1.450 κιλά, δηλαδή θα είναι σχεδόν μισό τόνο πιο ελαφριά από τη Chiron, αλλά 100 κιλά πιο βαριά από τη Bolide prototype. Έτσι, η αναλογία ισχύος προς βάρος θα είναι 1.103 ίπποι ανά τόνο.
Ειδικά εξελιγμένο είναι το πλαίσιο της Bolide, που είναι από ανθρακονήματα, με την απόδοση να φτάνει τους 1.850 ίππους και τα 1.850 Nm ροπής, χάρη στα μεγαλύτερα turbo και το νέο προγραμματισμό της ηλεκτρονικής διαχείρισης για χρήση βενζίνης 110 οκτανίων. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, με την Bolide να μπορεί να επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 500 χλμ./ώρα σε μόλις 20 δευτερόλεπτα!
Στο «Monterey Car Week» η Bugatti ανακοίνωσε και επίσημα ότι θα κατασκευάσει 40 μοντέλα παραγωγής. Αυτή τη στιγμή η Bolide βρίσκεται στο τελικό στάδιο εξέλιξης, με την Bugatti να προγραμματίζει τις παραδόσεις για μέσα στο 2024. Η τιμή της θα ξεκινάει από τα 4 εκατομμύρια ευρώ!
Αν και η περιορισμένης παραγωγής Bolide δείχνει σχεδόν ίδια με το πρωτότυπο μοντέλο, υπάρχουν κάποιες βασικές αλλαγές στα μηχανικά μέρη. Η Bugatti έκοψε λίγη από την τεράστια δύναμη του πρωτότυπου, πέφτοντας στους 1.600 ίππους, ίδια δηλαδή με αυτή της Chiron Super Sport.
Αυτό αφορά κατά κύριο λόγο τη διαθεσιμότητα των καυσίμων. Η Bolide concept έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με καύσιμα 110 οκτανίων, αλλά για πρακτικούς λόγους η έκδοση παραγωγής θα χρησιμοποιεί super αμόλυβδη βενζίνης 98 οκτανίων, η οποία είναι διαθέσιμη από σχεδόν όλα τα πρατήρια καυσίμων παγκοσμίως.
Ωστόσο, η Bugatti έχει κάνει πολλές μετατροπές στο κινητήρα προκειμένου να αντέχει στην πίεση που μπορεί να δεχθεί σε χρήση πίστας. Το σύστημα ψύξης αναβαθμίστηκε, ενώ και το σύστημα εισαγωγή και εξαγωγής έχει βελτιωθεί για να καλύτερη απόκριση.
Το μοντέλο παραγωγής επίσης θα είναι λίγο πιο βαρύ από το πρωτότυπο. Σύμφωνα με την Bugatti θα ζυγίζει 1.450 κιλά, δηλαδή θα είναι σχεδόν μισό τόνο πιο ελαφριά από τη Chiron, αλλά 100 κιλά πιο βαριά από τη Bolide prototype. Έτσι, η αναλογία ισχύος προς βάρος θα είναι 1.103 ίπποι ανά τόνο.