Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε το νέο Citroen C3 Aircross
Οι αλλαγές που έγιναν στο Citroen C3 Aircross καταφέρνουν να ενισχύσουν τη δυναμική του μοντέλου στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των μικρών SUV; Για να δούμε…
Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες στον κόσμο των compact SUV και μετά από τέσσερα χρόνια στην αγορά ήρθε η στιγμή της ανανέωσης για το Citroen C3 Aircross. Τα crossover βρίσκονται ψηλά στις πωλήσεις της εταιρείας και η πρόσφατη ανανέωση στοχεύει να διατηρήσει το μοντέλο ανταγωνιστικό απέναντι σε μοντέλα όπως το Renault Captur. Στην πράξη όμως το C3 Aircross είναι αρκετά πιο φθηνό, σχεδόν 1.500 ευρώ, από το Captur, όσον αφορά τις βασικές τους εκδόσεις.
Οι αισθητικές αλλαγές είναι περιορισμένες και εστιάζονται στο εμπρός ανασχεδιασμένο μέρος, με τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα, τη μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα και τα προσαρμοζόμενα φώτα. Ωστόσο, οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι πιο αξιοσημείωτες.
Άνεση και πρακτικότητα
Τα καθίσματα Advance Comfort παρέχουν κορυφαία άνεση, όπως μαρτυρά και το όνομά τους. Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι σημαντικού σε ένα μικρό SUV και η νέα ανασχεδιασμένη κονσόλα, με το χρηστικό ντουλαπάκι που έχει πρόσβαση, τόσο από τους εμπρός όσο και από τους πίσω επιβάτες, μαζί με άλλα νέα στοιχεία, ενισχύουν την πρακτικότητα.
Σε αυτό το θέμα, οι χώροι πίσω είναι καλοί όπως πάντας, προσφέροντας αρκετή ευελιξία και μπόλικο αέρα όσον αφορά το κεφάλι, αλλά και τα πόδια. Το συρόμενο πίσω κάθισμα προσφέρει μέχρι και 520 λίτρα χώρου αποσκευών, με το C3 Aircross να αποδεικνύεται δίχως άλλο μια μηχανή ευελιξίας, αλλά η πρακτικότητα δεν ήταν ποτέ πρόβλημα για το γαλλικό μοντέλο.
Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά το νέο σύστημα πολυμέσων. Διαθέσιμη είναι τώρα μια νέα οθόνη εννέα ιντσών, με μεγαλύτερη ευκρίνεια και καλύτερη ευχρηστία. Τα χειριστήρια του κλιματιστικού παραμένουν όλα μέσα στην οθόνη, αλλά τώρα η Citroen προσφέρει μια νέα λειτουργία «home» για επιστροφή στο κεντρικό μενού, κάνοντας πιο εύκολη την εναλλαγή ανάμεσα στις βασικές λειτουργίες εν κινήσει. Μόλις μάθεις που βρίσκονται όλα, δεν χρειάζεται σχεδόν καθόλου να κοιτάξεις την οθόνη για να αλλάξεις τα μενού. Είναι σημαντικά καλύτερο από το προηγούμενο.
Επίσης, ο εξοπλισμός είναι πλήρης από τη βασική κιόλας έκδοση και πιο πάνω, υπάρχουν και όλα τα καλούδια, όπως ζάντες αλουμινίου, ενώ υπάρχουν πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, με διχρωμίες αμαξώματος.
Σβέλτο και ισοπεδωτικό
Ο κινητήρας είναι εγνωσμένης αξίας, (αν και δεν υπάρχει εξηλεκτρισμένη εκδοχή), με το αυτοκίνητό μας να εφοδιάζεται με το 1.2 turbo PureTech βενζίνης που είναι αρκετά δυνατός. Έχει καλές επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 10,1 δλ., αλλά και αρκετή ροπή, τόση ώστε να μην χρειάζεται να ασχολείσαι συνέχει με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η ρύθμιση είναι με γνώμονα την απόδοση, έχοντας μέση κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 136 γρ./χλμ.
Είναι ραφιναρισμένο και ήσυχο στο ταξίδι. Η ρύθμιση του πλαισίου είναι σχετικά μαλακή, που ότι το C3 Aircross δεν είναι και το πιο δυναμικό αυτοκίνητο, αλλά τα άνετα αμορτισέρ του ταιριάζουν γάντι με την εν γένει φιλοσοφία του μοντέλου και από την άλλη, η μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης σημαίνει ότι το Aircross δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα με τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, που πιθανότατα θα επηρέαζαν άλλα πιο σπορ μοντέλα του ανταγωνισμού, όπως το Ford Puma.
Παραδεχόμαστε ότι μεγάλες λακκούβες ή τα καπάκια του δρόμου μπορεί να ενοχλήσουν λίγο μέσα στην καμπίνα, αλλά ακόμα και έτσι, συνολικά παραμένει ένα άνετο και ραφιναρισμένο αυτοκίνητο.
Συμπέρασμα
Το αναβαθμισμένο C3 Aircross είναι πιο ολοκληρωμένο από τον προκάτοχό του, με τη Citroen να έχει προσθέσει κάποια ακόμα στοιχεία άνεσης τα οποία θα εκτιμηθούν από το αγοραστικό κοινό. Η άνεση που προσφέρει από την ανάρτηση το Aircross μεταφράζεται σε ξεκούραστη οδήγηση, ενώ ο κατασκευαστής πρόσθεσε επίσης κάποια νέα στοιχεία όσον αφορά την τεχνολογία, αλλά και κάποιες έξυπνες, πρακτικές λύσεις για την καθημερινότητα, που κάνουν αυτό το μικρό SUV ακόμα πιο ανταγωνιστικό, σε αυτή τη πολυπληθή κατηγορία.
Οι αισθητικές αλλαγές είναι περιορισμένες και εστιάζονται στο εμπρός ανασχεδιασμένο μέρος, με τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα, τη μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα και τα προσαρμοζόμενα φώτα. Ωστόσο, οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι πιο αξιοσημείωτες.
Άνεση και πρακτικότητα
Τα καθίσματα Advance Comfort παρέχουν κορυφαία άνεση, όπως μαρτυρά και το όνομά τους. Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι σημαντικού σε ένα μικρό SUV και η νέα ανασχεδιασμένη κονσόλα, με το χρηστικό ντουλαπάκι που έχει πρόσβαση, τόσο από τους εμπρός όσο και από τους πίσω επιβάτες, μαζί με άλλα νέα στοιχεία, ενισχύουν την πρακτικότητα.
Σε αυτό το θέμα, οι χώροι πίσω είναι καλοί όπως πάντας, προσφέροντας αρκετή ευελιξία και μπόλικο αέρα όσον αφορά το κεφάλι, αλλά και τα πόδια. Το συρόμενο πίσω κάθισμα προσφέρει μέχρι και 520 λίτρα χώρου αποσκευών, με το C3 Aircross να αποδεικνύεται δίχως άλλο μια μηχανή ευελιξίας, αλλά η πρακτικότητα δεν ήταν ποτέ πρόβλημα για το γαλλικό μοντέλο.
Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά το νέο σύστημα πολυμέσων. Διαθέσιμη είναι τώρα μια νέα οθόνη εννέα ιντσών, με μεγαλύτερη ευκρίνεια και καλύτερη ευχρηστία. Τα χειριστήρια του κλιματιστικού παραμένουν όλα μέσα στην οθόνη, αλλά τώρα η Citroen προσφέρει μια νέα λειτουργία «home» για επιστροφή στο κεντρικό μενού, κάνοντας πιο εύκολη την εναλλαγή ανάμεσα στις βασικές λειτουργίες εν κινήσει. Μόλις μάθεις που βρίσκονται όλα, δεν χρειάζεται σχεδόν καθόλου να κοιτάξεις την οθόνη για να αλλάξεις τα μενού. Είναι σημαντικά καλύτερο από το προηγούμενο.
Επίσης, ο εξοπλισμός είναι πλήρης από τη βασική κιόλας έκδοση και πιο πάνω, υπάρχουν και όλα τα καλούδια, όπως ζάντες αλουμινίου, ενώ υπάρχουν πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, με διχρωμίες αμαξώματος.
Σβέλτο και ισοπεδωτικό
Ο κινητήρας είναι εγνωσμένης αξίας, (αν και δεν υπάρχει εξηλεκτρισμένη εκδοχή), με το αυτοκίνητό μας να εφοδιάζεται με το 1.2 turbo PureTech βενζίνης που είναι αρκετά δυνατός. Έχει καλές επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 10,1 δλ., αλλά και αρκετή ροπή, τόση ώστε να μην χρειάζεται να ασχολείσαι συνέχει με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η ρύθμιση είναι με γνώμονα την απόδοση, έχοντας μέση κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 136 γρ./χλμ.
Είναι ραφιναρισμένο και ήσυχο στο ταξίδι. Η ρύθμιση του πλαισίου είναι σχετικά μαλακή, που ότι το C3 Aircross δεν είναι και το πιο δυναμικό αυτοκίνητο, αλλά τα άνετα αμορτισέρ του ταιριάζουν γάντι με την εν γένει φιλοσοφία του μοντέλου και από την άλλη, η μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης σημαίνει ότι το Aircross δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα με τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, που πιθανότατα θα επηρέαζαν άλλα πιο σπορ μοντέλα του ανταγωνισμού, όπως το Ford Puma.
Παραδεχόμαστε ότι μεγάλες λακκούβες ή τα καπάκια του δρόμου μπορεί να ενοχλήσουν λίγο μέσα στην καμπίνα, αλλά ακόμα και έτσι, συνολικά παραμένει ένα άνετο και ραφιναρισμένο αυτοκίνητο.
Συμπέρασμα
Το αναβαθμισμένο C3 Aircross είναι πιο ολοκληρωμένο από τον προκάτοχό του, με τη Citroen να έχει προσθέσει κάποια ακόμα στοιχεία άνεσης τα οποία θα εκτιμηθούν από το αγοραστικό κοινό. Η άνεση που προσφέρει από την ανάρτηση το Aircross μεταφράζεται σε ξεκούραστη οδήγηση, ενώ ο κατασκευαστής πρόσθεσε επίσης κάποια νέα στοιχεία όσον αφορά την τεχνολογία, αλλά και κάποιες έξυπνες, πρακτικές λύσεις για την καθημερινότητα, που κάνουν αυτό το μικρό SUV ακόμα πιο ανταγωνιστικό, σε αυτή τη πολυπληθή κατηγορία.