Διαβάστε στο motorone.gr: Δοκιμάζουμε το Volkswagen Tiguan eHybrid – SUV διπλού ρόλου
Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν, όπως συνηθίζουμε να λέμε, τη «γέφυρα» μέχρι να περάσουμε στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα προς τα τέλη της δεκαετίας. Μέχρι τότε θα πρέπει βέβαια να έχουν λυθεί ορισμένα σημαντικά ζητήματα, όπως το δίκτυο φόρτισης – που παραμένει… ισχνό στην ελληνική επικράτεια – και η τιμή αγοράς τους. Το τελευταίο επηρεάζεται σαφώς από το κόστος των μπαταριών, το οποίο παραμένει υψηλό.
Το Tiguan eHybrid είναι η plug-in υβριδική παραλλαγή του δημοφιλούς μοντέλου ελεύθερου χρόνου της Volkswagen. Χωρίς η παρουσία της μπαταρίας να περιορίζει σημαντικά την πρακτικότητά του (ο όγκος του χώρου αποσκευών υποχωρεί στα 476 λίτρα), προσφέρει όλα όσα ζητά κάποιος από ένα μεσαίο SUV που προορίζεται ως το κύριο αυτοκίνητο μίας οικογένειας: ποιότητα κατασκευής και κύλισης, χώροι για τους επιβάτες, πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας.
Υβριδικό με… αιτία
Για να εκμεταλλευτείς τα όσα προσφέρει η υβριδική του τεχνολογία και να μην “κουβαλάς” χωρίς λόγο μία αφόρτιστη μπαταρία, θα πρέπει να το οδηγείς με βάση το σχεδιασμό του: αμιγώς ηλεκτρικά εντός του αστικού περιβάλλοντος και υβριδικά σε μεγαλύτερες αποστάσεις, όπως οι εκδρομές του Σαββατοκύριακου. Έτσι θα κάνεις απόσβεση του επιπλέον κόστους σε σχέση με τις απλές βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Το Tiguan eHybrid προσφέρεται στην Ελλάδα στο σπορ επίπεδο εξοπλισμού R Line, έναντι 40.950 ευρώ. Τιμή κάθε άλλο παρά απαγορευτική, αν αναλογιστούμε ότι έχουμε μπροστά μας ένα ισχυρό SUV 245 ίππων, πλούσια εξοπλισμένο και αρκετά οικονομικό στην κατανάλωση (η Volkswagen ανακοινώνει 1,8 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μεικτό κύκλο). Είναι π.χ. κατά 7.000 ευρώ φθηνότερο από το Tiguan 2.0 TSI 245 ίππων, στο ίδιο επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο όμως προσφέρει επιπλέον την τετρακίνηση 4Motion.
Το υβριδικό σύστημα του Tiguan αποτελείται από τον 1.4 TSI ισχύος 156 ίππων, ηλεκτρικό μοτέρ 115 ίππων, αυτόματο κιβώτιο DSG 6 σχέσεων και την μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 13 kWh. Η συνδυαστική ισχύς φθάνει τους 245 ίππους και η ροπή τα 400 Nm, χαρίζοντας στο προσθιοκίνητο SUV βάρους 1.820 κιλών ικανοποιητικές επιδόσεις: 0-100 χλμ/ώρα σε 7,5 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 205 χλμ/ώρα.
Το καλώδιο φόρτισης της μπαταρίας επιτρέπει τη σύνδεση με κοινή οικιακή πρίζα, με τη διαδικασία πλήρους φόρτισης να διαρκεί 5 ώρες σε πρίζα 2,3 kW και 3 ώρες και 40 λεπτά σε 3,6 kW. Φορτίζοντας πλήρως την μπαταρία κατά τη διάρκεια της νύχτας, είχαμε την επόμενη μέρα την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Tiguan eHybrid αποκλειστικά ηλεκτρικά, για 40-50 χλμ, χωρίς να «φοβόμαστε» να πατήσουμε έντονα το γκάζι, αφού το μέγιστο όριο ταχύτητας στην ηλεκτρική λειτουργία είναι τα 130 χλμ/ώρα. Κάτι που σημαίνει ότι μπορείς να “μπεις” στην Αττική Οδό πηγαίνοντας προς το γραφείο, χωρίς να καταναλώσεις λίτρο βενζίνης.
Tiguan στην οδήγηση, οικονομικό στη χρήση
Το SUV ξεκινά πάντα στην ηλεκτρική λειτουργία E-Mode (εφόσον η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένης), ενώ η ενεργοποίηση της υβριδικής λειτουργίας GTE γίνεται μέσω διακόπτη στο αυτόματο κιβώτιο DSG. Διανύοντας μεγαλύτερες αποστάσεις, εντός και εκτός πόλης, με την μπαταρία δηλαδή να έχει αποφορτιστεί πλήρως, η μέση κατανάλωση που έδειξε ο υπολογιστής ταξιδίου ήταν στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Το Tiguan eHybrid ικανοποιεί με την ποιότητα κύλισης, την οδική συμπεριφορά, τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος που «κρύβει» το επιπλέον βάρος, με την μόνη παρατήρηση να αφορά την αίσθηση από το σύστημα πέδησης, σε συνθήκες έντονης επιβράδυνσης.
Όλες οι εκδόσεις του Volkswagen Tiguan περιλαμβάνουν στον εξοπλισμό τους προβολείς LED, το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών σε συνδυασμό με το Autonomous Emergency Braking Front Assist, το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, Light Assist (έλεγχος δέσμης φώτων πορείας), ACC (Adaptive Cruise Control), ράγες οροφής, αυτόματο σύστημα κλιματισμού (Climatronic) και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Η R-Line προσφέρει επιπλέον τους προβολείς IQ.LIGHT – LED matrix, το Digital Cockpit με ψηφιακά όργανα και οθόνη 10 ιντσών, ρυθμιζόμενο πολυχρωματικό περιβαλλοντικό φωτισμό και το χειμερινό πακέτο που περιλαμβάνει θερμαινόμενο τιμόνι, σπορ πινελιές στο αμάξωμα και την καμπίνα των επιβατών, μεγάλους τροχούς 20 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 255/40 και σύστημα πολυμέσων με μεγάλη οθόνη που φιλοξενεί τους χάρτες πλοήγησης.
Φωτογραφίες: MotorOne, Volkswagen