Κερδίζοντας τις εντυπώσεις αλλά και την ουσία, η κατηγορία των μικρών SUV διευρύνει διαρκώς τα… εδάφη κυριαρχίας της. Αυξάνει τις πωλήσεις της, συρρικνώνοντας ταυτόχρονα αυτές των συμβατικών μοντέλων. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Αύγουστο του 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, τα B-SUV ξεπέρασαν σε ταξινομήσεις τα σουπερμίνι, τα εδώ και πολλά έτη πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς.

Σε αυτό το ανταγωνιστικό περιβάλλον, κανένα μοντέλο δεν μπορεί να αφήνει τις εξελίξεις να το ξεπερνούν. Έτσι λοιπόν, η Citroen λάνσαρε πρόσφατα την ανανεωμένη έκδοση του C3 Aircross, για να διεκδικήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο στην Ευρώπη και κατ’ επέκταση στη χώρα μας.

Η κυριότερη σχεδιαστική επέμβαση αφορά το εμπρός μέρος, το οποίο χαρίζει στο μοντέλο νέα οπτική ταυτότητα. Διατηρείται η λογική με τα φωτιστικά σώματα σε δύο επίπεδα, όμως υπάρχει η νέα «υπογραφή» με τη νέα μάσκα και προβολείς LED που αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού. και μια νέα ασημί-γκρι προστατευτική σχάρα. Παράλληλα η Citroen προσφέρει πλήθος επιλογών εξατομίκευσης για το C3 Aircross, με έως 70 εξωτερικούς χρωματικούς συνδυασμούς χάρη στα 7 χρώματα και τα πακέτα συνδυασμού χρωμάτων. Η εικόνα ολοκληρώνεται από τις νέες ζάντες αλουμινίου, διαστάσεων 16 και 17 ιντσών, με αυτές της μεγαλύτερης διάστασης να εφοδιάζουν το αυτοκίνητο δοκιμής.

Άνεση, τεχνολογία και πρακτικότητα σε ίσες δόσεις

Οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι ακόμη πιο στοχευμένες, καθώς η Citroen απευθύνεται σαφώς σε ένα νεανικό κοινό που δίνει βάρος τόσο στην εικόνα της καμπίνας όσο στην ευχρηστία και τη συνδεσιμότητα. Το C3 Aircross προσφέρεται με τέσσερα περιβάλλοντα για την καμπίνα, εκ των οποίων τα τρία είναι νέα.

Η νέα κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει ένα μεγάλο ντουλαπάκι ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα για την αποθήκευση αντικειμένων, στο οποίο έχουν πρόσβαση και οι πίσω επιβάτες. Επιπλέον, θήκες για μικροαντικείμενα βρίσκονται διάσπαρτες σε αρκετά σημεία. Η πρακτικότητα που προσφέρει το C3 Aircross ολοκληρώνεται από τα συρόμενα πίσω καθίσματα (κινούνται κατά 150 χιλ. εμπρός ή πίσω), που περιλαμβάνονται στάνταρ στο κορυφαίο επίπεδο Shine Pack, το οποίο είχε το αυτοκίνητο δοκιμής. Με τα καθίσματα εντελώς εμπρός, ο πλήρως εκμεταλλεύσιμος – χάρη στο σχήμα του – χώρος αποσκευών φθάνει τα 520 λίτρα. Όγκος επαρκής για τις ανάγκες μίας τετραμελούς οικογένειας, κάτι που σπάνια συναντάμε σε ένα μικρό SUV.

Στο φωτεινό εσωτερικό (χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και την πανοραμική οροφή), οι επιβάτες απολαμβάνουν άνετες μετακινήσεις, ακόμη και στα πολύωρα ταξίδια. Το οφείλουν κυρίως στα καθίσματα Advanced Comfort, τα οποία διατίθενται προαιρετικά από την έκδοση Feel και είναι στάνταρ στην Shine. Την αποστολή να προσφέρει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση στον οδηγό και ψυχαγωγία στους επιβάτες αναλαμβάνει το νέο σύστημα πολυμέσων. Η νέα οθόνη εννέα ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα πλοήγησης Citroen Connect Nav ενσωματώνει πλέον όλα τα εικονίδια για τις διάφορες λειτουργίες. Απαιτείται όμως περίοδος εξοικείωσης, ώστε ο οδηγός να μπορεί να πλοηγηθεί στο μενού ακόμη και όταν το όχημα είναι εν κινήσει. Θα θέλαμε επίσης να είναι τοποθετημένη ψηλότερα, πιο κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Στα χνάρια του Ράλλυ Ακρόπολις

Μην παρεξηγηθούμε, το C3 Aircross δεν είναι ένα σπορ μοντέλο. Ο προσανατολισμός του είναι να προσφέρει άνεση σε όλους και όχι συγκινήσεις στον οδηγό του. Τα χαρακτηριστικά του όμως, όπως οι διαθέσιμοι χώροι, ο σβέλτος 1.2 PureTech βενζίνης με ισχύ 110 ίππων και ροπή 205 Nm, η καλή ηχομόνωση στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Grip Control σε συνδυασμό με την απόσταση των 17,8 εκατ. από το έδαφος, μας έκαναν να το επιλέξουμε για να παρακολουθήσουμε την τελευταία ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις.

Στην περίπτωση μας, ο τρικύλινδρος κινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, στο οποίο δε χρειάζεται να… καταφεύγεις συχνά, χάρη στην επαρκή ροπή του κινητήρα από χαμηλά. Μπορεί το μηχανικό κιβώτιο να υπολείπεται σε ευκολία για οδήγηση μέσα στην πόλη σε σχέση με το αυτόματο ΕΑΤ6 της Citroen (είναι διαθέσιμο με την έκδοση των 130 ίππων), όμως μπορείς να επιτύχεις χαμηλότερη κατανάλωση. Πράγματι, ο υπολογιστής έδειξε 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ μετά από μεικτή διαδρομή και αφού ολοκληρώσαμε τις μετακινήσεις μας σε αστικό περιβάλλον, στην εθνική οδό και μέσα στην ειδική διαδρομή Ταρζάν του Ράλλυ Ακρόπολις.

Εκεί δεν κινηθήκαμε για να… γράψουμε χρόνο, αλλά για να βρούμε το ιδανικό σημείο ώστε να απολαύσουμε το θέαμα που προσφέρουν απλόχερα οι κορυφαίοι οδηγοί του WRC. Παρά την απουσία τετρακίνησης – όπως συμβαίνει συνήθως στα μικρά SUV – το C3 Aircross πέρασε απροβλημάτιστα από τα λασπωμένα σημεία, που είχαν σχηματιστεί από τη βροχή των προηγούμενων ημερών. Απλά επιλέξαμε από τον περιστροφικό διακόπτη του Grip Control, στην κεντρική κονσόλα, το πρόγραμμα για κίνηση σε λάσπη. Υπάρχουν επίσης προγράμματα για κίνηση στην άμμο ή το χιόνι.

Θέμα άνεσης και τιμής

Από το βασικό εξοπλιστικό επίπεδο Feel Pack (17.750 ευρώ με τον κινητήρα βενζίνης των 110 ίππων), το C3 Aircross περιλαμβάνει αρκετά ηλεκτρονικά συστήματα, όπως αυτό για την προειδοποίηση σε ακούσια αλλαγή λωρίδας, για την αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας, το Intelligent Speed Adaption που ρυθμίζει την ταχύτητα, αλλά και ευκολίες, όπως οι πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ή το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών και λειτουργία Mirror Screen.

Ακολουθούν οι εκδόσεις C-Series και Shine μέχρι να φθάσουμε στην κορυφαία Shine Pack. Εδώ το κόστος αγοράς (πάντα με τον κινητήρα των 110 ίππων) ανεβαίνει στα 21.250 ευρώ, όμως ένας οικογενειάρχης μάλλον θα πληρώσει τη διαφορά. Και αυτό διότι πέρα από τα συρόμενα πίσω καθίσματα θα εκτιμήσει το Grip Control με Hill Descent Assist (σύστημα υποβοήθησης κατάβασης) που μπορεί να τον βγάλει από μία… δύσκολη θέση, το αυτόνομο φρενάρισμα, την κάμερα οπισθοπορείας και τους εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος, την μεγάλη οθόνη 9 ιντσών με τους χάρτες πλοήγησης, την ασύρματη φόρτιση κινητού