Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε στη Γαλλία τη νέα DS 4
Η κατηγορία των μικρομεσαίων πολυτελών οχημάτων αποκτά ένα ξεχωριστό και δίχως άλλο μοναδικό μοντέλο, με την υπογραφή της DS Automobiles. Πρόκειται για το DS 4, το οποίο είναι διαθέσιμο και σε εκδόσεις DS 4 Cross και DS Performance Line. Σε κάθε περίπτωση, εστιάζει στη μοναδικότητα, παρέχοντας πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης που ενισχύουν τον premium χαρακτήρα του.
Μεγάλοι τροχοί, αθλητική σιλουέτα και προσεγμένες αεροδυναμικές γραμμές, συνθέτουν ένα σύνολο που κεντρίζει το βλέμμα. Οι διαστάσεις συνηγορούν, με μήκος που αγγίζει τα 4,4 μ. και πλάτος 1,83 μ., το DS 4 επιβάλλεται και διεκδικεί τη δική του θέση στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων. Συνδυάζει τα crossover χαρακτηριστικά, με αυτά ενός κλασικού hatchback, αλλά στην πράξη αποτελεί το όραμα της DS σε αυτή την κατηγορία για κάτι μοναδικό.
Και το καταφέρνει, όπως μαρτυρούν και οι φωτογραφίες, ενώ να σημειώσουμε ότι από κοντά είναι ακόμα πιο κομψό. Το εμπρός μέρος αποτελεί την ταυτότητα του μοντέλου, αλλά και εν γένει της γαλλικής φίρμας. Οι λεπτοί προβολείς LED Vision που ακολουθούν την πορεία του τιμονιού, συνδυάζονται με δύο κάθετες μονάδες που περιλαμβάνουν 150 στοιχεία LED και έχουν λειτουργία ημέρας.
Στον εμπρός προφυλακτήρα, η μάσκα με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα ξεχωρίζει για το ιδιαίτερο μοτίβο που διαμορφώνεται από τη σύνθεση των ακίδων σε σχήμα διαμαντιού, τα οποία συναντούν τις λεπτομέρειες χρωμίου και μαζί δίνουν περισσότερη λάμψη στη σχεδίαση.
Η προσεγμένη αεροδυναμική υπογραμμίζεται εντονότερα από τις κρυφές και αναδυόμενες χειρολαβές των θυρών. Μια όμορφη λεπτομέρεια που δένει με τις χυτές γραμμές στο προφίλ του αυτοκινήτου. Για τη δυναμική του φροντίζουν οι μεγάλοι τροχοί 19 ή και 20 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση, που προέρχονται κατευθείαν από το πρωτότυπο DS Aero Sport Lounge.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στη σχεδίαση του πίσω μέρους, με τη μυώδη εμφάνιση. Η οροφή κατεβαίνει χαμηλά στο τελείωμά της, με τη λαμαρίνα να υπερισχύει των κρυστάλλινων επιφανειών, ενισχύοντας έτσι την κουπέ αίσθηση. Τα φουσκωμένα φτερά με την γραμμή που τα διατρέχει συναντούν τα κομψά λεπτά φωτιστικά σώματα, δημιουργώντας μια αρμονική σύνθεση από καμπύλες και ακμές.
Το DS 4 είναι διαθέσιμο σε τρεις συνολικά εκδόσεις, μαζί με τις DS 4 Cross και DS 4 Performance Line. Κάθε μία ξεχωρίζει διακριτικά από την άλλη, χάρη στις επιμέρους λεπτομέρειες, όπως οι προφυλακτήρες διαφορετικής σχεδίασης. Στοιχεία σε γυαλιστερό μαύρο ή χρώμιο κάνουν τη διαφορά, ενώ στην πιο περιπετειώδη έκδοση Cross συναντάμε προστατευτικά στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων. Εδώ το αμάξωμα είναι ελαφρώς ψηλότερο και επιπλέον συνδυάζεται με το σύστημα Advanced Traction Control που προσφέρει καλύτερη πρόσφυση σε εδάφη με άμμο, χιόνι ή λάσπη.
Για την κατασκευή του χρησιμοποιείται η γνωστή πλατφόρμα EMP2, αλλά με σημαντικές αλλαγές που φτάνουν το 70% όσον αφορά τη χρήση νέων εξαρτημάτων. Αυτό επιτρέπει στους σχεδιαστές και τους μηχανικούς να δημιουργήσουν κάτι ξεχωριστό, με πρόσβαση στην πιο πρόσφατη τεχνολογία που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προηγμένα συστήματα ασφάλειας, αλλά και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις.
Post-production : Astuce Productions_E6A7474_20003066241-xhw6vuob6x
3066157-wnalhjt9u33066223-8nm272f35o
The art of travel
Περνώντας στο εσωτερικό, αυτό που κυριαρχεί είναι η ποιότητα και η πολυτέλεια που συνοδεύεται από λιτή, χωρίς φλυαρίες σχεδίαση. Υπερισχύει ακόμα και της κορυφαίας τεχνολογίας, όπως αυτή αποτυπώνεται στις ψηφιακές οθόνες, τόσο για το πίνακα οργάνων, όσο και για το σύστημα πολυμέσων.
Η μινιμαλιστική προσέγγιση λειτουργεί υπέρ της αισθητικής και παράλληλα ενισχύει την εργονομία. Φυσικοί διακόπτες σε σχήμα διαμαντιού βρίσκονται κάτω από την οθόνη για να προσφέρουν άμεση πρόσβαση στις επιμέρους λειτουργίες. Το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα βρίσκεται λίγο πιο κάτω στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ενώ λίγο πιο πίσω, ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό υπάρχει μια ακόμα μικρή οθόνη που δίνει πρόσβαση μέσω αφής στις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων.
Χαρακτηριστικό δείγμα της ξεχωριστής σχεδίασης στο εσωτερικό αποτελούν τα χειριστήρια των παραθύρων στην πόρτα του οδηγού, αλλά και ο αεραγωγός που είναι τοποθετημένος λίγο πιο μπροστά. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο σχεδιασμό των καθισμάτων, προκειμένου να ξεχωρίζουν αισθητικά, αλλά παράλληλα να προσφέρουν και κορυφαία άνεση, περιλαμβάνοντας ακόμα και λειτουργία μασάζ.
Οι επενδύσεις που είναι διαθέσιμες διακρίνονται για την ποιότητα, με δέρμα Nappa ή αλκαντάρα. Υλικά που συναντάμε εκτός από τα καθίσματα, στο ταμπλό και στις πόρτες. Επιπλέον, το τιμόνι είναι ραμμένο στο χέρι, ακολουθώντας μια ειδική ραφή που «κρύβει» τα τελειώματα και δεν αφήνει ατέλειες.
Στοιχείο ασφάλειας, αλλά και εντυπωσιασμού -λόγω μεγέθους- αποτελεί το DS Extended Head Up Display. Αυτό προβάλει εμπρός ακριβώς από το οπτικό πεδίο του οδηγού και σε απόσταση τεσσάρων μέτρων μακριά, πληθώρα πληροφοριών. Μεταξύ άλλων, εμφανίζει την ταχύτητα, τα προγράμματα οδήγησης, πληροφορίες για την πλοήγηση, τη μουσική που ακούτε, για τις κλήσεις που πραγματοποιείτε, αλλά και μηνύματα για την κίνηση.
Στο δρόμο
Οι χώροι που προσφέρει το DS 4 είναι άφθονοι για τέσσερις επιβάτες, με αποσκευές που φτάνουν σε όγκο τα 430 λίτρα (390 για την έκδοση Plug-in). Αυτό αναμφίβολα δεν περνάει σε δεύτερη μοίρα, αλλά εκείνο που σε κερδίζει είναι ο τρόπος που ταξιδεύει. Η ρύθμιση της ανάρτησης εστιάζει στην άνεση, διατηρώντας όμως καλό έλεγχο του αμαξώματος σε κάθε περίπτωση, χωρίς να κουράζει.
Οι κλίσεις στις στροφές είναι υπαρκτές, αλλά μικρές και δεν επηρεάζουν την καλή εν γένει οδική συμπεριφορά του. Τον καλό εαυτό του δείχνει στον ανοιχτό δρόμο, στα ταξίδια. Η εξαιρετική μόνωση κρατά κάθε θόρυβο εκτός και τους επιβαίνοντες ατσαλάκωτους ακόμα και μετά από πολύωρη συμβίωση μαζί του.
Οδηγήσαμε στα περίχωρα του Παρισιού την Plug-in υβριδική έκδοση E-Tense. Χάρη στην μπαταρία των 12,4 kW μπορεί να κινηθεί, σύμφωνα με τον κατασκευαστή για 55 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά, με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε αυτή την περίπτωση. Στην πράξη είδαμε καλή διαχείριση της ενέργειας και αξιόλογη ανάκτηση από το σύστημα που επέτρεψε στο αυτοκίνητο να δείξει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει 110 ίππους και συνεργάζεται με ένα 1.600άρη turbo βενζίνης με 180 ίππους. Συνδυαστικά το σύνολο αποδίδει 225 ίππους και 360 Nm ροπής. Για τη μετάδοση που περνάει στους εμπρός τροχούς, φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής και 8 σχέσεις. Για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 7,7 δλ. ενώ η κατανάλωση είναι 1,3 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται στα 29 γρ./χλμ.
Αυτή η έκδοση σε εντυπωσιάζει περισσότερο με την αποδοτικότητά της, παρά με τις επιδόσεις της. Για αυτό φροντίζει η 1.6 PureTech με τον κινητήρα turbo βενζίνης που αποδίδει την ίδια τιμή ισχύος, 225 ίππους, αλλά με πιο… πειστικό τρόπο. Άμεσο στις εντολές του οδηγού, επιταχύνει δυναμικά, με το αντίτιμο να αφορά την υψηλότερη σε σχέση με το E-Tense κατανάλωση.
Το DS 4 στην Ελλάδα…
Συμπερασματικά. το DS 4 ξεχωρίζει, όχι μόνο για την κομψή αισθητική του, αλλά και για τον τρόπο που πατάει στο δρόμο. Προσφέρει κορυφαία ποιότητα, υψηλού επιπέδου άνεση, τεχνολογία πρώτης γραμμής και αναμφίβολα τη μοναδικότητα που πολλοί αναζητούν από το αυτοκίνητό τους.
Το νεότερο μέλλος της οικογένειας DS Automobile προσφέρεται σε επτά χρωματισμούς με τους δύο από αυτούς να είναι νέοι. Πρόκειται για τους Copper Gold Lacquered και Grey Cristal Pearl, που έρχονται να συμπληρώσουν τους υπόλοιπους πέντε, Platinum Grey, Red Velvet, Pearl White και Perla Nera Black.
Το νέο DS 4 θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά προς το τέλος Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου. Οι εκδόσεις θα περιλαμβάνουν κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, αλλά και Plug-in Hybrid, με απόδοση από 130 για τον 1.2 PureTech βενζίνης και τον BlueHdi πετρελαίου, έως και 225 ίππους για τις μεγάλες εκδόσεις E-Tense και PureTech.
Επιπλέον, για την αρχή θα προσφέρεται μια ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής La Premiere, με πλούσιο εξοπλισμό και σε τρεις κινητήριες εκδόσεις, E-Tense 225, PureTech 180 και PureTech 225. Το 2024 η DS 4 θα αποκτήσει μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.