Διαβάστε στο motorone.gr - Skoda Superb: Ιστορία 20 ετών στα πολυτελή sedan
Πριν είκοσι χρόνια, η Skoda προσέθεσε στη γκάμα της το σχεδόν πέντε μέτρων ευρύχωρο sedan, αλλά αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που έβαζε το όνομα Superb σε μοντέλο της
Το Superb παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2001. Στο περίπτερο της εταιρείας είχε διαμορφωθεί μια ρετρό περιοχή που φιλοξενούσε ένα αναπαλαιωμένο μαύρο Superb 3000 του 1939, από το μουσείο της Skoda στη Mladá Boleslav. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.803 mm και οι εξωτερικές διαστάσεις των 4.803, 1.765, 1.469 χιλ. για μήκος, πλάτος και ύψος αντίστοιχα, υπόσχονταν κάτι περισσότερο από άνεση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και στο χώρο των αποσκευών.
Η πρώτη σύγχρονη γενιά του Superb κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο Kvasiny, το οποίο εκσυγχρονίστηκε με κόστος περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ, την 1η Οκτωβρίου 2001. Μέχρι το τέλος του έτους, κατασκευάστηκαν 581 μονάδες, με τα μεγάλα sedan να φτάνουν στους πρώτους πελάτες την άνοιξη του 2002. Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Skoda προσέφερε στους πελάτες που επέλεγαν το Superb, οδική βοήθεια εφ’ όρου ζωής και αυτοκίνητο αντικατάστασης μέχρι την επισκευή.
Το μοντέλο έδινε την επιλογή μεταξύ τριών κινητήρων βενζίνης και δύο πετρελαίου. Συγκεκριμένα ήταν οι τετρακύλινδροι κινητήρες 2,0 λίτρων 115 ίππων και 1.8 Turbo 150 ίππων, ενώ ο εξακύλινδρος κινητήρας 2.8 V6 με 193 ίππους ήταν μια κορυφαία επιλογή που έδινε στο μοντέλο τελική ταχύτητα 237 χλμ./ώρα. Ο υπερτροφοδοτούμενος V8 καθώς και ο V6 χρησιμοποιούσαν εξελιγμένη τεχνολογία χρονισμού με πέντε βαλβίδες ανά κύλινδρο.
Παρά το μέγεθος του, το Superb ήταν πολύ οικονομικό, ειδικά με τον κινητήρα Turbodiesel 1.9 TDI, 130 ίππων με κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ. Ο πιο ισχυρός από τους πετρελαιοκινητήρες ήταν εξακύλινδρος 2.5 TDI με 155 ίππους σε συνδυασμό με ένα κιβώτιο έξι σχέσεων. Και οι δύο εξακύλινδροι κινητήρες μπορούσαν να συνδυαστούν προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο Tiptronic πέντε σχέσεων.
Το μοντέλο ήταν εφοδιασμένο με μια σειρά από χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το ABS, το ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού EDS και το αντισπίν (ASR) που ήταν χρήσιμο, ειδικά στην περίπτωση των κινητήρων turbo-diesel με την μεγάλη ροπή. Οι εξακύλινδροι κινητήρες ήταν εξοπλισμένοι με το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP και με brake assist.
Το αμάξωμα προστάτευε τους πέντε επιβάτες όχι μόνο με την στιβαρή κατασκευή του, αλλά και με τέσσερις αερόσακους, δύο μπροστινούς και δυο πλαϊνούς για τα μπροστινά καθίσματα. Οι αερόσακοι για την προστασία των κεφαλών των επιβατών και στις δύο σειρές καθισμάτων προσφέρονταν με ένα μικρό επιπλέον κόστος. Υπήρχε επίσης η επιλογή προβολέων Bi-xenon με σύστημα καθαρισμού, ενώ οι πιο απαιτητικοί επιβάτες απολάμβαναν τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, τον αυτόματο κλιματισμό Climatronic και το σύστημα πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη.
Καθώς περνούσε ο καιρός, η γκάμα του Superb συνέχιζε να βελτιώνεται. Το μοντέλο του 2005 είχε διαιρούμενο πίσω κάθισμα σε αναλογία 1/3 και 2/3, με αποτέλεσμα ο χώρος αποσκευών να μπορεί να μεταβάλλεται από 480 λίτρα ως 945.
Η παραγωγή της σύγχρονης γενιάς Superb στο Kvasiny ολοκληρώθηκε μετά από επτά χρόνια στις 17 Μαρτίου 2008. Συνολικά 136.068 μονάδες είχαν βγει από όλες τις γραμμές παραγωγής που εκτός από το Kvasiny υπήρχαν στην Κίνα, την Ουκρανία και το Καζακστάν. Συνολικά, σχεδόν ενάμιση εκατομμύριο Superb έχουν κυκλοφορήσει από το 2001.
Τον Μάρτιο του 2008 η δεύτερη νέα γενιά του σύγχρονου μοντέλου έκανε το ντεμπούτο της στο Palexpo στη λίμνη της Γενεύης. Αυτή τη φορά το αμάξωμα είχε το πρωτοποριακό Twindoor, το οποίο συνδύαζε τα πλεονεκτήματα ενός sedan και ενός liftback, αφού έδινε την επιλογή να ανοίξει μόνο το πορτ μπαγκάζ ή ολόκληρη η 5η πόρτα, μαζί με το πίσω τζάμι. Περίπου ένα χρόνο αργότερα, ακολούθησε η έκδοση Combi. Μεταξύ του 2008 και του 2015 κατασκευάστηκαν 618.490 μονάδες του Superb δεύτερης γενιάς και η εκπομπή Top Gear του έδωσε τον τίτλο «luxury car of the Year» το 2009.
Τον Φεβρουάριο του 2015 παρουσιάστηκε η τρίτη έκδοση του μοντέλου ανεβάζοντας για άλλη μια φορά τον πήχη όσον αφορά τον χώρο επιβατών και αποσκευών, ενώ δόθηκε μεγάλη σημασία στην προστασία του περιβάλλοντος και στην εισαγωγή καινοτόμων συστημάτων υποβοήθησης. Το Superb ήταν το πρώτο μοντέλο της μάρκας με Adaptive Dynamic Chassis Control (DCC), υποβοήθηση παρκαρίσματος και κλιματισμό τριών ζωνών. Αργότερα το 2015 κυκλοφόρησε η έκδοση Combi.
Regent ή Superb;
Η Τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποίησε το όνομα Superb για πρώτη φορά στις 22 Οκτωβρίου 1934 στη δοκιμή του πρωτοτύπου S 640. To εναλλακτικό όνομα ήταν «Regent». Η παραγωγή του αυτοκινήτου με κινητήρα 2,5 λίτρων κα 55 ίππων ξεκίνησε τον Μάρτιο του 1935. Ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλάμβανε ένα ραδιόφωνο αυτοκινήτου με έξι σωλήνες και ένα κουτί από ξύλο τριανταφυλλιάς πίσω από τα μπροστινά καθίσματα. Πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο το Skoda Superb είχε καθιερωθεί ως ένα μοντέρνο, κομψό και καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο που προσέφερε πολύ καλή σχέση ποιότητας – τιμής. Σχεδόν κάθε χρόνο γίνονταν εξελίξεις στους κινητήρες και στον εξοπλισμό.
Η πρώτη σύγχρονη γενιά του Superb κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο Kvasiny, το οποίο εκσυγχρονίστηκε με κόστος περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ, την 1η Οκτωβρίου 2001. Μέχρι το τέλος του έτους, κατασκευάστηκαν 581 μονάδες, με τα μεγάλα sedan να φτάνουν στους πρώτους πελάτες την άνοιξη του 2002. Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Skoda προσέφερε στους πελάτες που επέλεγαν το Superb, οδική βοήθεια εφ’ όρου ζωής και αυτοκίνητο αντικατάστασης μέχρι την επισκευή.
Το μοντέλο έδινε την επιλογή μεταξύ τριών κινητήρων βενζίνης και δύο πετρελαίου. Συγκεκριμένα ήταν οι τετρακύλινδροι κινητήρες 2,0 λίτρων 115 ίππων και 1.8 Turbo 150 ίππων, ενώ ο εξακύλινδρος κινητήρας 2.8 V6 με 193 ίππους ήταν μια κορυφαία επιλογή που έδινε στο μοντέλο τελική ταχύτητα 237 χλμ./ώρα. Ο υπερτροφοδοτούμενος V8 καθώς και ο V6 χρησιμοποιούσαν εξελιγμένη τεχνολογία χρονισμού με πέντε βαλβίδες ανά κύλινδρο.
Παρά το μέγεθος του, το Superb ήταν πολύ οικονομικό, ειδικά με τον κινητήρα Turbodiesel 1.9 TDI, 130 ίππων με κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ. Ο πιο ισχυρός από τους πετρελαιοκινητήρες ήταν εξακύλινδρος 2.5 TDI με 155 ίππους σε συνδυασμό με ένα κιβώτιο έξι σχέσεων. Και οι δύο εξακύλινδροι κινητήρες μπορούσαν να συνδυαστούν προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο Tiptronic πέντε σχέσεων.
Το μοντέλο ήταν εφοδιασμένο με μια σειρά από χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το ABS, το ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού EDS και το αντισπίν (ASR) που ήταν χρήσιμο, ειδικά στην περίπτωση των κινητήρων turbo-diesel με την μεγάλη ροπή. Οι εξακύλινδροι κινητήρες ήταν εξοπλισμένοι με το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP και με brake assist.
Το αμάξωμα προστάτευε τους πέντε επιβάτες όχι μόνο με την στιβαρή κατασκευή του, αλλά και με τέσσερις αερόσακους, δύο μπροστινούς και δυο πλαϊνούς για τα μπροστινά καθίσματα. Οι αερόσακοι για την προστασία των κεφαλών των επιβατών και στις δύο σειρές καθισμάτων προσφέρονταν με ένα μικρό επιπλέον κόστος. Υπήρχε επίσης η επιλογή προβολέων Bi-xenon με σύστημα καθαρισμού, ενώ οι πιο απαιτητικοί επιβάτες απολάμβαναν τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, τον αυτόματο κλιματισμό Climatronic και το σύστημα πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη.
Καθώς περνούσε ο καιρός, η γκάμα του Superb συνέχιζε να βελτιώνεται. Το μοντέλο του 2005 είχε διαιρούμενο πίσω κάθισμα σε αναλογία 1/3 και 2/3, με αποτέλεσμα ο χώρος αποσκευών να μπορεί να μεταβάλλεται από 480 λίτρα ως 945.
Η παραγωγή της σύγχρονης γενιάς Superb στο Kvasiny ολοκληρώθηκε μετά από επτά χρόνια στις 17 Μαρτίου 2008. Συνολικά 136.068 μονάδες είχαν βγει από όλες τις γραμμές παραγωγής που εκτός από το Kvasiny υπήρχαν στην Κίνα, την Ουκρανία και το Καζακστάν. Συνολικά, σχεδόν ενάμιση εκατομμύριο Superb έχουν κυκλοφορήσει από το 2001.
Τον Μάρτιο του 2008 η δεύτερη νέα γενιά του σύγχρονου μοντέλου έκανε το ντεμπούτο της στο Palexpo στη λίμνη της Γενεύης. Αυτή τη φορά το αμάξωμα είχε το πρωτοποριακό Twindoor, το οποίο συνδύαζε τα πλεονεκτήματα ενός sedan και ενός liftback, αφού έδινε την επιλογή να ανοίξει μόνο το πορτ μπαγκάζ ή ολόκληρη η 5η πόρτα, μαζί με το πίσω τζάμι. Περίπου ένα χρόνο αργότερα, ακολούθησε η έκδοση Combi. Μεταξύ του 2008 και του 2015 κατασκευάστηκαν 618.490 μονάδες του Superb δεύτερης γενιάς και η εκπομπή Top Gear του έδωσε τον τίτλο «luxury car of the Year» το 2009.
Τον Φεβρουάριο του 2015 παρουσιάστηκε η τρίτη έκδοση του μοντέλου ανεβάζοντας για άλλη μια φορά τον πήχη όσον αφορά τον χώρο επιβατών και αποσκευών, ενώ δόθηκε μεγάλη σημασία στην προστασία του περιβάλλοντος και στην εισαγωγή καινοτόμων συστημάτων υποβοήθησης. Το Superb ήταν το πρώτο μοντέλο της μάρκας με Adaptive Dynamic Chassis Control (DCC), υποβοήθηση παρκαρίσματος και κλιματισμό τριών ζωνών. Αργότερα το 2015 κυκλοφόρησε η έκδοση Combi.
Regent ή Superb;
Η Τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποίησε το όνομα Superb για πρώτη φορά στις 22 Οκτωβρίου 1934 στη δοκιμή του πρωτοτύπου S 640. To εναλλακτικό όνομα ήταν «Regent». Η παραγωγή του αυτοκινήτου με κινητήρα 2,5 λίτρων κα 55 ίππων ξεκίνησε τον Μάρτιο του 1935. Ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλάμβανε ένα ραδιόφωνο αυτοκινήτου με έξι σωλήνες και ένα κουτί από ξύλο τριανταφυλλιάς πίσω από τα μπροστινά καθίσματα. Πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο το Skoda Superb είχε καθιερωθεί ως ένα μοντέρνο, κομψό και καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο που προσέφερε πολύ καλή σχέση ποιότητας – τιμής. Σχεδόν κάθε χρόνο γίνονταν εξελίξεις στους κινητήρες και στον εξοπλισμό.