Εξετάσεις οδήγησης: Οριστικά στο εμπρός κάθισμα ο εκπαιδευτής
Το ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Την Τετάρτη 3 Νοεμβρίου πραγματοποιείται στη Βουλή η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το νέο πλαίσιο διεξαγωγής της θεωρητικής και πρακτικής εξέτασης των υποψηφίων οδηγών. Όπως ανέφερε από το βήμα ο Υπουργός, Κώστας Καραμανλής, στην εφαρμοστική υπουργική απόφαση που θα ακολουθήσει θα προβλέπονται πολύ αυστηρές κυρώσεις σε σχολές οδήγησης και εξεταστές, σε περίπτωση που διαπιστωθεί αλλοίωση του αδιάβλητου των εξετάσεων.
Ο κ. Καραμανλής είπε ότι με τις κυρώσεις αυτές, την παρουσία κάμερας μέσα στο όχημα κατά τη διάρκεια της πρακτικής εξέτασης αλλά και τους επόπτες που θα πραγματοποιούν έκτακτες ελέγχους, είναι εφικτή η παραμονή του εκπαιδευτή οδήγησης στο εμπρός κάθισμα. Αρχικά, πρόθεση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ήταν ο εκπαιδευτής να βρίσκεται στο πίσω κάθισμα, ώστε να μην μπορεί να παρέμβει στη διαδικασία.
Το νομοσχέδιο με τίτλο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», προβλέπει επίσης τη δυνατότητα παρακολούθησης θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης σε νέους που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους, αλλά και να λάβουν μέρος στις εξετάσεις. Εφόσον τις περάσουν με επιτυχία θα μπορούν να οδηγούν αυτοκίνητο (όχημα κατηγορίας Β) πριν συμπληρώσουν τα 18 έτη με ορισμένες προϋποθέσεις: Να κινούνται εντός της περιφέρειάς του και να έχουν δίπλα τους συνοδό, τουλάχιστον 25 ετών, με 5 χρόνια δίπλωμα οδήγησης και με «καθαρό» point system. Στη συνέχεια, με υπουργικές αποφάσεις θα καθοριστεί το πλαίσιο για ποινές τόσο για τον 17χρονο οδηγό όσο και για το συνοδό του, σε περίπτωση που προκληθεί τροχαίο ατύχημα με υπαιτιότητά τους. Ενδέχεται δηλαδή στον 17χρονο ή στην 17χρονη να επιβάλλεται η υποχρέωση να περνούν και πάλι από θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις και στο συνοδό να υπάρχει ποινή στο point system.
Η διαδικασία συζήτησης διεκόπη το απόγευμα της Τετάρτης, καθώς ο Υπουργός, Κώστας Καραμανλής, βρέθηκε θετικός σε rapid test.
Δείτε όλες τις αλλαγές στις εξετάσεις οδήγησης που φέρνει το νομοσχέδιο
Ο κ. Καραμανλής είπε ότι με τις κυρώσεις αυτές, την παρουσία κάμερας μέσα στο όχημα κατά τη διάρκεια της πρακτικής εξέτασης αλλά και τους επόπτες που θα πραγματοποιούν έκτακτες ελέγχους, είναι εφικτή η παραμονή του εκπαιδευτή οδήγησης στο εμπρός κάθισμα. Αρχικά, πρόθεση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ήταν ο εκπαιδευτής να βρίσκεται στο πίσω κάθισμα, ώστε να μην μπορεί να παρέμβει στη διαδικασία.
Το νομοσχέδιο με τίτλο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», προβλέπει επίσης τη δυνατότητα παρακολούθησης θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης σε νέους που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους, αλλά και να λάβουν μέρος στις εξετάσεις. Εφόσον τις περάσουν με επιτυχία θα μπορούν να οδηγούν αυτοκίνητο (όχημα κατηγορίας Β) πριν συμπληρώσουν τα 18 έτη με ορισμένες προϋποθέσεις: Να κινούνται εντός της περιφέρειάς του και να έχουν δίπλα τους συνοδό, τουλάχιστον 25 ετών, με 5 χρόνια δίπλωμα οδήγησης και με «καθαρό» point system. Στη συνέχεια, με υπουργικές αποφάσεις θα καθοριστεί το πλαίσιο για ποινές τόσο για τον 17χρονο οδηγό όσο και για το συνοδό του, σε περίπτωση που προκληθεί τροχαίο ατύχημα με υπαιτιότητά τους. Ενδέχεται δηλαδή στον 17χρονο ή στην 17χρονη να επιβάλλεται η υποχρέωση να περνούν και πάλι από θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις και στο συνοδό να υπάρχει ποινή στο point system.
Η διαδικασία συζήτησης διεκόπη το απόγευμα της Τετάρτης, καθώς ο Υπουργός, Κώστας Καραμανλής, βρέθηκε θετικός σε rapid test.
Δείτε όλες τις αλλαγές στις εξετάσεις οδήγησης που φέρνει το νομοσχέδιο