Με αφορμή το επιπλέον φορολογικό κίνητρο της κυβέρνησης των ΗΠΑ, ύψους 4.500 δολαρίων, για αγορά ορισμένων ηλεκτρικών μοντέλων, η Toyota κατήγγειλε την άνιση μεταχείριση και ζητά ενιαία φορολογική πολιτική για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αμερικανικής αγοράς. Στη δήλωση της, αναφέρει ότι από τα επιπλέον κίνητρα εξαιρούνται τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται από εργάτες οι οποίοι δεν ανήκουν σε κάποιο συνδικάτο και ζητά από το Κογκρέσο να αναθεωρήσει και από τους πολίτες να διαμαρτυρηθούν.

Αυτή είναι η δήλωση που δημοσίευσε η Toyota: “Ας μην παίζουμε πολιτικά παιχνίδια με το περιβάλλον, τον Αμερικανό εργάτη της αυτοκινητοβιομηχανίας ή τον Αμερικανό καταναλωτή. Η Toyota πιστεύει ότι το μέλλον των αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικό. Πιστεύουμε επίσης ότι το Κογκρέσο πρέπει να παράσχει κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων για να επιταχύνει τη μετάβαση στο ηλεκτρικό μέλλον. Αλλά κάποιοι στο Κογκρέσο έχουν διαφορετική άποψη. Θέλουν να δώσουν ένα επιπλέον κίνητρο 4.500 δολαρίων αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που είναι μέλη ενός συνδικάτου.

Τι λέει αυτό στον Αμερικανό εργάτη της αυτοκινητοβιομηχανίας που αποφάσισε να μην γίνει μέλος ενός συνδικάτου; Λέει ότι η δουλειά του αξίζει 4.500 δολάρια λιγότερα επειδή έκανε αυτή την επιλογή. Τι λέει αυτό στον Αμερικανό καταναλωτή; Λέει ότι αν θέλουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα που δεν κατασκευάζεται από τη Ford, τη General Motors ή την Chrysler, θα πρέπει να πληρώσει επιπλέον 4.500 δολάρια, που είναι περίπου 100 δολάρια επιπλέον το μήνα, σε μια περίοδο τεσσάρων ετών.

Και τι λέει αυτό στους Αμερικανούς που θέλουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής; Λέει ότι η ύπαρξη περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους είναι δευτερεύουσας σημασίας και προηγείται η προώθηση του συνδικαλισμού. Αυτό δεν είναι δίκαιο. Αυτό δεν είναι σωστό.

Το Κογκρέσο πρέπει, σε αυτό το θέμα, να αφήσει στην άκρη την πολιτική. Να κάνει αυτό που είναι σωστό. Να αντιμετωπίζει ως ίσους όλους τους Αμερικανούς εργάτες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Να αφήσει τον Αμερικανό καταναλωτή να επιλέξει το καλύτερο ηλεκτρικό όχημα για αυτόν, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσει επιπλέον 4.500 δολάρια για να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα που δεν κατασκευάζεται από τη Ford, τη GM ή την Chrysler. Και να θέσουμε ως προτεραιότητα την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Ας βάλουμε το καλό του Αμερικανού εργαζόμενου, του καταναλωτή και του περιβάλλοντος πάνω από την πολιτική. Καλέστε τα μέλη του Κογκρέσου και ζητήστε τους να εφαρμόσουν ένα φορολογικό κίνητρο για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα που συναρμολογούνται από εργάτες της αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ.

Η Toyota αποτελεί μέρος του πολιτιστικού ιστού στις Ηνωμένες Πολιτείες για περισσότερα από 60 χρόνια. Με 10 εργοστάσια και περισσότερους από 36.000 άμεσους υπαλλήλους. Η Toyota έχει δημιουργήσει κοινότητες γύρο από την κατασκευή σε πόλεις σε όλες τις ΗΠΑ”.