Όταν η Toyota παρουσίαζε εκ νέου την Supra, αρκετοί ήταν αυτοί που πίστευαν ότι δεν υπάρχει χώρος στην γκάμα της εταιρείας για ένα ακόμα αυτοκίνητο με κινητήρα εμπρός και κίνηση πίσω. Έτσι, το GT86 λογικά θα έβλεπε την πόρτα της εξόδου. Ωστόσο, ήρθε η ώρα για αυτούς που αμφέβαλαν να το ξανασκεφτούν.

Η επίσημη παρουσίαση έχει οριστεί για τις 2 Δεκεμβρίου (για το λόγο αυτό έχει και Χριστουγεννιάτικη αμφίεση και είναι ντυμένο και με χαρτί περιτυλίγματος), το GR86 που οδηγούμε, τόσο στο δρόμο, όσο και στην πίστα είναι πρωτότυπο, αν και αυτός είναι ένας πολύ γενικός όρος, αφού το αυτοκίνητο φαίνεται και μοιάζει στο δρόμο, έτοιμο για παραγωγή. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι το νιώθεις να είναι έτοιμο να το οδηγήσεις και μάλιστα σε πολύ καλό επίπεδο.

Τα θετικά ξεκινούν από το εσωτερικό, το οποίο απέχει αρκετά από το να θεωρηθεί βελτιωμένο σε σχέση με το GT86, αλλά τα σημεία που επιδέχονταν βελτίωση την έχουν δεχθεί. Υπάρχουν νέα καθίσματα με βελτιωμένη πλευρική στήριξη, ενώ είναι και σημαντικά πιο άνετα για αυτούς που επιθυμούν να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις. Η νέα TFT οθόνη για τον πίνακα οργάνων είναι πιο ευανάγνωστη, με καλύτερη ευκρίνεια, ενώ και το σύστημα πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα είναι καλύτερα ενσωματωμένο, με την ποιότητα των υλικών να ταιριάζει περισσότερο σε ένα σπορ μοντέλο.

Όταν πιέσεις το κουμπί της μίζας και έρθει στη ζωή το επίπεδος 4κύλινδρος κινητήρας των 2,4 λίτρων της Subaru, είναι τότε οι πραγματικές αλλαγές γίνονται αισθητές. Τώρα, ένας πιο ώριμος, μηχανικός ήχος αντικαθιστά τον θορυβώδη και μάλλον λεπτό ήχο του απερχόμενου 2λιτρου και το νέο σύστημα εξαγωγής προσθέτει περισσότερο μπάσο και βάθος, με τον ήχο να ανταποκρίνεται περισσότερο στις προσδοκίες που έχεις από ένα σπορ αυτοκίνητο.

Η μετάβαση σε ένα κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού απαντάει επίσης σε έναν από τους μεγαλύτερους μπελάδες του GT86, την έλλειψη ροπής και την ανάγκη να διατηρείς τις στροφές ψηλά, προκειμένου το αυτοκίνητο να αποδίδει. Όχι όμως πια. Η ισχύς αυξήθηκε κατά 17% stoyw 234 ίππους και η ροπή όχι μόνο αυξάνεται κατά 45 Nm, αλλά είναι διαθέσιμη από 3.700 σ.α.λ., σχεδόν 3.000 σ.α.λ. χαμηλότερα. Αυτό και μόνο μεταμορφώνει το GR86.

Τώρα δεν χρειάζεται να αλλάζεις συνέχεια σχέσεις για να κρατήσεις ψηλά τις στροφές του κινητήρα. Στις χαμηλές στροφές, με υψηλή σχέση, νιώθεις σαν να ξεφυσάει ένα χαμηλής πίεσης turbo, τόσο ομαλή και δυνατή είναι η απόδοση. Και καθώς οι στροφές ανεβαίνουν, η ισχύς και ροπή συνδυάζονται για να προσφέρουν ένα επίπεδο επιδόσεων που ταιριάζει στην πλειοψηφία των διασκεδαστικών δρόμων που θα αναζητήσεις με το αυτοκίνητα όπως το GR86. Και όταν αποφασίσεις ότι δεν θέλεις να απολαύσεις αυτά τα νέα επίπεδα επιδόσεων, τότε μπορείς να εξερευνήσεις και να ευχαριστηθείς στον αυτοκινητόδρομο τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του μοντέλου που δείχνει σημαντικά πιο ώριμο.

Ενώ ο κινητήρας αποτελεί μια αποκάλυψη, το πλαίσιο είναι περισσότερο εξέλιξη. Άλλωστε, αυτό του προκατόχου δεν είναι κάποια προβλήματα. Επομένως, είναι πιο σφιχτό και ελαφρύτερο, το κέντρο βάρους έχει χαμηλώσει και κάθε στοιχείο του πλαισίου, έχει ρυθμιστεί ή αναβαθμιστεί για να ευθυγραμμιστεί με τις βελτιωμένες επιδόσεις που προσφέρει ο νέος κινητήρας, χωρίς παράλληλα να χάσει κάτι από το διασκεδαστικό χαρακτήρα του προκατόχου του στο δρόμο. Το αποτέλεσμα είναι ένα κουπέ με εξαιρετική ισορροπία και ουδετερότητα, έτσι όταν φτάσεις στα όριά του, παραμένει προβλέψιμο και πιστό στις εντολές του οδηγού, χωρίς να γίνεται απότομο. Και από την αρχή θα είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές ελαστικών: τα Michelin Primacy σε διάσταση 17 ιντσών ή τα Michelin Pilot Sport 4, 18 ιντσών.

Στο δρόμο η ποιότητα κύλισης είναι καλή χωρίς να γίνεται σκληρό το αυτοκίνητο, ενώ στην πίστα στρίβει με αξιοσημείωτη ομαλότητα, με περιορισμένες κλίσεις, ενώ όταν υπερβείς τα όριά του κάθε γλίστρημα του πίσω μέρους πηγαίνει ξεκάθαρα στα χέρια του οδηγού για να κάνει τη διόρθωση που απαιτείται.

Γίνεσαι ένα με αυτό και σε ανταμείβει, το GR86 είναι μια ακόμα σπουδαία προσθήκη στην οικογένεια GR, όπου τοποθετείται κάτω από το Yaris, ως εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα των μοντέλων επιδόσεων της Toyota.

Συμπέρασμα

Καθώς η πλειοψηφία των κατασκευαστών απομακρύνεται από τη δημιουργία συναρπαστικών, απολαυστικών και διασκεδαστικών στο δρόμο αυτοκινήτων, το τμήμα GR της Toyota εξέλιξε ένα ακόμα σπουδαίο αυτοκίνητο επιδόσεων, για να προστεθεί δίπλα στα GR Yaris και Supra. Στο GR86 πήρε τη συνταγή του GT86 και πρόσθεσε μερικά νέα βασικά συστατικά για να προσφέρει μια φρεσκομαγειρεμένη εναλλακτική στον ατελείωτο μπουφέ των ηλεκτρικών οχημάτων.