Διαβάστε στο motorone.gr: Οι Ευρωπαίοι έχουν χρήματα στην άκρη, αλλά δεν υπάρχουν διαθέσιμα νέα αυτοκίνητα
Αναλυτική περιγραφή της κατάστασης που επικρατεί στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, κάνει ο ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) στην έκθεση που δημοσίευσε για το πρώτο εννεάμηνο του 2021. Τα εμπόδια που υπάρχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα συνεχίζονται και επηρεάζουν την παραγωγή νέων αυτοκινήτων, άρα και τις πωλήσεις τους. Οφείλονται κυρίως στην έλλειψη ημιαγωγών (chips), η οποία προκλήθηκε από την πανδημία του κορονοϊού και της «στροφής» των προμηθευτών προς τις εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το 2021 αναμένεται να κλείσει στο 5%. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση των δαπανών από τους καταναλωτές, οι οποίοι είχαν αποταμιεύσει χρήματα κατά την μακρά περίοδο της καραντίνας. Η πρόβλεψη για τα επόμενα δύο χρόνια δείχνουν ότι η ανάπτυξη θα διατηρηθεί μεν, αλλά με μικρότερο ρυθμό: 4,3% για το 2022 και 2,5% για το 2023.
Και ενώ μία σημαντική μερίδα του καταναλωτικού κοινού ενδιαφέρεται για την αγορά νέου αυτοκινήτου, η προσφορά δεν μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Η έλλειψη των ημιαγωγών έχει οδηγήσει σε χαμηλή διαθεσιμότητα, με το διάστημα ανάμεσα στην παραγγελία και την παράδοση ενός νέου αυτοκινήτου να κυμαίνεται από 6 έως 12 μήνες. Το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκε κατά μόλις 3,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, όταν είχε καταγραφεί διακοπή λειτουργίας των εργοστασίων λόγω της πανδημίας. Η παραγωγή των 7,6 εκατ. αυτοκινήτων υπολείπεται κατά 3 εκατ. κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2019.
Η παραγωγή εντός του 2021 έχει μειωθεί κατά 4,7% στη Γερμανία, ενώ οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στη Σλοβακία (+13,4%), Ιταλία (+14,6%) και Σουηδία (+10,3%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το 2021 αναμένεται να κλείσει στο 5%. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση των δαπανών από τους καταναλωτές, οι οποίοι είχαν αποταμιεύσει χρήματα κατά την μακρά περίοδο της καραντίνας. Η πρόβλεψη για τα επόμενα δύο χρόνια δείχνουν ότι η ανάπτυξη θα διατηρηθεί μεν, αλλά με μικρότερο ρυθμό: 4,3% για το 2022 και 2,5% για το 2023.
Και ενώ μία σημαντική μερίδα του καταναλωτικού κοινού ενδιαφέρεται για την αγορά νέου αυτοκινήτου, η προσφορά δεν μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Η έλλειψη των ημιαγωγών έχει οδηγήσει σε χαμηλή διαθεσιμότητα, με το διάστημα ανάμεσα στην παραγγελία και την παράδοση ενός νέου αυτοκινήτου να κυμαίνεται από 6 έως 12 μήνες. Το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκε κατά μόλις 3,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, όταν είχε καταγραφεί διακοπή λειτουργίας των εργοστασίων λόγω της πανδημίας. Η παραγωγή των 7,6 εκατ. αυτοκινήτων υπολείπεται κατά 3 εκατ. κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2019.
Η παραγωγή εντός του 2021 έχει μειωθεί κατά 4,7% στη Γερμανία, ενώ οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στη Σλοβακία (+13,4%), Ιταλία (+14,6%) και Σουηδία (+10,3%).