Διαβάστε στο motorone.gr: Ο απολογισμός για το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις
Συνέδριο στο οποίο παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της φετινής διοργάνωσης, πραγματοποίησε το Υφυπουργείο Αθλητισμού και η Motorsport Greece
Με ένα συνέδριο που ανέλυσε κάθε πτυχή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021 έπεσε η αυλαία των εκδηλώσεων γύρω από τον φετινό αγώνα. Στο EKO Acropolis Rally Forum παρουσιάστηκαν μελέτες για την προβολή και το οικονομικό αποτύπωμα του αγώνα, για την απήχηση και αποδοχή του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα και για το Περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Ράλλυ Ακρόπολις 2021. Επιπλέον έγινε αναφορά στον οικονομικό απολογισμό και την οδική ασφάλεια.
Σύμφωνα με τις έρευνες του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και της Κάπα Research ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι το τέταρτο πιο δημοφιλές άθλημα στην Ελλάδα, μετά το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και τον στίβο. Μέρος του αγώνα από την τηλεόραση και το διαδίκτυο παρακολούθησαν 7 στους 10 Έλληνες. Στο Σύνταγμα βρέθηκαν 25.000 θεατές για να παρακολουθήσουν την υπερειδική διαδρομή, ενώ 300.000 άτομα πήραν τα… βουνά για να παρακολουθήσουν από κοντά τις ειδικές διαδρομές. Παγκοσμίως τον αγώνα παρακολούθησαν 48 εκ. άνθρωποι. Το κόστος του Ράλλυ Ακρόπολις ήταν 3 εκ. ευρώ, δύο εκ των οποίων προήλθαν από χορηγίες και παράβολα συμμετοχής. Αναλυτική έκθεση θα δημοσιευθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Ο Υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης ανέφερε ότι «δεν υπάρχει τίποτα πιο υγιές και τίποτα πιο αποτελεσματικό για τη διαρκή αυτοβελτίωση, από την αποτίμηση και τον απολογισμό. Μετρήσαμε το οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα του EKO Ράλλυ Ακρόπολις, τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά και σκιαγραφούν το ευοίωνο μέλλον του».
Ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι η πολιτεία πίστεψε στον αγώνα, τον στήριξε και θα συνεχίζει να στηρίζει τέτοιες προσπάθειες. «Αποδείξαμε ότι το κράτος μαζί με τον ιδιωτικό τομέα, μπορεί να κάνει κορυφαίες εκδηλώσεις» είπε ο Υπουργός και τόνισε ότι το κράτος δαπάνησε μόλις το 1/3 του κόστους του αγώνα, δηλαδή 900.000 ευρώ.
Ο Andrew Wheatley, WRC Category Manager της FIA, μίλησε για το υβριδικό μέλλον του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, την ασφάλεια και για το θεσμό FIA Rally Stars που στόχο έχει την ανάδειξη νέων ταλέντων. Επιπλέον ανακοίνωσε το Global Rally Ranking, μια Παγκόσμια κατάταξη οδηγών ράλλυ, μέσα από στην οποία θα υπάρχει και η εθνική και η περιφερειακή κατάταξη. Έτσι θα μπορεί κάποιος, ανά πάσα στιγμή, να δει ποιος είναι ο καλύτερος Έλληνας οδηγός ή ο καλύτερος Ευρωπαίος οδηγός.
Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Αμυράς, εξέφρασε την πεποίθησή του για το ότι «αθλητισμός και περιβάλλουν πρέπει να γίνουν “ένα”», παίρνοντας σαν παράδειγμα την πρόσφατη περιβαλλοντική πιστοποίηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Σε σχέση με την οδική ασφάλεια ανακοινώθηκε η έναρξη μιας καμπάνιας στα πρότυπα της διεθνούς εκστρατείας της FIA, #3500Lives, που στόχο έχει να μηδενίσει την απώλεια ανθρώπινων ζωών εξαιτίας τροχαίων δυστυχημάτων. Στην καμπάνια θα συμμετάσχουν ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης και ο Λάμπρος Αθανασούλας.
Το ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM τίμησαν με την παρουσία, τις τοποθετήσεις και τις εισηγήσεις τους με σειρά εμφάνισης οι κ.κ. Δημήτρης Μιχελακάκης, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας, Δημήτρης Παπαστεργίου, Πρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, Γιώργος Πατούλης, Περιφερειάρχης Αττικής, Φάνης Σπανός, Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Άννα Καλογεροπούλου, Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου, Θύμιος Καραΐσκος, Δήμαρχος Λαμιέων, Γιώργος Γκιώνης, Δήμαρχος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγ. Θεοδώρων, Στέλλα Αργυρίου, Ψυχολόγος, Γιώργος Καζαντζόπουλος, Υπεύθυνος Περιβάλλοντος ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, Andrew Wheatley, WRC Category Manager FIA. Τους χορηγούς του αγώνα εκπροσώπησαν οι κ.κ. Χριστίνα Μηλιαράκη (ΕΚΟ), Λιάνα Μόσχου (COSMOTE), Ιωάννης Σιδέρης (Πλαστικά Θράκης), Κώστας Σταματάκης (Κωτσόβολος), και Ηλίας Καραΐσκος (Toyota Ελλάς).
Σύμφωνα με τις έρευνες του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και της Κάπα Research ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι το τέταρτο πιο δημοφιλές άθλημα στην Ελλάδα, μετά το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και τον στίβο. Μέρος του αγώνα από την τηλεόραση και το διαδίκτυο παρακολούθησαν 7 στους 10 Έλληνες. Στο Σύνταγμα βρέθηκαν 25.000 θεατές για να παρακολουθήσουν την υπερειδική διαδρομή, ενώ 300.000 άτομα πήραν τα… βουνά για να παρακολουθήσουν από κοντά τις ειδικές διαδρομές. Παγκοσμίως τον αγώνα παρακολούθησαν 48 εκ. άνθρωποι. Το κόστος του Ράλλυ Ακρόπολις ήταν 3 εκ. ευρώ, δύο εκ των οποίων προήλθαν από χορηγίες και παράβολα συμμετοχής. Αναλυτική έκθεση θα δημοσιευθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Ο Υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης ανέφερε ότι «δεν υπάρχει τίποτα πιο υγιές και τίποτα πιο αποτελεσματικό για τη διαρκή αυτοβελτίωση, από την αποτίμηση και τον απολογισμό. Μετρήσαμε το οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα του EKO Ράλλυ Ακρόπολις, τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά και σκιαγραφούν το ευοίωνο μέλλον του».
Ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι η πολιτεία πίστεψε στον αγώνα, τον στήριξε και θα συνεχίζει να στηρίζει τέτοιες προσπάθειες. «Αποδείξαμε ότι το κράτος μαζί με τον ιδιωτικό τομέα, μπορεί να κάνει κορυφαίες εκδηλώσεις» είπε ο Υπουργός και τόνισε ότι το κράτος δαπάνησε μόλις το 1/3 του κόστους του αγώνα, δηλαδή 900.000 ευρώ.
Ο Andrew Wheatley, WRC Category Manager της FIA, μίλησε για το υβριδικό μέλλον του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, την ασφάλεια και για το θεσμό FIA Rally Stars που στόχο έχει την ανάδειξη νέων ταλέντων. Επιπλέον ανακοίνωσε το Global Rally Ranking, μια Παγκόσμια κατάταξη οδηγών ράλλυ, μέσα από στην οποία θα υπάρχει και η εθνική και η περιφερειακή κατάταξη. Έτσι θα μπορεί κάποιος, ανά πάσα στιγμή, να δει ποιος είναι ο καλύτερος Έλληνας οδηγός ή ο καλύτερος Ευρωπαίος οδηγός.
Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Αμυράς, εξέφρασε την πεποίθησή του για το ότι «αθλητισμός και περιβάλλουν πρέπει να γίνουν “ένα”», παίρνοντας σαν παράδειγμα την πρόσφατη περιβαλλοντική πιστοποίηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Σε σχέση με την οδική ασφάλεια ανακοινώθηκε η έναρξη μιας καμπάνιας στα πρότυπα της διεθνούς εκστρατείας της FIA, #3500Lives, που στόχο έχει να μηδενίσει την απώλεια ανθρώπινων ζωών εξαιτίας τροχαίων δυστυχημάτων. Στην καμπάνια θα συμμετάσχουν ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης και ο Λάμπρος Αθανασούλας.
Το ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM τίμησαν με την παρουσία, τις τοποθετήσεις και τις εισηγήσεις τους με σειρά εμφάνισης οι κ.κ. Δημήτρης Μιχελακάκης, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας, Δημήτρης Παπαστεργίου, Πρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, Γιώργος Πατούλης, Περιφερειάρχης Αττικής, Φάνης Σπανός, Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Άννα Καλογεροπούλου, Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου, Θύμιος Καραΐσκος, Δήμαρχος Λαμιέων, Γιώργος Γκιώνης, Δήμαρχος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγ. Θεοδώρων, Στέλλα Αργυρίου, Ψυχολόγος, Γιώργος Καζαντζόπουλος, Υπεύθυνος Περιβάλλοντος ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, Andrew Wheatley, WRC Category Manager FIA. Τους χορηγούς του αγώνα εκπροσώπησαν οι κ.κ. Χριστίνα Μηλιαράκη (ΕΚΟ), Λιάνα Μόσχου (COSMOTE), Ιωάννης Σιδέρης (Πλαστικά Θράκης), Κώστας Σταματάκης (Κωτσόβολος), και Ηλίας Καραΐσκος (Toyota Ελλάς).