Διαβάστε στο motorone.gr: Δοκιμάζουμε το κομψό και οικονομικό Opel Mokka 1.5d
Το Opel Mokka σε κερδίζει με την αισθητική του, αλλά και τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του που περιλαμβάνει πλούσια γκάμα κινητήρων και στην περίπτωση της έκδοσης diesel προσφέρει πραγματική οικονομία
Το νέο Mokka συνδυάστηκε με την αλλαγή σελίδας που έκανε η Opel. Εντυπωσιακή αναμφίβολα, αν τη συνδέσουμε άμεσα με την αισθητική του νέου B-SUV της, που, δίχως άλλο, συναρπάζει. Αποτυπώνει σε κάθε σπιθαμή του τη φρεσκάδα που αναζητάς από ένα μικρό crossover, με το μοντέρνο χαρακτήρα του να υποστηρίζεται από τις επιμέρους προσεγμένες λεπτομέρειες.
Είναι αυτή η νέα μάσκα Vizor, όπως την ονομάζει η Opel που δίνει ξεχωριστό χαρακτήρα στο Mokka και αυτό δεν αφορά τόσο μέσα στη γκάμα της εταιρείας, αλλά περισσότερο τη θέση του απέναντι στον ανταγωνισμό. Αυτή η κλειστή μάσκα, που, σύμφωνα με τους σχεδιαστές προσομοιώνει σε κράνος full-face, φιλοξενεί τον «κεραυνό» ή όπως είναι γνωστό το «Opel Blitz» και μαζί με τα γωνιώδη φωτιστικά σώματα LED αποτελούν τη νέα ταυτότητα του Mokka.
Σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά είναι μικρότερο και αυτό φαίνεται. Λίγο οι κοντοί πρόβολοι, λίγο το φαρδύ αμάξωμα, συνθέτουν μια εικόνα δυναμική, που συνοδεύεται από αναβαθμισμένη ευελιξία. Βλέπετε, το νέο Mokka που πατάει στην πλατφόρμα CMP του Ομίλου, είναι κατά 125 χιλ. πιο μικρό σε μήκος, φτάνοντας συνολικά τα 4.150 χιλ. Αν αυτό νομίζετε ότι θα ζημιώσει τους εσωτερικούς χώρους, θα διαπιστώσετε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Οι σχεδιαστές έχουν τοποθετήσει τους τροχούς στις τέσσερις άκρες του αμαξώματος, για να μην «εισβάλουν» στην καμπίνα, με το μεταξόνιο μάλιστα να έχει κερδίσει και 10 χιλ. φτάνοντας τώρα τα 2.557 χιλ. Δεν εντυπωσιάζει αυτή η αύξηση, ωστόσο, στην πράξη το νέο Mokka μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερα άτομα και 350 λίτρα αποσκευών. Με το διπλό πάτωμα προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία, αφού πέρα από την καλύτερη τακτοποίηση των αντικειμένων, γίνεται και επίπεδος ο χώρος φόρτωσης στην περίπτωση που αναδιπλώσεις τα πίσω καθίσματα.
Οι εμπρός επιβαίνοντας κάθονται άνετα και ψηλά, με τον οδηγό να έχει απρόσκοπτη ορατότητα περιμετρικά, με μόνο δύσκολο σημείο πίσω στις γωνίες, όπου οι μεγάλες κολώνες περιορίζουν το πεδίο. Αυτό αντισταθμίζεται με την κάμερα οπισθοπορείας που κάνει πιο εύκολη τη στάθμευση. Από την άλλη όμως οι πίσω επιβάτες έχουν μικρό άνοιγμα για την επιβίβαση αποβίβαση, αλλά μέχρι εκεί, αφού η καμπίνα δεν είναι καθόλου κλειστοφοβική, αλλά μάλλον το αντίθετο θα λέγαμε, αφού οι ψηλές θέσεις και εδώ προσφέρουν τον απαιτούμενο… αέρα.
Αυτό όμως που κάνει ξεχωριστό το εσωτερικό του νέου Mokka είναι η σχεδιαστική προσέγγιση Pure Panel, με τις δύο ψηφιακές οθόνες στη σειρά και με οδηγοκεντρική διάταξη, που κοσμούν το ταμπλό. Η οθόνη του πίνακα οργάνων με τις πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης έχει μέγεθος μέχρι και 12 ίντσες, ενώ αυτή του συστήματος πολυμέσων, μέχρι 10 ίντσες (7’’ στάνταρ). Η χρήση φυσικών διακοπτών για κάποιες λειτουργίες, όπως τη ρύθμιση του κλιματιστικού έχουν διατηρηθεί για καλύτερη εργονομία. Επιπλέον, παρέχεται πλήρη συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ διαθέτει και αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας, όπως και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες.
Πέρα από την τεχνολογία άνεσης, το νέο Mokka διαθέτει πολλά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, το προσαρμοζόμενο cruise control, την αναγνώριση ορίων ταχύτητας, την αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης και την ανίχνευση πεζών.
Με έμφαση στην οικονομία
Το νέο Opel Mokka είναι από τα λίγα μοντέλα με πλήρη γκάμα κινητήρων που περιλαμβάνει ηλεκτρική έκδοση, αλλά και με κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης και diesel. Τις δύο πρώτες τις έχουμε ήδη δοκιμάσει, με την ηλεκτρική να σηματοδοτεί αναμφίβολα τις εξελίξεις που τρέχουν, αλλά έχουν πιο μακρινό ορίζοντα. Πιο κοντά στην πραγματικότητα σε αυτή τη χρονική περίοδο και αυτές που αναμένεται να επωμιστούν το εμπορικό φορτίο, είναι οι δύο άλλες με τους turbo κινητήρες βενζίνης και diesel, που διακρίνονται για την οικονομία του, ειδικά η πετρελαίου, αλλά και το καθαρό τους χαρακτήρα.
Κάτω από το καπό του Mokka της δοκιμής μας υπάρχει ο γνωστός diesel κινητήρας του Ομίλου, με χωρητικότητα 1,5 λίτρων και απόδοση 110 ίππων και 250 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d και εκπέμπει 114-118 γρ./χλμ. CO2, τιμή που το απαλλάσσει από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή έχει μέση κατανάλωση 4,3-4,5 λτ./100 χλμ. και θέτει τις βάσεις να πρωταγωνιστήσει ανάμεσα στις επιλογές όσων αναζητούν την οικονομία καυσίμου σε ρεαλιστικές συνθήκες.
Μπορεί, πέρα από απλή αγορά, να αποτελέσει μια πρώτης τάξεως επιλογή εταιρικού αυτοκινήτου, που θα καλύψει μεγάλες αποστάσεις με μικρές απαιτήσεις ή με την ίδια συλλογιστική, ακόμα και αυτοκίνητο μακροχρόνιας μίσθωσης για ιδιώτες. Σε κάθε περίπτωση το Mokka 1.5d προσφέρει χαμηλή κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες, με τις τιμές που είδαμε κατά τη δοκιμή μας να περιορίζονται κάτω από 6 λτ./100 χλμ. σε μικτό κύκλο, που μπορεί να ανέβει ελαφρώς με κίνηση μέσα στην πόλη ή αντίστροφα να πέσει σε ανοιχτό δρόμο.
Εκεί θα ξεδιπλώσει και τις άλλες χάρες του, που αφορούν τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του. Ήσυχο, χωρίς θόρυβο από τον κινητήρα, ο οποίος περιστρέφεται σε χαμηλές στροφές χάρη και στο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, με τη σωστή κλιμάκωση και την καλή αίσθηση. Επιταχύνει δυνατά εν κινήσει, με τη ροπή να είναι διαθέσιμη από χαμηλά και μόλις τις 1.750 σ.α.λ. σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Στην πράξη, πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. το Mokka δείχνει αρκετά ζωηρό, στέλνοντας άμεσα και χωρίς δισταγμό, όλη τη δύναμη στους εμπρός τροχούς που έχουν επωμιστεί και το έργο της μετάδοσης της κίνησης.
Από την άλλη, με το γκάζι στο πάτωμα η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,8 δλ. με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Το νέο Mokka πατάει σε γόνατα McPherson εμπρός, ενώ πίσω διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα. Με τις ρυθμίσεις που έχει επιλέξει η Opel για το B-SUV της, στο δρόμο αυτό μεταφράζεται σε καλή ποιότητα κύλισης και άνεση, με την αίσθηση που εν γένει λαμβάνει ο οδηγός να είναι «δεμένη», χωρίς να διεκδικεί σπορ δάφνες, ενώ εν γένει αποδεικνύεται φιλική προς το χρήστη. Σε αυτό συμβάλουν και οι τροχοί αλουμινίου 17 ιντσών με τους οποίους εξοπλίζεται η εισαγωγική έκδοση. Αυτοί συνδυάζεται με ελαστικά 215/60 που μοιάζουν η ιδανική επιλογή, αφού δεν υστερούν ούτε σε πρόσφυση, αλλά ούτε και σε άνεση.
Το νέο Opel Mokka αποτινάσσει το συντηρητισμό από πάνω του, προτάσσοντας ένα πιο σύγχρονο προφίλ με μοντέρνα αναμφίβολα εικόνα, που το καθιστά ξεχωριστό και συνάμα ελκυστικό όσο λίγα μοντέλα στην κατηγορία του. Σε αυτή την έκδοση με τον diesel κινητήρα αποτελεί μια ρεαλιστική πρόταση του σήμερα, με πραγματικά χαμηλή κατανάλωση, για την οποία δεν απαιτείται να είσαι ειδικός προκειμένου να την πετύχεις. Διαθέσιμο σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις Elegance GS Line και Ultimate με τιμές 25.450 ευρώ, 26.050 € και 28.250 € αντίστοιχα.
Είναι αυτή η νέα μάσκα Vizor, όπως την ονομάζει η Opel που δίνει ξεχωριστό χαρακτήρα στο Mokka και αυτό δεν αφορά τόσο μέσα στη γκάμα της εταιρείας, αλλά περισσότερο τη θέση του απέναντι στον ανταγωνισμό. Αυτή η κλειστή μάσκα, που, σύμφωνα με τους σχεδιαστές προσομοιώνει σε κράνος full-face, φιλοξενεί τον «κεραυνό» ή όπως είναι γνωστό το «Opel Blitz» και μαζί με τα γωνιώδη φωτιστικά σώματα LED αποτελούν τη νέα ταυτότητα του Mokka.
Σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά είναι μικρότερο και αυτό φαίνεται. Λίγο οι κοντοί πρόβολοι, λίγο το φαρδύ αμάξωμα, συνθέτουν μια εικόνα δυναμική, που συνοδεύεται από αναβαθμισμένη ευελιξία. Βλέπετε, το νέο Mokka που πατάει στην πλατφόρμα CMP του Ομίλου, είναι κατά 125 χιλ. πιο μικρό σε μήκος, φτάνοντας συνολικά τα 4.150 χιλ. Αν αυτό νομίζετε ότι θα ζημιώσει τους εσωτερικούς χώρους, θα διαπιστώσετε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Οι σχεδιαστές έχουν τοποθετήσει τους τροχούς στις τέσσερις άκρες του αμαξώματος, για να μην «εισβάλουν» στην καμπίνα, με το μεταξόνιο μάλιστα να έχει κερδίσει και 10 χιλ. φτάνοντας τώρα τα 2.557 χιλ. Δεν εντυπωσιάζει αυτή η αύξηση, ωστόσο, στην πράξη το νέο Mokka μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερα άτομα και 350 λίτρα αποσκευών. Με το διπλό πάτωμα προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία, αφού πέρα από την καλύτερη τακτοποίηση των αντικειμένων, γίνεται και επίπεδος ο χώρος φόρτωσης στην περίπτωση που αναδιπλώσεις τα πίσω καθίσματα.
Οι εμπρός επιβαίνοντας κάθονται άνετα και ψηλά, με τον οδηγό να έχει απρόσκοπτη ορατότητα περιμετρικά, με μόνο δύσκολο σημείο πίσω στις γωνίες, όπου οι μεγάλες κολώνες περιορίζουν το πεδίο. Αυτό αντισταθμίζεται με την κάμερα οπισθοπορείας που κάνει πιο εύκολη τη στάθμευση. Από την άλλη όμως οι πίσω επιβάτες έχουν μικρό άνοιγμα για την επιβίβαση αποβίβαση, αλλά μέχρι εκεί, αφού η καμπίνα δεν είναι καθόλου κλειστοφοβική, αλλά μάλλον το αντίθετο θα λέγαμε, αφού οι ψηλές θέσεις και εδώ προσφέρουν τον απαιτούμενο… αέρα.
Αυτό όμως που κάνει ξεχωριστό το εσωτερικό του νέου Mokka είναι η σχεδιαστική προσέγγιση Pure Panel, με τις δύο ψηφιακές οθόνες στη σειρά και με οδηγοκεντρική διάταξη, που κοσμούν το ταμπλό. Η οθόνη του πίνακα οργάνων με τις πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης έχει μέγεθος μέχρι και 12 ίντσες, ενώ αυτή του συστήματος πολυμέσων, μέχρι 10 ίντσες (7’’ στάνταρ). Η χρήση φυσικών διακοπτών για κάποιες λειτουργίες, όπως τη ρύθμιση του κλιματιστικού έχουν διατηρηθεί για καλύτερη εργονομία. Επιπλέον, παρέχεται πλήρη συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ διαθέτει και αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας, όπως και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες.
Πέρα από την τεχνολογία άνεσης, το νέο Mokka διαθέτει πολλά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, το προσαρμοζόμενο cruise control, την αναγνώριση ορίων ταχύτητας, την αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης και την ανίχνευση πεζών.
Με έμφαση στην οικονομία
Το νέο Opel Mokka είναι από τα λίγα μοντέλα με πλήρη γκάμα κινητήρων που περιλαμβάνει ηλεκτρική έκδοση, αλλά και με κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης και diesel. Τις δύο πρώτες τις έχουμε ήδη δοκιμάσει, με την ηλεκτρική να σηματοδοτεί αναμφίβολα τις εξελίξεις που τρέχουν, αλλά έχουν πιο μακρινό ορίζοντα. Πιο κοντά στην πραγματικότητα σε αυτή τη χρονική περίοδο και αυτές που αναμένεται να επωμιστούν το εμπορικό φορτίο, είναι οι δύο άλλες με τους turbo κινητήρες βενζίνης και diesel, που διακρίνονται για την οικονομία του, ειδικά η πετρελαίου, αλλά και το καθαρό τους χαρακτήρα.
Κάτω από το καπό του Mokka της δοκιμής μας υπάρχει ο γνωστός diesel κινητήρας του Ομίλου, με χωρητικότητα 1,5 λίτρων και απόδοση 110 ίππων και 250 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d και εκπέμπει 114-118 γρ./χλμ. CO2, τιμή που το απαλλάσσει από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή έχει μέση κατανάλωση 4,3-4,5 λτ./100 χλμ. και θέτει τις βάσεις να πρωταγωνιστήσει ανάμεσα στις επιλογές όσων αναζητούν την οικονομία καυσίμου σε ρεαλιστικές συνθήκες.
Μπορεί, πέρα από απλή αγορά, να αποτελέσει μια πρώτης τάξεως επιλογή εταιρικού αυτοκινήτου, που θα καλύψει μεγάλες αποστάσεις με μικρές απαιτήσεις ή με την ίδια συλλογιστική, ακόμα και αυτοκίνητο μακροχρόνιας μίσθωσης για ιδιώτες. Σε κάθε περίπτωση το Mokka 1.5d προσφέρει χαμηλή κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες, με τις τιμές που είδαμε κατά τη δοκιμή μας να περιορίζονται κάτω από 6 λτ./100 χλμ. σε μικτό κύκλο, που μπορεί να ανέβει ελαφρώς με κίνηση μέσα στην πόλη ή αντίστροφα να πέσει σε ανοιχτό δρόμο.
Εκεί θα ξεδιπλώσει και τις άλλες χάρες του, που αφορούν τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του. Ήσυχο, χωρίς θόρυβο από τον κινητήρα, ο οποίος περιστρέφεται σε χαμηλές στροφές χάρη και στο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, με τη σωστή κλιμάκωση και την καλή αίσθηση. Επιταχύνει δυνατά εν κινήσει, με τη ροπή να είναι διαθέσιμη από χαμηλά και μόλις τις 1.750 σ.α.λ. σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Στην πράξη, πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. το Mokka δείχνει αρκετά ζωηρό, στέλνοντας άμεσα και χωρίς δισταγμό, όλη τη δύναμη στους εμπρός τροχούς που έχουν επωμιστεί και το έργο της μετάδοσης της κίνησης.
Από την άλλη, με το γκάζι στο πάτωμα η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,8 δλ. με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Το νέο Mokka πατάει σε γόνατα McPherson εμπρός, ενώ πίσω διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα. Με τις ρυθμίσεις που έχει επιλέξει η Opel για το B-SUV της, στο δρόμο αυτό μεταφράζεται σε καλή ποιότητα κύλισης και άνεση, με την αίσθηση που εν γένει λαμβάνει ο οδηγός να είναι «δεμένη», χωρίς να διεκδικεί σπορ δάφνες, ενώ εν γένει αποδεικνύεται φιλική προς το χρήστη. Σε αυτό συμβάλουν και οι τροχοί αλουμινίου 17 ιντσών με τους οποίους εξοπλίζεται η εισαγωγική έκδοση. Αυτοί συνδυάζεται με ελαστικά 215/60 που μοιάζουν η ιδανική επιλογή, αφού δεν υστερούν ούτε σε πρόσφυση, αλλά ούτε και σε άνεση.
Το νέο Opel Mokka αποτινάσσει το συντηρητισμό από πάνω του, προτάσσοντας ένα πιο σύγχρονο προφίλ με μοντέρνα αναμφίβολα εικόνα, που το καθιστά ξεχωριστό και συνάμα ελκυστικό όσο λίγα μοντέλα στην κατηγορία του. Σε αυτή την έκδοση με τον diesel κινητήρα αποτελεί μια ρεαλιστική πρόταση του σήμερα, με πραγματικά χαμηλή κατανάλωση, για την οποία δεν απαιτείται να είσαι ειδικός προκειμένου να την πετύχεις. Διαθέσιμο σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις Elegance GS Line και Ultimate με τιμές 25.450 ευρώ, 26.050 € και 28.250 € αντίστοιχα.