Με βαθιά γνώση στα οχήματα ελευθέρου χρόνου και μεγάλη εμπειρία στα μοντέλα εκτός δρόμου, η Suzuki παρουσιάζει το νέο S-Cross. Ένα μοντέλο με ολοκληρωμένο χαρακτήρα, που ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της ιαπωνικής φίρμας, εμπλουτισμένη με σύγχρονη τεχνολογία κίνηση που επιτρέπει στο μοντέρνο SUV χάρη και στο σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP να κινηθεί με πλεόνασμα άνεσης στην άσφαλτο και αξιοζήλευτη αποτελεσματικότητα εκτός δρόμου, χαρίζοντας στον κάτοχό του απεριόριστη ελευθερία κινήσεων.

Αυτά σε ένα πακέτο ολοκληρωμένο που περιλαμβάνει ένα πληθωρικό πακέτο συστημάτων άνεσης και ασφάλειας που το καθιστούν ευχάριστο στην καθημερινότητα, αυτοκίνητο για οδήγηση. Οι compact διαστάσεις του, του χαρίζουν ευελιξία στο δρόμο, αλλά παράλληλα παρέχουν κορυφαία ευρυχωρία στο εσωτερικό του για πέντε άτομα, με πολλές ανέσεις και απαράμιλλη πρακτικότητα.

Το νέο Suzuki S-Cross εφοδιάζεται με ένα σύγχρονο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,4 λίτρων που συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα για βέλτιστη αποδοτικότητα, χαμηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση. Ένας συνδυασμό που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις απόλυτες και οικολογικές, απαλλάσσοντας το ιαπωνικό SUV από την υποχρέωση καταβολής Τελών Κυκλοφορίας, όσον αφορά τις εκδόσεις με την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Τολμηρό…
Το S-Cross στη νέα του γενιά παρουσιάζεται τολμηρό σχεδιαστικά, υιοθετώντας σύγχρονες και παράλληλα δυναμικές γραμμές που το καθιστούν δίχως άλλο ξεχωριστό απέναντι στο δύσκολο ανταγωνισμό της κατηγορίας των compact SUV. Διατηρώντας την εταιρική του ταυτότητα, οι σχεδιαστές έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στις λεπτομέρειες που αναδεικνύουν ένα σπορ χαρακτήρα στο μοντέλο, με δυναμικές γραμμές.

Το πλήρως ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος, με τη μεγάλη κάθετη μάσκα, που διακρίνεται για την ευμεγέθη εισαγωγή αέρα, με τα μαύρα γυαλιστερά στοιχεία, αλλά και τις νίκελ λεπτομέρειες που προσθέτουν λάμψη, προσδίδουν στο νέο S-Cross δυναμισμό και παράλληλα, μαζί με τα κομψά μακρόστενα φωτιστικά σώματα LED αποτελούν τη νέα ταυτότητα του μοντέλου.

Περιπέτεια φωνάζουν οι φουσκωμένοι και τετραγωνισμένοι μεγάλοι θόλοι των τροχών, με τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, αλλά και τις ράγες οροφής να ενισχύουν αυτή τη αίσθηση. Το νέο S-Cross προσφέρεται σε οκτώ χρώματα αμαξώματος. Πιο συγκεκριμένα στα χρώματα της σειράς Pearl Metallic περιλαμβάνονται τα Titan Dark Gray, Cosmic Black και Canyon Brown. Επιπλέον, στη σειρά των χρωματικών τόνων Pearl περιλαμβάνονται το Cool White, Energetic Red και Sphere Blue. Τα χρώματα Silky Silver Metallic και το απλό λευκό White ολοκληρώνουν τη χρωματική παλέτα.

Πρακτικό…
Το εσωτερικό έρχεται να συμπληρώσει τη δυναμική αισθητική του εξωτερικού, προσφέροντας παράλληλα αξιόλογη ευρυχωρία και κορυφαία ευελιξία. Η άνεση κυριαρχεί, με τα ειδικά μελετημένα αναπαυτικά καθίσματα του S-Cross να έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν μέχρι και πέντε ενήλικες με όλες τους τις αποσκευές, που μπορεί να φτάνουν τα 430 λίτρα σε όγκο.

Επιπλέον, χάρη στη μετακινούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων, παρέχεται η δυνατότητα οι πίσω επιβαίνοντες να ρυθμίζουν τη θέση και να απολαύσουν έξτρα άνεση, ενώ παράλληλα, να διευρύνουν τον όγκο του χώρου αποσκευών στα 440 λίτρα. Η τιμή αυτή εκτινάσσεται στα 665 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, που έχουν τη δυνατότητα διαχωρισμού κατά 60:40, ενώ ο μέγιστος όγκος ανέρχεται στα 1.230 λίτρα. Ανάλογα, πολλές είναι η πρακτικές θήκες στο εσωτερικό του νέου S-Cross, που δίνουν λύσεις στη μεταφορά αντικειμένων της καθημερινότητας.

Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες καθιστούν το εσωτερικό του ιαπωνικού SUV ευχάριστο και παράλληλα πρακτικό, παρέχοντας απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις στον οδηγό και αίσθηση ελευθερίας στους επιβάτες. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η μεγάλη ενός μέτρου μήκους πανοραμική οροφή, η οποία παρέχει τη δυνατότητα ανοίγματος επιτρέποντας πέρα από το φως να περάσει και φρέσκος αέρας στη μοντέρνα σχεδιαστικά καμπίνα του S-Cross.

Κάτι που αντικατοπτρίζεται στη σχεδίαση του ταμπλό, που δίνει την αίσθηση του αυξημένου πλάτους. Η μίνιμαλ προσέγγιση συνδυάζεται αρμονικά με τη σύγχρονη τεχνολογία, όπως αυτή υποστηρίζεται από τις ψηφιακές οθόνες στον πίνακα οργάνων και στο σύστημα πολυμέσων. Η πρώτη με διάσταση 4,2 ιντσών φωλιάζει ανάμεσα στα όμορφα αναλογικά όργανα του ταχύμετρου και του στροφόμετρου, παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Η κεντρική οθόνη, ψηλά και εργονομικά τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί, έχοντας διάσταση 7 ιντσών στις εισαγωγικές εκδόσεις GL και GL+ και 9 στην ανώτερη GLX. Υψηλής ανάλυσης, με σύστημα πλοήγησης, αναγνώριση φωνής, όπως και ασύρματη σύνδεση με το smarthphone, αυτή η οθόνη παρέχει επίσης και πληροφόρηση για τις επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Όπως για παράδειγμα την κατανάλωση, την αυτονομία, τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ενώ παράλληλα προβάλει μέσω της κάμερας 360 μοιρών, -που είναι διαθέσιμη με τη μεγάλη οθόνη των 9 ιντσών-, εικόνες περιμετρικά του αμαξώματος. Επιπλέον, από τη βασική έκδοση το σύστημα έχει τη δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής ή ταινιών μέσω USB ή ακόμα και ασύρματης αναπαραγωγής, μέσω Bluetooth μουσικής της επιλογής σας.

Προηγμένο…
Η νέα γενιά του S-Cross σηματοδοτεί και το πέρασμα της Suzuki στη νέα, εξηλεκτρισμένη, εποχή της. Το ιαπωνικό SUV εφοδιάζεται με το σύγχρονο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,4 λίτρων BoosterJet άμεσου ψεκασμού για βέλτιστη αποδοτικότητα. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι άλλες τεχνολογίες που φέρει ο κινητήρας, όπως ο μεταβλητός χρονισμός της βαλβίδας εισαγωγής (VVT), η βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) και η υψηλότερη σχέση συμπίεσης.

Ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V συνδυάζεται ιδανικά με τον turbo κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 129 ίππους και 235 Nm ροπής. Πλούσια σε όλο το φάσμα στροφών και διαθέσιμη από χαμηλά, λίγο πάνω από το ρελαντί, χαρίζει εξαιρετικές ενδιάμεσες επιταχύνσεις και άμεση απόκριση σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Για τη μετάδοση φροντίζει ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Η κίνηση περνάει στους εμπρός τροχούς ή και στους τέσσερις μέσω του εξελιγμένου συστήματος τετρακίνησης ALLGRIP. Στην πρώτη περίπτωση το S-Cross επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 9,5 δλ. ενώ στη δεύτερη για την ίδια διαδικασία απαιτεί 10,2 δλ. με τη μέγιστη ταχύτητα και στις δύο περιπτώσεις να είναι 195 χλμ./ώρα.

Το ήπια υβριδικό σύστημα 48V SHVS αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια ISG (Integrated Starter Generator) με λειτουργία ηλεκτρικού κινητήρα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και έναν μετατροπέα τάσης. Το σύστημα χρησιμοποιεί την ενέργεια που ανακτά κατά την επιβράδυνση προκειμένου να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου περιορίζοντας τη ροπή του κινητήρα και αντισταθμίζοντας την ενέργεια αυτή μέσω της ηλεκτρογεννήτριας.

Από την άλλη όμως, όταν κρίνει ότι υπάρχει απαίτηση για δυνατή επιτάχυνση, τότε μία από τις δύο λειτουργίες, ο έλεγχος αναπλήρωσης ροπής ή η ενίσχυση ροπής είναι διαθέσιμες αυτόματα χωρίς να απαιτούν κάποια ενέργεια από τον οδηγό. Επιπλέον, τη λειτουργία του σύστηματος Stop & Go για τα αυτόματα κιβώτια φροντίζει η ηλεκτρογεννήτρια επαναφέροντας άμεσα και ανεπαίσθητα τον κινητήρα σε λειτουργία, ενισχύοντας περαιτέρω την εξοικονόμηση καυσίμου.

Και σε έκδοση Strong Hybrid…
Τη γκάμα των κινητήρων του νέου S-Cross θα εμπλουτίσει μια έκδοση Strong Hybrid που θα είναι διαθέσιμη μέσα στο 2022. Το νέο Strong Hybrid σύστημα της Suzuki συνδυάζει ένα νέο κινητήρα καυσίμου με μία μονάδα γεννήτριας κινητήρα (Motor Generator Unit, MGU) και κιβώτιο αυτόματης αλλαγής σχέσεων (Auto Gear Shift, AGS). Υποστηρίζει δυνατότητα υβριδικής οδήγησης και ηλεκτρικής οδήγησης (με ανενεργό το θερμικό κινητήρα) για χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Ακόμα και σε χαμηλές στροφές, ο ισχυρός και εξαιρετικά αποδοτικός κινητήρας μπορεί να εκκινήσει και να επιταχύνει ομαλά το όχημα, ενώ μπορεί και να τροφοδοτήσει το όχημα από μόνος του (ηλεκτρική οδήγηση με ανενεργό το θερμικό κινητήρα) κατά τη διάρκεια της έναρξης της κίνησης, της πορείας αλλά και της όπισθεν, για αθόρυβη λειτουργία και ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου.

Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του νέου συστήματος είναι η τοποθέτηση της γεννήτριας MGU στην πλευρά εξόδου του κιβωτίου AGS, ένα σύστημα μετάδοσης που αλλάζει αυτόματα τις χειροκίνητες σχέσεις και λειτουργεί τον συμπλέκτη. Χάρη σε αυτήν τη διαμόρφωση, η ενέργεια της γεννήτριας MGU μεταδίδεται απευθείας στον κινητήριο άξονα για την πλήρωση του κενού της ροπής κατά την αλλαγή σχέσεων, για μια ομαλή αίσθηση κατά τη μετάβαση από τη μία σχέση στην άλλη.

Επιπλέον, η διαμόρφωση αυτή συμβάλλει στη συλλογή κινητικής ενέργειας και την αποδοτική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω της παύσης της λειτουργίας του κινητήρα και την αποδέσμευση του συμπλέκτη κατά την επιβράδυνση. Η λειτουργία αυτή επεκτείνει την αυτονομία.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στη λειτουργία Standard και στη λειτουργία Eco. Στη λειτουργία Standard, η γεννήτρια MGU υποστηρίζει συχνότερα τον κινητήρα για δυναμικότερη οδήγηση, ενώ στη λειτουργία Eco ενεργοποιείται συχνότερα το σύστημα ηλεκτρικής οδήγησης για μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.

Περιπετειώδες…
Το S-Cross είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει άνεση και ασφάλεια σε κάθε είδους τερέν. Ξεκούραστο στην άσφαλτο και απολαυστικό εκτός δρόμου, δεν διστάζει να εκπληρώσει τις επιθυμίες του κατόχου του, με το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP που αποτελεί αποκλειστική τεχνολογία της Suzuki, να προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες, παρέχοντας τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση.

Το ALLGRIP Select που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα του νέου S-Cross με τη μορφή περιστροφικού διακόπτη, διαθέτει τέσσερις λειτουργίες. Η επιλογή κάθε μίας είναι εύκολη από τον οδηγό, διευκολύνοντάς τον να διαλέξει με μια κίνηση αυτή που ταιριάζει στην κάθε περίσταση. Τα προγράμματα είναι τα: Auto, Sport, Snow και Lock.

Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης προσαρμόζει τη ροπή που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και αξιοποιεί το ESP, την ενέργεια του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και άλλα ενσωματωμένα συστήματα, για τη χρήση των τεσσάρων λειτουργιών οδήγησης.

Ασφαλές…
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί από τη Suzuki στον τομέα της ασφάλειας του νέου S-Cross. Αυτό εξοπλίζεται με το σύστημα Suzuki Safety Support που είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις και περιλαμβάνει μια σειρά υποσυστημάτων που καθιστούν άνετη και ασφαλή την οδήγηση του ιαπωνικού SUV. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

Dual Sensor Brake Support

Μία κάμερα και ένας αισθητήρας λέιζερ κρίνουν αν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με όχημα ή πεζό. Αν ανιχνεύσει κάτι τέτοιο το σύστημα DSBS εκπέμπει μια προειδοποίηση στον οδηγό ή ενεργοποιεί αυτόματα το σύστημα πέδησης, αξιολογώντας τις συνθήκες.

Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go

Το σύστημα Adaptive Cruise Control στο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων διαθέτει λειτουργία Stop & Go. Βοηθά την επιτάχυνση και την πέδηση διατηρώντας ασφαλή απόσταση από το προπορευόμεν ο όχημα. Όταν είναι απαραίτητο, όπως σε περιπτώσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης, η λειτουργία Stop & Go μπορεί να ακινητοποιήσει εντελώς το αυτοκίνητο και, στη συνέχεια, όταν το προπορευόμενο όχημα μετακινηθεί, μπορεί να κινήσει ξανά το αυτοκίνητο εντός 2 δευτερολέπτων.

Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας

Σε ταχύτητες 60 χλμ./ώρα και άνω, η κάμερα ανιχνεύει τη λευκή διαγράμμιση των λωρίδων στα αριστερά και στα δεξιά του οχήματος και ειδοποιεί τον οδηγό με μια ηχητική και οπτικά όταν το όχημα παρεκκλίνει από τη λωρίδα του.

Σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας

Σε ταχύτητες 65 χλμ./ώρα και άνω, η κάμερα χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό της λωρίδας στην οποία κινείται το όχημα. Όταν κρίνεται ότι το όχημα είναι πιθανό να παρεκκλίνει από τη λωρίδα του, το σύστημα DSBS βοηθά αυτόματα τον οδηγό να επαναφέρει το όχημα στη λωρίδα ελέγχοντας το τιμόνι.

Προειδοποίηση εκτροπής

Σε ταχύτητες 60 χλμ./ώρα και άνω, η λειτουργία προειδοποίησης εκτροπής υπολογίζει την πορεία της κίνησης του οχήματος και ενημερώνει τον οδηγό με ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις σε περίπτωση παρέκκλισης του οχήματος που μπορεί να οφείλεται σε υπνηλία ή σε άλλες αιτίες.

Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας

Το σύστημα αυτό κάνοντας χρήση της κάμερας ανιχνεύει πινακίδες κυκλοφορίας με όρια ταχύτητας ή απαγόρευση προσπέρασης και άλλα βοηθητικά σήματα και τα εμφανίζει στην οθόνη ενημερώνοντας τον οδηγό. Στην οθόνη μπορεί να προβληθούν μέχρι και τρία σήματα.

Σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου

Όταν ο οδηγός ενεργοποιήσει το φλας και το σύστημα ανιχνεύσει όχημα στο τυφλό σημείο, τότε στον εξωτερικό καθρέπτη ενεργοποιείται μια ένδειξη που αναβοσβήνει έντονα και συνοδεύεται από ένα ηχητικό σήμα, προκειμένου να ενημερώσει τον οδηγό ότι υπάρχει εμπόδιο.

Σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας

Όταν ο οδηγός κάνει όπισθεν για να βγει από μια κάθετη θέση στάθμευσης, τότε ενεργοποιείται το σύστημα ανίχνευσης οχήματος που πλησιάζει στο τυφλό σημείο του αυτοκινήτου. Τότε ενημερώνει τον οδηγό με ηχητική προειδοποίηση, με ένδειξη στον εξωτερικό καθρέπτη, αλλά και στην οθόνη πολλαπλών ενδείξεων.

Πανοραμική κάμερα 360 μοιρών

Τέσσερις κάμερες, από μία σε κάθε πλευρά, περιλαμβάνει αυτό το σύστημα προβολής 360 μοιρών, που συμβάλει στην άνεση και την ασφάλεια. Με αυτό το σύστημα ο οδηγός έχει εικόνα για τη θέση του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης και μιας τρισδιάστατης, καθώς και μια κάτοψη του αυτοκινήτου. Η λειτουργία αυτή συνοδεύει τις εκδόσεις GLX με τη μεγάλη οθόνη των 9 ιντσών.

Αισθητήρες στάθμευσης

Αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι στους προφυλακτήρες, εμπρός και πίσω, ανιχνεύουν εμπόδια και προειδοποιούν ηχητικά τον οδηγό, αλλά και με γραφικά στην οθόνη πολλαπλών ενδείξεων.

Ολοκληρωμένο…
Το νέο Suzuki S-Cross με την εξωστρεφή σχεδίαση, την έντονη προσωπικότητα, την πλούσια τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας και τις κορυφαίες δυνατότητες εντός και εκτός δρόμου, είναι ένα μοντέλο που ήρθε για να διεκδικήσει την κορυφή σε μια άκρως ενδιαφέρουσα κατηγορία που έχει μεγάλο κοινό. Με τιμή που ξεκινάει από τα 20.670 ευρώ και περιλαμβάνει πλούσιο εξοπλισμό, ενώ στις δικίνητες εκδόσεις απαλλάσσεται και από την υποχρέωση καταβολής Τελών Κυκλοφορίας, αποτελεί αναμφίβολα έναν πειρασμό που δύσκολα θα μπορέσεις να αντισταθείς.