Θα παρουσιαστεί στις αρχές του 2022 και θα ανοίξει την πόρτα της κατηγορίας των μεγάλων SUV για τη ρουμάνικη μάρκα

Η Dacia θα λανσάρει μια νέα ναυαρχίδα το επόμενο έτος, με την ονομασία Bigster. Το μοντέλο είναι πολύ σημαντικό για τη μάρκα επειδή θα εντάξει τη Dacia στην κερδοφόρα αγορά των μεγάλων SUV, προσφέροντας στους αγοραστές μια πιο προσιτή επιλογή από τα Land Rover Discovery Sport και Volkswagen Tiguan. Το Bigster είναι ένα από τα τρία νέα μοντέλα της Dacia που θα δούμε μέχρι το 2025. To Bigster, όπως και όλα τα επερχόμενα Dacia, βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B που χρησιμοποιεί το Sandero. Στην περίπτωση του Bigster, αυτή η ενιαία πλατφόρμα θα φτάσει στα όρια της σε σχέση με το μέγεθος και θα επιτρέψει στη Dacia να μπει σε μεγαλύτερη κατηγορία, διατηρώντας προσιτή την τιμή του μοντέλου. Στην Ελλάδα δεν αναμένεται πριν το 2023.

Η Dacia παρουσίασε ένα Bigster concept car στις αρχές του 2021 και οι αποκλειστικές μας εικόνες δείχνουν πώς θα μπορούσε να μοιάζει το μοντέλο παραγωγής που θα παρουσιαστεί στις αρχές του επόμενου έτους. Η εταιρεία έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι το SUV θα έχει μήκος 4,6 μέτρα, σχεδόν όσο το Land Rover Discovery Sport και το δημοφιλές Volkswagen Tiguan. Επιπλέον έχει δεσμευθεί για ένα ευρύχωρο εσωτερικό, αλλά ακόμα δεν γνωρίζουμε αν θα υπάρξει επταθέσια έκδοση. Ωστόσο σίγουρα το εντυπωσιακά φθηνό MPV Dacia Jogger θα διαθέτει τρίτη σειρά καθισμάτων για να ικανοποιήσει τους πελάτες που χρειάζονται να μεταφέρουν επτά επιβάτες.

Η πλατφόρμα CMF-B επιτρέπει μια μεγάλη γκάμα κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, οι οποίοι ως τώρα είχαν απαγορευτικό κόστος για τη Dacia. Όμως το Bigster και το νέο Jogger θα ηγηθούν της τεχνολογίας για τη μάρκα. Δεδομένου του μεγέθους και του βάρους του SUV, δεν περιμένουμε να δούμε τον ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,0 λίτρου, 65 ίππων του Sandero. Θα ήταν πολύ μικρός. Αναμένουμε η σειρά κινητήρων να αρχίζει με την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση 90 ίππων του ίδιου κινητήρα, ενώ για μεγαλύτερη ισχύ θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων TCe 130, των 130 ίππων από το Capture.

Η Dacia άφησε επίσης υπόνοιες ότι το Bigster μπορεί να είναι διαθέσιμο και με κινητήρα BiFuel βενζίνης/LPG όπως το Sandero, ενώ αναμένεται και η υβριδική έκδοση, πιθανότατα με το τετρακύλινδρο υβριδικό σύστημα 140 ίππων, 1,6 λίτρων του Clio E-Tech. Το ίδιο σύστημα θα χρησιμοποιηθεί στο Jogger το 2023. Η Renault πρόκειται να αναπτύξει ένα νέο υβριδικό σύστημα κίνησης, σχεδιασμένο για SUV, το 2022. Αυτό το σύστημα θα χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων και θα μπορεί να έχει ισχύ έως και 203 ​​ίππους.

Παρά την αύξηση του μεγέθους και την υβριδική τεχνολογία, το Bigster δεν θα παρεκκλίνει από το προσιτό κόστος, που χαρακτηρίζει τη Dacia. Ήδη η εταιρεία έχει αφήσει να εννοηθεί ότι οι τιμές θα εξισωθούν με τα οχήματα της πιο μικρής κατηγορίας, δηλαδή θα είναι πιο κοντά σε αυτή του T-Roc παρά του Tiguan.