Διαβάστε στο motorone.gr: Αυτή είναι η νέα Maserati GranTurismo
Η δεύτερη γενιά του GT είναι επανασχεδιασμένη εξ αρχής και θα προσφέρεται σε αμιγώς ηλεκτροκίνητες και βενζινοκίνητες εκδόσεις
Ανταγωνιζόμενη σχεδόν τα πάντα, από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις M της BMW Σειρά 8 και της Ferrari Roma έως την αμιγώς ηλεκτρική Porsche Taycan, η Maserati GranTurismo θα παρουσιαστεί στις αρχές του 2022 και θα αποκτήσει έκδοση cabrio πιθανότατα το 2023. Οι κατασκοπευτικές φωτογραφίες μας δίνουν μια πρώτη γεύση του coupe αμαξώματος. Οι εικόνες που παρουσίασε η μάρκα νωρίτερα το 2021, έδειχναν το νέο αυτοκίνητο με καμουφλάζ, αλλά μας επέτρεψαν να δούμε ότι η GranTurismo διατηρεί τις κλασικές αναλογίες του προηγούμενου δίθυρου τετραθέσιου μοντέλου, με μακρύ καπό, μεγάλη κλίση παρμπρίζ και φαρδιά πίσω φτερά. Η GranTurismo φαίνεται να αντλεί έμπνευση από την MC20, ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος, με παρόμοιο σχήμα προβολέων και έντονα σμιλεμένο καπό. Ωστόσο, η μάσκα δείχνει μεγαλύτερη και το συνολικό προφίλ του πίσω μέρους θυμίζει το απερχόμενο μοντέλο.
Οι απολήξεις της εξάτμισης είναι ορατές στα πρωτότυπα που έχουμε δει και πιστεύουμε πως αρχικά θα υπάρχουν εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Δεν γνωρίζουμε τις τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά ένας υποψήφιος κινητήρας είναι ο νέος V6 twin-turbo «Nettuno» της Maserati που χρησιμοποιεί η MC20. Εκεί έχει ισχύ 630 ίππων και 730 Nm ροπής, όμως μένει να δούμε αν οι αριθμοί αυτοί θα αλλάξουν στη GranTurismo. Υπάρχει επίσης η πιθανότητα η Maserati να χρησιμοποιήσει τον V8 κινητήρα 3,8 λίτρων twin-turbo, ο οποίος πρόσφατα τοποθετήθηκε στις Ghibli, Levante και Quattroporte Trofeo. Αυτή η μονάδα σχετίζεται με τον κινητήρα των Ferrari Portofino και Roma, όμως τα όρια εκπομπών ρύπων μάλλον θα ευνοήσουν την επιλογή του V6.
Σε αντίθεση με όλους τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές της μέχρι σήμερα, η GranTurismo θα προσφέρεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με την ονομασία Folgore. Θα χρησιμοποιεί ένα σύστημα με τρεις κινητήρες, έναν στον μπροστινό άξονα και δύο στον πίσω για να κάνει το αυτοκίνητο τετρακίνητο. Πιθανότατα θα έχει τεχνολογία torque vectoring, ενώ η Maserati διαφημίζει μια ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 V που θα επέτρεπε εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση. Υποστηρίζεται επίσης ότι η ηλεκτρική GranTurismo θα έχει «περισσότερο από 50% μεγαλύτερη ισχύ» από την προηγούμενη GranTurismo με κινητήρα V8, δηλαδή περίπου 690 ίππους. Εάν αυτό ισχύει, πιθανότατα θα έκανε την ηλεκτρική GranTurismo την έκδοση με την ταχύτερη επιτάχυνση. Σύμφωνα με τη Maserati η ηλεκτρική έκδοση θα είναι σχετικά ελαφριά, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες και η μπαταρία θα έχουν ελάχιστη επίδραση στον εσωτερικό χώρο και το χώρο των αποσκευών. Η εταιρία έχει υποσχεθεί μεγάλη αυτονομία και μικρό χρόνο ταχυφόρτισης, αλλά δεν έχει δώσει ακόμα λεπτομέρειες. Βέβαια για να θεωρηθεί «GT» θα πρέπει το μοντέλο να έχει αυτονομία περίπου 480 χιλιόμετρα με μια φόρτιση.
Η GranTurismo είναι μέρος του προϊοντικού σχεδιασμού της εταιρείας, που ανακοινώθηκε το 2020, το οποίο προβλέπει πολλές παρουσιάσεις μοντέλων τα επόμενα χρόνια, συμπεριλαμβανομένου του επερχόμενου μικρού SUV Grecale, των «ανοιχτών» και ηλεκτρικών εκδόσεων της MC20 και των νέων Quattroporte και Levante. Προβλέπονται επίσης ηλεκτρικές εκδόσεις όλων των νέων μοντέλων. Ωστόσο, η έλλειψη ημιαγωγών καθυστερήσει τα σχέδια της ιταλικής μάρκας. Η Grecale, η οποία αρχικά επρόκειτο να κυκλοφορήσει το 2021, θα παρουσιαστεί τους πρώτους μήνες του 2022, ενώ η GranTurismo θα παρουσιαστεί περίπου στα μέσα του έτους.
Οι απολήξεις της εξάτμισης είναι ορατές στα πρωτότυπα που έχουμε δει και πιστεύουμε πως αρχικά θα υπάρχουν εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Δεν γνωρίζουμε τις τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά ένας υποψήφιος κινητήρας είναι ο νέος V6 twin-turbo «Nettuno» της Maserati που χρησιμοποιεί η MC20. Εκεί έχει ισχύ 630 ίππων και 730 Nm ροπής, όμως μένει να δούμε αν οι αριθμοί αυτοί θα αλλάξουν στη GranTurismo. Υπάρχει επίσης η πιθανότητα η Maserati να χρησιμοποιήσει τον V8 κινητήρα 3,8 λίτρων twin-turbo, ο οποίος πρόσφατα τοποθετήθηκε στις Ghibli, Levante και Quattroporte Trofeo. Αυτή η μονάδα σχετίζεται με τον κινητήρα των Ferrari Portofino και Roma, όμως τα όρια εκπομπών ρύπων μάλλον θα ευνοήσουν την επιλογή του V6.
Σε αντίθεση με όλους τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές της μέχρι σήμερα, η GranTurismo θα προσφέρεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με την ονομασία Folgore. Θα χρησιμοποιεί ένα σύστημα με τρεις κινητήρες, έναν στον μπροστινό άξονα και δύο στον πίσω για να κάνει το αυτοκίνητο τετρακίνητο. Πιθανότατα θα έχει τεχνολογία torque vectoring, ενώ η Maserati διαφημίζει μια ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 V που θα επέτρεπε εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση. Υποστηρίζεται επίσης ότι η ηλεκτρική GranTurismo θα έχει «περισσότερο από 50% μεγαλύτερη ισχύ» από την προηγούμενη GranTurismo με κινητήρα V8, δηλαδή περίπου 690 ίππους. Εάν αυτό ισχύει, πιθανότατα θα έκανε την ηλεκτρική GranTurismo την έκδοση με την ταχύτερη επιτάχυνση. Σύμφωνα με τη Maserati η ηλεκτρική έκδοση θα είναι σχετικά ελαφριά, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες και η μπαταρία θα έχουν ελάχιστη επίδραση στον εσωτερικό χώρο και το χώρο των αποσκευών. Η εταιρία έχει υποσχεθεί μεγάλη αυτονομία και μικρό χρόνο ταχυφόρτισης, αλλά δεν έχει δώσει ακόμα λεπτομέρειες. Βέβαια για να θεωρηθεί «GT» θα πρέπει το μοντέλο να έχει αυτονομία περίπου 480 χιλιόμετρα με μια φόρτιση.
Η GranTurismo είναι μέρος του προϊοντικού σχεδιασμού της εταιρείας, που ανακοινώθηκε το 2020, το οποίο προβλέπει πολλές παρουσιάσεις μοντέλων τα επόμενα χρόνια, συμπεριλαμβανομένου του επερχόμενου μικρού SUV Grecale, των «ανοιχτών» και ηλεκτρικών εκδόσεων της MC20 και των νέων Quattroporte και Levante. Προβλέπονται επίσης ηλεκτρικές εκδόσεις όλων των νέων μοντέλων. Ωστόσο, η έλλειψη ημιαγωγών καθυστερήσει τα σχέδια της ιταλικής μάρκας. Η Grecale, η οποία αρχικά επρόκειτο να κυκλοφορήσει το 2021, θα παρουσιαστεί τους πρώτους μήνες του 2022, ενώ η GranTurismo θα παρουσιαστεί περίπου στα μέσα του έτους.