Το ντεμπούτο του σημαντικού για την ευρωπαϊκή αγορά Honda Civic θα γίνει το 2022. Το μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2021 σε έκδοση sedan στις ΗΠΑ θα προσφέρεται αποκλειστικά με υβριδικούς κινητήρες. Το νέο πεντάθυρο hatchback Civic, το οποίο θα ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Ford Focus, το νέο Peugeot 308 και το VW Golf, θα χρησιμοποιεί μόνο υβριδικούς βενζινοκινητήρες, όπως τα Honda Jazz, HR-V και CR-V στις τελευταίες τους εκδόσεις, στα πλαίσια του σχεδίου εξηλεκτρισμού ολόκληρης της ευρωπαϊκή γκάμας της Honda μέχρι το 2025.

Οι ευρωπαϊκές εκδόσεις του νέου Mk11 θα συναρμολογούνται στα ιαπωνικά εργοστάσια της Honda και θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του προηγούμενου μοντέλου αλλά με ορισμένες αναβαθμίσεις για την ενίσχυση της ακαμψίας. Οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές του νέου Civic Hatchback θα ανακοινωθούν τους επόμενους μήνες. Ωστόσο, η Honda επιβεβαίωσε ότι το αυτοκίνητο δεν θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη πριν το φθινόπωρο του 2022.

Η εταιρία έχει αποκαλύψει μόνο εξωτερικές εικόνες του μοντέλου μέχρι στιγμής, αν και δεν περιμένουμε το εσωτερικό του ευρωπαϊκού Civic να διαφέρει πολύ από το μοντέλο της αγοράς των ΗΠΑ. Όπως ήταν αναμενόμενο, η εξωτερική σχεδίαση μοιάζει πολύ με της sedan έκδοσης, χρησιμοποιώντας το ίδιο, νέο, εμπρός μέρος με τους επίπεδους προβολείς LED. Η μάσκα είναι μικρότερη, ενώ η θέση της κολόνας Α μετακινείται προς τα πίσω και κάνει το καπό να φαίνεται μεγαλύτερο. Προχωρώντας προς το πίσω μέρος μια έντονη γραμμή εκτείνεται από το καπό μέχρι τα νέας εμφάνισης πίσω φώτα, που είναι ενσωματωμένα στο κομψό, σχεδόν fastback, πίσω μέρος με τη μικρή αεροτομή κάτω από το πίσω τζάμι.



Το εσωτερικό προδιαγραφών ΗΠΑ είναι βελτιωμένο και πιο μίνιμαλ. Διαθέτει ένα νέο σύστημα infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών, η οποία αυξάνεται σε 9 ίντσες στις πιο πλούσιες εκδόσεις. Όλες οι εκδόσεις έχουν ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto και, σε ορισμένες εκδόσεις, ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου. Υπάρχει επίσης ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2 ιντσών που προσαρμόζεται στις προτιμήσεις του οδηγού και βρίσκεται πίσω από το επανασχεδιασμένο τιμόνι. Οι βασικές εκδόσεις του Civic ενδέχεται να έχουν αναλογικά όργανα. Η Honda αναφέρει ότι χρησιμοποιεί υψηλής ποιότητας υλικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ειδικά στα σημεία συχνής επαφής, ενώ και τα καθίσματα είναι επανασχεδιασμένα.

Πέρα από την πληροφορία ότι όλες οι εκδόσεις του νέου Civic Hatchback θα είναι υβριδικές, οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές του μοντέλου παραμένουν άγνωστες προς το παρόν. Τα Jazz και HR-V χρησιμοποιούν έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου που συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και μια μικρή μπαταρία. Στο πρώτο μοντέλο έχει ισχύ 110 ίππων, ενώ στο δεύτερο 131 ίππων, αλλά αναμένουμε το Civic να έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη.



Ωστόσο, περισσότερη ισχύ έχει το άλλο υβριδικό σύστημα της Honda, η τετρακύλινδρη μονάδα 2,0 λίτρων (και πάλι συνδεδεμένη με μπαταρία και δύο ηλεκτροκινητήρες) που αποδίδει ισχύ 183 ίππων. Είναι πιθανό αυτό το σύνολο να προσφερθεί ως μια επιλογή επιδόσεων που θα ανταγωνιστεί την Toyota Corolla 2,0 λίτρων, με ισχύ 180 ίππων.

Προς τα τέλη του 2022 αναμένεται και μια έκδοση Type R, η οποία θα είναι βενζινοκίνητη και θα χρησιμοποιεί μια εξελιγμένη έκδοση του σημερινού τετρακύλινδρου κινητήρα turbo 2,0 λίτρων. Αυτή θα μπορούσε να έχει ισχύ πάνω από τα 320 άλογα του τρέχοντος μοντέλου.

Σύμφωνα με τη Honda το νέο Civic θα έχει 20% βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία, που θα φέρει καλύτερη οδική συμπεριφορά και την απόδοση. Η εταιρεία υπόσχεται όπως πιο διασκεδαστική οδήγηση, με φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο και μεγαλύτερο μεταξόνιο που ενισχύουν τη σταθερότητα και την άνεση, καθώς και νέα εμπρός ανάρτηση. Όσον αφορά τη συνολική ρύθμιση όπως ανάρτησης, το νέο Mk11 Civic θα χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό γόνατων MacPherson μπροστά και μιας διάταξης πολλαπλών συνδέσμων πίσω, όπως το απερχόμενο Civic.

Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες, καθώς και οι τιμές θα αποκαλυφθούν όσο πλησιάζει η παρουσίαση του νέου Civic hatchback.